Kuinka kauan voi elää epätietoisuudessa?
Olen kohta 30-vuotias nainen, ja avomieheni on jo hieman yli 30. Olemme seurustelleet kuusi vuotta. Ongelmaksi on viime aikoina muodostunut miehen päättämättömyys etenkin tulevaisuutta koskien. Mies ei ole varma, haluaako hän ikinä lapsia. Mies ei ole varma, haluaako hän ikinä naimisiin. Nämä ovat hänelle pakollisia pahoja, joita hän tuskin miettisi hetkeäkään ellen minä asioista keskustelisi aktiivisesti.
Viime aikoina olen alkanut pohtimaan omaa elämääni ja onnellisuuttani. Olen elämääni hyvin tyytyväinen, teen työtä josta todella pidän, koulutan itseäni yhä edelleen ja valmistun kohta uuteen ammattiin. Minulla on ystäviä ja harrastuksia joista pidän. Teen paljon erilaisia asioita kodin ulkopuolella, mutta nautin myös suunnattomasti kotona olemisesta ja kodinhoidosta, teen paljon ruokaa ja mielestäni on kiva kutsua ihmisiä kylään. Kerron tämän kaiken, jotta ette luulisi että elän joka päivä pelkästään tulevaisuudesta haaveillen :) Mutta kyllä minä haaveilen, paljonkin. Haluaisin lapsia, haluaisin ihanan perheen. Haluaisin naimisiin, haluaisin järjestää kivat häät.
Onko kohtuutonta vaatia miestä keskustelemaan näistä asioista? Onko normaalia, että mieheni on näin vastahakoinen?
Mieheni haluaa matkustaa, olla vapaa, muuttaa eri maahan ja tehdä asioita lyhyellä varoitusajalla. Hän ei halua olla sidottu, hän haluaa kokea ja elää... Huoh. Minä koen ja elän paljon pienemmässä mittakaavassa ehkä.
Tuhlaanko omaa elämääni turhaan?
Toivon ja tiedän, että täällä on paljon muita joilla on samoja kokemuksia. Mitä teitte ja oletteko olleet onnellisia päätökseenne? Kuulostaako tämä asetelma ulkopuolisen korvaan tuhoon tuomitulta?
Kommentit (3)
Kannattaa pyytää jos mies lähtisi keskustelemaan pariterapiaan asiasta. Siellä asia voisi ehkä selvitä molemmille. Että asia on sinulle niin tärkeä, että harkitset eroamista ja toisaalta jos mies on sitä mieltä ettei halua sitoutua niin saatte asian selväksi ja sitten voitte lähteä omille teillenne. Itselläni on jo 30-vuotiaana ollut kolme lasta joten ymmärrän sen että kello tikittää eikä aikaa ole loputtomiin odottaa haluaako mies lapsiakaan vai ei. Miehellähän aikaa on runsaasti, mutta naisella ei niin pitkään. Sinulla on hyvää aikaa vielä löytää kumppani joka haaveilee vaimosta ja perheestä kun alat nyt toimia. Kuitenkin aika tärkeä asia elämässä, itse en voisi ajatella eläväni miehen kanssa joka ei halua lapsia.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:04"]
Kannattaa pyytää jos mies lähtisi keskustelemaan pariterapiaan asiasta. Siellä asia voisi ehkä selvitä molemmille. Että asia on sinulle niin tärkeä, että harkitset eroamista ja toisaalta jos mies on sitä mieltä ettei halua sitoutua niin saatte asian selväksi ja sitten voitte lähteä omille teillenne. Itselläni on jo 30-vuotiaana ollut kolme lasta joten ymmärrän sen että kello tikittää eikä aikaa ole loputtomiin odottaa haluaako mies lapsiakaan vai ei. Miehellähän aikaa on runsaasti, mutta naisella ei niin pitkään. Sinulla on hyvää aikaa vielä löytää kumppani joka haaveilee vaimosta ja perheestä kun alat nyt toimia. Kuitenkin aika tärkeä asia elämässä, itse en voisi ajatella eläväni miehen kanssa joka ei halua lapsia.
[/quote]
Kiitos. Ehdotan tätä miehelle. ap
Jos oikeasti haluat lapsia, etsi mies, joka myös haluaa.