Mitä tekee apulaiskouluttaja armeijassa? Mies sitten meni ihastumaan.
Jumalauta, mies käy armeijaa nyt 25-vuotiaana. Hän suoritti armeijassa rekkakorttia ja tapasi tällä "rekkakurssilla" jonkun misun kenestä papattaa nyt jatkuvasti lomilla, eli on selvästikin ihastunut. Tyttö aloitti armeijan puolta vuotta aiemmin kuin mieheni eli hänellä kuulema on jo kortti ja siksi on kouluttamasta. Mitä nämä apulaiskouluttajat tekee armeijassa? Opastavatko kahden kesken rekalla ajamista? Yritän vain jäljittää sitä, onko ujo mieheni tehnyt oikeasti jotain sen eteen, että he tutustuvat vai onko se tapahtunut ikään kuin "vahingossa". Miehen edessä en tahdo nöyryyttää itseäni enempää ja kysellä häneltä. Toivon tietäviä vastauksia. Harmittaa :(
Kommentit (44)
Itse naisena armeijassa rekkakortin suorittaneena alikessuna tehtäviin kuului mm. autokoululaisten ajotunneille lähikaupunkiin kuskausta, peruutusopetusta (suoraan ja kulmaanperuutus) eli illat istuttiin kopissa mukana kun toiset treenaa peruutuksia ja neuvottiin miten Se tehään... Ei ne viralliset opettajat uhraa iltojaan moiseen pestiin vaan opettavat viralliset ajotunnit liikenteessä ja teoriaopetulsen tunneilla. Siinä ku kopissa usermmn kerran istuu niin moraaliton naikkonen/mies voi syntyjä syviä keskustella ja ihastua... Itselläni on korkea moraali ja asenne oli tyyliin "omiin ei kosketa". Ärsyttää naisena ne bimbot ämmät jotka menevät inttiin suhaamaan yhden jos toisen kanssa ja pilaavat samalla kaikkien naisten maineen..
Omasta puolestani voin sanoa, että itse olen tavallista rumempi nuori nainen, mutta kun komppaniassa ei ollut muita niin ehdotteluja tuli. Eivät inttiä käyvät naiset ole mitenkään erityisiä, mutta jollei viikkoon tai kahteen näe kuin sen yhden rekkalesbon näköisen ja sitten ne muonituskeskuksen eläkeikää lähestyvät naiset, niin noista vaihtoehdoista rekkalesbo iskee todennäköisemmin.
Naapurikomppaniassa oli muutama nainen jotka harrastivat näitä kuivaushuonekeikkoja - ja tämä oli ihan skapparitasolla tiedossa. Totta kai niistä tuli rangaistukset. Itse armeijasta löysin elämäni miehen ja tämä koitettiin palvusajan pitää salassa vaihtelevalla menestyksellä. Vaikka oma suhtautumiseni on, että armeija on kuin työpaikka ja itse koen epäammattimaisena työpaikkaromanssit, niin lopulta taisin olla sekä lumppu että epäammattimainen kun miehen kanssa vieläkin yhdessä.
Ap, ihastumiset ovat aika normaaleja armeijassa, mutta kaikki eivät todellakaan koskaan tee mitään fyysistä joten toivottavasti olet turhaan huolissasi - varsinkin jos apukouluttuja on jo kotiutunut.
Olen intin käynyt mies, ja näin muistelen näitä kuvioita omalta palvelusajaltani. Itse olin myös alokasaikana ihastunut naispuolisiin aliupseereihin. Luonnollisestikaan en hakenut enkä olisi saanutkaan vastakaikua, sillä se olisi johtanut vaikeuksiin.
Se apukouluttaja on siis joku aliupseeri (luultavasti alikersantti), joka hoitaa osan käytännön koulutuksesta. Päävastuu on varsinaisella kouluttajalla, joka on aina palkattua henkilökuntaa ja yleensä sotilasarvoltaan luutnantti. Miehesi ei ole itse valinnut apukouluttajaansa. Se on mahdotonta. Ovat siis "vahingossa" ajautuneet samaan koulutustilanteeseen (= esim. varsinaisen kouluttajan suunnitteleman koulutussuunnitelman tms. kautta)
Intti on tiivis yhteisö. Siksi inttiaikana vapaa-ajallakin pyörii mielessä inttiasiat, tapaukset mitä siellä on sattunut ym. Totta kai uudet varusmiehet puhuvat paljon oman komppaniansa alikersanteista, sillä nämä ovat heille ikään kuin lähimpiä "esimiehiä" ja pyörittävät ja pomottavat uusien varusmiesten arkea.
Syytä huoleen ei ole siksi, että siellä armeijassa on hyvin tarkat ohjesäännöt kaikesta. Niiden noudattamista myös vaaditaan ja rikkomisesta rangaistaan. Säännöt luonnollisesti kieltävät esimiesaseman väärinkäytön. Säännöissä kielletään myös kaikki sotilaiden väliset hellyydenosoitukset. En usko, että miehesi uskaltaisi rikkoa ohjesääntöjä ja vielä vähemmän uskon sitä tästä naisalikersantista, joka on vastuutehtävissä.
Omalta inttiajalta muistan, että varusmiehillä ja naisvarusmiehillä saattoi olla säätöä, mutta se tapahtui yleensä vapaa-ajalla viikonloppuisin. Ja jutut aina levisivät niin, että kaikki kuulivat niistä. Muistan ainoastaan yhden tapauksen, jossa korkea-arvoisempi naisvarusmies oli päästänyt alokasmiehen sänkyynsä kasarmilla. Eivät siis kai tehneet muuta, kuin makasivat vierekkäin. Naisen tupakaverit kai käräyttivät? (Naisilla on tietty oma tupa, ja muita häiritsi ylimääräinen jätkä tuvassa.) Molempia rangaistiin ja rangaistus luettiin koko komppanian edessä ylimääräisessä käskynjaossa. Nolo.
Suosittelen, että olet miehellesi, kuin hänellä ei mitään ihastusta keneenkään inttityyppiin olisikaan. Vaihe menee varmasti häneltä ohi, eikä johda mihinkään. Sitä paitsi siihen samaan naisalikersanttiin on kuitenkin samalla tavalla ihastunut vähintään kolmekymmentä muutakin alokasta, joita hän kouluttaa ja pomottaa. Olisi hyvin epätodennäköistä, että miehesi tulisi saamaan minkäänlaista vastakaikua. Ei syytä huoleen :)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:28"]
Jumalauta, mies käy armeijaa nyt 25-vuotiaana. Hän suoritti armeijassa rekkakorttia ja tapasi tällä "rekkakurssilla" jonkun misun kenestä papattaa nyt jatkuvasti lomilla, eli on selvästikin ihastunut. Tyttö aloitti armeijan puolta vuotta aiemmin kuin mieheni eli hänellä kuulema on jo kortti ja siksi on kouluttamasta. Mitä nämä apulaiskouluttajat tekee armeijassa? Opastavatko kahden kesken rekalla ajamista? Yritän vain jäljittää sitä, onko ujo mieheni tehnyt oikeasti jotain sen eteen, että he tutustuvat vai onko se tapahtunut ikään kuin "vahingossa". Miehen edessä en tahdo nöyryyttää itseäni enempää ja kysellä häneltä. Toivon tietäviä vastauksia. Harmittaa :(
[/quote]
Kuljetuskomppanian kersantti olen, vaikka käynyt sen jo silloin kun ei misuja näkynyt. Se ajaa sen rekan harjoittelupaikalle, ja opettaa peruutusta, annettujen ohjeiden mukaan. Ei siinä yhdellä oppilaalla ole varmaan tuntia enempää aikaa kerralla. Yleensä harjoitukset pidetään jossakin syrjäisessä paikassa, koska ei saa aiheuttaa haittaa muille. Se apukouluttaja on ottanut sen rekan ilmeisesti omalle kuitille, joten voi käydä vaikka kahvilla jossakin, nyt helteillä se on perusteltua. Pakostakin siinä tutustuu oppilaisiin, ja saattaa tehdä vaikutuksen oppilaaseen, jos joutuu näyttämään esimerkkiä. Apukouluttajaksi valitaan sellaisia, jotka osaavat itse homman kunnolla.
