Voisiko joku liikuntaa harrastamaton perustella miksi ei liiku?
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:30"]Täällä liikuntaa harrastamattomat, siirrättekö tämän negatiivisen suhtautumisen liikuntaan myös lapsillenne? Kyllä vanhempien esimerkillä on suuri vaikutus lapsiin.
[/quote]
Jostain syystä mua ei ole koskaan kiinnostanut harrastaa mitään liikuntaa vaikka kasvoin liikunnallisessa perheessä. Vanhempani olivat aikoinaan kilpaurheilijoita ja kaikki kolme sisarustani myös ovat aina liikkuneet ja olleet hyviä urheilussa. Minä en.
Minä olen liian laiska. Enkä aio muuttaa elintapojani terveysfasistien vaatimuksesta.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 10:41"]
En saa liikunnasta nautintoa. Se on aina ollut kärsimystä. Miksi tuottaisin itselleni tuskaa monta kertaa viikossa?
[/quote]
Luultavasti teet vain harjoituksesi väärin tai sitten luovutat liian helposti. Vaatii useamman treenikerran ennen kuin endorfiinit ja parempi itsetunto puskevat esiin.
Mä kyllä liikun, mutta en harrasta liikuntaa. Tässä elämänvaiheessa en harrasta mitään muutakaan.
Tykkään uida, käydä jumpassa ja juosta. Nykyään uimassa käyminen on lillumista lastenaltaassa, ohjatut jumpat eivät sovi aikatauluun ja juoksemaan ehtisin yleensä ysin jälkeen illalla, jolloin olen umpipuhki. Päivän mittaan istun syödessäni ja työmatkalla autossa. Muun ajan täyttää vaihtelevasti rasittava fyysinen toiminta.
Merkillistä, omasta mielestäni täysin asiallinen kommenttini on poistettu tästä ketjusta!
Sanoin suurinpiirtein että en ole koskaan saanut liikunnasta hyvänolontunnetta. Pakotan itseni kuitenkin pyöräilemään työmatkat välillä, myös ratsastuksesta pidän. Kammoan kaikkea joukkueliikuntaa ja kuntosaleja, jotka on nykyään täynnä itseään esitteleviä naisia. Miksi pitää urheilla pelkät rintaliivit yläosana?
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 11:04"]En ehdi enkä viitsi. Liikunta ei tuota minulle nautintoa. Harrastatko sinä kuorolaulua tai käsitöitä?
[/quote]
ainut että liikunta edistää terveyttä ja mainitsemasi harrastukset eivät..
En harrasta mitään lajia, mutta kävelen ja pyöräilen vähintään 5 km päivässä (tämä nyt lomalla ihan). Johtuen siitä, että meinaan olla aina myöhässä joka paikasta, usein kävely on käytännössä 50 % matkasta juoksua ja pyöräily täyttä häkää myöskin:) Olen tykännyt naisten kuntosaleista, hyvä tsemppi ja harva siellä kyttäilee toisten nostelemia painoja tai esittele kroppaansa miehiä varten. Joukkuelajit harrastusmielessä eivät ole mua varten, koska olen oikeasti huono niissä reaktiolajeissa!
Hei, jos on niin isot jättirinnat, että ei edes uimaan pysty, niin on niistä varmaan kaikenlaista muutakin haittaa. Eihän pienennysleikkaus ole kiva ratkaisu, mutta kyllä se kannattaa, etenkin, jos olet jo imettämisesi tehnyt. Minä olen ollut sellaisessa leikkauksessa ja vaikka rintojen alle jäivät ikävät arvet, ovat nämä rintani paljon kiinteämmät ja pystyn toimiman monipuolisemmin. En ole hetkeäkään katunut leikkausta, vaikka se iso leikkaus olikin. Olisin tehnyt sen, vaikka aviomes (jota minulla ei ole) olisi vastustanut. Tunnen aina syvää myötätuntoa, kun näen oikein isorintaisen naisen. Pienirintainen ei voi aavistaa, miten hankalat ne ovat.
Ratsastusta lukuunottamatta en ole vieläkään löytänyt lajia, josta nauttisin. Enkä ole koskaan kokenut mitään euforisia tunteita liikunnan jälkeen, vaikka kausittain olen pakottanut itseni liikkumaan enemmän. Se on tasan yhtä vastenmielistä aina.
