Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaduttaa kun kävin reikikurssin.

Vierailija
20.07.2014 |

Olen sairastellut ja menin kurssille. Nyt pelkään et tein virheen. Jos tuleekin pahoja energioita. Miksi mainostetaan sen turvallisuutta. Onko se sitä. Mitä teen?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 02:57"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 02:55"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 02:50"]Kristinusko on harhaanjohtavaa ja pilattu aikojen saatossa! Buddhalaisuus edustaa oikeanlaista uskontoa, jossa ei pelotella synneistä rankaisevalla jumalalla. Kannattaa tutustua siihen, tai ainakin meditoimiseen, jolla on erityisen hyvä vaikutus ihmisiin.

[/quote]

Olet oikeassa siinä että kristinusko on tuhat kertaa pilattu. Jumala on silti muuttumaton, Raamattu on sama kuin se oli alun perin, Jeesuksen sovitustyö ristillä on edelleen voimassa. Siinä on kaikki mitä ihminen tarvitsee elääkseen ikuisesti.

[/quote]

eli ihmiset saa tehdä kaikkea typerää kunhan vaan muistaa rukoilla synnit anteeksi?

[/quote]

Silloin halveksisi Jeesuksen sovitustyötä. "Olkaa täydelliset niin kuin teidän isänne on täydellinen".

Paavali kirjoittaa sekä pyrkimyksestä hyvään uskovan elämään että pelastuksesta joka tulee yksin uskosta ilman tekoja. Tustuhan Paavalin kirjeisiin kun sinulla on aikaa.

Vierailija
42/56 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 00:38"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 00:31"]

Reikin energia ei ole lähtöisin Jumalasta. Minä neuvon sinua, ap:tä, sanoutumaan irti reikistä ja pyytämään Jeesuksen veren suojaa elämällesi. Minäkin neuvon sinua ottamaan Raamatun käteen ja antamaan elämäsi Jeesukselle. Hakeudu kristillisen seurakunnan säännölliseen yhteyteen. (esimerkiksi Ev. lut seurakunnat, Helluntaiseurakunnat, Vapaakirkko tai Medodistit) Muitakin ok kristillisiä seurakuntia on, mutta tässä muutama esimerkki, jotka uskallan mainita.

[/quote]

Miten minä sitten voin pyytää energiaa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja saada energian virtaamaan käsieni kautta hoidettavaan? Ei Jumala vastaisi rukoukseeni, jos se olisi pahasta.

[/quote]

Onko Jeesus Kristus sinun Herrasi ja Vapahtajasi? Onko Jeesus saanut pestä sinun syntisi puhtaaksi verellään? Oletko sinä suullasi tunnustanut muille ihmisille, että Jeesus on antanut kaikki syntisi anteeksi? Onko sinulla säännöllinen seurakuntayhteys kristillisessä seurakunnassa?

Jeesukselta ei tule pyytää mitään käsien läpi virtaavaa energiaa, vaan kun me jotain Jeesukselta pyydämme, tulee meidän rukoilessamme muistaa pyytää, että Tapahtukoon sinun tahtosi, ei minun. Meidän tulee palvoa Jeesusta, Jumalaa, yksin häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 00:28"]

Jeesuskin harjoitti reikiä :) Sehän on vain käsillä parantamista, eli siirretään parantavaa energiaa itsensä kautta hoidettavaan. Vaikka hoidon aikana saatat tuntea hoidettavan kivut itsessäsi, et siinä kuitenkaan siirrä mitään itseesi. Se vain kertoo hyvästä parannusyhteydestä, jos koet samoja tuntemuksia, kuin hoidettava.

Reiki on juuri siitä hyvä, että voit pyytää voiman Jeesukselta, Gaialta tai vaikkapa joltain enkeliltä. Jokaisella meillä on parannuksen lahja. Eri asia sitten, oppiiko sitä koskaan käyttämään.

P.s. tässä kysymys kaikille: Mitä teette ensimmäisenä, jos vaikka loukkaatte polvenne? Veikkaan, että monet laittavat siihen käden ensimmäiseksi päälle ;)

[/quote]

Tämä ei ole Raamatun sanan mukaista.

