Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WWF:n neuvonantaja Jussi Nikula eilisillan A-studiossa: jaettuja autoja, enemmän julkisen liikenteen ja pyöräteiden käyttöä

Vierailija
15.07.2021 |

Siis WTF: tämä mies väittää, että koska autot muutenkin seisovat kuulemma parkissa 95% olemassaoloajastaan, ei meidän tarvitsisi omistaa niin paljon autoa, kuin mitä me nyt omistamme. Suomi on harvaan asuttu maa, ja etenkin maaseudulla auto on useimmiten "must. Miten työssäkäyviltä ihmisiltä eritoten kehä III:n ulkopuolella, jotka tarvitsevat autoa työmatkoihinsa onnistuu jaettu auton omistajuus? Sitä paitsi julkisen liikenteen taso tippuu koko ajan. Esimerkiksi Kouvolasta ei enää pääse linja-autollakaan Helsinkiin (tai päinvastoin). Tällä äijällä ei todellakaan ole kaikki predikaatit pää- eikä edes sivulauseessa!

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläisinpä vielä 70-luvulla. Rallikansa ajeli ilman nopeusrajoituksia ja turvavöitä. 

Lasta sai tukistaa ja vaimon raiskata, oi noita aikoja!

Vierailija
42/113 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin mä kävelläkin, sitten vaan jää vähemmän aikaa ja voimia työntekoon. Tippuu valtion tuloverotulot, ja bensaverotulot + tuhannet muut autoverotukset loppuu kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläisinpä vielä 70-luvulla. Rallikansa ajeli ilman nopeusrajoituksia ja turvavöitä. 

Lasta sai tukistaa ja vaimon raiskata, oi noita aikoja!

Ai, sä kaipaat niitä aikoja? Mä en.

Vierailija
44/113 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jaetut autot istuvat suomalaiseen kulttuuriin kuin  nokka päähän ja suomi on ilmastollisesti ihannemaa pyöräillä vuoden ympäri! Tekevätpä suomalaiset mitä vaan niin se ei globaalissa mittakaavassa tunnu missään tässä ilmastohysteriassa.

Vierailija
45/113 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, Jussi-raasua, niin ulkona todellisuudesta! Eikä tajunnut mitään, vaikka Autoliiton mies kuinka yritti lyödä faktoja pöytään (mm. auto ei ole suomalaiselle mikään luksustuote ja autojen keski-ikä romutettaessa on 21 vuotta).

Vierailija
46/113 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten töissä käydään vaan isoimmissa kaupungeissa, ja maalle aletaan maksaa perustuloa, ja ruuat tilataan netistä tai viljellään itse.

Vierailija
47/113 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydäntalvisin potkukelkalla töihin kymmeniä kilometrejä! Aaahhh, siinä sitä on tunnelmaa!

Vierailija
48/113 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydäntalvisin potkukelkalla töihin kymmeniä kilometrejä! Aaahhh, siinä sitä on tunnelmaa!

Vallankin, kun jalakset tökkää suolattuun asfalttiin ja lennät kaaressa tangon yli.

Vierailija
49/113 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pössyttely pehmentää

Vierailija
50/113 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brainwashed by Ohisalo.

Vierailija
51/113 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö peräti 100 kilometrin säteellä ihmisten odoteta ottavan vastaan työpaikan, muuten tulee karenssia. Miten se onnistuu jos ei autoakaan saa omistaa ja varsinkin haja-asutusalueella kun joukkoliikennettäkään ei ole.

Tää on taas sellaista jalat tukevasti ilmassa maailman pelastamista, hölmöläisten peiton jatkamista, toisesta päästä otetaan toiseen päähän lisätään ja kuvitellaan, että jokin muuttui paremmaksi

Vierailija
52/113 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandemiasta olemme oppineet, että julkinen liikenne ja jaetut autot eivät ole toimiva ratkaisu poikkeustilanteessa. Oma auto tarvitaan jo pelkästään siihen että pääsee koronatestiin tai liikkumaan karanteenin aikana.

Vierailija
53/113 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne haluaa et muutatte kaupunkiin. Maaseudut autioitetaan.

Vierailija
54/113 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on paree hoidella lähiaikoina kaikenlaiset Karibian risteilyt ynnä muut koska merikuljetusten hinnat tulevat päästökiristysten myötä nousemaan ja nousemaan ja nousemaan ja ...

Vierailija
55/113 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettaa toi Krista Mikkonenkin niin että laatta lentää ihan näillä sekunneilla.

Vierailija
56/113 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopisi tällainen järjestely oikein mainiosti. Olen tilanteessa jossa olen pakotettu hankkimaan auton siksi että tarvitsen sitä joitakin kertoja kuukaudessa päästäkseni paikkaan, johon ei pääse julkisilla. Asun kaupungissa enkä tarvitse autoa jokapäiväisessä arjessani, ja kauemmas kuljen junalla aina kun mahdollista. Sen sijaan että joudun ottamaan riesakseni oman auton, jakaisin paljon mieluummin auton omistamisen "ilot" muiden ihmisten kanssa.

Vierailija
57/113 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ap, ei tässä tarkoiteta joka ikistä ihmistä. Päästöjä saadaan vähennettyä jo sillä kun osa ihmisistä jakaa auton. Esim taloyhtiöllä voisi olla auto yhteiskäyttöön kauppareissuja jne. varten. Sitä varattaisiin täsmällisemmin ja lukon takaa, mutta samalla periaatteella kuin pyykkitupaa jne. maksua vastaan. Tarvittaisiin vähemmän autopaikkoja jne.

Vierailija
58/113 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt unohdettu että kansalaisten yksityisautot ovat yhdessä polttoaineen saatavuuden kanssa osa huoltovarmuutta.

On kaikkien etu, että mahdollisimman suurella osalla kansasta on mahdollisuus järjestää itse oma kulkemisensa niin että valtion tai kuntien tarvitsee järjestää bussikyytejä kun joku kriisi iskee.

Hyvä esimerkki on hurrikaani Katrina Yhdysvalloissa vuonna 2005. New Orleansissa annettiin evakuointimääräys, mutta sitä pystyivät noudattamaan vain ne joilla oli auto.

Kaupunkiin jääneet autottomat evakuoitiin paikalliselle Superdome-stadionille jossa puhkesi kaaos. Paikalle tarvittiin sotilaita ylläpitämään järjestystä.

Vierailija
59/113 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sopisi tällainen järjestely oikein mainiosti. Olen tilanteessa jossa olen pakotettu hankkimaan auton siksi että tarvitsen sitä joitakin kertoja kuukaudessa päästäkseni paikkaan, johon ei pääse julkisilla. Asun kaupungissa enkä tarvitse autoa jokapäiväisessä arjessani, ja kauemmas kuljen junalla aina kun mahdollista. Sen sijaan että joudun ottamaan riesakseni oman auton, jakaisin paljon mieluummin auton omistamisen "ilot" muiden ihmisten kanssa.

Hitsi että olisi hienoa, jos olisi sellainen palvelu, mistä saisi maksua vastaan auton haluamakseen ajaksi. Vai kuinka?

Vierailija
60/113 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä vaikka juosta töihin, mutta se on sitten töistä pois kun työaikaa menee suihkussa käyntiin, venyttelyihin ja sitten alkaakin lepääminen. Muuten lihakset kipeytyy ja tulee sairaslomaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi