Abortti tässä tilanteessa
Pystisitkö sinä tekemään abortin jos:
Esikoisesi olisi 4kk ikäinen
Syystä tai toisesta joutuisit elelemään tuilla, kädestä suuhun
Lasten isän kanssa parisuhde menossa allikkoon,vain riitoja ja joudut elättämään hänet, työttömän lusmun, ero edessä.
Itse olen tässä tilanteessa, enkä tiedä mitä teen. Taloudellisen tilanteen ja oman jaksamiseni kannalta tiedän, että olisi paras etten synyttäisi lasta tähän perhehelvettiin.
Esikoisella koliikki,jonka takia olen aivan loppu.Raskauden jälkeinen masennus voiton puolella. Isä ei osallistu hoitoon millään tavoin. Suihkussakin vauva on kaukalossa mukanani...
Olen aborttia vastaan, mutta minun on pakko ajatella myös itseäni.
Kommentit (43)
Mutta adoptio on vaihtoehtona olemassa, ja siitä pitäisi puhua vaihtoehtona. Kenenkään ei ole pakko siihen lähteä, ja abortin saa tehdä. Se, että harva pystyy luopumaan vauvasta, sisältää samalla sen faktan, että jotkut pystyvät, eli on joitakin, joille adoptio on varteenotettava vaihtoehto.
Siis kun tämä kahtiajako, että joko abortti, tai pidät vauvan, mättää. Kun sen voi myös antaa adoptioon. Voi. Ei ole pakko moiseen kenenkään pystyä.
Koko asenneilmapiiri pitäisi muuttaa. On niin helppo kauhistella, miten kukaan pystyy. Sorrun itsekin. En itse kuvittele, että pystyisin koskaan antamaan lasta adoptioon, vaan mieluummin abortoisin, mutta ei pitäisi ylläpitää asennetta kauhistelemalla, miten kukaan pystyy.
Asennemuutos voisi auttaa monia. Moni jättää abortin tekemättä, kuka mistäkin syystä, joko tajuaa liian myöhään, tai koska Jeesus, tai huumeet. Sitten synnytään todella ei-toivottu lapsi todella paskaan tilanteeseen, eikä ole koskaan ajateltukaan, että sen voisi antaa adoptioon, koska Suomessa ei ole tapana, ja lapsi joko elää paskassa, tai otetaan huostaan, jolloin pääsee toki uuteen todennäköisesti hyvään perheeseen, vaan valitettavasti ei pääse siihen perheeseen tosioikeasti, vaan on synnyttäjänsä nimellä, ja tapaamisia ja mahdollinen palauttaminen, jos narkkari lopettaakin narkkaamisen, tai mikä tilanne olikin.
(ja tottakai monikin ei-toivottu lapsi, joka pidetään, päätyy omaan biologiseen perheeseen, ja elää onnellisena ja rakastettuna yms. yms, mutta kun ei kaikki)
Omalla kohdallani tilanne oli se, että tulin raskaaksi kun olin juuri saanut opiskelupaikan, ja olin siis lapsen kanssa yksin. Päätin pitää lapsen, ja kas, seuraavalla viikolla pomo soitti ja kysyi tulisinko heille vielä puoleksi vuodeksi töihin koska edellinen oli yllätäin lopettanut. Vaikka olin siis valmistautunut elättämään lapsen minimiäitiysrahoilla, sainkin muhkeat tulot koska olin juuri äitiyslomaa edeltävät puoli vuotta ollut hyväpalkkaisissa töissä.
Ei siis kannata tehdä kauaskantoisia päätöksiä sen perusteella mikä tilanne on juuri tänään. Elämä yllättää aina. Yhtä hyvin perhe, joka laskee kaiken tarkkaan eli hankkii työpaikat ja omistusasunnot ennen lapsia, voi esim menettää toisen vanhemman onnettomuudessa ja koti palaa poroksi.
Kaikkea hyvää aplle! Toimi sydämesi mukaan. Jos haluat lapsen, elämä kyllä järjestää asiat siten että jaksat ja onnistut. Jos taas et halua, älä sitä täällä kysele, vaan toimi oman pääsi mukaan.
Kaikki te, jotka tuomitsette abortin, onko teillä kokemusta aiheesta? Olettehan varmasti pidättäytyneet seksistä koko sen ajan kun ette ole olleet valmiita elättämään lasta?
Miten ihmiset voi sanoa että on itsekästä jättää abortti tekemättä?! Pidä ihmeessä se lapsi ja jätä mies. Uskon että elämäsi helpottuu heti huomattavasti kun pääset lusmumiehestäsi eroon. Hän on ainut joka tuosta kuviosta tulisi abortoida. Selviät kyllä.
