Vauvapalstalla osa hyviä kirjoittajia :)
Aika huima ero suomi24seen kirjoittajien verbaalisilla kyvyillä. Ilolla lukee joitakin ketjuja.
Selvästi kirjallista lahjakkuutta paljon käytössä.
Onko täällä paljon pitkällekin koulutettuja ihmisiä?
Saa laittaa koulutuksen, JOS HALUAA :) !
Maisteri
Kommentit (77)
Munkin mielestä aivan superhyvä sivusto tää vauva.fi, ja monet täällä käyvistä todellakin on hyviä kirjoittajia. En kuitenkaan kytkisi tähän koulutustasoa tai yo-arvosanoja. Hyvä keskustelupalstakommentti on niin kuin hyvä fb-status: lyhyt, ytimekäs, hauska, monesti itseironinen. Puhekielisyys tai pilkkujen tai predikaattien puute ei täällä haittaa, jos se sopii kirjoituksen tyyliin. Toisin on yo-kirjoituksissa ja asiateksteissä. Ikävä kyllä itse en ole kovin lahjakas kirjoittaja, vaikka koulutusta on.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 18:31"]
eiix oo yhtään levyseppähitsaajaa? :(
[/quote]
Kun exäni kävi ammattikoulua, levyseppä-hitsaajalinjalaisia kutsuttiin nimellä Letkeät hintit (le-hi).
Itse olen ravitsemusneuvoja ja suurtalouskokki. Olen kiinnittänyt huomiota samaan kuin aloittaja.
Eikö kannattaisi laittaa esimerkkiä jostain hyvästä kirjoituksesta, niin muutkin saisivat vertailupohjaa aloittajan huomiolle?
Joskus saa todellakin ihailla jonkun kirjallisia lahjoja. Olen miettinyt, että tuleeko joltain niin hyvää tekstiä helposti vai pitääkö miettiä pitkään, jotta saa kirjoitettua niin osuvasti, hauskasti ja hyvin.
Itseäni joskus ihan hävettää huono kirjoitustaitoni. Kielioppiasiat ovat unohtuneet vuosia sitten ja varsinkin pilkutus tuottaa tuskaa, koska työkieleni on englanti. Omista kirjoitusvirheistäni huolimatta huvitun tai ärsyynnyn muiden kirjoitusvirheistä. Mieheni on varsinainen pilkkunatsi. Pelkkä onnittelukortin kirjoittaminen hänen kanssaan on aikaavievää puuhaa. Pilkunviilaus tuo meille myös yhteenkuuluvuudentunnetta, kun pelkästä katseesta kumpikin huomaa että nyt toinen on bongannut saman kielioppivirheen (yleensä yhdyssananvirhe). Erityisen hauskaa oli, kun katsoimme ensimmäisen kerran yhdessä AdultTV:tä ja molempien huomio meni itse toiminnasta mainoksissa oleviin virheisiin ("odotan sinun soittoa", "juttu seuraa").
Kiitos hyville kirjoittajille! Tekstinne ovat päivän piristyksiä.
Olen verbaalisesti suht lahjakas ja "sana hallussa"- tyyppi,enkä vain omasta mielestäni :) mutta myös kielipoliisi eli yhdyssanavirheiden kyttääjä. Koulutukseltani tradenomi.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:47"]
Olen verbaalisesti suht lahjakas ja "sana hallussa"- tyyppi,enkä vain omasta mielestäni :) mutta myös kielipoliisi eli yhdyssanavirheiden kyttääjä. Koulutukseltani tradenomi.
[/quote]
Sori, ihan pakko niuhottaa mutta pari virhettä löysin. Terv. toinen tradenomi
Juu, kivan erityylisiä kirjoittajia. Kirjoittamalla kirjoitustaito varmaan kehittyy?
Lukemalla muiden juttuja, kirjojakin ehkä (pitkä aika, kun itse viimeksi luin) ja voi jotain tarttua hyvääkin mukaan. Mutta jokaisella oma tyyli ja se on just hyvä.
Olen sairaanhoitaja, eli kirjoittamisen lahja ei suinkaan juonna ammatistani. Olen kyllä lukenut kirjoja koko ikäni, Sinuhe Egyptiläisen luin 9-vuotiaana, äidinkielenopettaja oli tyrmistynyt, kun tein kyseisestä teoksesta kirjaesitelmän. En ole mikään Runeberg tosiaankaan, mutta ei mene myöskään kieli solmuun taikka kynä pöytälaatikkoon.
Voe tokkiisa, valakolakinsuannista on jo nii kaava, ettee ennee muistu miellee, oesko ollunna ämmän hujakoella.
En laita tarkemmin, mutta viestintä ja talous.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:47"]
[/quote]
[/quote]
eli ajatusviivan edestä jäi välilyönti pois ja pilkun jälkeen olisi pitänyt olla välilyönti, eikö niin? Pahoittelut näistä virheistä, kirjoitan puhelimellani ja silloin en jaksa kaikkia kielioppisääntöjä miettiä. Yhdyssanavirheitä yritän kuitenkin olla tekemättä.... Peace man :)
T. Tradenomi nr 1
kirjotin e:n
Oon huomannut saman, että av on oikeesti laadukas :)
Kyllä täällä joillain on tosi hauska ja sujuva tapa kirjoittaa :) Etenkin jos vertaa vaikka siihen Suomi24-tasoon niin ero on huikea.
Mä ainakin kirjoitan tänne aina nopeasti hutaisten jotain. En siis yhtään mieti mitä kirjoitan ja kirjoitan vain tajunnan virtaa ja vielä puhekielen muodossa. En siis varmastikaan kuulu niiden kirjoittajien joukkoon, josta kukaan nauttisi. Koulutukseni on FM ja kirjoitin aikanani ällän, mutta tää on mun vapaa-ajan paikka ja en panosta tänne kirjoittaessani.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:47"]
[/quote]
[/quote]
eli ajatusviivan edestä jäi välilyönti pois ja pilkun jälkeen olisi pitänyt olla välilyönti, eikö niin? Pahoittelut näistä virheistä, kirjoitan puhelimellani ja silloin en jaksa kaikkia kielioppisääntöjä miettiä. Yhdyssanavirheitä yritän kuitenkin olla tekemättä.... Peace man :)
T. Tradenomi nr 1
[/quote]
Peace woman as I have
eiix oo yhtään levyseppähitsaajaa? :(