Sain hääkutsun...
Häihin, jotka ahdistaa jo nyt. Kaikki kutsussa on jotenkin liian hienoa makuuni ja nyt kun luin kirkko- ja paikkavalinnat juhlalle niin rupesi ärsyttämään. Mä rakastan rentoja ihania häitä joissa ei ole niin justiinsa kaiken kanssa, ruoka on tavallista hyvää ruokaa. Nyt tuntuu että joudun pönöttämään tuolla koko päivän ja ei varmaan ole mukavaa. Hienostelu, maailman ärsyttävin ilmiö!!
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 12:45"]Mua vähän ihmetyttää kun mun jutut saa kuitenkin yläpeukkua että miksi kukaan mun kanssa samaa mieltä ei voi kirjottaa?? Ja wt olen sen takia etten pidä HIENOSTELIJOISTA?? :D Hei haloo... Morsian kertoi vielä erikseen minulle että heidän häissään ei juoda väkeviä :D Ap
[/quote]
Onko noin huono itsetunto että kaipaat av:n yläpeukkuja? Luoja sä olet kakara.
Tämä aloitus on taas niin käsittämätön. Miksi ap et voisi heittäytyä juhlan tunnelmaan, irti arjesta? Ja vaikka sinä ehkä et pidä hienoista häistä, niin väitän että 90% juhlaväestä taasen nauttii.
Ja ota ns fölipullo mukaan, niin saat niitä väkeviäkin. Jos nyt päätät osallistua.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 12:25"]
Siis Ruotsin prinssin häihinkö kävi kutsu? Hääpaikat nyt eivät Suomessa hirveästi vielä kerro siitä, millaiset häät ovat tunnelmaltaan. Kuitenkin yhteiskunta on tasa-arvoinen ja etiketti sen mukainen - sitä ei käytännössä kamalasti ole juuri missään. Itse joskus jopa toivoisin, että tapasäännöt olisivat selvemmät. Silloin ei menisi tilaisuuteen mennessä niin paljon energiaa sen miettimiseen, kuinka siellä on oltava. Itselläni on esim. ollut erityisen hauskaa sitseillä ja niissä parissa tohtorin karonkassa, joihin olen saanut kutsun. Akateemisien juhlien kulku kun on määritetty, ja kaikki tietävät, mitä seuraavaksi tapahtuu.
[/quote]
kontrollifriikin märkä uni: karonkka XD
Kutsun maininta väkevien puutteesta taitaa vinkata, ettei omat pullot ole sallittuja. Ei pontikkaa bestmanin auton takaluukusta eikä konjakkia omasta taskumatista. Sekö sua harmittaa?
Ap pelkää olevansa alipukeutunut maalaistollo, joka ei osaa kätyöstapoja ja jurottaa nurkassa ja käyttää väärää haarukkaa.
15v:llä ei ole kotiintuloaikaa koska ei käy ulkona :(
Mene lähiräkälään vetämään viinaa, sovit miljööseen varmasti enemmän kuin hyvin! Anba oikeitten ihmisten juhlia kunnolla. Ei juhla tarkoita väkevien juomista...ainakaan kaikille!
Huh huh en voi muuta sanoa... Ja miksi kukaan ei edelleenkään puolusta vaikka saan yläpeukkua?? Googletin teille sen paikan, http://www.vponsalewedding.co.uk/wp-content/uploads/2013/12/Short-Peach-Bridesmaid-Dresses-2014.jpg
NÄYTTÄÄKÖ KIVALTA RENNOLTA HÄÄPAIKALTA? En ole mikään juntti jos en halua mennä tuollaiseen paikkaan juhliin! Ap
Mitä ihmettä, tän täytyt olla provo! Joku on mennyt pahasti pieleen ap:n kasvatuksessa, kun on tuollainen asenne muita kohtaan. Tottakai hääpari järjestää oman mieltymyksensä mukaiset häät! Itse voit mennä naimisiin vaikka sirkuksessa jos siltä tuntuu, mutta anna nyt hääparin päättää omista häistään! Ja tuo, ettei siellä juoda viinaa... onko sulla alkoholiongelma vai minkä takia se on niin kova paikka olla yhdet juhlat ilman viinaa?! (Voihan se olla, että mietoja alkoholijuomia kuitenkin on) kaikkea sitä netistä lukee...
Itse peruisin kutsusi, jos näkisin, että kirjoittelet häistäni tähän sävyyn netissä. Tai ylipäätään kuulisin että miettisit asiaa noin. En haluaisi häihini yhtäkään valittavaa nirppanokkaa, joille vain oma mielipide on ainoa oikea.
