Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä työura on loppu jos ikää mittarissa lähes 60-vuotta… ja tulevaisuudessa pitäisi jaksaa 69-vuotiaaksi?

Vierailija
16.07.2021 |

Muualla lyhennetään työaikaa mutta täällä pitäisi alkaa someguruksi 60-vuotiaana.

Itse aion jatkaa osa-aikatyössä enkä edes harkitse kokoaikatyötä. Vieköön sitten vaikka vankilaan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tarkoitus eläköityä ennen kun täytän 35. Toki on edellyttänyt uhrauksia ja esim. lapsia en hanki.

Vierailija
2/14 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 vuotta

60-vuotias

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin juuri ammattia, pöydän toiselle puolen entisistä hommistani. Ikää 56 vuotta. Kyllä minä sen toistakymmentä vuotta vielä hyvinkin teen töitä. Joko näitä tai sitten muita.

Vierailija
4/14 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa säästää osakkeisiin 1000e/kk, niin voi lopettaa työt ennen kuin täyttää 50v.

Vierailija
5/14 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

52 ikää. Lomautettu koronan vuoksi. Ei mitään asiaa markkinoille. Kokeilin jo. Nainen olen, mieheni saa kyllä töitä.

Vierailija
6/14 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa säästää osakkeisiin 1000e/kk, niin voi lopettaa työt ennen kuin täyttää 50v.

Mihin osakkeisiin? En osaa tätä.

Vierailija
7/14 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tuloset säästää 1000e/kk.Ne ihmiset eivät säästä,Jotka opiskelaevat ja käyvät työssä .Opiskelu ei ilmasta.Maksa vuokraa,sähköä,puhelin ja netti.Opiskelijan tulot ei niin suuret.Kun ei duunarinkaan oli perhe tai ei.Työtä tekevät ne todella yli 65v tänä päivänäkin,joilla terveys ok!Useinmiten keikka hommia. Osa heistä elää työlle,kun ei muutakaan elämä eläkeläisenä,työ on ainut elämä.

Vierailija
8/14 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

54, en ole huomannut vielä olevani vanha. Paitsi jos menen polvilleni ja yritän nousta ilman tukea ylös. Tai selän koukkuun ja sitten oikaisen. Mutta muuten on nuorekas olo.

Vierailija
9/14 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

54, en ole huomannut vielä olevani vanha. Paitsi jos menen polvilleni ja yritän nousta ilman tukea ylös. Tai selän koukkuun ja sitten oikaisen. Mutta muuten on nuorekas olo.

Sun nivelistähän tässä keskusteltiinkin.

Vierailija
10/14 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin ni? Ite jäin eläkkeelle 65-vuotiaana ja olisin kyllä voinut työskennellä pidempäänkin, mutta nuoremmat hengitti niskaan kärkkyen työtehtävääni. En sitten kehdannut jäädä pidemmäksi aikaa tukkimaan nuorempien urakehitystä. Meneehän tämä näinkin, mutta työkykyinen olisin kyllä vielä ollut ainakin viitisen vuotta.

Vierailija
11/14 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa, kannattaa, mutta kaikkien palkasta ei jää tonnia kuukaudessa pakollisten menojen jälkeen.

Vierailija
12/14 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin juuri ammattia, pöydän toiselle puolen entisistä hommistani. Ikää 56 vuotta. Kyllä minä sen toistakymmentä vuotta vielä hyvinkin teen töitä. Joko näitä tai sitten muita.

Asianajajasta tuomariksi vai toisinpäin?

Vierailija
13/14 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pääsee töihin käsiksi vasta lähes kolmekymppisinä, ennen aloitettiin 16 - 20-vuotiaina. Jäisi nykyään työurat kovin lyhyiksi jos eläkeikä alkaisi samoin kuin edellisillä sukupolvilla jotka tekivät 45- 50 vuoden työurat.

Vierailija
14/14 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 57 v ja en taida pystyä olemaan loppuun asti. Tai sitten lonkka pitää leikata välillä, jotta pystyy nostamaan, kääntämään ja kuivittamaan

Vuorotyökin ottaa jo tiukille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme