Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤MAALISKUUN ' 05 äidit ja lapset viikonloppu¤

25.08.2006 |

" Peippo pieni pyöreä,

sulle tahdon hyräillä:

Tämä olkoon onni mun,

sinä mun ja minä sun"

Kaunista Viikonloppua kaikille!!!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

G: Mitäs tänä viikonloppuna ohjelmassa?

Atyah ainakin menee toivottavasti hakemaan nyyttiä kotiin? =) Paljon tsemppiä!!!

Uudet tulkaa rohkesti kertomaan itsestänne ja kuulumisianne!!

Tuulia, Mimmi 30.3.05 ja Moona 14.7.06

Vierailija
2/22 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistopäivä taas. Paljon en ole muuta ehtinyt tehdä kuin katsoa sähköpostit ja työllistää alaiset (tai tarkistaa, että heillä on hommia, ja keksiä lisää, jos ei ole)... Kohta pääseekin sitten lounaalle jo, kivaa!

Tuulia kyseli viikonloppusuunnitelmista. Ei ole. Paitsi että töitä varmaan joudun vähän tekemään. Mutta muuten siis vaan ollaan kotona. Ihan kiva välillä näinkin, viime viikolla kun oli synttäribileet ja ensi viikolla juhlitaan ylläri-illallisilla isäni 65-vuotissynttäreitä (uskaltaa paljastaa täällä, kun isä ei varmaan käy lukemassa Vauva-palstaa... ;-) ). Jos vaikka sais tehtyä jotain kotihommiakin, tuntuu ettei arkena saa tehtyä mitään ja kaaos vaan lisääntyy jne.

Mitähän vielä... Ei kai oikeastaan mitään. Odotellaan tosiaan, josko Atyah pyöräyttäisi sunnuntailapsen :)

Mutta jatkan töitä! Mukavaa viikonloppua!

Terhi&lapset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen. Kuten illalla kirjoittelin pinoon, eilen tuli edistystä sen verran, että maha laski ihan selvästi ja limatulppa alkoi irtoilla. Tänään on irronnut lisää ja liitokset on kipeät. Kova paine on myös alaspäin koko ajan. Josko tästä sit viikonlopun aikana. Helmihän syntyi su 27. ja nythän on myös su 27. päivä. Äitini jo veikkaili, että tulee just silloin. Sithän olis kyllä helppo muistaa synttäripäivämäärät :P

Meidän pikkukissa huutelee siihen malliin, että mietin, josko veisin sen tänään kuitenki jo kollille. Tulisi siinä samalla ajoa sit (pitkät ajomatkathan tunnetusti käynnistävät synnytyksen ;)) ja saisi sen huolen pois mielestä. Sit jos lähtö tuleekin, niin siellähän kissa on hyvässä hoidossa kollin luona :P Tarvinee varmaan vaan saada joku mukaan, kun tuota matkaa on kuitenkin 80 km/suunta. Kovasti supistellessa voi olla ikävä yksin ajaa takas...

Nyt laittamaan pyykit kuivumaan ja sit lepäämään, kun Helmi on päikkäreillä.

Atyah + Helmi 27.3 + Elmeri rv 41+1

Vierailija
4/22 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat käyneet koko viikon puistotädilla ja minä olen päässyt kuntoilemaan. Kävin kuntosalilla hikoilemassa kolmena aamuna ja tänään sitten hikoilin ihan vaan siivotessa. Meidänkin Santtu on keinunut koko kesän ihan tavallisessa rengaskeinussa. Ei itselle tullut mieleenkään, että osaisi, mutta puistotäti joskus kesäkuussa lykkäsi Santun rengaskeinuun ja siinä pysyi. On muuten pari kertaa jopa nukahtanut siihen ja silti pysynyt.

Ensi viikolla esikoisella alkaa kerho ja sitten saan raahata lapsia eri paikkoihin. No onneksi kerho ja puisto ovat vierekkäin, joten aikaa ei mene kauheasti. Esikoisella alkoi eilen muskari ja parin viikon päästä kummatkin menevät vielä jumppaan torstaisin. Onneksi naapurin pikkuinen tulee Santun kanssa samaan jumppaan, niin ehkä saan miehen joskus viemään Santerin. Juttelivat naapurin isännän kanssa asiasta tyyliin: tuletko sitten joskus mun kanssa sinne jumppaan? Joo voin mä tulla, mutta kuka sit vie Santun ja Jasminin?! Onko teidän lapsilla harrastuksia?

Viikonloppusuunnitelmia. Tänään äipällä on vapaailta. Eli lähden baariin tapaamaan kaveria ja muitakin tuttuja. Huomenna illalla meillä on rapujuhlat mun suvun kesken tätini landella. Sunnuntaina pitäisi mennä vauvavierailulle ja itseasiassa kait lauantainakin. Kaksi pientä tyttöä on katsottavana. Toinen syntyi kyllä jo huhtikuussa, mutta keskosena (1500g) ja toinen syntyi viime torstaina. Saas nähdä kuinka käy vauvattamaan.

Juu olen tuhat kertaa (miinus överit) jauhanut haikeudesta, kun vauva kasvaa ja meidän vika vauva. NO hoh hoijaa mun mies sanoi yht´äkkiä viime lauantaina, että ei kai kolmas lapsi nyt ihan pois suljettu vaihtoehto ole. Siis mitä! Mulla meni viinit väärään kurkkuun, sillä mies on ollut ihan ehdoton kahden lapsen suhteen. Ja itse olen ollut ihan samaa mieltä, paitsi välillä olen miettinyt kolmannen lapsen adoptointia. Mutta, että raskaana vielä joskus, ei tule mitään. Mähän siis täytän syksyllä 35, joten ei se myöskään kovin fiksu idea ole (siis uusi vauva, varsinkin kun en sitä vielä pariin vuoteen haluaisi). No, onneksi tällaista ei tarvitse heti päättää. Oeltteko muut tehneet jokin sortin päätöksen lapsiluvusta????? Menettekö miehen kanssa samoilla linjoilla?

Sellaisia mietteitä täällä tänään. Nyt voisin mennä vaikka lepäämään, kun lapset nukkuu ja koti on siisti ja äiti väsynyt ja illalla menoa.

Rauhaisaa viikonloppua kaikille, paitsi Atyahille tietty säpinää.

