Tarvitsisin nyt apua, mutta arveluttaa täältä kysyä (miehen väkivalta)
En itse tiedä mitä nyt tehdä. Olen tänne ennenkin kirjoittanut miehestäni, mutta nyt on todella vaikeaa. Mieheni on siis se tuurijuoppo joka ei peseydy, syö ja kaikki on nyt mennyt överiksi juhannuksesta alkaen. Minä maksan kaiken eli vuokran, sähköt, ruoat ja muut laskut. Eilen illalla olimme ihan hyvässä sovussa ja päätimme käydä lähiterassilla, kun ystäväni pyysi. Siellä oli kivaa, kunnes mieheni sai jonkun hullun vainoharhauskohtauksen ja pakeni sieltä. Ja nyt on vaisu ja tosi ärtyisä.
Olen laittanut avioeron vireille, ja miehelle tuli pe lappu, että hänelle on postissa kirjattu kirje. Ei aio hakea sitä. Sen sijaan uhkaa tehdä elämäni todella vaikeaksi tulevaisuudessa. Joten MITÄ teen?? Tällä viikolla eräs kaveri soitti poliisit koska tuo uhkasi tappaa minut ja heittää ikkunasta ulos läppärini ja kännykän. Poliisit kyllä tulivat mutta mies feikkasi selvää ja poliisit lähinnä nauroivat minulle :(
Kommentit (54)
Eikö sulla ollut aikuiset lapset? Pääsisitkö heidän luokseen? Helsingissä on myös hotelleja ja hostelleja; niihin voit mennä muutamaksi yöksi.
Toiseen kaupungin asuntoon, piti kirjoittamani!
On, minulla on aikuiset ja melkein aikuiset lapset,Heillä on kaikki hyvin. Tästä lähtien haluan vain asua yksinään. Pystyn kyllä maksamaan vuokran ja vakuuden. Tänään se ei vaan lohduta.
Ap
Siis etkö voi mennä niiden aikuisten lastesi luo turvaan kunnes saat lähestymiskiellon voimaan?
Mikä ihme on että aikuinen ihminen ei nyt pysty pääsemään sen yli että JOTAIN TÄYTYY TEHDÄ OMAN TURVALLISUUTESI VUOKSI. Tänään. nyt. heti.
Kukaan muu ei sinua pelasta kuin sinä itse.
Nauhoita puhelimeesi miehen raivoamiset. Salaa! Varo!
Kuulostaa niin tutulta. Kaksi vuotta tollaisessa, Helsingissä myös, itse olin 16-18v, mies kymmenen vuotta vanhempi. Itse sain voimaa lähteä juurikin toisen miehen puhuessa järkeä, ja auta armias ku mies sai tietää tästä toisesta... Nenä murtui sinä iltana. Nyt erosta puoli vuotta, ja eksän kanssa ihan hyvissä väleissä. Itse hän tajusi vain muuttua liian myöhään (et osaa arvostaa sitä, mitä sinulla on, ennen kuin menetät sen...).
no kilometrejä enemmän väliin. Miksi sinä sen seurassa olet?
Ensi- / turvakotiin tai lapsuudenkotiin tai kavereille tai ihan mihin vain. Mutta älä jää odottamaan pahoinpitelyä tai tappoa. Miehelle samantien lähestymiskieltohakemus, siihen menee kuitenkin aikaa ennenkuin on voimassa
Ja ennenkaikkea älä mene siihen vipuun, "emmekö me voisi keskustella, on kai oikeus tietää" vaan lähde kerralla, oma etu tärkein!
En, minä EN lähde koska asunto on mun nimissä. Olen kyllä WT koska asun vuokralla. Miehellä ei ole asuntoa, joten joutuu kadulle.Olen maksanut aina vuokran ja sähkön. Miehellä on eläketulot, jotka kumoaa kurkustaan alas.Olen ollut näin pitkäpinnainen, mutta rajansa kaikella. Jos uhataan lyödä tai muuten henkisesti tuhota elämäni , ja sitten on välillä ihan kiva ja normaali niin alkaa jo omakin pää seota. Onko hän narsisti??
Ap
Mieheelle häätö ( vai eikö ole ollenkaan kirjoilla asunnossasi?) Lähestymiskielto ja lukkojen vaihto lienee ainoa vaihtoehto, mutta lähtisin silti turvaan odottamaan.
