Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua täällä on kohta vastasyntynyt!!

Vierailija
20.07.2014 |

Tarvitsen vähän nyt apua ja neuvoja mitä vauvalla pitää olla kotona valmiina kun tänne vihdoin pääsee. Kaapit on täynnä tavaraa, mutta silti tuntuu, että jotain pikkujuttuja uupuu.. Voisitteko listata minulle mitä kotona on hyvä olla valmiina vauvaa varten. :) Jos tulisi eteen jotain mitä en ole vielä hankkinut. Kiitos <3

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kuinka moni neuvoo talkkia ostamaan, vaikka sen käyttöä ei edes suositella. Meillä pärjätty seitsemän ekaa viikkoa ainakin ilman, jopa helteillä. Otettu välillä ilmakylpyjä, ettei haudo vaan. Perusvoide riittää hyvin vauvan ihonhoitoon. Tai joku öljykin käy. Oikeastaan näitäkään ei välttämättä tarvitse. Meilläkään ei ole vielä tarvittu muuhun kuin pikkaisen poskeen, kun kuivahti. Muuten vauvan ihoa ei tarvitse rasvailla ilman tarvetta. Tuttikin voi olla hyvä varalla, jos sellaisen haluaa antaa. Tosin sitäkään ei kannata antaa ennen kuin imuote on kunnossa, eli ehtii ostaa myöhemminkin. Tuttipulloja ja korviketta voi olla varalla. Vaatteet ja harsot lienee itsestäänselviä. Ruokaa pakkaseen, jos vielä ehtii tehdä. Tai jotain helppotekoista, meillä meni aika vauvan kanssa tehokkaasti. Äiskällekin voi varata särkylääkettä. Mulle oli ehdotonta alkuun. Ja uimarengas oli itselläkin istuinalustana, kun tuli tikkejä. Mutta sen mies osti tullessaan hakemaan meitä sairaalasta. Ja jossain kohdin käytin imetystyynyä istuinalustana.. :D alkuun imetin pääosin makuultaan, mutta vähän ajan päästä imetystyyny oli tosi kätevä. Itse olen tykännyt käyttää, muttei välttämätön kuitenkaan. Miten on mahdollista ettei kykene luettelemaan, mitä on tarvinnut viimeisen seitsemän viikon aikana??

Vierailija
42/47 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun tuosta talkkiasiasta ei olla kuultu kuin vasta täällä. Meillä puolitoistavuotias, eikä neuvolassakaan tästä mitään sanottu. Soitanpa heti huomenna ja kysyn miten asia on. Sairaalassakin hoitaja sitä uutterasti käytti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä Libero-laukussa oli kosteuspyyhkeitä, ihan reilu pullo hoitoöljyä sekä 1 ja 2 koon vaippoja muutama ja äidille Libresse-siteitä. Jos epäilystä, että vauva voi olla reippaankokoinen 3,8+ on minusta turha ostaa paketillista 1-kokoa, vaan ostaa suoraan pelkkää kakkosta, käyttää nuo Libero-pakkauksen vaipat ja siirtyy kokoon 2. Tai jos vauva onkin pieni, käyttää noita, kunnes pääsee ostaan kokoa 1 lisää.

Rasvat, sinkkivoiteet, talkit ym. kannattaa oikeasti ostaa vasta tarpeen mukaan. Öljy parasta, Bepanthenia voi halutessaan varata valmiiksi. Vanulappuja puhdistuksia varten on hyvä olla, samoin niitä topseja. Meille neuvottiin laitoksella, että jos napa uhkaa olla pidempään kiinni, voi koittaa Septidiniä ensihätään.

Itse oon tykänny imetysliivejä enemmän urheilutopeista, mukavampi näin kesälläkin. Liivinsuojat hyviä. Pumppua ei minusta kannata hommata, kun alkuun on helpompi lypsää käsin ja sit miettiä, että millasen pumpun tarvii, jos tarvii.

Yksi tuttipullo, johon voi sit lypsää liikoja maitoja. Tuttia ei kannata hommata valmiiksi, kun ekoina viikkoina ei kuitenkaan saa käyttää.

Vaipoilla ja vaatteilla pärjää kyllä pirun pitkälle :) Kaikkea muuta saa kaupoista, kun tarvii.

Ja hei! Laitokselta ei tarvi lähteä yötä myöten sunnuntaina kotiin, jos tietää tarvivansa vaikkapa korviketta :). Sairaalassa voi olla vielä yhden yön ja sit mennä maanantaina kotiin korvikehyllyn kautta. Ennemmin näin kuin turhia ostoksia!

Vierailija
44/47 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 18:16"]Ärsyttää kun tuosta talkkiasiasta ei olla kuultu kuin vasta täällä. Meillä puolitoistavuotias, eikä neuvolassakaan tästä mitään sanottu. Soitanpa heti huomenna ja kysyn miten asia on. Sairaalassakin hoitaja sitä uutterasti käytti!

[/quote]

En mäkään ollut koskaan ennen kuullut, että talkki olisi haitallista.

Vierailija
45/47 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talkin sijaan on meillä käytetty aina ja ikuisesti perunajauhoa :) ajaa aivan saman asian ja vauva tuoksuu vauvalle eikä sille talkille.

Vierailija
46/47 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talkki on lähinnä siksi, ettei sitä saisi missään nimessä mennä henkeen (pölyää helposti).

Vierailija
47/47 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on yh niin itselle ruokaa myös varalle kaappiin.