Älä kuuntele abortinvastustajien syytöksiä.
en pystyisi, ajattele vaikka niin että kun lapsesi ovat noin pienellä ikäerolla niin heistä on seuraa toisillensa ja sinä voit levähtää kun he leikkivät keskenään
En pystyisi tuossa tilanteessa olemaan niin itsekäs, että synnyttäisin lapsen keskelle tuota helvettiä, vaikka abortti tuntuisi kuinka vaikealta. Eli abortti on ainoa oikea vaihtoehto, se on vastuunkantamista ja epäitsekkäin teko kaikkien kannalta.
Nyt järki käteen! !
Hoidat omat ja vauvasi asiat kuntoon. Sitten myöhemmin kun uusi mies astuu elämääsi, voitte yhdessä saada lapsia.
Ja faktat faktoina. Olet paljon haluttavampi yhden lapsen yh:na kuin useamman lapsen yh:na.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 17:56"]Ja faktat faktoina. Olet paljon haluttavampi yhden lapsen yh:na kuin useamman lapsen yh:na.
[/quote]
Ja elämäsi on paljon helpompaa vain yhden lapsen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 17:56"]Ja faktat faktoina. Olet paljon haluttavampi yhden lapsen yh:na kuin useamman lapsen yh:na.
[/quote]
Ja elämäsi on paljon helpompaa vain yhden lapsen kanssa.
[/quote]
Totta. Kylmää mutta mieti mikä on markkina-arvosi kahden lapsen yyhoona. Ja kuka mies pysyy kyydissä kun pelissä on vielä todella urpo lasten isä.
Älä tee, katuisit. Elämä kantaa, ota ero. Löydät myöhemmin rakkauden.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 18:03"]Älä tee, katuisit. Elämä kantaa, ota ero. Löydät myöhemmin rakkauden.
[/quote]
Elämä kantaa jep jep
Sossu kantaa. Ja kun oppi kotoa niin lapsillekin 'elämä kantaa' eli sossuun vaan
En itse pystyisi tekemään aborttia edes tuossa tilanteessa. Kyse ei olisi siitä etten haluaisi toista lasta vaan sitä että jos esikoinen on 4kk ja kohdussa kasvaisi toinen niin silloinhan mulla olisi jo kaksi lasta enkä todellakaan pystyisi tappamaan kumpaakaan.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 18:03"]
Älä tee, katuisit. Elämä kantaa, ota ero. Löydät myöhemmin rakkauden.
[/quote]
Eiköhän tässä tilanteessa nyt kannata ajatella jotain muuta kuin omaa mahdollista "katumista". Kuka on niin itsekäs, että pitää lapsen sen takia, ettei vaan ala kaduttaa? Yleensä olen aborttia vastaan, mutta tällaisissa tilanteissa on lapsen kannalta paras tehdä abortti. Terveisin isättömänä, masentuneen köyhän äidin kanssa kasvanut.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 18:07"]En itse pystyisi tekemään aborttia edes tuossa tilanteessa. Kyse ei olisi siitä etten haluaisi toista lasta vaan sitä että jos esikoinen on 4kk ja kohdussa kasvaisi toinen niin silloinhan mulla olisi jo kaksi lasta enkä todellakaan pystyisi tappamaan kumpaakaan.
[/quote] Lisään vielä että se että syntymätön lapsesi tapettaisiin olisi aika lailla sama kuin se että esikoisellesi tehtäisiin jonkinlainen jälkiabortti. Älä tapata kumpaakaan.
Jos sun mielestä abortti on periaatteessa väärin, niin saattaisit myöhemmin katua sitä rankasti? En osaa sanoa milä olisi sinulle oikea ratkaisu, mutta pohdi asiaa myös pitkällä tähtäimellä? Ja älä nyt helvetissä ala kuuntelemaan mitään markkina-arvo-provoja.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 18:07"]En itse pystyisi tekemään aborttia edes tuossa tilanteessa. Kyse ei olisi siitä etten haluaisi toista lasta vaan sitä että jos esikoinen on 4kk ja kohdussa kasvaisi toinen niin silloinhan mulla olisi jo kaksi lasta enkä todellakaan pystyisi tappamaan kumpaakaan.
[/quote] Lisään vielä että se että syntymätön lapsesi tapettaisiin olisi aika lailla sama kuin se että esikoisellesi tehtäisiin jonkinlainen jälkiabortti. Älä tapata kumpaakaan.
[/quote]
Eihän ole. Älä puhu paskaa.
Jos ap tiedät että lapsi olisi katastrofi, miksi harrastaa yhdyntää? Pistä se miehenvätys nuolemaan pimppaa tai käyttämään dildoa. Ei yhdyntää jos vauvaa ei haluta. Piste. Kanna nyt tekojesi seuraukset ja lakkaa miettimästä aborttia.