Kateus hyväkroppaisia naisia kohtaan
Näin kesäaikaan tulee nähtyä hyvin muiden kroppia ja kyllähän se kirpaisee, kun vastaan tulee joku hyväkroppainen nainen. Äskenkin Lidlissä kassajonossa edessäni seisoi noin 160 cm, hyvin siro, timmi ja pyöreäpeppuinen nainen. Osti ison kasan jäätelö-pahvipakkauksia. Mietin vaan, ostikohan lapsilleen ja siitä tulikin heti mieleen, että voiko hänen näköisensä olla monen lapsen äiti. Itselläni ei ole lapsia, mutta kroppani on kuin viisikymppisellä...vaikka olen kolmekymppinen.
Tiedän kyllä että minulta tivataan nyt, miksi en sitten tee töitä hyvin kropan eteen. Vastaus on, että olen aivan liian laiska ihminen. Ei se silti poista niitä tunteita joita hyvällä kropalla varustetut naiset minussa herättävät.
En kai nyt voi sentään ainoa olla, jolle tulee tällaisia tuntemuksia kesäaikaan?
Miten tällaisista tuntemuksista pääsee eroon, kun en kuitenkaan tule koskaan olemaan niin aktiivinen ja motivoitunut, että jaksaisin treenata ja pitää kroppani hyvässä kunnossa?
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen erittäin lihava ja en osaa olla kateellinen hoikille naisille, olen vain iloinen siitä, että heillä on ollut hyvää tuuria elämässään, etteivät ole lihoneet.
Tuurilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä:D
Ihmisen elämä ei ole mitään muuta kuin tuuria. Se että joku on liikunnallinen ja energinen on tuuria, ei mitään itse luotua.
Vierailija kirjoitti:
Vartalo muokkaantuu yllättävän nopeasti. Juoksen normaalisti noin 60 kilometriä viikossa. Hellejakson aikana pitkät lenkit ovat jääneet, kun on niin tukalan kuumaa. Juoksukilsoja on tullut vain 15- 20 viikossa. Varsinkin ylös reisien ulkosyrjään on tullut läskiä. No ei haittaa. Helteet eivät jatku ikuisesti ja palaan normaaliin.
Eli et vain säätänyt kaloreita alemmas vähentyneen treenimäärän mukaan.
En ymmärrä miksi monta kertaa viikossa tapahtuvaa kuntoilua pidetään jotenkin kamalana asiana.
Ymmärrän, jos ylipainoa on monta kymmentä kiloa ja ei ole liikkunut vuosiin jos koskaan, niin se alkuun lähteminen on hankalaa. Mutta uskokaa, että sitä kituilua ja lihaksiin sattumista kestää vain sen parisen viikkoa ja sitten alatte nauttia liikkumisesta ja tuloksista.
Itse käyn salilla 4 krt/ vko + pyörälenkit ja kävely ja nautin aina, kun saan liikkua. Kropassa tuntuu ikävältä, jos sitä ei pääse liikuttamaan kunnolla muutamaan päivään. Kun on lihaksia, niin ihminen jaksaa ihan nirmielämässäkin paremmin, myös istumatyötä.
Eikä se normipainossa pysyminen mitään kitumista vaadi. Paljon parempi olo tulee, kun syö terveellistä ruokaa pääajan. Silti voi kyllä herkutella päivittäinkin. Mutta ei se tarkoita sitä, että syö sipsipussin/ jäätelöpaketin päivässä. Siitähän se huono olo vasta tuleekin.
Nainen, 47v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartalo muokkaantuu yllättävän nopeasti. Juoksen normaalisti noin 60 kilometriä viikossa. Hellejakson aikana pitkät lenkit ovat jääneet, kun on niin tukalan kuumaa. Juoksukilsoja on tullut vain 15- 20 viikossa. Varsinkin ylös reisien ulkosyrjään on tullut läskiä. No ei haittaa. Helteet eivät jatku ikuisesti ja palaan normaaliin.
Eli et vain säätänyt kaloreita alemmas vähentyneen treenimäärän mukaan.
Itseasiassa paino on pudonnut, kun ei pysty syömään. Korvaan juoksulenkit salitreenillä ja käsivarret puolestaan ovat kiinteytynyt. Se läski on pehmeäksi muuttunutta lihasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ihmiset ovat niin huonokuntoisia että ihan tavallisella terveellisellä ruokavaliolla ja treenaamalla muutaman kerran viikossa saa itsensä parhaaseen kymmeneen prosenttiin. Varsinkin kun puhutaan päälle kolmekymppisistä.
Tämähän pätee myös sitten teihin miehiin. Timmi ja sopivan lihaksikas kroppa, josta me naiset tykätään, ei muuta vaadi. Ja olet top10 mies😛
Vaatii nimenomaan ne geenit. Hoikkuus toki ei vaatisi, mutta se kun ei miehelle riitä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, vaikuttaako ikä vai se että on pieniä tyttäriä, mutta itseä ärsyttää suunnattomasti naisten ulkonäön arvostelu. On tosi typerää ja tökeröä pilkata ylipainoisia, mutta yhtä typerää on arvostella hoikkia naisia. Olen esim. rannalla huomannut, kuinka jotkut pyörittelevät silmiään ja ihan ääneen kehtaavat arvostella naisten uima-asuja, kuinka paljastavat liikaa ym. Eikö vaan voida antaa kaikkien olla sellaisia kuin ovat. Mä oon normipainoinen, kroppa perus, varmasti löytyy selluliittia. Mutta ei haittaa yhtään tosi treenatut naiset, eikä myöskään isokokoiset.
Olen parikin kertaa kuullut, kun lihavat naiset ovat keskenään supisseet ja pilkanneet treenattua naista. Toisella kerralla naureskelivat naisen takapuolelle, joka oli kuulemma pojan peppu. Omasta mielestäni se takapuoli oli täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ihmiset ovat niin huonokuntoisia että ihan tavallisella terveellisellä ruokavaliolla ja treenaamalla muutaman kerran viikossa saa itsensä parhaaseen kymmeneen prosenttiin. Varsinkin kun puhutaan päälle kolmekymppisistä.
Tämähän pätee myös sitten teihin miehiin. Timmi ja sopivan lihaksikas kroppa, josta me naiset tykätään, ei muuta vaadi. Ja olet top10 mies😛
Vaatii nimenomaan ne geenit. Hoikkuus toki ei vaatisi, mutta se kun ei miehelle riitä.
En tajua tätä jankkausta geenikomeudesta. Puolisoni oli (kuoli pari vuotta sitten) sorttia pitkä ja hoikka. Kun tapasimme nuorina hänellä oli pullohartiat, tikkukädet ja tikkujalat. Piti urheilua aivottomien hommana ja harrasti musiikkia. Viimeisinä vuosinaan oli laiha edelleen, mutta pieni massu oli tullut. Poikamme, joka on perinyt täydellisesti isänsä ruumiinrakenteen harrasti pienestä pitäen urheilua. Jossakin vaiheessa alkoi harjoitella 10-ottelua. Hänellä on täydellinen vartalo. Ei todellakaan tikkujalkoja eikä käsivarsia. Geeneistä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua tätä jankkausta geenikomeudesta. Puolisoni oli (kuoli pari vuotta sitten) sorttia pitkä ja hoikka. Kun tapasimme nuorina hänellä oli pullohartiat, tikkukädet ja tikkujalat. Piti urheilua aivottomien hommana ja harrasti musiikkia. Viimeisinä vuosinaan oli laiha edelleen, mutta pieni massu oli tullut. Poikamme, joka on perinyt täydellisesti isänsä ruumiinrakenteen harrasti pienestä pitäen urheilua. Jossakin vaiheessa alkoi harjoitella 10-ottelua. Hänellä on täydellinen vartalo. Ei todellakaan tikkujalkoja eikä käsivarsia. Geeneistä huolimatta.
Hmm, ei kai 10-ottelu sentään kasvata pituutta tai muuten muokkaa luustoa?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi monta kertaa viikossa tapahtuvaa kuntoilua pidetään jotenkin kamalana asiana.
Ymmärrän, jos ylipainoa on monta kymmentä kiloa ja ei ole liikkunut vuosiin jos koskaan, niin se alkuun lähteminen on hankalaa. Mutta uskokaa, että sitä kituilua ja lihaksiin sattumista kestää vain sen parisen viikkoa ja sitten alatte nauttia liikkumisesta ja tuloksista.