T. lappu & Santtu

Vierailija
5/22 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla katsomaan, että mitä tänne kuuluu, vaikka tekemistä ois tossa useammallekin hlö:lle. (kotitöitä lähinnä)

Voi kurjuuden kurjuus, ettei Elmeri ole vieläkään tajunnut tulla ulos yksiöstään. Odottelee kai jotain " oikeaa hetkeä" , mikä se sitten lienee. Kovasti voimia ja kärsivällisyyttä Atyahille. Kovin mielelläsi varmasti jo pääsisit tutustumaan kasvotusten pikku-tuhisijaanne.

Lastenvaate-galluppiin: Jos vain rahaa ois, niin meillä kyllä ostettais kaikki vaatteet Bobosta ja POP:ista. Varsinkin Bobo myy meidän suosikkimerkkejä: Mayoral ja Timberland, sekä muutamat muut. Varsinkin Mayoralin tuotteisiin olen tosi ihastunut, sillä heillä on sekä tytöille että pojille ns. neutraaleja vaatteita ja kunnon väreissä. Ei siis aina vain v.sin pojille ja v.pun tytöille. Näissä vaatteissa ei myöskään usein ole niitä itseäni niin ärsyttäviä ylimääräisiä robotin kuvia, kiille-rimpsu-systeemejä sun muita. Kenkistä Timberlandin mallisto on eniten esikoispojan kohdalla ollut mieleen. Tytöllemme en ole vielä kenkiä ehtinyt paljoa ostella, joten siinä ei vielä mitään suosikkia.

Hvyin on arki kahden lapsen kanssa edelleen sujunut. Mustasukkaisuutta ei ole ilmennyt ja isoveli on kovasti hoivaamassa vauvaa, jos vauva vähänkään tuhisee tai inisee. Toistaiseksi joka päivä ovat vielä onnistuneet nukkumaan yhtäaikaa puolisen tuntia juuri mun lounasaikaan, joten olen syönyt lounaan ajallaan ja lukenut samalla jopa päivän lehden! Tätä ei maalis-pojumme aikaan tapahtunut. Hän kun ei enää 2 vko:n jälkeen kovin paljon taukoa hoitamisessaan antanut.

Nyt lähdetään ulkoilemaan ja hakemaan postista pakettia. Mitähän suloista pikku neitimme tällä kertaa on saanut?

-E & oliver 19.3. & kipinä 2 vko 4 vrk

Vierailija
6/22 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittelenpä minäkin sitten meidän perheen, kun eilen eksyin ekaa kertaa koko keskustelupalstalle ja heti löytyi tällainen ryhmä. :)

Elikä itsellä ikää 26v, poika on syntynyt 20.3.05. Tosi reipas pellavapää, on perhepäivähoidossa ja viihtyy siellä hyvin. Äitiysloman jälkeen oli jo kiire töihin, tuntui, ettei kotiäitiys sovi mulle ollenkaan, mutta kesäloman jälkeen oli sitten ihan erilaiset ajatukset...

Meillä ei ole muita lapsia, eikä vielä ole " tilauksessa" , mutta ennenkuin täytän 30, olisi kiva saada toinen lapsi (ja ehkä vielä kolmas myöhemmin). Koira meillä on. Niin ja miehen kanssa ollaan naimisissa ja asuntolainaa maksetaan, meillä on mukava rivarikolmio.

Meidän poika on ollut helppo lapsi. Tosi sosiaalinen, ei oo ikinä vierastanut ketään, viihtyy myös itsekseen, vaikka rakastaa esiintymistä ja yleisöä. Hyvin energinen tapaus... Nauraa paljon ja melkein mille vain. :) Hirmuisen oppivainen poika, matkii meitä niinkuin varmaan muutkin samanikäiset.

Juoksee, puhuu jo yli 40 sanaa, pissat tulee hyvin pottaan, kestovaippaillaan... mitähän sitä muuta osais kertoa? Kysykää ihmeessä lisää jos kiinnostaa ja ois kiva tietää teistä muistakin jotain perustietoja. Ilmeisesti aika monella täällä on muitakin lapsia? Onko ryhmä ollut kasassa kuinka pitkään, onko pysynyt samat kirjoittajat koko ajan yms.?

Vierailija
7/22 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuso vielä jonkun aikaa toivottavasti unillaan,niin ehtii kirjoittaa.Mulla tänään taas vapaapäivä ja huomenna aamuvuoroon.KIITOS vaan Pippandiille mukavan työpäivän toivotuksista.Eilinen oli kiireinen päivä töissä,olin yhteen asti itsekseen toisessa talossa(kaksi taloa,jossa asukkaat asuu,kummassakin yhteensä 10),välillä sain nosto apua toisesta talosta,joten juosta sai kun hommia piisasi.Mun työpari oli määrätty hakemaan asukasta kuntoutusjaksolta Oulusta,mutta eipä mulla hätää ollu.

Sit töistä pääsin kolmelta ja melkein suorilta painelimme Juuson kans muskariin,joka alkoi neljältä.Mun mielestä ihan hölmö alkamiajankohta,oisin halunnu et ois pysyny vanha aika elikä kello 18.Mut ku ei niin ei.

G.viikonloppu suunnitelmia sen verta,et tänään on koti ja kauppapäivä sekä ulkoilua.Huomenna oon sit töissä ja sunnuntaina lähdemme Kajaaniin tervehtimään kummilapsia.Mun veli lähtee mukaan,kun hänen kummityttönsä on mun kummipojan pikkusisko.Ja siinäpä se v.loppu sit taas vierähtää ja hups on taas maanantai!

Jaahas,jospa lähtis vielä roskat nopeesti viemään.Ja Atayhlle(sori jos meni väärin)tsemppiä,jospa se Elmeri sieltä viikonlopun aikana tulis!

Suohomppeli81 ja Juuso

Vierailija
8/22 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan!

Tulipa tämmöinen mieleen että laitanpas tässä pienimuotoisen päiväkirjasen taas liikkeelle kun tuo Sissikin tuli joukkoomme! Eli laitan joitain kysymyksiä, vastailkaahan näihin! Viime kerrasta onkin jo aikaa! Laitan omat vastaukset perään vaikka moni täällä ne jo tietääkin :) Ja eiku vastailemaan, KAIKKI, hop hop!!!!! :)

1. Perheesi kokoonpano

- minä, avopuoliso ja Noora neiti (08.03.05)

2. Missä asutte ja miten?

- Imatralla ok-talossa

3. Onko äiti aloittanut työt, missä lapsi hoidossa?

- aloitin työt huhtikuussa, lapsi ollut tähän saakka kotihoidossa sukulaisten ja iskän kanssa, parin viikon päästä alkaa perhepäivähoito

4. Lapsen puheen kehitys

- kehittyy koko ajan, en ole sanoja laskenyt mutta joitain toistuvia sanoja tulee päivittäin ja joitain tulee ehkä kerran viikossa. uusin " lausahdus" oli jotain että " äiti tuli kotiin" mutta ei se noin selvästi tullut. Oisko sanoja joku 20????

