Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvapalstalla osa hyviä kirjoittajia :)

Vierailija
21.07.2014 |

Aika huima ero suomi24seen kirjoittajien verbaalisilla kyvyillä. Ilolla lukee joitakin ketjuja.

Selvästi kirjallista lahjakkuutta paljon käytössä.

Onko täällä paljon pitkällekin koulutettuja ihmisiä?

Saa laittaa koulutuksen, JOS HALUAA :) !

Maisteri

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau, oikein ammattikirjailija. Ja toimittajiakin. Mahtava lukea eri alan ihmisten juttuja. Ja elämänkouluhan se vasta kouluttaakin :)

Kiits jakamisesta!

Vierailija
22/77 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taiteen maisteri. Pääaine graafinen suunnittelu. Vahvuuteni kirjoittajana on oivaltavuus, huumori ja terävyys. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs se ketju on jossa kerrottiin että mille AV-jutulle nauroit viimeksi tai tänään? :D Se oli hyvä!

Vierailija
24/77 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 17:34"]Mitä ihmettä? :D Mun mielestä nää on karmeeta luettavaa. Myönnän, että itsekin kierjoittelen vähön niin ja näin. Mielestäni vauva.fi -tekstit eivät ole kovin tärkeitä. Joskus en jaksa laittaa pilkkuja tai taivuttaa sanoja oikein, mutta ainakin osaan kirjoittaa sanan niinpä oikein. Koulutus on tällä hetkellä lukio. Kirjoitin äidinkielestä E:n. Menen syksyllä yliopistoon opiskelemaan fysiikkaa.

[/quote]

Kuten huomaatte, kirjoitusvirheitä löytyi tostakin :D Pahoitteluni. Ei kiinnosta.

[/quote]

Ja kuten huomaa, et taida olla penaalin terävin kynä muutenkaan.

Vierailija
25/77 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on valoisa henki

Vierailija
26/77 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:44"]

Olen ollut aina ferbaalisesti lahjakas ja hyvät arvo sanat kieliestä lukijossa. Olen vain sairaan hoitaja eli ei pääse oppineisuudella kehuskelemaan.

[/quote]

Ei oo tarkoitus ihmisten olemassaoloa koulutuksen mukaan arvottaa :) Ihan vaan mielenkiintoista tietää, onko pappeja lukkarita jne paikalla :D

Eihän sairaanhoitajat ole mitään ''vain'' sairaanhoitajia sita paitsi. :P

[/quote]

Näinpä! Toisekseen, en ole koskaan törmännyt noin huonosti kirjoittavaan sairaanhoitajaan. Taisipa olla pilke silmäkulmassa kirjoitettu (niinkuin muutamat muutkin tässä ketjussa).

Vierailija
27/77 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kas, Kiesus nosti maasta kiwen murikan ja sanoi "Lilamassa saracossa kanneloorumlom, barbarossa tillintallin TILULILULAA!" Pirkitta ojensi kätensä, johon Kiesus pudotti ihmeellisen jalokiwen, joka hohteli wastapannun humalaisen oluen ja hiehon weren wäreissä. "Wapahtaja, mikä on tämä salaperäisesti hohtelewa jaloinen kiwi?" kysyi Pirkitta wawisten kunnioituksesta. Kiesus siihen: "Jaa, öhm...se on tuotanoin...se ompi taikakiwi! Juu, sehän se!" Samaan aikaan, onneksi autuaan Pirkitan huomaamatta, putosi Kiesuksen hihasta tawallinen kiwi ynnä pieni pussukka, jossa luki "Huwitus- ja pilailupuoti Lucifer & poika."

(Evankeliumi Pyhän Pirkitan mukaan: 1:12)

Vierailija
28/77 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:44"]

Olen ollut aina ferbaalisesti lahjakas ja hyvät arvo sanat kieliestä lukijossa. Olen vain sairaan hoitaja eli ei pääse oppineisuudella kehuskelemaan.

[/quote]

Ei oo tarkoitus ihmisten olemassaoloa koulutuksen mukaan arvottaa :) Ihan vaan mielenkiintoista tietää, onko pappeja lukkarita jne paikalla :D

Eihän sairaanhoitajat ole mitään ''vain'' sairaanhoitajia sita paitsi. :P

[/quote]

Näinpä! Toisekseen, en ole koskaan törmännyt noin huonosti kirjoittavaan sairaanhoitajaan. Taisipa olla pilke silmäkulmassa kirjoitettu (niinkuin muutamat muutkin tässä ketjussa).

[/quote]

Kyllä, aivan tosissani kirjoitin noin. Siksi mainitsinkin olevani pelkkä sairaan-hoitaja.

Vierailija
29/77 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohdiskellut mielessäni samaa! Vauva.fi:ssä tosiaan melko suuri osa on, jos nyt ei loistavia, niin ainakin hyvin kirjoitettuja. Yhdyssanat ja pilkut ovat löytäneet paikkansa niin, ettei ainakaan minun silmääni häiritse. Toisaalta sitten, kun hyvin kirjoitettujen tekstien joukossa on kirjoitusvirhe tai välimerkkisekasotku, se pistää silmään pahemmin kuin Suomi24:n keskusteluja selatessa. Olenkin siirtynyt Suoli24:stä vauvapalstalle osin tekstien "luettavuuden" ansioista. :)

Lisäksi olen huomannut, että jos aloituksen laatija on tehnyt sen huolella ovat vastauksetkin useimmiten asiallisia. Tämä on suuri ero verrattuna moniin muihin keskustelupalsoihin, joilla sydänverensä aloitukseen vuodatettuaan saattaa saada aivan ala-arvoisia vastauksia. :D

Itse opiskelen oikeustiedettä ja äidinkielen yo-kokeesta sain arvosanaksi M. :) 

Vierailija
30/77 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko niin erityisen hyvä tai omaperäinen kirjoittaja, mutta koulutusta löytyy maisterin papereihin asti. Lisäksi harrastan lukemista ja kirjoittamista. Täällä yritän kyllä usein kirjoittaa vähän huonompaa tekstiä kuin normaalisti, ettei kukaan tuttu vain vahingossakaan tunnista.

