Tarvitsisin nyt apua, mutta arveluttaa täältä kysyä (miehen väkivalta)
En itse tiedä mitä nyt tehdä. Olen tänne ennenkin kirjoittanut miehestäni, mutta nyt on todella vaikeaa. Mieheni on siis se tuurijuoppo joka ei peseydy, syö ja kaikki on nyt mennyt överiksi juhannuksesta alkaen. Minä maksan kaiken eli vuokran, sähköt, ruoat ja muut laskut. Eilen illalla olimme ihan hyvässä sovussa ja päätimme käydä lähiterassilla, kun ystäväni pyysi. Siellä oli kivaa, kunnes mieheni sai jonkun hullun vainoharhauskohtauksen ja pakeni sieltä. Ja nyt on vaisu ja tosi ärtyisä.
Olen laittanut avioeron vireille, ja miehelle tuli pe lappu, että hänelle on postissa kirjattu kirje. Ei aio hakea sitä. Sen sijaan uhkaa tehdä elämäni todella vaikeaksi tulevaisuudessa. Joten MITÄ teen?? Tällä viikolla eräs kaveri soitti poliisit koska tuo uhkasi tappaa minut ja heittää ikkunasta ulos läppärini ja kännykän. Poliisit kyllä tulivat mutta mies feikkasi selvää ja poliisit lähinnä nauroivat minulle :(
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 13:05"]
Missä mies on kirjoilla? Jonnekin sen postien on tultava ja jokin paikka ilmotettava asuinpaikaksi jos eläkettäkin nostaa. Miksi hän ei ole asunnossa kirjoilla vaikka olette naimisissa. Tässä on semmonenkin juttu, että aviopuolisoilla on elatusvelvollisuus toisiaan kohtaan siihen asti, että ero myönnetään.
[/quote]
Me olemme avioliitossa, ja mies on asunnossa kirjoilla. Ssin tämän asunnon aikanaan, ja hän muutti sitten tänne. Emme ole tehneet vuokrasopimusta, jossa olisi myös hänen nimensä. Ja kuten kirjoitin, elätänhän minä. Maksan vuokrat ja sähköt, mies kumoaa eläkkeensä kurkusta alas. Maksamatta asumiseen latin latia.
Ap
Mene turvakotiin tai edes soita sinne. Saat apua. Hanki juristi itsellesi heti. Hän hoitaa lähestymiskiellot. Ja tarvittaessa olet siellä turvakodissa niin kauan, että ukko saadaan ulos ja kiellot voimaan. Tee ls-Ilmo jos teillä lapsia. Uhkaako heitä? Avaa oma pankkitili ja siirrä sinne rahasi ja palkkasi. Lopeta rahan antaminen, ruokaa voit jättää jääkaappiin. Hanki nauhuri, johon tallennetaan kaikki keskustelunne eli mahdolliset uhkaukset. Tän saa vaatteiden alle piiloon. Hanki todisteita väkivaltaisuudesta, ilman niitä oikeudenkäynti on vaikea. Tai pidät huomen että sun seurassa on aina joku todistajaksi pystyvä. Älä mene asuntoosi yksin.
Meillä ei ole lapsia, koska olen jo yli 50-v. Lapseni asuvat muualla ja pärjäävät omillaan. Minulla on oma pankkitili, jolta maksan kaikki laskut. En olen antanut hänelle rahaa, vaan hänelle tulee eläkkeitä n. 1000 e/kk. Ei osallistu vuokraan tai laskuihin mitenkään, vaan kumoaa noi rahat kurkusta alas. Eläke on maksussa aina kuukauden 1. päivä, eli ei tämän vaan ensi viikon perjantaina. Nyt mies on pee aa ja yrittää pummata juurikin nyt kalja- ja tupakkarahaa. Mulla on työpäivä huomenna, enkä millään jaksais tuota.
Ap
Mies ei suostu hakemaan sitä käräjäoikeuden kirjettä postista (siis valintatalo; sen voisi nytkin hakea kun kauppa on auki). Istuu tuossa vain, dokaa ja polttaa sisällä. Sekä hokee, että jos mulla on koskaan joku toinen niin tappaa :( - ja teille ihanille vastaajille tiedoksi, että minulla ei ole ystäviä. En tunne ketään ihmistä, jonka luokse voisin mennä yöksi. Joten pysyn täällä mutta please antakaa mulle voimahalit ja pitkä pinna, kiitos.
