Kesätöissä sen näkee, nykynuoret on aivan kyvyttömiä työelämään
Olen perehdyttänyt pari hyvin yksinkertaiseen hommaan, ja pää ei meinaa kestää näiden kanssa.
Motivaatio on olematon ja ihan olemuskin löysä. Asiakkaat saa odottaa kun ollaan puhelimella tai jutellaan työparin kanssa. Ei puhettakaan että oltaisiin reippaita tai palveluhenkisiä. Huokaus.
Kai hyviäkin tyyppejä on, mutta hyvin harvassa. Ja se kestämätön hitaus, ollaan ihan kädettömiä. Ennen nuoret oli napakoita ja skarppeja, vanhemmat hitaita, mutta nyt on toisinpäin.
Tässäkö meidän tulevaisuuden toivot?
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelin kiinni työajaksi, ei mahdoton vaatimus. Mutta, eipä silläkään kyllä reippautta saa.
Nykynuorille on. Eivät pysty kahta minuuttia olemaan vilkuilematta puhelimeen.
Olin työpaikassa jossa ahkerin somettelija oli 50v nainen, joka välissä naama kiinni luurissa ja näpytteli viestiä. Toiset teki tämän työt kun ei ehtinyt itse. Nuoret katsoi puhelintaan tauoilla tai kotona mutta työaikana keskittyivät työntekoon.
Ihana ketju, vanhat pierut saa hyvää fiilistä ja ylemmyyden tunnetta nuorten haukkumisesta.
Kannattaa hoitaa rekrytointiprosessi paremmin Ap ensikerralla.
Ei motivaatio tule nappia painamalla. Joku voi ajelehtia koko ikänsä löytämättä työtä jossa on hyvä ja josta saa muutakin kuin palkkaa.
Perehdytään noin 20 nuorta per vuosi ja vuosien kokemuksella sanoisin, että n. 20% nuorista on ns. hyviä työntekijöitä, joiden haluaisin jatkavan työssä pidempäänkin. Noin 80% on heitä, jotka valitettavasti ovat huolimattomia, vetelyksiä, työmotivaatio hukassa, oppivat asioita huonommin, jne.
Uuden sukupolven siirtyminen työelämään kertoo aina lopulta sen kuinka edellinen sukupolvi kasvatti heidät. Vastikeeton raha, vapaa kasvatus, opettajakunnan taipumus kannattaa sosialismia vain muutamia esimerkkejä.
Jos kasvatat lapsista etuoikeitettuja, hyvesignalointiin taipuvia laiskureita saat etuoikeutettuja, hyvesignalointiin taipuvia aikuisia laiskureita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse raksasiivoojana. Aina ihan järkyttynyt näistä kesätytöistä. 2000 luvulla syntyneitä.
Paksut meikit naamassa, kädet tatuoituina ja tiukat housut jalassa tullaan raksalle töihin. Luulevat, että työelämässä riittää että on nätti.
Tämä. Yläpäässä mahdollisimman vähän vaatetta ja tissivako näkyviin. Siinä sitten räpsytellään tekoripsiä setämiehille ja kikerretään. Ne varsinaiset työt kyllä jäävät tekemättä....
Hyi saatana minkälaista "nuorisoa" nykyään. No, seuraava etappi onkin peeceetä myyvä lunttu netissä, sinnehhän nämä tapaukset aina päätyvät..
Kristiina xx kirjoitti:
Mua ärsyttää se, kun kahvi-/lounastauolla olen samassa pöydässä työkavereiden kanssa, niin he vain näpräävät puhelimensa kanssa hiljaa, kun olisi kiva jutellakin.
Moi vaan mode. Miksi jauhat tämmöistä roskaa, kun me kaikki tiedämme jo että joudut istumaan yksin nälkäpalkalla kuumassa toimistossa?
Vierailija kirjoitti:
Ihan höpöhöpöjuttua että nykyajan nuoret on jotenkin laiskempia. Nuoria on parjattu kaikkina aikoina ja aikakausina. Lisäksi useimmat unohtaa millaisia itse olivat nuorena. Keski-ikäisenä ärsyttää tälläiset aloitukset. Tutkimusten mukaan nykynuoret polttavat ja juovat vähemmän kuin aiemmat sukupolvet. Fiksua ja eteenpäin menevää porukkaa ovat kaikki jotka minä tunnen. Suunnittelevat innolla opintojaan ja tulevaisuuttaan.
Voi lässynlää, aina se yksi "jeestäti" ilmestyy paikalle sopertelemaan kuinka nykyajan hitaat sukupolvet ovat herranduudeleita ja kuinka me kaikki aina itsekkin..kun ei. Minunkaan aikana nuoret eivät käyttäytyneet näin, se olisi ollut täysin ennenkuulumatonta. Joka vuosi julkaistaan ihan tutkimuksia siitä miksi nuoret ovat niin pihalla ja miksi älykkyys laskee roimalla vauhdilla. Että vedäppäs se hilpeä kukkahattusi tiukemmin päähäsi, maailma on muuttunut ja nykyiset sukupolvet ovat huomattavan huonolaatuista tavaraa..mutta ehkä joku muuttuu vielä, tai sitten ei.
ps:nuoret vetävät kamaa ja nuuskaa enemmän kuin ennen,siksi ei enää polteta ja juoda;)
Voisi olla myös yksilöllisempää ohjausta, esim maalla asuvat nuoret usein ujoja ja arkoja, minkä vuoksi omaksuvat asiat hitaammin.