Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elarit, ei kai niitä makseta enää kun uusi perhe?!

Vierailija
21.07.2014 |

Seukkaan miehen kanssa jolla 3 lasta exän kanssa. Ollaan nyt muuttamassa yhteen. Mies maksaa 500€kk elareita exälle, eikös ne lopu kun me saadaan lapsia? Vähän epäreilua olisi, että mies joutuu elättää exän perheen sekä oman perheen! Samoin loppuuko, jos exä menee uudelleen naimisiin, silloinhan on uusi "elättäjä" kuvioissa.

Mulle tuli ihan puskista koko elarit, nyt vasta mies kertoi mihin sillä rahaa menee kun ollaan mietitty millaiseen asuntoon olisi varaa. Voisi tuolla 500€ maksaa ihan kivasti vuokraakin...

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapsihan on edelleen sen miehen, elarit on lapsikohtaisia apina. Jotain valoja nyt.

Vierailija
22/71 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 18:24"]Seukkaan miehen kanssa jolla 3 lasta exän kanssa. Ollaan nyt muuttamassa yhteen. Mies maksaa 500€kk elareita exälle, eikös ne lopu kun me saadaan lapsia? Vähän epäreilua olisi, että mies joutuu elättää exän perheen sekä oman perheen! Samoin loppuuko, jos exä menee uudelleen naimisiin, silloinhan on uusi "elättäjä" kuvioissa.

Mulle tuli ihan puskista koko elarit, nyt vasta mies kertoi mihin sillä rahaa menee kun ollaan mietitty millaiseen asuntoon olisi varaa. Voisi tuolla 500€ maksaa ihan kivasti vuokraakin...

[/quote]

Haha.huonoin provo ikinä. Tai sitten olet aika tyhymä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijai minkä aloituksen teit!!! Varaudu saamaan kuraa niskaan...

Vierailija
24/71 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nou hätä! Kyllä ne elarit tosiaankin loppuu. Siis kun lapset ovat täysi-ikäisiä ♥️

Onnea ja rakkautta!

Vierailija
25/71 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet vaan vitsikkäällä päällä!

Vierailija
26/71 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään ei tarvitse maksaa. lähiäitin kun muuttaa jonkin kanssa yhteen, niin heivaa ne vanhat lapset roskiin.

Vierailija
27/71 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hauska provo, vähän olisit ollut vähemmän räikeä niin olisi voinut mennä läpikin :D (esim vain harmitellut ääneen kun pitää eksällekin maksaa , sen sijaan että ihmettelet sitä että ne maksut pitää maksaa - tyhmäkin tietää ettei se lasten elatuksentarvr katoa vaikka minkä liudan sisaruksia puskisi maailmaan..)

Vierailija
28/71 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka joku voikin olla noin tietämätön, vanhemmilla on ja pysyy elatusvelvollisuus niin kauan kunnes lapsi täyttää 18 vuotta ja jos lapsi opiskelee jatkuu elatusvastuu 20 vuotiaaksi saakka.

Vierailija
29/71 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

aika hupaisa, mutta melko läpinäkyvä.

Vierailija
30/71 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs otit toisen jämät! Huutonauran sun tyhmyydelle. :DDDD

Vierailija
31/71 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä vaan maksetaan ihan sinne asti, että nuorinkin lapsista täyttää 18 vuotta. Exän uusi puoliso ei ole elatusvelvollinen. Olen maksanut elareita jo 12 vuotta, vaikka exä menikin naimisiin. Lapset jäivät isälle, kun hän sai pitää omakotitalon. Itse jatkoin viikonloppuäitinä.

Vierailija
32/71 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä huomaat asian sitten, kun mies on laittanut sinut lapsineen pihalle ja elättelet lspsiasi. 

Vierailija
33/71 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käytännössä miehellä ei ole varaa tehdä kuin "yhdet" lapset?! Mä en tajuu teitä, miten tollanen voi olla muka reilua?!? Ja ei, en usko teitä, soitan huomenna jonnekin ja varmistanut vielä... Miehelle ei jää juuri mitään käteen palkan jälkeen ikinä jos on sidottu noihin maksuihin!

Vierailija
34/71 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä yritti ihan tosissaan saada elareita laskettua varasi siihen ihan edunvalvojalle ajankin. Perusteena se, että asuu avoliitossa ja hänen täytyy elättää vaimo ja vaimon lapsi (ei siis yhteinen). No, eipä mennyt hei läpi. Oli kyllä vaivaannuttavaa.

Vierailija
35/71 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-reppana maksoi elareita 16 ja 1/2 vuotta. Eikä valittanut asiasta kertaakaan. Se on kuulkaas pitkä aika ja iso raha. Itse menin heti eron jälkeen naimisiin, mutta sehän ei tilannetta muuttanut. Nyt on lapsi täysi-ikäinen ja isä edelleen kustantaa yhtä sun toista lapselle. Mutta mun ex olikin kunnon mies! Vaikkei ollutkaan ihan Ukko Nooa.

Vierailija
36/71 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omiin lapsiin ollaan tosiasn sitoutuneina aika monta vuotta, täysi-ikäisyyteen vähintään.

Vierailija
37/71 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 18:31"]Eli käytännössä miehellä ei ole varaa tehdä kuin "yhdet" lapset?! Mä en tajuu teitä, miten tollanen voi olla muka reilua?!? Ja ei, en usko teitä, soitan huomenna jonnekin ja varmistanut vielä... Miehelle ei jää juuri mitään käteen palkan jälkeen ikinä jos on sidottu noihin maksuihin!

[/quote]

Tarkistapa asia sosaun edunvalvojalta.

Vierailija
38/71 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 18:31"]

Eli käytännössä miehellä ei ole varaa tehdä kuin "yhdet" lapset?! Mä en tajuu teitä, miten tollanen voi olla muka reilua?!? Ja ei, en usko teitä, soitan huomenna jonnekin ja varmistanut vielä... Miehelle ei jää juuri mitään käteen palkan jälkeen ikinä jos on sidottu noihin maksuihin!

[/quote]

Mikä siinä on epäreilua? Ihmisen, niin miehen kuin naisenkin, on syytä miettiä, montako lasta pystyy elämässään elättämään täysi-ikäiseksi ja lisääntyä vain sen verran. Kolme lasta on jo aika paljon, jos miehesi ei ole erityisen hyvätuloinen.

Vierailija
39/71 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on loistava aihe!! Kiitos ap.

Vierailija
40/71 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provojen yleinen taso on täällä huomattavasti tätä korkeampi. Ei jatkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan