Millainen on ihminen, joka neuvoo kaikessa mitä hänelle kerrot?
Kommentit (125)
Haluaa auttaa, ilmeisesti et itse pääse elämässä eteenpäin??
Mulla on tälläne kaveri ja tää piirre ottaa päähän. Ku tahdon vaa puhua ja tukea nii hän pyrkii ratkaisee ongelman. En pyytäny ratkaisee asiaa, koska se ei ole häne asia sitä ratkasta. Enne sanoin henkilöä ystäväksi, mutten enää koska en voi puhua hälle enää mistää.
Varmasti jonkun anoppi, joka puuttuu kaikkeen ja tyrkyttää omaa mielipidettään kysymättä.
Vähän riippuu, haluaako se oikeasti auttaa, vai onko kyseessä moniongelmainen v-ttupää jonka tavoite on vaan yrittää nujertaa alentuvalla ja nololla pätemisellä.
Nainen?
Meillä kotona ainakin neuvoo kaikessa vaikka en puhuisikaan.
Työkaveri, jolla on mielestään ratkaisun avaimet kaikkiin ihmisen ongelmiin. Ja sitten hän on mielestään niin valtavan hyvä kuuntelija.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tälläne kaveri ja tää piirre ottaa päähän. Ku tahdon vaa puhua ja tukea nii hän pyrkii ratkaisee ongelman. En pyytäny ratkaisee asiaa, koska se ei ole häne asia sitä ratkasta. Enne sanoin henkilöä ystäväksi, mutten enää koska en voi puhua hälle enää mistää.
Itse olen ratkaisukeskeinen nainen ja minusta ihmiset jotka vain vatvovat, ovat äärimmäisen raskaita. Niitä tunteita vaan myyllätään ilman edes yritystä päästä siitä ulos. Tai itse ainakin olen myös hyvin tunteellinen ja minun täytyy jatkuvasti ratkoa myös omia tunteitani tai ahdistun liikaa. Joten teen samaa mysö muille, koska sen osaan.
No siis vähän hössöttää, mutta kaikkiin asioihin on joku mielipide ja se alkaa nostattaa välillä tunteita, kun olemme niin erilaisia. Ap
Vanhemmat ovat lapsilleen varmaan usein tuollaisia. Alkaa kyllästyttää tässä 40-vuotiaana, kun heiltä tulee ohjausta joka tilanteeseen, vaikka en olisi edes sanonut mitään. Esim. että laita ovi kiinni perässäsi.
Hyvä ystäväni, persoinallisuushäiriöinen. Hymyillen ja nyökyten otan vastaan ja yleensä annan mennä toisesta korvasta ulos, mutta hän myös fiksu ja ajattelee muille vain hyvää, joten moni neuvo ihan ok.
Ratkaisukeskeinen ihminen!
Minulle on ainakin tosi raskasta kuunnella jatkuvasti valitusta. Siksi useimmiten ehdotan jotain, millä kertoja pääsisi onnellisempaan tilanteeseen asiassa, joka on huonosti.
Jos ei halua muutosta, miksi pitää heiluttaa huuliaan? Tietysti jos kaikki on hyvin, niin en minäkään neuvo, vaan osaan iloita yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on ainakin tosi raskasta kuunnella jatkuvasti valitusta. Siksi useimmiten ehdotan jotain, millä kertoja pääsisi onnellisempaan tilanteeseen asiassa, joka on huonosti.
Jos ei halua muutosta, miksi pitää heiluttaa huuliaan? Tietysti jos kaikki on hyvin, niin en minäkään neuvo, vaan osaan iloita yhdessä.
Keskimäärin ihmiset eivät halua neuvoja, joita eivät ole pyytäneet. Parasta tuollaisessa tilanteessa on vaan poistua negatiivisesta seurasta. Sekä sinä että hän hyötyvät siitä, sinun ei tarvitse kuunnella valitusta ja valittajan ei tarvitse kuunnella just do it -juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on ystävällistä että joku haluaa auttaa ja ratkaista ongelmasi.Eihän silti ole pakko menetellä juuri hänen neuvomallaan keinolla mutta arvostaisit sitä,että hän haluaa auttaa sinua .Kaikilla ei ole noin hyviä ystäviä.
Sinun ei olisi kannattanut kysyä tätä. Nyt vaikutat vähän yksinkertaiselta.
Rasittava. Raskas.
Veljeni on tällainen. Viimeksi kyseli mitä esikoiseni aikoo tehdä lukion jälkeen, vastailin epämääräisiä, hän tarttui niihin ja alkoi neuvoa ja jauhaa.
Sitten uhriutui siitä kun en ollut kertonut minne lukioon keskimmäinen haki. Mksiköhän en.
En tiedä kuvitteleeko hän auttavans mutta helvetin rasittavaa tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Aivan, jos ei valiteta omista asioista, niin sitten valitetaan ja haukutaan muita. En jaksa kuunnella sellaista yhtään, enkä itse koskaan hauku muita. Joten tarjoan jotain ratkaisua ennemmin kun olen epäkohtelias, jos vaikka sillä pääsisis tilanteesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ystäväni, persoinallisuushäiriöinen. Hymyillen ja nyökyten otan vastaan ja yleensä annan mennä toisesta korvasta ulos, mutta hän myös fiksu ja ajattelee muille vain hyvää, joten moni neuvo ihan ok.
Arvaan että tämä "ystäväsi" ei hauku sinua selkäsi takana.
Ja silti sinä kuvittelet olevasi jotenkin parempi ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ratkaisukeskeinen nainen ja minusta ihmiset jotka vain vatvovat, ovat äärimmäisen raskaita. Niitä tunteita vaan myyllätään ilman edes yritystä päästä siitä ulos. Tai itse ainakin olen myös hyvin tunteellinen ja minun täytyy jatkuvasti ratkoa myös omia tunteitani tai ahdistun liikaa. Joten teen samaa mysö muille, koska sen osaan.
Mä neuvon nyt sua: neuvomisesta kannattaa päästää irti. Neuvoja kannattaa tarjota silloin, kun niitä kysytään. Monesti on tuskallista vain kuunnella, mutta se on parempi vaihtoehto. Monet ihmiset tietävät kyllä itsekin, mitä pitäisi tehdä. Se, että joku kertoo ongelmistaan, on niiden käsittelemistä. Toki voi esittää kysymyksiä, jotka ohjaavat asioiden ratkaisemiseen, mutta yleensä ihmiset haluavat tehdä ratkaisun itse. Se, että joku osaa ratkaista omia ongelmiaan, ei kuitenkaan tarkoita sitä, että siitä olisi hyötyä toisille.
Toki johonkin pieniin käytännön asioihin voi antaa vinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Rasittava. Raskas.
Veljeni on tällainen. Viimeksi kyseli mitä esikoiseni aikoo tehdä lukion jälkeen, vastailin epämääräisiä, hän tarttui niihin ja alkoi neuvoa ja jauhaa.
Sitten uhriutui siitä kun en ollut kertonut minne lukioon keskimmäinen haki. Mksiköhän en.
En tiedä kuvitteleeko hän auttavans mutta helvetin rasittavaa tuo on.
Minä analysoin kaikkea, mikään siitä ei ole neuvoiksi tarkoitettu.
Raskas ihminen.