Ap
No tule vaikka meille? Mitään dokujen välistä pelleilyä en ala katsomaan, mutta jos itse olet selvä ja edes osapuilleen normaali niin teretulemast. Saisit ainakin aikaa selvittää asiasi.
Mitä niin ihanaa siinä asunnossa on, ettet suostu muuttamaan? Jotain niin ihanaa, että olet valmis ottamaan pari iskuakin vastaan?
Hae uutta asuntoa ja irtisano vanha. Nopeemmin se uus kämppä tulee kun mies suostuu lähtemään.
Ei se vapaaehtoisesti lähde, saa ilmaiseksi asua ja kuuntelet vielä vittuilut päälle. Et sitten viitsisi hankkia itsellesi toisen asunnon, se mies ei välitä vaikka olisitte eronneet, tulee se silti olemaan vaivoinasi, jos jätät hänen varaansa lähdön.
Nro 20, missä asut? Voisin tullakin, ja en ole doku vaan sossu ammatiltani. Sinne duuniin menen huomennakin ja toivottavasti saan nukuttua, ahdistaa.. Minun pitäisi tää osata, mutta näköjään sitä ei osaa kun omalle kohdalle osuu. Olen kuin suutarin lapsi ilman kenkiä :(
Ap
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:51"]
Nro 20, missä asut? Voisin tullakin, ja en ole doku vaan sossu ammatiltani. Sinne duuniin menen huomennakin ja toivottavasti saan nukuttua, ahdistaa.. Minun pitäisi tää osata, mutta näköjään sitä ei osaa kun omalle kohdalle osuu. Olen kuin suutarin lapsi ilman kenkiä :(
Ap
[/quote]
Arabianrannassa asutaan
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:49"]
Ei se vapaaehtoisesti lähde, saa ilmaiseksi asua ja kuuntelet vielä vittuilut päälle. Et sitten viitsisi hankkia itsellesi toisen asunnon, se mies ei välitä vaikka olisitte eronneet, tulee se silti olemaan vaivoinasi, jos jätät hänen varaansa lähdön.
[/quote]
Asun stadissa, joten toisen asunnon hankkiminen ei täällä ole vain viitsimisestä kiinni kun niitä ei vaan ole. Ja mikä pointti on tuossa että MINUN pitäisi lähteä, jos mies jolla ei ole vuokrasopparia (on kirjoilla, olemme aviksessa) on väkivaltainen. Joten kyllä aion tässä edelleen asua, mutta se huolestuttaa ettei yhtään auta vaikka poliisikin kävisi. Kuka minua sitten voi auttaa???
Ap
no hanki suht lihaksikas mies kaveri, huijaa että hän on uusi miehesi ja sitten exä ja tavarat ulos. ei ole pakko käyttää fyysistä väkivaltaa. Alkaa muuten tuntua, että olet sairausloman tarpeessa, kun hoet ja hoet tuota samaa. Mutta mies ulos tai sinä lähdet. Ne kaksi vaihtoehtoa on, tajua nyt.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:51"]
Ap
[/quote]
Arabianrannassa asutaan
[/quote]
Niin ja siis tämä oli nro 20, joka oli ihan tosissaan. Meille mahtuu kyllä.
Onko mieheltä tullut yhtään uhkaavaa tekstiviestiä? Jos niin soita poliisit uudelleen. Kyllä he auttavat poistamaan miehen paikalta.
Tai mene sinne turvakotiin vähäksi aikaa. Siihen saakka että mies saa omat rahat. Ja tilaa se lukkojen vaihto.
Kiitos teille ihanat vastaajat. Nyt tää tilanne on vaan sellainen, että olen itse sellaisessa duunissa jossa autan vastaavissa tilanteissa oleviä henkilöitä ja häädön jo saaneita. Ja nyt olen itse joutunut tähän jamaan. Mies puhuu kauheita asioita mun tulevaisuuden tuhoamisesta ja siitä, että jos mulla olisi joku toinen mies niin tappaisi sen. Auttakaa, sillä vaikka olen hokenut neuvoja asiakkaille en osaa nyt niitä soveltaa itseeni. Muutama viikko sitten meinasi nyrkki osua huolella nenääni, mutta väistin. Mies on kuin Jekyll ja Hyde, saattaa olla erittäin romanttinen ja hauska ja hemmotella minua. Mutta sitten tulee jokin hulluuskohtaus kuten eilen, välillä joudun pelkääämään tosi paljon.
Ap