No onhan se nyt ihan kamalaa jos joku haluaa häistään hienot, herranen aika. Kyllä kunnon suomalaiset häät on sellaiset, joihin voi rennosti mennä tunikassa, leggareissa ja krokseissa. Ettei vaan ole mitään hienoa, luullaan vielä ylpeiksi.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 14:02"]
Edelleen ihmettelen miksi KUKAAN ei mukamas ole samaa mieltä mun kanssa?? En tiennyt että tää palsta on täynnä pelkkiä hienostelijoita... Huh. Ap
[/quote]
Taidat olla joku takahikiän teini? Pariskunnat saavat järjestää sellaiset häät, mistä tykkäävät ja jotka ovat heidän näköisensä. Vain lapsellinen nuori haukkuu muiden häitä ja kiukuttelee, etteivät häät ole hänen näköisensä. Jos sinä joskus menet naimisiin, saat järjestää ihan mieleisesi.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 14:02"]
Edelleen ihmettelen miksi KUKAAN ei mukamas ole samaa mieltä mun kanssa?? En tiennyt että tää palsta on täynnä pelkkiä hienostelijoita... Huh. Ap
[/quote]
En usko sekuntiakaan, että kaikki tähän ketjuun kirjoittaneet viihtyisivät hienosteluhäissä. Ilmeisesti tapasi kirjoittaa laukaisi vastustusvyöryn, eli annat ymmärtää, ettet saata osallistua juhliin, jotka eivät ole juuri mielesi mukaiset.
Minua kiinnostaisi tietää, kuinka läheinen olet hääparille? Ei sinun ole pakko mennä hienosteluhäihin juomaan shampanjaa pikkurilli pystyssä ellet halua. Jos taas olet parille läheinen, sinuna menisin ja kärsisin sen päivän niissä ylihienoissa juhlissa. Voihan olla, ettei siellä olekaan niin kauheaa. Tietysti jos asenne on jo valmiiksi, että kamalat pönötysjuhlat, niin se todennäköisyys, että viihtyisit, on aika pieni.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 12:45"]Mua vähän ihmetyttää kun mun jutut saa kuitenkin yläpeukkua että miksi kukaan mun kanssa samaa mieltä ei voi kirjottaa?? Ja wt olen sen takia etten pidä HIENOSTELIJOISTA?? :D Hei haloo... Morsian kertoi vielä erikseen minulle että heidän häissään ei juoda väkeviä :D Ap
[/quote]
Mä en ole koskaan ollut häissä, joissa olisi juomalla juotu väkeviä. :o Toki kahvin kanssa on ollut konjakkia jne. Ja muutamissa on ollut baari, josta tietenkin on voinut ostaa mitä haluaa.
Minkäköhän vuoksi morsian on erikseen ilmoittanut em. asian ap:lle?
Minä ja puolisoni taas saimme kutsun häihin viime tingassa, suullisesti. Emme siis ole voineet ilmoittaa erityisruokavaliosta ynnä muusta ajoissa. Muut ystäväpiiristä olivat saaneet kutsunsa aiemmin. Tuli tuosta sellainen olo, että tulkaa nyt sitten. Kiitti mut ei kiitti, lähetän tässä nyt ajatuksenvoimalla RSVP:tä, että enpä taida osallistua teidän häihin millään muotoa. Jääpähän tuhdille morsiamelle enemmän kakkua. :)
Meinaatko sä, että hääpari järjestää juhlansa sun mieltymysten mukaan? Oot vissiin lapsuudessas saanut kaiken mitä oot halunnut, ja vielä aikuisiällä on päällä tuo "minäminäminäminulle"-asenne. Ai että mä inhoon sun kaltaisia ihmisiä.
No en mä ymmärrä miksei voi olla alkoholia tarjolla montaa eri sorttia! Ja ruokia myös! En todellakaan pidä siitä että tarjotaan yhtä lämmintä ruokaa kun olis mahdollisuus siihen että olis laajalti eri ruokia, sehän vasta on laatua että tarjotaan vieraille montaa sorttia!! Ap
Ja en ole mikään juntti kiitos vaan! Eikö ole muuta olemassa kuin hienostelija tai juntti??Ap
Ap, sinä olet VIERAS, joka on kutsuttu häihin - jostain syystä. Etkö halua mennä juhlistamaan ko. parin naimisiin menoa, vaikka häät ovatkin erilaiset mihin olet tottunut eikä yhtään sellaiset mitkä itse järjestäisit? Älä sitten mene!
Vaikka kutsusta vaikuttaisi, että häät ovat liian pönötystä sinun makuusi niin kyllä tunnelma voi olla hyvä.. Häihin ei myöskään mennä ensisijaisesti syömään tai juomaan, joten uskomatonta arvostella ruoka- ja juomapuolta.
Taidat olla niitä ihmisiä, jotka myös netissä arvostelee kyläpaikan tarjottavia ja sitä millainen (eli vääränlainen) mökkiviikonloppu oli tuttujen luona...
Niin mikä se oikea ongelma nyt on? Se että häät ei ole siellä peräkylän nuorisoseurantalolla ja siellä ei tarjota Tallinnasta kuskattua Viru Valgeta? Yllätys että kaikki ei tykkää väkevistä eikä halua tarjota muillekaan? Mä itse rakastan viinejä joten tykkäisin kovasti sellaisista häistä joissa juodaan niitä eikä väkeviä.