5. Lapsen motorinen kehitys (esim. milloin alkanut kävelemään...)

- ikuinen valitusvirsi aihe täällä eli lapsi EI kävele ilman tukea, rohkeus ei riitä. Käveli kyllä vielä jokin aika sitten ehkä 3 metriä ja nyt iski takapakki. Peppukiitäjä, ei ole kontannut. Hienomotoriikka mielestäni ihan ok, esim pinsettiote ollut hyvä n. 8kk iästä. Tykkää näperrellä kaikkea mahdollista ja syödä vaikka kuolleita ötököitä! YÄKS!

6. Pottailu?

- ihan tuttu kaveri mutta ei pyydä itse potalle. Tekee siihen pisut kun muistetaan tyttö siihen laittaa.

7. Itse syöminen? Herkkuruoka?

- mieluiten syö sormin ja kauhoo tyhjää lusikkaa suuhun :) Herkkuruokaa on kaikki keitot. Ja kaikki mikä on äidin lautasella :)

8. Lapsen kanssa harrastukset/muu aktiviteetti

- Eipä kummempia, normaalit hiekkalaatikkoleikit ja yhdessä pyöräily. Ei olla käyty muskareissa tai vauvauinneissa tms..

9. Lapsen luonne tai joitain erityispiirteitä tms.

- Todella iloinen ja aurinkoinen luonne pääosin ajasta. Mummin mielestä helppo lapsi hoitaa :) Kiukkuaa oikeastaan vain asiasta. Siis yleensä. Mutta kyllä se uhma on täälläkin kylässä aika ajoin :) Tällä hetkellä hurja matkimiskausi, matkii kaikkea mitä sanotaan tai tehdään.

10. Lapsen hauskin tapa tai muu loppukevennys :)

- Tietää tekevänsä jotain pahaa ja komentaa itselleen sormi pystyssä ja sanoo soo soo. Tämä jaksaa aina meitä naurattaa :) Halailee poikaserkkujaan ja nämä ovat aivan kauhuissaan, ilmeet näkemisen arvoisia. Äitiä lämmittää tulla töistä kotiin kun tyttö tulee heti halaamaan ja huulet töröllään odottaa pusuja!

Vierailija
9/22 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Sissille mukaan !

Olen kyllä käynyt vilkaisemassa pinoja, mutta en muka koskaan ehdi kirjoittaa... Lomat loppuivat ja nyt olen taas töissä, tällä mammalla kuulkaas enää 17 päivää työelämää ennen mammalomaa. Vaikeaa alkaa jo olla töissäkäynti ja tänään oli " pakko" jäädä etäpäivälle jo. Onneksi ei tarvitse sentään kuskailla tytärtä hoitoon, vaan mies hoitaa sen puolen ja kun päähoitajana mummi, niin joustoakin löytyy iltaisin...

VAATEgallupiin: Meillä ei mitään vakkariostopaikkaa vaatteille. EliisaKU:n tavoin vierailien aika usein Bobossa, koska sellainen sattuu olla myös täällä Lauttasaaressa. Varsinkin alesta tein taas siellä hyviä löytöjä. Henkka ja maukka on myös ihan hvyäksi todettu, samoin Sokos ja Stocka. AIkapaljon myös vanhempani, jotka vielä tiiviisti mukana työelämässä, kuskaavat työmatkoiltaan vaatetta. Tykkään myös GAP-merkistä, jota ei hirmuisesti suomessa ole saatavilla. GAP on muuten myös mieheni suosikkimerkki, ovat vissiin jotenkin sporttisia vaatteita ja jos mieheltäni kysytään, niin tyttärellä olisi aina päällä huppareita ja rentoja collegeasuja ja lenkkarit.

Heitän oman gallupin: MILLAISESSA SÄNGYSSÄ MAALISTAAPERONNE nukkuvat eli onko moni jo siirtänyt esim. pinniksestä pois? Meillä on jatkettava sänky odottamassa, mutta en pidä mitään kiirettä, kun tyttö tuntuu nukkuvan hyvin pinniksessäkin. Vauvalle on kehto odottamassa, joten sitäkään ongelmaa ei tule, että pitäisi hankkia välissä toinen pinnis.

TELkö se jossain pinossa kertoi Saanan alkaneen sanoa kaksitavuisia lauseita. Ekat sellaiset meiltäkin bongattiin nyt tällä viikolla. On tuo kehitys vaan NIIN mieletöntä ja ihanaa seurattavaa .

Voi, en ehdi nyt kommentoida enempää. Tytär tuli jo lounasaikaan hoidosta ja nyt kuuluu heräilevän. heh, on se jo aikakin, on nukkunut ENNÄTYKSELLISET 4 h ;-)

Ja vielä Atyahille, hengessä olen minäkin mukana ja lähetän hirmuisesti suppareita.

Jolla, neitoE ja masuvaavi rv 32

Vierailija
10/22 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips! Olen kohta vuoden verran taustaillut tässä teidän ihanassa maalispinossa. Nyt uskaltaudun mukaan kun muitakin uusia näyttää vielä tulevan. Meillä on 11.03.05 syntynyt tyttö, perheemme kolmas lapsi. Gallupvastauksia:

1.perhe: minä-äiti-73, aviomies,-72 tyttö-98,poika-01 ja maalisneiti-05

2. asuinpaikka: Vantaa okt

3.aloitin työt pari viikkoa sitten. Olen pph eli tyttö on kotihoidossa edelleen

4.puhe: yksittäisiä sanoja kuten äiti,anna jne

5:motoriikka: kontannut iäisyyden kävellä alkoi viime viikolla, joten Nasulinan tunnelmissa on myötöeletty. hienomoriikka huippukehittynyt, rakentaa duploilla yms.