Vierailija
31/77 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen vierestä:

Tämä ketju on hyvä esimerkki positiivisuuden voimasta. Aloittaja kirjoitti niin vilpitömän hyväntuulisen kuuloisesti, ettei siihen voi kuin yhtyä. Lisää tällaista! Tässäkin on hyvä syy miksi viihdyn AV:lla. Porukassa potentiaalia vaikka mihin. 5

Vierailija
32/77 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden vempparitsemppaaja voi imee mun sykkivää ja lukea koulutuksen olevan elämän kova koulu niin halutessaan.

Vierailija
33/77 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo tahallani minäkin kirjoitan huonosti :D

Vierailija
34/77 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:03"]

Hyvä keskustelupalstakommentti on niin kuin hyvä fb-status: lyhyt, ytimekäs, hauska, monesti itseironinen.

[/quote]

Minusta kommentin ei tarvitse olla lyhyt, kunhan kappalejakoa on käytetty. Tunnustan, että ärsyttää ne, jotka tulevat sanomaan "en jaksanut lukea, mutta mielipiteeni on...", jos tekstiä on enemmän kuin yksi kappale. Miten ihmisillä on niin huono keskittymiskyky?

Olen kyllä useamman kerran antanut ketjussa suoraan tunnustusta, jos joku kirjoittaa mielestäni hyvin.

Vierailija
35/77 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 16:39"]

Olen pohdiskellut mielessäni samaa! Vauva.fi:ssä tosiaan melko suuri osa on, jos nyt ei loistavia, niin ainakin hyvin kirjoitettuja. Yhdyssanat ja pilkut ovat löytäneet paikkansa niin, ettei ainakaan minun silmääni häiritse. Toisaalta sitten, kun hyvin kirjoitettujen tekstien joukossa on kirjoitusvirhe tai välimerkkisekasotku, se pistää silmään pahemmin kuin Suomi24:n keskusteluja selatessa. Olenkin siirtynyt Suoli24:stä vauvapalstalle osin tekstien "luettavuuden" ansioista. :)

Lisäksi olen huomannut, että jos aloituksen laatija on tehnyt sen huolella ovat vastauksetkin useimmiten asiallisia. Tämä on suuri ero verrattuna moniin muihin keskustelupalsoihin, joilla sydänverensä aloitukseen vuodatettuaan saattaa saada aivan ala-arvoisia vastauksia. :D

Itse opiskelen oikeustiedettä ja äidinkielen yo-kokeesta sain arvosanaksi M. :) 

[/quote]

Joo, tota itekin pohdin. Siis sitä, että kun ihmiset näissä ketjuissa vuodattaa kipeitäkin asioita, niin melko vähän tulee suoraa veetuilua. Iso ero suoli24seen se.

Siirryn kyl tänne, vaikka ei ookaan vauvoja :P

Vierailija
36/77 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipurinokikolari

Vierailija
37/77 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? :D Mun mielestä nää on karmeeta luettavaa. Myönnän, että itsekin kierjoittelen vähön niin ja näin. Mielestäni vauva.fi -tekstit eivät ole kovin tärkeitä. Joskus en jaksa laittaa pilkkuja tai taivuttaa sanoja oikein, mutta ainakin osaan kirjoittaa sanan niinpä oikein. Koulutus on tällä hetkellä lukio. Kirjoitin äidinkielestä E:n. Menen syksyllä yliopistoon opiskelemaan fysiikkaa.

Vierailija
38/77 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 17:34"]Mitä ihmettä? :D Mun mielestä nää on karmeeta luettavaa. Myönnän, että itsekin kierjoittelen vähön niin ja näin. Mielestäni vauva.fi -tekstit eivät ole kovin tärkeitä. Joskus en jaksa laittaa pilkkuja tai taivuttaa sanoja oikein, mutta ainakin osaan kirjoittaa sanan niinpä oikein. Koulutus on tällä hetkellä lukio. Kirjoitin äidinkielestä E:n. Menen syksyllä yliopistoon opiskelemaan fysiikkaa.

[/quote]

Kuten huomaatte, kirjoitusvirheitä löytyi tostakin :D Pahoitteluni. Ei kiinnosta.

Vierailija
39/77 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö itse tulla sanomaan, että on hyvä kirjoittaja? Kauheata, sehän olisi omakehua ja vaatisi itsetuntemusta ja -luottamusta ja se kaikki pitäisi vielä tuoda esille palstalla, jossa kivitetään vähemmästäkin itsetietoisuudesta!

Ei vaan, onhan se ihan totta, että täällä on hyviä kirjoittajia. Ilmaisevat itseään selkeästi kiroilematta, huutamatta ja nimittelemättä. Vieläpä jaksavat perustella argumenttejaan vaikkapa liitteenä tulevalla linkillä tai muulla taustatiedolla. Toiset osaavat heitellä lakonisesti huumoria, joka naurattaa jo muutamalla osuvalla sanalla. Tällaisesta itse pidän.

Vierailija
40/77 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhui verbaalilahjakkuudesta, ei kieliopista.

Itse olen yo-merkonomi. Kirjoitin aikoinaan äidinkielestä L:n. Joskus päälle 10v sitten täällä kirjoittamiani tekstejä luultiin Anna-Leena Härkösen tekeleiksi. Olen ylpeä :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän