Onko kellään jäänyt lapsiluku vajaaksi mukavuudenhalun takia?
Meillä oli kolme lasta vahvasti suunnitelmisssa mutta nyt kun laspet ovat 3 ja 5v. ja vihdoin päästy sellaiseen mukavaan rytmiin että omaa aikaakin on ja yöt nukutaan läpi, emme taida kolmosta sittenkään hankkia. Ajatuskin tunnin välein yöllä nousemisesta uuden vauvan kanssa ahdistaa ja haluamme olla henkisesti ja fyysisesti vahvoja hoitaaksemme nämä kaksi voimakastahtoista vipeltäjää täysipäisiksi aikuisksi.
Onko muita?
Kommentit (22)
Minä olen jättänyt kolmannen saamatta ja pikkukolmonen piti meillekin tulla. Kroppa eikä pää kestäisi kolmatta ja raha on tiukilla näiden kahdenkin kanssa puhumattakaan tulevaisuudesta.
Olen myös päässyt siihen ihanaan vaiheeseen kun voi nukkua yöt kokonaan läpi. Sanoinkuvaamattoman ihanaa tuo hyvin nukkuminen! En muistanutkaan miten ihanaa.
Joskus se mukavuudenhalu on ihan tervettä järkeä. Kun perhe on tasapainossa, kaikki saavat riittävästi huomiota toisiltaan ja kaikki voivat hyvin, ei kannata ottaa riskiä että vielä yksi lapsi veisi koko perheeltä niitä voimavaroja mitä siihen hyvinvointiin vaaditaan.
Meillä on samanikäiset lapset kuin sinulla ap, eikä enempää tule. Minulla on riittävästi hommaa siinä, että kasvatan nämä lapsen niin hyvin kuin pystyn. Jos meille tulisi kolmas, niin itseni tuntien voimani menisivät ensimmäisinä vuosina ihan siihen perushoivaan, varsinaiseen muuhun huolenpitoon, arvokasvatukseen, harrastuksiin, lapsen kasvun tukemiseen jne. ei niissä univeloissa jäisi juurikaan paukkuja (jos kolmaskin olisi huono nukkuja kuten nämäkin.) En vaan enää tässä iässä halua enkä pysty valvomaan ja toimimaan parin tunnin yöunilla kahta-kolmea vuotta, kun kotiinkaan ei enää voi hoitovapaalle jäädä.