Itse käyn salilla 4 krt/ vko + pyörälenkit ja kävely ja nautin aina, kun saan liikkua. Kropassa tuntuu ikävältä, jos sitä ei pääse liikuttamaan kunnolla muutamaan päivään. Kun on lihaksia, niin ihminen jaksaa ihan nirmielämässäkin paremmin, myös istumatyötä.
Eikä se normipainossa pysyminen mitään kitumista vaadi. Paljon parempi olo tulee, kun syö terveellistä ruokaa pääajan. Silti voi kyllä herkutella päivittäinkin. Mutta ei se tarkoita sitä, että syö sipsipussin/ jäätelöpaketin päivässä. Siitähän se huono olo vasta tuleekin.
Nainen, 47v
Hyvin pieni prosentti ihmisistä ei saa liikunnasta lainkaan nautintoa, mikä voi selittää osan liikuntakammon. Usein kuitenkin on kyse siitä, että kun täysin rapakuntoinen ihminen alkaa liikkua, se liikunta varmaan tuntuu kamalalta. Lihaksia särkee ja henki ei kulje. Lisäksi monet aloittavat liian rankalla ohjelmalla. Pitäisi osata aloittaa maltilla ja rakentaa itselleen rutiini.
Itse juoksen ja käyn salilla 5-6 kertaa viikossa. Ikää jo 56, mutta liikkunut olen 12-vuotiaasta asti säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Poika on pitkä kuten isänsä. Mutta lihaksia se muokkaa. Tuo geenikomeus on ihan täyttä puppua. Jos se on totta, niin lihavilla naisilla on vain raskaat luut, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se hyvä vartalo elämää muuta paremmaksi jos sinulla on elämässä muutakin sisältöä, minkäs sitä geeneilleen voi.
Itse olen varsin tyytyväinen pehmeään ja vähän ylipainoiseen kroppaani. Hienosti jaksaa vielä kannatella vaikka sitä on runnellut 3 raskautta, valtava ylipaino jonka laihdutin pois, reuma ja leikkausarvet.
Oli aika kun olin tikissä, liikuin kuin hullu ja sali vei mukanaan, lihasta oli enemmän kuin monessa miehessä ja rasvaa vähemmän kuin raejuustossa . Olinko onnellinen? En. Se oli työtä joka vei 24/7 jos ei liikkuessa niin kehoa huoltaen ja äärimmäisen tarkasti syöden.
On oikeasti ihmisiä joista näkyy että kroppa pysyy kuosissa mitään tekemättä, ei ainuttakaan rasvasolua eikä raskausarpea vaikka lapsia olisi 5. Hienoa heille mutta eipä hekään geenejään ole valinnut. Ja joskus näkee nuoria joiden kroppa on oikeasti kuin 60 vuotiailla. Mutta olen aina miettinyt että jos on terve niin se riittää, fokus pitää laittaa tärkeisiin asioihin.
Vieläkö jotkut jaksaa selittää tätä liibalaabaa että on ylipainoinen geeniensä takia? ja paskat marjat. olet ylipainoinen koska syöt enemmän kuin kulutat.
Enpä puhunut pelkästään ylipainosta vaan rypyistä, selluliitista, arvista, vartalon muodoista jne johon geenit vaikuttaa todella paljon. Ei pelkkä ylipaino tai laihuus tee kropasta automaattisesti hyvää tai huonoa.
Aijaa. Mä en ole kateellinen heille koska olen jo hyväkroppainen. N34
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Poika on pitkä kuten isänsä. Mutta lihaksia se muokkaa. Tuo geenikomeus on ihan täyttä puppua. Jos se on totta, niin lihavilla naisilla on vain raskaat luut, vai mitä?
Poika on pitkä ja lihakset kasvavat suhteellisen vaivattomasti. Kuulostaa oikein hyviltä geeneiltä.
Pituuteen ei voi vaikuttaa, minkä ymmärsitkin. Valitettavasti on myös paljon tutkittu sitä, että osalla voimaharjoittelu ei kasvata lihaksia. Joissain kokeissa on jopa havaittu, että joillain voimaharjoittelun aloittaminen pienensi lihaksen poikkipinta-alaa. Tähän kun yhdistetään hento luusto, niin tilanne on melko vaikea.
