Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤MAALISKUUN ' 05 äidit ja lapset viikonloppu¤

25.08.2006 |

" Peippo pieni pyöreä,

sulle tahdon hyräillä:

Tämä olkoon onni mun,

sinä mun ja minä sun"

Kaunista Viikonloppua kaikille!!!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannan tässä korteni kekoon, kun rauhaisa hetki on. Kaisa meni unille ja mies lähti treeneihin.

1. Perheesi kokoonpano

minä -75, aviomies -75 ja Kaisa 25.3.05 (+ kissa )

2. Missä asutte ja miten?

Helsingissä kerrostalossa

3. Onko äiti aloittanut työt, missä lapsi hoidossa?

Aloitin työt 4 viikkoa sitten ja Kaisa on päiväkodissa. Kaikki on mennyt loistavasti molemmilla, vaikka etukäteen murehdin kovasti.

4. Lapsen puheen kehitys

Kaisa aloitti puhumisen viime torstaina (!). Sanoi hakiessani hoidosta " kukka" ja nyt sanoja on tullut jo parisenkymmentä. Alle 1v. sanavarastoon kuului jo kymmenisen sanaa, joista kaikki muut paitsi äiti unohdettiin liki puoleksi vuodeksi. Hassua.

5. Lapsen motorinen kehitys (esim. milloin alkanut kävelemään...)

Kävely melko tarkkaan 1v lähtien, ja nyt juostaan, kiivetään mahdollisimman korkealle, harjoitellaan hyppäämistä eikä ylipäänsä olla hetkeäkään paikoillaan. Hienomotoriikka myös hyvä ja nuppipalapelit ja koloon pudotusleikit sujuu.

6. Pottailu?

Tässä on tapahtunut todellista takapakkia hoidon aloittamisen jälkeen. Kaisa kakkasi alle 1v. lähtien pelkästään pottaan ja pissatkin tulivat useasti päivässä sinne. Nyt kieltäytyy täysin koko touhusta. Se rassaa mua ja koitetaankin kovasti olla ottamatta enempää stressiä aiheesta..

7. Itse syöminen? Herkkuruoka?

Kaisa syö itse ja ennen kaikkea paljon ja nopeasti. Sekä yllättävän siististi. Pelleily tosin alkaa, kun vatsa tulee täyteen. Tänään oli tarjolla pitkästä aikaa perunamuusia ja se oli herkkua. Myös kaikki pastat on jees.

8. Lapsen kanssa harrastukset/muu aktiviteetti

Käytiin vauvauinnissa 5kk ikäisestä viime keväälle, mutta ei enää ilmoittauduttu syksylle mukaan. Nyt puistoillaan paljon. Kaisan kanssa on alusta alkaen pitänyt käydä useasti " ihmisten ilmoilla" . Kotona olo alkaa tympiä (meitä molempia) melko nopeasti.

9. Lapsen luonne tai joitain erityispiirteitä tms.

Kaisa on tomera ja reipas. Melko kovaääninen. Sopeutuvainen. Itsepäinen. Siisti; lelut pitää aina kerätä ennen ulos lähtöä, syömistä, nukkumaan menemistä.. Kärsimätön. Touhukas.

10. Lapsen hauskin tapa tai muu loppukevennys :)

Tuo siisteys on huvittavaa. Jos siivotaan yhdessä leluja ja vahingossa palikka menee väärään laatikkoon, niin Kaisa tulee määrätietoisesti laittamaan sen oikeaan paikkaan ja selittää " japaniaksi" ihan tolkuttomasti samalla.

11. SÄNKY&nukahtaminen: Kaisa nukkuu pinnasängyssä, mutta ens viikolla ajateltiin käydä ostamassa patja tavalliseen sänkyyn. Kun Kaisalle illalla sanoo, että mennäänkö nukkumaan, lähtee hän reippaasti omaan huoneeseen ja koittaa itse kiivetä sänkyynsä. Ja tuskastuu, jos ei heti ehdi tulla nostamaan häntä sinne. Ja jos ei heti lähdetä huoneesta, Kaisa puristaa silmät tiukasti kiinni ja heiluttaa " mene jo pois, mä haluan alkaa nukkua" .

Ja nyt mä menen iltapalalle. Kuulumisiin ens viikolla!

kua ja Kaisa

Vierailija
22/22 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviikin ottaa neuvoista vaari ja soittaa heti huomenna. Olen jo luopunut toivosta päästä laitokselle ennen torstaita, jolloin tulee rv 42 täyteen ja silloin varmaan sit käynnistävät. Huomenna on ensimmäinen yliaikakontrolli ja voihan se olla, että jos tekevät sisätutkimuksen, se saa synnytyksen käyntiin. Kattellaan.

Tänään oltiin mun vanhemmilla puutalkoissa. Varsinaisesti mies oli pilkkomassa puita, mutta lopulta pinottiin ne seinän viereen ja seistyäni nostelemassa puita pinoon jokusen tovin, alkoi selässä kyllä tuntua. Saas nähdä mitä elimistö piti tuosta, kun pääsen lepäämään. Aamulla on varmaan selkä ihan jumissa :/ Helmi sen sijaan nautti ihan suunnattomasti hommasta. Kanteli kahta isoa halkoa ympäriinsä ja yritti saada painavaa pölliä ilmaan. Eihän se noussut ja sekös harmitti. Onneksi halkoja riitti kannettavaksi :) Lisäksi pääsi tekemään hiekkakakkuja vanhempien pihassa olevalle hiekkalaatikolle (tai sen jämälle, varsinainen hiekkalaatikko on tyhjennetty, mutta kehikko on jäljellä ja nostettiin se pienen hiekkakasan ympärille).

Viikonloppu on mennyt kyllä taas ihan hujauksessa. Nämä on mulle niin lepoaikaa, kun on mies kotona touhuamassa Helmin kanssa ja itse saan levätä. Maanantai aina hirvittää, miten jaksaa taas mahan kanssa Helmin kanssa kahdestaan. No, onneksi Helmi on kuitenkin kiltti tyttö ja meillä on selkeät rytmit eli tiedän sen nukkuvan 2-2,5h ja silloin voin levätä ja hoitaa omia hommia. Huomenna tosin joudun lähtemään kesken Helmin unien sinne yliaikakontrolliin ja ottamaan Helmin mukaan. Saas nähdä mitä siitä tulee...

Nyt lepäämään ja kohta nukkumaan. Viime yö meni tosin paremmin, kun aikoihin. Sain nukuttua lähes koko yön!

Kiitoksia kaikille suppareita lähettäneille. Vielä eivät ole tänne löytäneet, mutta odottelen kovasti :)

Atyah + Helmi 27.3 + Elmeri rv 41+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla