Häpeätkö etunimeäsi? Postaa se ketjuun.
Itse häpesin omaani vain lapsena, mutta aloitan:
Saara
Kommentit (225)
Voi. Minusta Saara, Orvokki ja Ulla ovat mukavia nimiä. Monta Ullaa tunsin lapsena.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:57"]
Elma. Oli kiva kuulla vittuilua Elma-lehmästä ja Elma-messuista. "Messuatko sinä vai kerrotaanko messuilla elämästäsi?" Heko-vitun-heko. Vaihdoin nimekseni toisen nimeni, Johanna.
[/quote]
niinku Tuksu :)
Marjatta.
Tulee aina mieleen Kalevalan Marjatta joka tuli puolukasta raskaaksi.
En ole ikinä hävennyt, se on ainoa hyvä asia minkä vanhemmiltani sain.
Riina
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:34"]Onpa hassu yhteensattuma - minun nimeni oli Saara, mutta vaihdoin sen. Olen myös tavannut Terttu Marjatan, joka häpesi nimeään, koska "mikä se sellainen terttu on, joka on marjatta?" Sekä Eijan, Minnan, Pirjon ja Sirpan jotka inhosivat nimeään ja käyttivät siksi toista etunimeä.
[/quote]
Ihana! Siis hassu! Terttu, missä ei ole marjoja. :`D
Krista, vihasin sitä jo lapsena ja vihaan yhä. Otin toisen nimen käyttöön lukioaikana.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 23:04"]Marjatta.
Tulee aina mieleen Kalevalan Marjatta joka tuli puolukasta raskaaksi.
[/quote]
Meidän lapsen kolmas nimi on Marjatta...toivottavasti ei ajattele noin :/ oli miehelle tärkeää kun miehen mummo kuoli kuukausi lapsen syntymän jälkeen, että lapselle tulisi mummon nimi johonkin kohti
Minustakin Ulla on kaunis ja kiva nimi.
Heli täälläkin eikä nimi nappaa.
18 tarkoitti siis että olen hävennyt sukunimeä nuorempana
Maiju. Vaikea olla uskottava kun nimi on Maiju.
Olen Timo enkä häpeile sitä sen kummemmin.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:47"]
Marja. Aina sai täsmentää ja korjata koulussa nimilistoihin että se on Marja JIILLÄ.
[/quote]
Sano Marja niinkuin mansikka. Terveisin Marja
Minusta mitkään näistä nimistä eivät ole erityisen noloja tai rumia. Kaikki olleet ihan kivoja nimiä.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:57"]Elma. Oli kiva kuulla vittuilua Elma-lehmästä ja Elma-messuista. "Messuatko sinä vai kerrotaanko messuilla elämästäsi?" Heko-vitun-heko. Vaihdoin nimekseni toisen nimeni, Johanna.
[/quote]
Mun edesmenneen (itse en kerennyt tavata) mummon nimi oli Elma :)