Lihavuus toki on aivan eri asia, sillä yksikään maailman ihminen ei voi generoida rasvaa tyhjästä, ja toisaalta jokaisella ihmisellä keho käyttää rasvan, jos energiaa ei tule riittävästi. Rasvan kertymisessä ja energian tarpeessa on merkittäviä eroja, mutta perusperiaate on sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika on pitkä ja lihakset kasvavat suhteellisen vaivattomasti. Kuulostaa oikein hyviltä geeneiltä.
Pituuteen ei voi vaikuttaa, minkä ymmärsitkin. Valitettavasti on myös paljon tutkittu sitä, että osalla voimaharjoittelu ei kasvata lihaksia. Joissain kokeissa on jopa havaittu, että joillain voimaharjoittelun aloittaminen pienensi lihaksen poikkipinta-alaa. Tähän kun yhdistetään hento luusto, niin tilanne on melko vaikea.
Lihavuus toki on aivan eri asia, sillä yksikään maailman ihminen ei voi generoida rasvaa tyhjästä, ja toisaalta jokaisella ihmisellä keho käyttää rasvan, jos energiaa ei tule riittävästi. Rasvan kertymisessä ja energian tarpeessa on merkittäviä eroja, mutta perusperiaate on sama.
Itseasiassa hänellä lihasmassa kasvoi aika hitaasti. Vartalotyypin ja tulosten perusteella olisi ollut pitkänmatkanjuoksija, mutta piti juoksua tylsänä. Kävin lukaisemassa tutkimuksen, jonka mukaan noin 30 % ei saanut lihasmassaa kasvatettua. Mutta se koski myös naisia.
Onhan se kivaa kun on hoikka ja lihaksikas, ainakin keskivertonaista enemmän. Oikein yllätyin viimeksi otetuista valokuvista miten pieni ja jäntevä olen. Mutta eipä se ilmaiseksi tule, ei tosiaan. Onneksi tykkäån liikunnasta, se pitää sutjakkaana vaikka aika usein herkuttelenkin.
Olen kateellinen sellaisille, jotka ovat luonnostaan hoikkia eivätkä liho millään, eli voivat syödä melko rennosti ja liikkua maltillisesti. En ole katseellinen niille, jotka vetävät kovaa treeniä aamusta ilmaan ja ruokavalio on vedetty todella tiukaksi, enkä niille, jotka eivät voi edes kesäperjantaina ottaa kahta lasia kylmää valkkaria tai syödä karkkia lauantai-illan elokuvaa katsellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettikö muuten sydän puolisolta?
Vierailija kirjoitti:
Olen kateellinen sellaisille, jotka ovat luonnostaan hoikkia eivätkä liho millään, eli voivat syödä melko rennosti ja liikkua maltillisesti. En ole katseellinen niille, jotka vetävät kovaa treeniä aamusta ilmaan ja ruokavalio on vedetty todella tiukaksi, enkä niille, jotka eivät voi edes kesäperjantaina ottaa kahta lasia kylmää valkkaria tai syödä karkkia lauantai-illan elokuvaa katsellessa.
Oikeasti ”luonnostaan hoikkia” on hyvin vähän. Entä kun en pidä alkoholista. Saan kauhean päänsäryn pienistäkin määristä. Miksi pitäisi syödä jotakin, kun katselee elokuvaa? Kova treeni on usean mielestä mukavaa. Ellei ole kilpaurheilija, ruokavalion kanssa saa olla aika rento.
En tiedä, vaikuttaako ikä vai se että on pieniä tyttäriä, mutta itseä ärsyttää suunnattomasti naisten ulkonäön arvostelu. On tosi typerää ja tökeröä pilkata ylipainoisia, mutta yhtä typerää on arvostella hoikkia naisia. Olen esim. rannalla huomannut, kuinka jotkut pyörittelevät silmiään ja ihan ääneen kehtaavat arvostella naisten uima-asuja, kuinka paljastavat liikaa ym. Eikö vaan voida antaa kaikkien olla sellaisia kuin ovat. Mä oon normipainoinen, kroppa perus, varmasti löytyy selluliittia. Mutta ei haittaa yhtään tosi treenatut naiset, eikä myöskään isokokoiset.