Apukouluttajalla on muitakin tehtäviä, esim minulla oli ammuntojen järjestäminen ammunnan johtajan ohjeiden mukaan. Ajelin sitä autoa, jossa oli räjähteitä ja tein muuta tarvittavaa. Joskus vartijoitten esimiehenä, ja muuta vastaavaa. Ajoin kaikkia mahdollisia vehkeitä, mutta panssarivaunuja en.
9/10 naisesta on intissä vain siksi, koska ovat huomiohuoria. Miehesi tielle on tainnut osua juuri tällainen.
Uhh, tuli mieleen yks takavuosien toimittajantapainen, joka oli samalla mökillä yhden viikonlopun. Muuten ei ollut tuttu vaan tutun tuttu. Koko hemmetin viikonlopun se jaksoi jauhaa jostain vastikään haastattelemastaan näyttelijäntapaisesta ja siitä miten ihana se oli ja plääplääplää.
En tiedä minkä mielenhäiriön se toimittaja oli itselleen onnistunut kehittämään mutta yhdessä vaiheessa suunniteltiin jo että me heitetään se ukko järveen viilenemään jos ei se lopeta siitä näyttelijästä jauhamista.
tavallaan offtopic :)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:19"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:15"]Ajotunneista vastaavat vain ja ainoastaan pätevät ajo-opettajat. Kukaan rouva alikersantti ei kipua samaan hyttiin ajotunneilla jos häneltä jo kortit löytyy. Jotain tyyppikoulutuksia (näinkin yksinkertaisia juttuja kuin tämä tässä on tämän ja tämän mallin Scania, vaihteisto löytyy tuosta ja jarru tuosta) voivat antaa alijohtajatkin, mutta äärimmäisen harvoin mitään privaattia kahdenkeskista - paitsi jos koulutettava on niin töhö ettei vielä seitsemännenkään kerran jälkeen erota kaasua jarrusta tms.
Armeija on hyvin keskeinen osa elämää siinä vaiheessa kun palvelusta suoritetaan, joten on enemmän kuin odotettavaa että lomillakin puheet liikkuvat inttikavereilla. Pakollinen kysymys: mikä on miehen saapumiserä jos on jo päässyt näin kaksi viikkoa saapumisestaan rekan rattiin? Jos taas aloitti tammikuussa intin niin edellinen saapumiserä kotiutui juhannuksena.
korppi II/10, intissä autonkuljettajana
[/quote]
Ok kiitos tämä selvensikin aika paljon :) mies siis aloitti tammikuussa intin ja oli nyt keväällä suorittamassa korttia. Nyt sitten jo muissa hommissa tuolla armeijassa, mutta edelleen jaksaa höpöttää tästä naikkosesta. Joulukuussa pois.
[/quote]
Tuo herra korpraali on ilmeisesti ajanut komentajan autoa. Siitä saa automaattisesti sen korpinjämän. Sillä ei kyllä apukouluttajan hommia tehdä. Ikävänä puolena se että joutuu olemaan herrojen (isojen) juoppokuskina. Tuskin ne rekan rattiin etes pääsis, ajelee henkilöautoa tai pikkumaasturia.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:28"]
[/quote]
Armeijassa ei tapahdu mitään tuollaista vahingossa. Se on sotaoikeus, jossa asioita puidaan , jos ei tottele. Kuljetusyksikössä ensimäinen vakava rangaistus on siirtäminen ns. tavalliseen komppaniaan.
SiiSpä A kuljetusjoukkoihin valitaan ertyistä porukkaa. Sieltä lentää helposti pellolle ne, jotka ei osaa. (paitsi se komentajan kuski) varsinaisesti apukouluttajia ei ole muualla, kuin aliupseerikoulussa ja kuljetuskomppaniassa.
B Pitkän mettäkeikan jälkeen kaikki sotkun naiset ovat kauniita. Sitten lomien jälkeenn ne onkin ryppysiä vanhoja mummoja.
JOS se n armeijan saa nyt kunnialla läpi, niin sulla on keskimääräistä parempi mies, vaikkei sillä mitään natsoja oliskaan kaulassa.
Onko mies vain tohkeissaan uudesta ihastuksesta vai vaikuttaako siltä, että siellä rekan hytissä on muutakin touhuttu?