Asumme stadin vuokra-asunnossa, jossa soppari on vain minun nimissäni, ja olen asunut siinä kauan. Ja pakko nyt laittaa tähän väliin asiaan kuulumaton kommentti, koska joku kuitenkin tulee huutamaan että WT. Täää asunto on vapaarahoitteinen eli ei siellä tavallisessa asuntojonossa, vaan löysin Oikotieltä. Siinä luki, ett vuokrataan vain maksukykyiselle jolla on luottotiedot kunnossa. Hain tätä sillä lomakkeella ja sain tämän asunnon.
Olemme naimississa ja kuten jo kerroin, laitoin avioerohakemuksen. Sekään ei ala toimimaan, ennenkuin tuo mies saa siitä tiedon. Perjantaina hänelle tuli lappu, että on kirjattu kirje postissa. Ei aio hakea. Ja kuten kirjoitinkin jo, kaveri soitti poliisit.Mutta he lähtivät nauraen ja sanoivat että älkää enää tapelko. Olen nyt niin kädetön :(
Elikkäs mies kyllä tietää mistä on kysymys ja ei toimi, hän ei koe tekevänsä mitään väärin. Mielestään minä ansaitsenkin kitua.
Ap
Tänään:
Menet ystävän luo odottamaan huomisaamua. Pakkaa tärkeimmät tavarat mukaan.
Huomenna:
Tilaat asuntoon lukkojen vaihdon. Eli soitat vuokranantajalle ja kerrot että teille tuli ero+ mies uhkaa sinua ja voi rikkoa paikkoja.
Jos mies on kirjoilla asunnossa, haet hänelle häätöä.
Haet miehelle lähestymiskieltoa.
Laitat puhelimeesi miehen nimen kohdalle, älä vastaa. Ja pidät siitä kiinni ettet vastaa puhelimeen. Tekstiviestit jätät talteen muttet vastaa niihinkään.
Mä komppaan kasia. Ja lukkojen vaihdon jälkeen olis hyvä, jos pääsisit hetkeksi jonnekin muualle majailemaan. Miehesi kun todennäköisesti raivostuu toden teolla kun tajuaa mitä on tapahtunut.
Äläkä usko mitään mitä miehesi sulle selittää. Et ota takaisin!
Eli et tarvitse häätöä. Kyllä haastemies toimittaa avioeron miehelle jos ei hae kirjattua kirjettään. Eli se on vain viivytys.
Nyt et ole missään yhteydessä mieheen niin luultavasti hän häviää vähin äänin kunhan tajuaa että olet tosissasi. Jos pidät yhteyttä, ei tajua.
Olin itse vähän aikaa sitten hieman samankaltaisessa tilanteessa.Jos vaihdat lukot niin huoltomies on kuitenkin velvollinen avaamaan miehellesi oven niin kauan kun väestörekisterissä sanotaan miehen asuvan siellä.tai niin ainakin minulle sanottiin.jos haluat miehestä eroon irtisano asunto ja hanki uusi,jos luottotiedot on kunnossa niin ei kovin vaikeaa.
Tiedän että se on vaikeaa, mutta lähde. Sinun turvallisuutesi on paljon tärkeämpi kuin "koti" jossa asutte. <3
Missä mies on kirjoilla? Jonnekin sen postien on tultava ja jokin paikka ilmotettava asuinpaikaksi jos eläkettäkin nostaa. Miksi hän ei ole asunnossa kirjoilla vaikka olette naimisissa. Tässä on semmonenkin juttu, että aviopuolisoilla on elatusvelvollisuus toisiaan kohtaan siihen asti, että ero myönnetään.
Taas tää kuulostaa enemmän tekosyiden keksimiseltä. Haluatko oikeasti hukata elämäs tollaseen moukkaan???? Onnea valitsemallasi tiellä.
Sturenkadulla on se kimppakämppähostelli, exäni muutti sinne eron jälkeen. Ei ole ihanteellista elämää tietenkään, mutta eipähän mene kaikki rahat väliaikaisasuntoon.
Ja samoin tein haet itsellesi sisäistä siirtoa toisen kaupungin asuntoon. Saat kämpän nopeastikin jos mäihä käy, ja raha-asiat eivät välttämättä kaadu aivan täysin jos hetken aikaa joudut maksamaan sekä oman asumisesi hostellissa että miehen asumisen vanhassa kämpässäsi.