Ei lapsella tarvitse kokoajan sitä leikkikaveria olla!!!
Mun mielestä, lapsen pitää oppia leikkimään itsekseenkin, ilman että kokoajan pitää olla leikkikaveria tai viihdyttäjää.
Ei se tee lapselle hyvää jos jatkuvasti kokoajan on jonkun toisen (sisaruksen/aikuisen/kaverin) kanssa.
Pitää sitä itsekseenkin oppia olemaan. Ei lapsesta saa tehdä läheisriippuvaista toisista!!!
Kommentit (24)
Minulla kaksi lasta 6- ja 2-vuotiaat ja rannalle kyllä fillaroidaan. Toinen omalla pyörällään ja toinen takaistuimessa. Ja käydään tällä kokoonpanolla siellä mustikkametsässäkin. Pienempi sisarus keskittyy syömiseen, isompi kerää pientä mukia täyteen. 4 mukia kun on täynnä tehdään illalla mustikkapiirakkaa.
Tuolla mökillä ne on joko meidän touhuissa mukana tai leikkivät yksinään. Ei meillä siellä kavereita juokse. Pitää olla aikaa ettei ole mitään tekemistä niin kelsii tekemistä ihan itse. Siitä olen ap:n kanssa ehdottoman samaa mieltä.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:56"]
Minulla kaksi lasta 6- ja 2-vuotiaat ja rannalle kyllä fillaroidaan. Toinen omalla pyörällään ja toinen takaistuimessa. Ja käydään tällä kokoonpanolla siellä mustikkametsässäkin. Pienempi sisarus keskittyy syömiseen, isompi kerää pientä mukia täyteen. 4 mukia kun on täynnä tehdään illalla mustikkapiirakkaa.
Tuolla mökillä ne on joko meidän touhuissa mukana tai leikkivät yksinään. Ei meillä siellä kavereita juokse. Pitää olla aikaa ettei ole mitään tekemistä niin kelsii tekemistä ihan itse. Siitä olen ap:n kanssa ehdottoman samaa mieltä.
[/quote]
Et tainnut tajuta koko aloitusta...
Ap. peräänkuulutti lapsen yksinäisyyttä, ei sisaria tai aikuisia, kunhan on vaan yksinään.
Tiedätkös kun ne lapset ei asu yksinään niin ei sitä todellakaan järjestetä lapselle sisarusvapaata aikaa. Isompi lapsi vetäytyy yksin leikkimään kun tarvitsee sitä ja pienempi pyörii touhuissa mukana tai ei pyöri. En koe tekemisen järjestämiseksi sitä että mennään pihalle.
Sorry, ohi aiheen mutta "koko ajan" on kaksi erillistä sanaa. On toki olemassa tekijänimi "kokoaja" (vaikkapa palapelin kokoaja) joka taipuisi genetiivissä "kokoajan".