Vierailija
44/56 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 02:08"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 00:35"]

Mikä näistä nyt sit on oikea tieto. Eli onko reiki hyvä vai huono. Onko enkelihoitajatkin raamatun vastaisia?

[/quote]

Reiki on huono homma ja enkelihoitelu on Raamatun vastaista toimintaa.

Ainoastaan Jumala voi käskeä enkeleitään, ne "enkelit" joita ihmiset käskee on muita henkiä jotka on naamioituneet valon enkeleiksi (Raamatussa sanotaan että valon enkeli pettää ihmisiä ja sillä on valtaa tehdä kaiken maailman petollisia ihmeitä).

Universaali energia ja muu New Age-tyylinen juttu on harhaa.

On olemassa vain yksi Jumala ja Hän on suvereeni ja pyhä. Raamatusta hänet löytää.

[/quote]

Siunausta sinulle sisar tai veli, kuka oletkin. Lämmittää mieltä lukea palstalta tällaista tekstiä. Kylmän maailman keskellä evankeliumin kuuleminen tuo turvallisen olon.

Vierailija
45/56 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 02:50"]

Kristinusko on harhaanjohtavaa ja pilattu aikojen saatossa! Buddhalaisuus edustaa oikeanlaista uskontoa, jossa ei pelotella synneistä rankaisevalla jumalalla. Kannattaa tutustua siihen, tai ainakin meditoimiseen, jolla on erityisen hyvä vaikutus ihmisiin.

[/quote]

Kenties meditointi voi hetkeksi rauhoittaa, mutta se ei tuo pelastusta. Vain Jeesus on tie, totuus ja elämä.

Vierailija
46/56 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 00:59"]

Kuka tässä palvoo mitään? Reikissä pyydetään parantavaa energiaa. Kai tiedät, että Jumala on luonut myös paljon ihmissilmälle näkymätöntä? Miten se on Jumalalta pois, jos pyydänkin parantavan energian vaikka arkkienkeli Mikaelilta ja saan sitä? Jumala on aina ja kaikkialla ympärilläni. Joskus kuiskii puiden latvoissa, joskus poismenneiden rakkaideni läsnäololla, joskus toisen ihmisen silmien kautta.

Hyvä ei muutu pahaksi, jollei itse muuta sitä pahaksi. Se vaatii silloin ihmisestä itsestä halua vahingoittaa toista. Ja voin sanoa, että pahuus tekee pahaa myös pahantekijälle. Kukaan sellainen ihminen ei tee pahaa, joka haluaa auttaa muita.

Monet, jotka ovat muuten ottaneet hoitoni vastaan, ovat kokeneet hyvyyden sisällään. He ovat myös levittäneet hyvää ympärilleen kokemansa jälkeen. Ovat muuten myös parantuneet vaivoistaan.

Ketään en pakota uskomaan taikka harjoittamaan reikiä, mutta en halua ihmisten ajattelevan minusta pahaa. Lopulta se pahan ajattelu vain kostautuu itselleen jossain vaiheessa. Piirissäni muuten myös liikkuu ihmisiä, jotka eivät halua hoitojani. Ei minua silti kukaan heitä roviolle, taikka sylje päälle. He kunnioittavat minun maailmankatsomustani ja minä heidän. Olen tervetullut niin kristityn, kuin ateistinkin kotiin.

Nyt lopetan saarnan, jota minun ei edes pitänyt kirjoittaa. Voimia aloittajalle, päätyi hän mihin lopputulokseen tahansa :)

[/quote]

Kyllä pimeys voi pukeutua valkeuden vaatteisiin. Reikihoidot ja vastaavat ovat kauniita, lempeitä, ihania. Ne viekoittelevat; tuntuvat hyvältä ja houkuttelevalta ja vetoavat etsivään ihmiseen, mutta ne vievät harhaan. Kun pahalle antaa pikkusormen, se vie koko käden. Noiden hoitojen parista ei löydy syntien anteeksiantamus eikä elävä Jeesus Kristus.

Vierailija
47/56 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos viestin aloittajalle maksetaan tämän disinformaation levittämisestä?

