Voisiko joku liikuntaa harrastamaton perustella miksi ei liiku?
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 10:41"]
En saa liikunnasta nautintoa. Se on aina ollut kärsimystä. Miksi tuottaisin itselleni tuskaa monta kertaa viikossa?
[/quote]
Näin.
Itse harrastan ainoastaan hyötyliikuntaa, kuten pihatyöt jne. Mutta en mitään muuta urheilua.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 10:41"]En saa liikunnasta nautintoa. Se on aina ollut kärsimystä. Miksi tuottaisin itselleni tuskaa monta kertaa viikossa?
[/quote]
Liikunta pidentää ikää useilla vuosilla, mutta siihen menee ajallisesti sama aika kuin mitä elämää tulee lisää. Eli käytännössä jos ei pidä liikunnasta, saa elämäänsä muutaman kärsimyksentäyteisen vuoden lisää.
En harrastanut aiemmin liikuntaa, koska se ei tuntunut hyvältä. Olin huonokuntoinen ja lihava, nykyään vain lihava. Hikoilu inhotti, kuumuus inhotti, hengästyminen inhotti. Vei aikansa, että liikunnasta oppi nauttimaan. Mukavaa oli, kun kunto nousi ja huomasi, kuinka jaksoi päivä päivältä liikkua enemmän.
Yritän aina välillä jumppa dvd:n mukana hyppiä mutta kunto on niin huono että hikoilen ihan hulluna. Yritän silti koska haluan uskoa että kunto kasvaa kyllä.
Muuten on liikkuminen aika vähäistä. Nuorin lapsista juuri sen ikäinen että ei ole rattaissa eikä suostu pyöräilemään joten kävelyt on lyhyitä. Ja salille ei ole varaa mennä.
Varmasti mahdotonta kaikkien liikunta-uskovaisten uskoa mutta mulle se ei tuo mitään erityistä nautintoa eikä tähän mennessä ole lisännyt terveyttäni mitenkään. Olen kyllä kokeillut mutta pakkopullaa se on aina ollut. Paitsi...pilates teki hyvää, lisäsi voimaa. Koen vaivalloiseksi ja kalliiksi hakeutua niilläkään tunneille. Tällä hetkellä ikävä kyllä työ ja vanhemmistani huolehtiminen vievät lähes kaiken energiani ja aikani. Nautin kyllä ulkoilusta kun on hyvä sää mutta pidän sitä enemmänkin hapenottona kuin kuntoiluna.
Yksinäisyys, masennus, ahdistuneisuus. Olen ujoudestani huolimatta sosiaalinen ihminen, mutta kun kavereita ei ole, ei sinne lenkillekään tule lähdettyä yksin. Ei kerta kaikkiaan ole voimia. Myös nivelkivut estävät raskaamman liikunnan.
Haluaisin kyllä liikkua ja satunnaisesti käynkin lenkeillä ja tekemässä kyykkyjä leuanvetotangoilla pururadalla. Tosin olen 39 viikolla raskaana, joten en uskalla lähteä ilman miestäni joka on töissä päivän. Ja kun totta puhutaan, olen perusluonteeltani niin mukavuudenhaluinen että mieluummin jään sohvalle köllöttämään kun lähden ulos varsinkin jos laiskotuttaa. Rakastan toki myös aika-ajoin erittäin rankkaa rääkkitreeniä, mutta nääh.. Laiskuri minussa vie usein voiton
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 10:55"]Surullista luettavaa :(
[/quote] miksi. Miksi pitäisi harrastaa liikuntaa. 8 tuntia fyysisesti raskaassa työssä riittää vallan mainiosti. Mikään ei ole naurettavampaa, kuin hyppiä jonkun musiikin tahdissa tai juosta ilman päämäärää kilometri kilometrin jälkeen.
EN harrasta mitään säännöllisesti tai ohjatusti. Viisi pientä lasta ja iso koira pitää kyllä huolen liikkumisesta ilman yhtään varsinaista juoksulenkkiä tai jumppatuntia.
Paljon kivempi liikkua harrastamatta ihan omassa vapaassa aikataulussa ilman mitään tavoitteita. Sitä voi heittää rinkan selkään ja painua metsään, juosta tenavan perässä hiekkakentällä opettelemassa pyöräilyä, käyttää koiran ulkona lyhyellä tai pitkällä kaavalla, tanssia miehen (tai) kanssa olohuoneessa, käyttää lapsia uimassa jne. Kaikkeen tuohon on aikaa enemmän, kun en harrasta niistä mitään vaan teen fiilispohjalta.
Teen fyysisesti raskasta työtä, olen usean lapsen yksinhuoltaja ja hyötyliikun aamuvarhaisesta iltamyöhään. Ei ole syytä eikä mahdollisuuksia mitenkään erikseen "harrastaa" liikuntaa.
Arkiliikuntaa ja työliikuntaa tulee jonkin verran joten en jaksa enään sitten liikkua.
Hengästyttävästä liikunnasta rupeaa myös sattumaan ihan törkeän paljon kurkku vaikka hengitystekniikkani pitäisi olla oikea, en ymmärrä miksi ha toisinaan se kyllä harmittaa kun kunto kestäisi mutta kurkkukivun vuoksi on pysähdyttävä, se on jotenkin lamaannuttava kuiva kipu. Tietääkö kukaan mistä kyse?
En ehdi enkä viitsi. Liikunta ei tuota minulle nautintoa. Harrastatko sinä kuorolaulua tai käsitöitä?
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 10:55"]Surullista luettavaa :(
[/quote]
Sinä olet surullista luettavaa, fanaatikko.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:58"]Yksinäisyys, masennus, ahdistuneisuus. Olen ujoudestani huolimatta sosiaalinen ihminen, mutta kun kavereita ei ole, ei sinne lenkillekään tule lähdettyä yksin. Ei kerta kaikkiaan ole voimia. Myös nivelkivut estävät raskaamman liikunnan.
[/quote]
Teko syitä. Liikunta on ensisijainen hoitomuoto nivelvaivoihin ( poislukien nivelsiteiden repeämät, kierukan/nivelpussin repeäminen). www.Käypähoito.fi
Koska mulla on jättirinnat. Jos menen vaikka uimaan,en pääse eteenpäin vaan kellun paikallani.
Koska inhoan liikuntaa ja en vaan viitsi. Töissäkäynti riittää, siinä se. Ja piste.
Minäkään en vain jaksa. Ei kiinnosta. Olen yrittänyt, mutta ei oo mun juttu.
Pidän toisenlaisista harrastuksista. Aivotyötä ja luovuutta vaativista. Lisäksi aika on kortilla ja haluan joskus rentoutuakin.