6:pottailu: pissa tulee pottaan jos potalle laitetaan, ei itse pyydä

7:syöminen. alkoi itse (ja vain ja ainoastaan itse) syödä toukokuussa, siististi syö ja kaikkea mitään eteen laitetaan. Tämän hetken erikoisherkku on jogurttijuoma!!!

8. harrastukset: ei erikoisia, ei olla käyty muskareissa tms.

9. luonne: omatahtoinen, mutta kiltti. nauravainen

10. loppukevennys: tykkää pukea eril. vaatekappaleita päälleen. viime päivien vitsi on ollut isosiskon tumput jalkaan ja menoksi..on vaan villatumput hiukka liukkaat....

sängyistä oli puhetta. siirtyi n 4kk iässä jatkettavaan kun ei pinnistä isojen jäljiltä enää ollut eikä mistään ilmaantunut. Uutta ei viitsitty ostaa kun meidän perhe on riittävän suuri jo!

Tässä pieni sepustus näin aluksi.!

Vierailija
11/22 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Perheesi kokoonpano

- minä-76, aviomies -76, maalispojumme 19.3., ja pikku " kipinä" -tyttö 2 vkoa

Helsingissä (okt)

Olin töissä lähes koko äitiysloman (kirjoitin väitöskirjaa) ja äippäloman jälkeen joulukuusta toukokuun puoleen väliin. Hoidettiin miehen ja mummin kanssa vuoroissa, kun sopivaa hoitopaikkaa ei pk:sta löytynyt. Nyt mammalomalla. :)

4. Lapsen puheen kehitys

yksittäisiä sanoja enemmän ja vähemmän täydellisinä. Ainoa useampi sanainen sanonta: tuu messiin.

Kävely ilman tukea 11kk. Nyt osaa hypätä, kävellä varpailla, tehdä selkä sillan ja vähän jo harjoittelee sivuaskelia ja yhdellä jalalla seisomista. Hienomotoriikka ok, mm. tekee nappipalapelejä harjoittelee sukkien pukemista.

6. Pottailu?

pissat tulee, jos jaksaa pottailla (nyt kakkosen synnyttyä jäänyt silloin kun olen yksin lasten kanssa). Kakat mennään tekemään piiloon ja lähestyä ei saa, joten ne tulee vaippaan.

Itse syöminen on POP, mutta sotkuista. Äiti mielummin syöttää kyläillessä: siistimpää&nopeampaa. ;) Mikä tahansa ruoka (joka sopii masulle) uppoaa, jos sotkee siihen maissi&perunaa. Kurkku on suosikki " jälkiruoka" sekä banaanipuuroa menee hirvitävät annokset aamuin illoin.

Muskari ja vauvauinti. Tosin nyt uidaan oman perheen voimin n. 1-2krt/vko. Puistoillaan ja treffataan äidin mammalomalla olevia kavereita ns. " lounasringissä" 1 krt/vko (äidin henkireikä).

Ekat 11kk meni valvoessa ja itkien/kitisten, kun ei päästy selvyyteen allergioista. Oikean ruokavalion löytymisen jälkeen aktiivinen ja omapäinen poju, joka nauttii erityisesti isän ja mummin kanssa leikkimisestä.

Alkoi yhtäkkiä harrastamaan breikkausta. Ottaa muutaman askeleen, pyörähtää, " heittäytyy" lattialle ja menee esim. kyljelleen toiselle pakaralle ja nostaa käden ja molemmat jalat erinäköisiin asentoihin ja " pyörii" selällään&mahallaan. Ei olla, vaikka kuinka ollaan yritetty, keksiä mistä on moisen oppinut/kopioinut. Kun TV ei ole kesällä ollut ollenkaan auki, eikä kaveritkaan ole näyttäneet.

11. SÄNKY&nukahtaminen: pinnasängyssä, omassa huoneessaan nukkuu, kun emme halua nyt tähän hässäkkään alkaa siirtämään tavalliseen sänkyyn. Vauvan yöherätykset ja nukuttaminen riittää, maalispojumme nukahtaa päikkäreille ja yöunille pinnikseen nukuttamatta. Tavallisessa sängyssä tuskin näin olisi?

-E *silmät ristissä* & oliver 19.3. & kipinä-sisko 2 vko 4 vrk

Vierailija
12/22 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päikkäreitten jälkeen naapurikuntaan ystävälleni kylään ja sitten heidän kanssa leikkipuistoon, sitten kylään toiselle kaverille, sitten pappalaan ja lopuksi pikanen pyörähdys vielä yhdelle ystävälläni kylään.

Sitten kotiin ja ruuan laitto.Tyttö suihkuun ja nukkumaan. Minä annoin hetken aikaa koirille. Harjasin ja leikkasin isoja karvatuppoja pois. Kylä raukat on ollut huonolla hoidolla. Nyt viikonloppuna meinaan pestä kummatkin. Se onkin turhaa hommaa, kun koiratarha on hiekkapohjalla, mutta pakko välilä pestä ettei tule mitään ihosairauksia.

Miehellä alkoi nyt sitten kesäloma. Mitään isompia suunnitelmia ei ole, kotihommia, pientä remppaa tuohon ulkovarastoon. Ehkä äidilläni käydään siellä sulkavalla.Huomenna kauppapäivä ja unien jälkeen tykkimäkeen.

Ihana galluppikyseli oli..pikaseen siihen.

1.minä 29v, mies 28v, Mimmi 30.3.05, Moona 14.7.06 ja uros leonberginkoirat 2v ja 7v. Naimisissa ollaan.

2. Asutaan Kymenlaaksossa Valkealassa omakotitalossa

3. Ei ole työpaikkaa mihin palata, joten sitä etsiessä. Ajankohtaista vuoden puolentoista päästä. Lähihoitaja ammatiltani.

4. Mimmillä on joitakin sanoja, äiti, mummo, anna, nam..paljon lopputavuja, muttei koko sanoja.

5.Oppi kävelemään 10.5kk, nyt myös osaa mennä rappuset ylös ja alas.Kävelee varpaillaan, yhdellä jalalla seisoo, osaa myös kävellä sivuttain ja takaperin. Hyppimään oppii varmaan aika pian.

6.Mikä pottailu? Se oli hyvällä mallilla, pisut tuli ja kakkakin kerra, mutta nyt ei malta istua lainkaan..joten olen nyt antanut sen asian olla omalla painollaan.

7. Mimmi syö itse, joskus saa syöttää. Lusikka ja haarukka menee oikein päin suuhun. Veitsellä ja haarukallakin yritti tnään syödä=) Herkkuruoka on kalkkunapasta ja tietty kaikki herkut..

8.Käydään perhekerhossa, lenkkeillään rattailla 2xpäivässä..ei olla käyty muskarissa tai vauvaunissa.

9.Mimmi on erittäin reipas, iloinen ja aurinkoinen tyttö. Mutta kuitenkin toisaalta tosi arka. Seuraa ensin sivusta ja osallistuu sitten jos siltä tuntuu. Äkkipikanen oinas ja jääräpää, tahtoa löytyy kuin pienestä kylästä..

10.Mimmillä on paljonkin juttuja mitä vois mainita, mutta nyt tietty tähän hätään ei tule mitään mieleen. Ihana seurata miten sisko voi olla jo toiselle rakas!!!!

NUKKUMINEN: siis omassa huoneessa pinniksessä mahtuu hyvin olemaan.Joten isojen sänkyyn ei ole kiirettä eikä tarvetta.

Huoh, jopa tuli tarinaa..nyt pitää mennä tissittää tuo kuopus!!

Tuulia+co

Vierailija
13/22 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi teitä onnekkaita joilla on jo tällekki vuodelle pienokainen tullut/tulossa, ihan kateeksi käy täytyy myöntää!! kauhiasti onnea teille=)

kesä on hurjaa kyytii menny ohitte ja ollu nii ihana kesä etten toista muista olleen, ilmat on suosinu ja muutenki...

tässä vaiheessä syksyy mulla on yleesä ollu jo masennus päällä mutta nyt ei tietookaan, kiitos lämpimien ilmojen=)

oli jotai kysymyksii , tässä vastaisuja

1. Perheesi kokoonpano

- minä, avopuoliso ja meidän pieni mies 14.3.05

- Rivitalossa oulussa

- vielä en oo töihin palannut, hoidan siis poikaa kotona=)

4. Lapsen puheen kehitys

-päivittäisiä sanoja tulee n.40, hyvin toistaa muita sanoja perässä kun sanoo, S-kirjain jo tuleee

-kävelemään lähti hitusen ennen vuoden ikää, nyt juoksee suunapäänä joka paikkaan, kiipeilee ja enää ei vauvakeinu maita vaa pitää isojen kiikkuun kammeta seisaallee kiikkaamaan, osaa ottaa ite vauhtia..

6. Pottailu?

- potta ei vois meijä herraa vähempää kiinnostaa itse tarkoituksessa, mukava hattu se on...

- ei rupia syömää jos ei ite saa syyä, herkkua on ranskalaiset, potut, makarooni, nakki, makkarat, hamppari, kalaa söis vaikka kuin, tomaatti, kurkku, bannaani

-pihaleikit

-suurimman osan mielestä rauhallinen lapsi, hurmuri, äiskän ja isukin mielestä mahottoman itepäinen, omatahtonen, korvat joka paikassa, mutta niiiin ihana ja sympaattinen

- pussailee aina nii mahottomasti nii isovanhempiaan ku meitäkin, kova nosteleen kulmakarvoja ja heittään lentosuukkoja, " give me five" on kovassa huudossa

Vierailija
14/22 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana galluppikyseli oli..pikaseen siihen.

1.minä kohta 32v ja lapset 15v ja tää nuorin 27.3.05. yh olen.

2. porissa asutaan kerrostalossa vuokralla.

3. Ei ole työpaikkaa mihin palata, joten sitä etsiessä. merkonomi ammatiltani ja töihin paluuta en vielä mieti kun lapset on kerran vaan pieniä ja velat ei pakota meneen töihin.

4. Emilia sanoo haukka=tarkottaa haukkuu, anna, iikka=Riikka jonka kans tekemisis ja paljon siansaksaa:) Matkii kyl halutessaan

5.Emilia oppi käveleen vasta n. kuukausi sitten ja vielkin kävelee välil kädet ylhäällä tasapainoa hakien ja kaatuilee. mutta kiipee kyl liukumäkeen jossa on semmoset portaat kuin tikapuut ketterästi ja suuttuu kun ottaa pois. Kiipee siis joka paikkaan:S

6.Mikä pottailu? Me käydään istumassa siellä mut kertaakaan ei oo mitään sinne tullut.

7. mä syötän puuroo välil ite syö mut enimmäkseen sillonkin vaan sekottamista:):S

8.Käydään perhekerhossa.

9.Emilia on rauhallinen ja osaa puolensa pitää kyllä. sen huomaa kyl sit isommatkin:)

10.Emiliallakin on paljon juttuja mut ilostuu ain kun näkee isoveljensä:)

NUKKUMINEN:Emilia nukkuu samas huoneessa kuin minäkin ja nukkuu yleensä 12 tunnin yö unet herätyskellon soittoonkaan ei herää ja pinnasängyssä nukkuu.

Vierailija
15/22 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistetääs tähän heti noita galluppeja ettei ne unohdu..

Veera nukkuu vielä pinniksessä, meidän aikuisten makkarissa. Pinnis on sellainen jännän mallinen, siis isompi kuin yleensä, kapea ja pitkä. Eikä ole kiirettä isojen sänkyyn, V. on niin kova pyörimään että tulisi jatkettavasta alas rytinällä..

1. Perheesi kokoonpano

- minä-78, aviopuoliso myös -78, Isoveikka-96, isosisko -02 ja Veera maalisneiti 10.3.05

- Pikkukaupungissa Keski-Suomessa, omakotitalossa

- Ekaa kertaa töihin lähdin joulukuussa, välillä olin taas kotona töihin taas nyt toukokuusta uudestaan. Paikka ei ollut odottamassa. Taapero pn pph:lla(tämän hetkisellä ei välttämättä kauaa..), ja hyvin on tähän asto hoito sujunut. Ei huutoja tai kiukutteluja hoitoon jäämisestä.

4. Lapsen puheen kehitys

- Huimaa kehitystä lähiviikkoina, yksittäisiä sanoja, joskus jopa kaksi peräkkäin. Sanoja toistaa perässä kaiken aikaa, ja niitä jää silloin tällöin kartuttamaan sanavarastoakin. Uusin sana on " tissi" , jota hoetaan aina kun äiti riisuu tai aamulla pukee liivejä päälle! :D

- Kävelemään lähti yhtäkkiä kerrasta, ei siis harjoitelllut ensin muutamia askelia, vaan suoraan huoneen laidalta toiselle!! Tämä n. 11kk iässä. Nyt motorisesti taitava tyttö, kiipeilee kovasti, juoksee, hipsuttelee varpaillaan jne. ja näpit on näppärät! Avaa ties mitä rasioita ja pullonkin joskus saa auki.

6. Pottailu?

- Ihan justiin saatiin osa kakasta saaliiksi pottaan! Kiinnostaa, ja tahtoo istua siinä vaikka vaatteet päällä. Pyytääkin itse riisumaan ja istuu potalle, harvoin saadaan saalista kuitenkaan. Ei mitenkään säännöllisesti istuteta, mutta päivittäin useasti kuitenkin. Usein raahaan taaperon potalle kun huomaan kakkaamisen merkit.

- Ite ite. :) Ei anna enää syöttää, ja sekin on välillä kortilla että äiti saisi edes vähän auttaa.. jossain vaiheessa sotkeminen alkaa, mätetään tuoliin ja pöydälle jne. ruuat kun ei maistukaan enää.. Ruokana suosikit kotiruuat, juomana piimä ykkönen. Maitonahan taapero juo vieläkin korvikkeen, sen pullosta 2-3krt päivässä. Tavallinen maito ei massulle käy, ei laktoositon tai hylakaan, kun ilmeisesti proteiini ei käy.

- Ei harrastuksia, ulkoilua perheen kanssa ja kyläilyä samalla kokoonpanolla, ollaan aika liikkuvaista sorttia..

- Aurinkoinen ja iloinen tyttö, alusta asti ns." helppo" lapsi. (ehkäpä se vauvakuume nousikin äidille hyvissäajoin juuri siksi..) Velmu irvistelijä, ja onnistuu aina kääntämään huomion itseensä. Hurmaavia hymyjä ja sukkoja jakelee, mutta vain kun itse tahtoo! Osaa kiukutellakin, mutta eniten sitä tehdään isille, äidiltä kun ei saa periksi.. ;) Polkee hassusti jalkojaan lattiaan seisaallaan nopeasti, kun jotain tahtoo eikä viesti mene perille.

- Tietty irvistys jonka V. vetäisee naamalleen jaksaa naurattaa. :) Ikäänkuin nauraa ja nyrpistää nenänsä yhtäaikaa, silmät sirrillään ja nenä rytyssä! :D Ja usein keimailee ja kallistelee päätään peilin edessä.

Viikonlopuksi meillä ei ole mitään suunnitelmia. Kummityttöä voisi käydä katsomassa, pieni on nyt 2kk. (ei tee kuumeelle hyvää lainkaan..Voih..) Ulkoilua ja oleilua, ei sen kummallisempaa.

Atyahille voimia vieläkin loppumetreille, lähdehän laitokselle vaan nyt siitä hus hus!! ;)

Jep, menen nyt juomaan omat aamukahvit, lapset jo söi.

-Ädä+Veera 10.3.-

Vierailija
16/22 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yhtenä kappaleena, vaikka mielelläni olisinkin jo laitoksella.

Tervetuloa uudet ja rohkeasti vaan kirjoittelemaan!

Vastailenpa galluppiin ensimmäisenä, niin ei unohdu.

1. Perheesi kokoonpano

Minä -76, avomies -74, Helmi 27.3, Elmeri rv 41+2, kissatytöt Maine Coon Peikko 9v (leikattu), ocicatit Räpsy 3v ja Viivi 1,5v

Helsingissä (Luhtitalossa)

Olin 3kk töissä, jolloin Helmi oli ensin 2kk Murmeliitalla (jos ihmiset muistaa), jolla on myös maalistyttö Lumi, sekä pojat Kaspian ja Pyry-Lii. Vikan kuukauden Helmi oli äidilläni, joka oli lomalla. Nyt äitiyslomalla. Takaisin töihin joudun menemään heti, kun vanhempainloma loppuu.

4. Lapsen puheen kehitys

Sanoja tulee jo runsaasti. En ole laskenut, mutta veikkaisin 40 tms. Osa selvemmin, osa vähemmän selvästi. Peräkkäin tulee satunnaisesti kaksi sanaa.

Kävelemään lähti 11kk ikäisenä. Nyt juoksee jo kovasti, kävelee varpaillaan, peruuttaa, hyppäämistä opetellaan kovasti. Kiipeilee myös lähes mihin vaan. Viimeisin on merimiesverkko, jota pitkin kiipeää liukumäkeen.

6. Pottailu?

On opeteltu jo 6kk iästä asti. Kakat tulee lähes ainoastaan pottaan (tai pönttöön), pissatkin useinmiten, kunhan muistaa muistuttaa potalle menosta. Toisina päivinä ilmoittaa reissunkin päällä pissahädästä, toisina päivinä taas tuntuu ettei pottaan saada mitään. Onneksi useimmat päivät menee vain parilla vaipalla ja kaikki loput tulee pottaan.

Pääsääntöisesti syö itse, mutta viime aikoina on tarvinnut ruuan loppu syöttää, kun alkaa leikkimään. Tosin, jos on kova nälkä tai hyvää ruokaa niin ruoka menee kyllä loppuun asti. Lempiruokaa en osaa nimetä, mutta mitä maustetumpaa, sen paremmin menee :P Kala ei tahdo upota ellei ole maustettu niin, ettei maistu kalalle.

Puistoilu joka aamu, vauvauinti (kesän tosin tauolla), ei mitään varsinaisia muita harrastuksia. Muskariin tosin haluaisin, mutta en tiedä mistä moisen löytäis.

Iloinen, reipas tyttö. Tosin omaa tahtoakin löytyy ihan tarpeeksi. Viime aikoina varsinkin, kun mami ei jaksa nostaa syliin aina kun haluaisi :(

Näitä on monia, mutta yhden mainitakseni: balleriinatanssi (kävelee varpaillaan ja pitää käsiään kun balleriinat sivuilla ja pyörii ympäri.

11. SÄNKY&nukahtaminen:

Pinnasängyssä vielä siihen asti, kun Elmeri on 3kk tms, jolloin joutuu siirtämään kehdosta pinnikseen. Silloin Helmille tarvii hankkia päästävedettävä. Toivottavasti pysyy siinä, kun on niin kova pyörimään.