Vierailija
48/56 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 03:58"]

Paljonkos viestin aloittajalle maksetaan tämän disinformaation levittämisestä?

[/quote]

Mä työskentelen Skepsis Ry:lle disinformaation levittämisessä. Palkka on ihan OK, mutta parempikin se voisi olla.

Vierailija
49/56 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä paskoja ketjuja kun täällä enemmän lukee, niin mietin vaan, että milloinka tämän koko lehden nimi muutetaan foorumia myöten "MEIDÄN PERSEEKSI".

Vierailija
50/56 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 23:44"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 23:35"]Ei siinä mitään vaaraa ole. Ei mitään pahoja energioita ole olemassakaan. On vain sitä yhtä ja samaa energiaa, joka on kaikessa. Suurin riski reikikurssista on, että et käytännössä oppinut mitään välttämättä, kuvittelit vaan. Mutta kyllä kautta aikojen on erilaiset perinteet opettaneet myös, että sitä yhtä elämänenergiaa, kutsutaanpa sitä Ki:ksi, Chi:ksi, Pranaksi tai miksi vaan, voi myös oppia kontrolloimaan, eikä siinä mitään pahaa ole.

[/quote]

unohda toi juttu heti! Pahaa on todellakin olemassa. Anna elämäsi Jeesukselle!

[/quote]

Mitäpä se jeesus pystyy tekemään? Muuttaako se mut alkoholistiksi muuttamalla mun vedet viineiksi? Toivottavasti sit ees muuttaa ne valkkareiks, ku punkut on pahoja.

Mitäa muuta. Jakelee leipää ja kalaa? Isännälle iskee aika pahat kituuttelu ajat sitten kun on paha kala-allergikko. Samoin mulla taas viljat aiheuttaa hyvin ikävää oloa. Eli ollaan syömättä ja litkitään vaan viinejä? Mahtaa poliisit tykätä ku kännissä autolla ajelen. :D

Kerrohan, miksi elämä pitäisi jollekin satukirjan hahmolle antaa? Eikö se ole sit sama antaako sen jeesukselle vai vaikkapa Paavo Pesusienelle? Miten ne toisistaan eroaa?

Vierailija
51/56 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämäkin ketju. Hörhöt neuvoo toista hörhöä mihin sekopäisyyteen sitä kannattaakaan tälläviikolla uskoa.

Vierailija
52/56 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin et joku haisto kalman reikikurssin jälkeen.

Vierailija
53/56 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh. Joo. No siis. Ei ole 'pahaa' tai 'hyvää' energiaa, on vain energiaa. Ja jos noin kovasti pelottaa ja sun jumalas kieltää, ni miks hitossa menit kurssille?! Ja eihän se kurssin jälkeinen elämä tarkoita sitä, että pitää rueta enegioita kanavoimaan, varsinkin jos pelottaa. Senkus jatkat elämääsi niinkuin ennenkin ja pysyt poissa pelottavaista asiosita.

Tosin, mun on kyllä vaikea käsittää tätä, koska mun mielestä reiki, homeopatia ja jumalat ovat yhtä huuhaata kaikki.

Vierailija
54/56 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustavista viesteistä. Eteenpäin mentävä.

Vierailija
55/56 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No reiki ei ole turvallista todellakaan ja kyseessä on todellinen henkivalta. Rukoile Jeesusta apuun ja ala lukemaan Raamattua, aloita vaikka Johanneksen evankeliumista. Jeesus on ainoa joka sua voi tässä auttaa.

Öööööö..... Johanneksen evankeliumi kannattaa kylläkin jättää viimeiseksi. Aloittaa kannattaa Markuksen evankeliumista, joka on vanhin, lyhin ja maallikoille selkein.

Vierailija
56/56 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko maailma on täynnä energiaa ja ihan.ilman kursseja voi käsillään koota energiaa hoitamaan kipukohtia.

Olen tämän perinyt edesmenneeltä äidiltäni (s 1913),:eikä olla silloin mistään reinistä puhuttu.

Ihmisen oman energian kokoamisesta yhteen paikkaan kehossa ei tarvi maksaa tuhansien eurojem kursseja.