24, olen nainen ja mulla oli rekkakortti jo ennen inttiä. Missään vaiheessa en sanonut toimineeni itse apukouluttajana, kunhan kerroin mitä omat AUKin käyneet joukkuekaverit tekivät ja mitä omat lähiesimieheni tekivät koulutustilaisuuksissa.
Korpinjämät taisivat tulla ihan siitä että osasin ajaa ja tottelin täsmällisesti annettuja ohjeita, ei mistään juoppokuskiudesta.
Korppi II/10
No jos miehesi on mennyt 1/14 inttiin eli tammikuussa on häntä kouluttanut nainen mennyt sinne 2/13. Siten se eukko on jo sieltä kotiutunut juhannuksena. Ja joo itsellä intti tuoreena takanapäin. Kyllä alikersantit opettivat rekalla peruuttamista ym. Sitten kun menivät maanteille ajamaan oli se oikea opettaja siellä mukana, mutta muuten kun harjoittelivat perusteita niin ei ole opettajaa vaan joku johtajakoulutuksen saanut varushenkilö. Pakko se todeta on, että useat naiset n. 3/4 ovat niitä jotka oikeasti ovat miesten huomion perässä. Kuulin kyllä useammaltakin taholta (kun miehet näistä hyvin suoraan puhuvat) ketä varusnaista oli kukakin painanut, milloin lomilla, milloin kasarmilla.
Lähinnä he jakavat vain siellä itseään.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 14:15"]No jos miehesi on mennyt 1/14 inttiin eli tammikuussa on häntä kouluttanut nainen mennyt sinne 2/13. Siten se eukko on jo sieltä kotiutunut juhannuksena. Ja joo itsellä intti tuoreena takanapäin. Kyllä alikersantit opettivat rekalla peruuttamista ym. Sitten kun menivät maanteille ajamaan oli se oikea opettaja siellä mukana, mutta muuten kun harjoittelivat perusteita niin ei ole opettajaa vaan joku johtajakoulutuksen saanut varushenkilö. Pakko se todeta on, että useat naiset n. 3/4 ovat niitä jotka oikeasti ovat miesten huomion perässä. Kuulin kyllä useammaltakin taholta (kun miehet näistä hyvin suoraan puhuvat) ketä varusnaista oli kukakin painanut, milloin lomilla, milloin kasarmilla.
[/quote]
Mies kulki suorittamassa sitä rekkakorttia Tikkakoskella, Jyväskylän lähellä nyt kevään ja tämä nainen on onneksi jostain eri puolelta Suomea kuin me, mutta hänkin oli sitten siellä Tikkakoskella... Eli ei varmaan siinä mielessä syytä huoleen, kun välimatkaa on yms. mutta edelleen mieheni muistaa aina mainita tästä naisesta vähintään kerran viikossa, vaikka ei ole nähnyt naista pariin kuukauteen :(
Ap
Armeija pitäisi kieltää naisilta! Keskittyisivät miehetkin paremmin.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 16:21"]Armeija pitäisi kieltää naisilta! Keskittyisivät miehetkin paremmin.
[/quote]
Arveleppa, kun naisia ei olisi jakamassa siellä niin miten kireitä miehet olisivat!
Tuo kyllä syö itsetuntoa, kun mies ihastuukin toiseen :(
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:01"]
Siihen aikaan kun itse olin intissä, ei siellä naisia ollut. En myöskään tiedä rekkakursseista sen enempää, mutta itse olin apukouluttajana aliupseerikoulussa. Apukouluttaja eli santsari on aliupseeri, joka kouluttaa aliupseerioppilaita. Mukavaa hommaahan tuo oli :D
[/quote]
Santsarina olin minäkin, mutta ihan panssarijääkärin (miehistö) arvolla. Ei ne apukouluttajat aina oo aliupseereita... :D
Itse lasken nuo armeijaihastukset vähän samaan sarjaan, kuin sen, että riparilla aina ihastutaan isoseen :) joten uskoisin, että no worries.
Odota kun ne paistaa metsäleirillä yhdessä makkaraa. Aurinko laskee, ilta hämärtyy ja kädet on samalla makkaratikulla.
SITTEN se saatana meni!