Tänään on ollut aika luksuspäivä, kun on mies kotona ja on touhunnut Helmin kanssa lähes koko päivän. Tänään saatiin myös siivottua kunnolla. Imuroin koko talon kunnolla, mies vei vuodevaatteet pihalle tuulettumaan ja tamppasi ne kunnolla. Helmin sijauspatja pestiin ja kaikki vuodevaatteet vaihdettiin kaikille. Ihanaa päästä puhtaaseen sänkyyn :) Siivosin kissojen hiekkalaatikotkin perusteellisesti ja pesin 4 koneellista pyykkiä. Ahkera siis :) Mies osti to pyörän ja tänään asensi Helmin istuimen siihen ja ovat käyneet pyörällä puistoissa ja ajelemassa muuten. Helmi nauttii suunnattomasti. Kiva, että pääsee nyt isin kanssa, kun itse en pysty ajamaan mahan kanssa, vaikka niin kovasti haluaisin.

Ajoin eilen illalla 80 km päähän viemään Viivin kollille astutettavaksi. Saas nähdä tuleeko tulosta. Meidän pikkuneiti kun on niin tiukka neitsyt, että tarvis varmaan melkoisen kokeneen kollin ja tämä kolli on ensikertalainen myös. Toivottavasti tulosta kuitenkin syntyy. Meinasin, että Elmeri tajuaisi lähteä liikkeelle pitkästä autossa istumisesta, mutta eipä yöllä mitään tapahtunut. Pöh.

Nyt kuitenkin asentamaan helmalakanaa sänkyyn, jotta saadaan sänky kasaan ja päästään nukkumaan.

Kauniita unia, jos joku vielä illalla lukee ja hyvää huomenta aamun ekalle :)

Atyah + Helmi 27.3 + Elmeri rv 41+2

Vierailija
17/22 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa taas täältä Oulustakin...

Vastailenpa noihin galluppeihin ja kyselyihin, ettei unohdu. :o)

SÄNKY: Juuri tänään kävimme ostamassa Aatulle oikean " isojen poikien sängyn" , eli sellaisen ihanan, jatkettavan sängyn. Poika kokosi sänkyä tomerasti isänsä kanssa ja nyt nukkuu ensimmäistä yötään uudessa sängyssä, saa nähdä mitkä ovat aamulla tunnelmat :o)

LASTENVAATE: Olen lastenvaatefriikki, joten tosi usein tulee käytyä shoppailemassa esim. H&M:lla ja Lindexillä. Kappahlin baby-puolen vaatteista tykkäsin kovasti, mutta nämä yli 80cm:n vaatteet eivät enää olekaan niin kivoja :o( H&M on suosikki ja sieltä löytyy aina mukaan jotain ihanaa. Name It on kanssa yksi suosikeista. Lisäksi harrastan huuto.nettiä joten sieltä tulee huudeltua kanssa aika ajoin vaatteita ja myytyä vanhoja pois.

Ja sitten tuohon kyselyyn...

1. Perheesi kokoonpano

- Minä, avomies ja Aatu (16.3.2005) ja koira (pk collie)

- Oulussa kerrostalo kolmiossa

- Olen kotona edelleen Aatun kanssa

4. Lapsen puheen kehitys

- Ei tule vielä montaakaan sanaa. Äiti, isi, tissi ( :D ) , vettä, ota, anna, tutti, titi (eli Titi-nalle)... Nuo nyt tulee aika selvästi, muttei vielä paljon enempää.

- Alkoi kävellä ilman tukea muutama päivä ennen 1-v. synttäreitä. Nyt menee jo juoksemalla. Kova kiipeilemään, sorminäppäryyttäkin löytyy.

6. Pottailu?

- Jäänyt vähän viimeaikoina taka-alalle (äidin laiskuutta)! kun ensin onnistui jo pissaaminen pottaan sillointällöin, niin sitten yhtäkkiä ei enää suostunutkaan istumaan potalle. Täytyy aloittaa aktiivisemmin harjoittelemaan.

- Syö itse mielellään, mutta vain hetken aikaa, sitten pitää äidin tai iskän syöttää loput. Mieluiten syö itse silloin, kun me aikuisetkin ollaan yhtäaikaa syömässä. Herkkuruokaa keitot meilläkin, perunamuusi, lihapullat...

- Kevääseen saakka käytiin muskarissa, vauvajumpassa myös vuoden ikään asti silloin tällöin. Ajattelin ilmoittautua johonkin muskariin taas. Normaalit ulkoilut+hiekkisleikit yms. Niin ja perhekerhossa käymme myös kerran viikossa leikkimässä.

- Touhukas, iloinen taapero. Omaa tahtoa löytyy toisinaan vaikka muille jakaa, temperamenttinen. Nauttii hassuttelusta&kujeilusta ja siitä, kun hänen kujeilleen nauretaan. Nyt on alkanut kovasti matkia meitä vanhempia sekä muita lapsia. Kekseliäs ja ymmärtää valtavasti asioita, vaikka ei vielä puhu (tämä jaksaa joka päivä hämmästyttää meitä) :o)

- Näitähän tarinoita riittäisi vaikka loppuyöksi, mutta jos nyt tässä yhden kertoisin, eli meillä kun käytetään vielä tuttia mutta ulosmennessä sitä ei oteta mukaan koskaan. Aluksi sanoin aina, että " isot pojat ei syö tuttia, jätetäänpä tutti sisälle" (jos sattui suussa olemaan uloslähtöhetkellä). Nykyään jos tutti on suussa, niin kenkiä puettaessa en ehdi sanoa, kun " isot pojat..." kun tutti lentää kaaressa olohuoneeseen :o)

Hauskaa on myös se, kun jos äipällä on sattunut jäämään vaatteita lojumaan lattialle (omia tai Aatun) niin kantaa ne suoraan pyykkikoneeseen :o) Meidän pieni kotitalousihme! :D

No siinähän sitä tulikin romaania... Kiva kysely vaihteeksi!

Tervetuloa minunkin puolestani kaikki uudet! :o) Kiva, että joukkoon tulee vieläkin uusia maaliskuisia!

Viikonloppusuunnitelmia kyseltiin myös... Meillä ei mitään erikoista. Tänään normaalia ulkoilua ja käytiin myös Aatun kanssa pyöräilemässä. Niin ja tietysti kävimme myös siellä sänkyostoksilla :o)

Huomenna ehkä kyläilyä, saa nähdä.

Niin, piti kysymäni minunkin jotain, eli onko teillä vielä TUTTI käytössä? Me ollaan nyt mietitty tosissaan miehen kanssa, että siitä pitäisi pian päästä eroon. Hyviä vinkkejä vieroitukseen???