Nykyään on lisäksi aikatauluongelmia. Mies palaa kotiin ma-to klo 20:30, joten oma liikunta on käytännössä mahdotonta 4 ja 7 -vuotiaiden kanssa. Kun aamu alkaa klo 6, niin en jaksa enää klo 21 lähteä lenkille. Mies on palattuaan kotiin aivan puhki ja tarvii ruokahetken, enkä voi samalla ovenaukaisulla lähteä ulos. Sitten tehdään lasten iltatoimet ja mies lukee sadun, jolloin voisin lähteä sitten ulkoilemaan. Enpä vaan jaksa. Olen väsynyt jo itsekin. Aikaa liikkua olisi pe- ja la -illat + sunnuntai. Mies on myös lauantaina töissä.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 11:04"]En ehdi enkä viitsi. Liikunta ei tuota minulle nautintoa. Harrastatko sinä kuorolaulua tai käsitöitä?
[/quote]
ainut että liikunta edistää terveyttä ja mainitsemasi harrastukset eivät..
[/quote]
Käythän säännöllisesti museoissa? Kulttuuriharrastus lisää elinvuosia jopa enemmän kuin säännöllinen liikunta!
Tykkään vain muutamasta liikuntalajista ja ne molemmat maksavat, enkä ole nyt valmis laittamaan rahaa harrastuksiin. Syön terveellisesti ja sen ansioista pysyn hoikkana, jaksan nousta portaat, pyöräillä töihin ja pelata erän jalkapalloa. Ei ole syytä tehdä asioita, joista ei nauti eivätkä paranna elämänlaatuani.
Menneisyyden haamut. Kiusaamiskokemukset. Liikkuessa tulee huonommuuden tunne. Vainoharhaisuus, että muut nauravat minulle, kuten silloinkin tekivät. Liikunnasta tulee yksinkertaisesti niin paha olo henkisesti, että niin kauan, kunnes pääsen huonosta itsetunnosta ja kipeistä kokemuksista pois liikkumattomuus on terveyteni kannalta parempi ratkaisu kuin itsensä liikkumaan pakottaminen. Olen yrittänyt etsiä lajia, jonka parissa olisi hyvä olla, mutta kaikki ahdistaa. Toivon, että vielä joskus minäkin pystyn liikkumaan ilman tuskallisia muistoja ja huonommuuden tunnetta.
Asun yksin omakotitalossa. Teen pihatyöt itse: lumenluonti, nurmikon ajo, jne. Pilkon ja kannan puita, soudan ja kalastan, poimin metsästä marjat ja sienet ja pidän kasvimaasta huolta. Lisäksi 2 isokokoista koiraa. Siinä sitä on ihan riittämiin aerobista ja lihasmassaa harjoittavaa puhdetta. Ja juu, olen nainen, 39v.
Kouluaikoina lopahti ilo "pakkoliikuntaan" enkä muutenkaan voisi kuvitella itseäni mihinkään salille saati ryhmäliikuntatunneille. En polta, en juo ja elän muuten tasapainoista ja hyvää elämää. Tiedän lähipiiristäni muutaman himourheilijan ja ainakaan he eivät tervettä päivää juuri nää. Ei yksin liikunta sinun elinvuosiasi lisää.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 02:40"]
Asun yksin omakotitalossa. Teen pihatyöt itse: lumenluonti, nurmikon ajo, jne. Pilkon ja kannan puita, soudan ja kalastan, poimin metsästä marjat ja sienet ja pidän kasvimaasta huolta. Lisäksi 2 isokokoista koiraa. Siinä sitä on ihan riittämiin aerobista ja lihasmassaa harjoittavaa puhdetta. Ja juu, olen nainen, 39v.
Kouluaikoina lopahti ilo "pakkoliikuntaan" enkä muutenkaan voisi kuvitella itseäni mihinkään salille saati ryhmäliikuntatunneille. En polta, en juo ja elän muuten tasapainoista ja hyvää elämää. Tiedän lähipiiristäni muutaman himourheilijan ja ainakaan he eivät tervettä päivää juuri nää. Ei yksin liikunta sinun elinvuosiasi lisää.
[/quote]
Täällä samanlainen. Mutta me ollaankin hyötyliikuntaa harrastavia, ja se onkin usein ihan riittävää. Ei aina tarvitse varta vasten harrastaa liikuntaa kun liikkuu muutenkin.
Haluaisin todella kovasti juosta. Ihan älyttömästi, mutta vaikka hölkkään kävelyvauhtia niin minuutin jälkeen saan astmakohtauksen :/ astma todettiin 10 vuotta sitten, mutta nyt rohkaistuin uusiin tutkimuksiin jotta joskus voisin vielä juosta. Urheilu ilman hengästymistä ei vain kiinnosta. Nyt on todettu uutena vain Se, etten jostain syystä pysty tyhjentämään keuhkoja kokonaan..