Mutta nyt nukkumaan itsekin, poika vedellyt jo pari tuntia sikeitä, toivottavasti aamulla ei herätys vielä seitsemältä, kuten tänään, huoh...

Neiti+Aatu

Vierailija
18/22 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva päästä joukkoonne vielä mukaan! Meillä aamu alkoi jo ennen 7, joten on taas ehditty vaikka mitä. Vaatteista: meillä ei pikkuneidille tartte vaatteita juuri hankkia, kun saadaan tutuilta (liikaakin). Olenkin sanonut että maalisneitimme tarvitsisi oman vaatehuoneen.. Eilenkin oltiin kummitytön synttäreillä ja kotiin tultiin kahden vaatekassin kanssa. Kiitollinen olen vaatteista ollut. Tänään ei ohjelmassa mitään ihmeitä. Lastenohjelmien jälkeen ulos ja päiväunien jälkeen vanhemmilleni kahville(asuvat n.10km päässä meiltä).

Rentouttavaa sunnuntaita kaikille!

Vierailija
19/22 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis äitin oma hetki:) Näpsä siis päikkäreillä ja mies salilla.

Käytiin aamusella pyöräilemässä. Tähän saakka Näpsän ilme on ollut pyörän kyydissä jännittyneen vakavahko, mutta nyt osasi jo vähän relata ja hymyäkin tuli. Pyöräilykypärästä on tullut Näpsän lempivaruste. Sitä pitäisi saada pitää kotonakin päässä ja itse ihailla peilin edessä :) Ja kun äiti ja isi kehuvat " voi kun sää oot nätti!! " niin tyttö on niin polleaa että.

Ja sitten siihen kyselyyn...

1. Perheesi kokoonpano?

Minä 24v, avomies ja nti näpsä pian 1v5kk

Pk-seudulla kerrostalokolmiossa

Palasin opiskeluihin Näpsän ollessa 10kk, jolloin mies jäi töistä hoitovapaalle. Kesän olin neitosen kanssa kotona ja nyt jatkuu taas opiskeluni ja Näpsä aloittaa päiväkodin viikon päästä....a-p-u-a..(tässä kohtaa äitin verenpaine jo nousee...)

4. Lapsen puheen kehitys?

Sanoja tulee aika paljon ja paljon toistelee perässä sellasiakin sanoja joiden merkitystä ei ymmärrä. Kahta sanaa ei vielä tule peräkkäin. Yleisimpiä sanoja: ei, auto, kukka, kakka, " oma nimi" , ennään (=mennään), vauva, tyttö, poika, aappu (=lamppu), mummu ja paapa.

Lähti kävelemään yks kaks vajaa 1v3kk iässä. Tätä ennen ei juurikaan muutaman askeleen kävelyjä vaan kertaheitolla lähti ja metritolkulla mentiin heti. Puolen tunnin päästä käveli jo ulkonakin kengät jalassa ja pystyssä pysyi hyvin. Nyt juostaankin jo paljon. Hienomotoriikka ollut aina hyvä, tykkää näprätä pieniä juttuja, esim saattaa kauan istua eteisessä pujotellen kenkiensä nauhoja reikiin:)

6. Pottailu?

Pottailtu on 10kk iästä. Pottaillaan lähes joka vaipanvaihdolla ja tulosta tulee hyvin. Kävelyn oppimisen jälkeen tosin paikoillaan ei malttaisi aina pysyä. Meillä onkin kirjakori potan vieressä joten sieltä valkataan kirjoja pottaistunnoille:)

Syö itse, mutta aina ei jaksa/viitsi vaikka osasisikin. Kaikkiruokainen tyttö on. Kalapuikoista tykkää kovasti.

8. Lapsen kanssa harrastukset/muu aktiviteetti?

Ulkoillaan paljon, 2-3krt päivässä ja usein koko perheen voimin. Puistoillaan ja uusimpana nyt tuo pyöräily. Muskarissa ja kerhossa käyty 5kk iästä asti. Lorutellaan ja lauletaan paljon kotonakin.

Touhukas ja reipas tyttö, mutta ei kuitenkaan mikään villi. Leikeissään rauhallinen ja hyvin keskittyvä. Ei kiipeile kovasti eikä muutenkaan mikään hurjapää. Ja hyvin tottelevainen:) eli kovasti emme ainakaan vielä (!!) joudu Näpsän kanssa kättä vääntää.

Niin, näitähän on monia. Tässä viime aikoina Näpsällä on villitys istua joka paikkaan. Jos kaapin ovi on auki on hän heti peruuttamassa sinne peppu edellä istumaan. Lehtikoreissa, ämpäreissä (sekä nurin päin että oikein päin), pallon päällä, pahvilaatikoissa, ja ihan joka paikassa pitää koittaa istua. Ja tämä peruuttaminen alkaa jo monesti yli metrin päästä, samalla vilkuilee olan yli osuuko sihti oikeaan eli ihan kuin autolla peruuttaisi parkkiin. Hyvin hauskan näköstä!! Samoin laskeminen (esim vieraiden sormet) on in ja tämä kuuluu näin " ykki kaaki kooki kuuki kaaki..." Ja osaa hauskuuttaa vieraita matkimalla miten vanhat papparaiset kävelee: kulkee selkä kumarassa linkuttaen ja kikattaa :) Tätä listaahan voisi jatkaa loputtomiin.......

Että sellasta...nyt pää lyö tyhjää, en muista mitä muuta piti kirjottaakkaan.

Ainiin ATYAH, suppareita suppareita!!

-miuqu ja nti näpsä-

Vierailija
20/22 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa yhteyttä MLL:n paikallisyhdistykseenne. Sieltä saat varmasti tietoa. Omalla alueellasi ei tietääkseni ole omaa paikallisyhdistystä, mutta teistä etelään sekä K- että H-kaupunginosilla on omat, ja niissä tietääkseni myös toimivat muskarit. Ensi viikollahan nuo pääsääntöisesti aloittavat toimintansa, joten kannattaa soitella, josko peruutus/tyhjiä paikkoja vielä löytyy. Voit pistää pikkukakkosenne liinaan ja mennä maalis-tyttönne kanssa mukaan. Kakkosen kanssa voi varmasti halutessaan aloitella parin kk iässä.

-E & oliver 1v5kk & kipinä 20 vrk