Mies sanoi typerän riidan yhteydessä että olen pilannut 7 vuotta sen elämästä..
Eikä sen jälkeen ole puhunut tästä asiasta tai ylipäätään mistään. Katsoo vaan televisiota. Olen loukkaantunut, surullinen. Asia vaivaa minua. Mitä tehdä? Miten tästä eteenpäin?
Kommentit (76)
stä?[/quote]
Ei ole.
Miehesi on väsynyt ja kyllästynyt. Teettekö koskaan mitään yhdessä spontaanisti. Vaikka hyppäätte autoon ja teette viikonlopun kestävän reissun. Tai muuta mitä voisi muistella. Ettei mielessä ole vaan ne mukavat hetket mitä kokenut nuoruudessa. Parisuhdetta pitää hoitaa eikä näivettyä paikoilleen[/quote]
Ei se halua mihinkään reissuun, olen yrittänyt ehdottaa. Mökillekään ei enää halua lähteä. Hoida siinä sitten kun mikään ei käy.
Onko hänellä haaveita mitä haluaa toteuttaa.
Voihan myös olla, että tuntee elämänsä olevan umpikujassa suhteessa.
Moni sanoo, erotkaa. Ei niin pidä heti lähteä ajatteleen. Asioita voi korjata puhumalla. Tai jos ei osaa puhua niin pyydä kirjoittaan yhdellä sanalla asia kerrallaan mitä haluaa elämässään
Nykyinen mies sanoi exänsä vieneen 15v. elämästään, että sattuuhan näitä.
Olen itse sanonut kerran riidan yhteydessä miehelleni että olen tuhlannut kaikki nämä vuodet hänen kanssaan. Silloin meillä meni siis huonosti ja ero siinsi jo mielessä. Kaduin tuota kauheasti ja mieheni totta kai pahoitti mielensä. Mutta onneksi pystyimme puhumaan asiasta ja saimme myös lopulta ongelmamme selvitettyä. Nyt on mennyt jo taas pitkään hyvin.
Jos emme olisi puhuneet tuota asiaa läpi niin olisi varmasti jäänyt kalvamaan. Eli puhukaa, puhukaa, puhukaa. Sellaisella suhteella ei ole tulevaisuutta jossa ongelmista ei voi puhua.
Miksi ap on siis pilannut miehen elämän?
No mun mies sanoi eksästään, että siinä meni 5 vuotta hukkaan. Eksä oli jättänyt rumasti ja yllättäen, luonnollisesti varmaan oli siitä katkera.
Mutta oli heillä ollut paljon hyviäkin hetkiä, että joskus sitä vaan tulee ihmisen lauottua tollaista. Jollekin "hukkaan meneminen" on pelkästään sitä, kun ei se suhde kestänytkään loppuelämää.
Vierailija kirjoitti:
Mies on naisen pää niin kuin Kristus on seurakunnan pää. Näin luemme Herran Sanasta.
Päivi Rässinen
Ja miehen tuli rakastaa vaimoaan niinkuin itseään, rakastaa ja vaalia häntä!
Vierailija kirjoitti:
Olen itse sanonut kerroan riidan yhteydessä miehelleni että olen tuhlannut kaikki nämä vuodet hänen kanssaan. Silloin meillä meni siis huonosti ja ero siinsi jo mielessä. Kaduin tuota kauheasti ja mieheni totta kai pahoitti mielensä. Mutta onneksi pystyimme puhumaan asiasta ja saimme myös lopulta ongelmamme selvitettyä. Nyt on mennyt jo taas pitkään hyvin.
Jos emme olisi puhuneet tuota asiaa läpi niin olisi varmasti jäänyt kalvamaan. Eli puhukaa, puhukaa, puhukaa. Sellaisella suhteella ei ole tulevaisuutta jossa ongelmista ei voi puhua.
Puhuminen on ongelma, emme osaa sitä ilmeisesti kovin hyvin, mies ei oikein puhu ja jos haluan selvittää asian jokajää kesken niin hän syyttää yleensä vanhojen kaivelusta ja suuttuu. Joten pelottaa ottaa asia esille kun riitä siitä tulee taas kuitenkin.
Miten ihmeessä keskustelun voi aloittaa niin että toinen ei heti suutu?
Olen turhautunut, meneillään kesälomakauden työkiireiden sesonki ja huonosti nukuttujen öiden kierre. Valitettavasti näkyy välillä kotonakin ja vaimo kehittelee mitä ihmeellisimpiä himmeleitä jotka vaihtelee minun huonotuulisuuden syyttelemisestä spontaaneihin suudelmiin.
Viime kesänä oli vähän samaa vikaa töiden puolelta. Yritettiin saada asia keskustelemallakin auki ja ehdotin viikonlopun tai vuorokauden retkeä yksin jonnekin lähiseudulle päivävaellukselle. Tunnen oman luonteeni sen verran, että pipo löystyisi aika paljon aivojen nollauksella - kaikki eivät käytä siihen alkoholia.
Vaimon mielestä en osaa käsitellä omaa pahaa tuulta vaan aina pitää paeta pois parisuhteesta ja kodista kun vähän vastustaa. Olin puulla päähän lyöty. Lienee sanomattakin selvää että mökötysviikot jatkui kodin seinien sisällä koko kesälomakauden ajan, kunnes vakkarityöntekijät palasi lomilta.
Jos te aiotte (sukupuoleen katsomatta) toimia toisen pahan olon pomminpurkajina, olkaa aidosti ja rehellisesti valmiita myös ennakkoluulottomasti käsittelemään tulevat vastaukset ja ehdotukset. Muuten voitte jatkaa sitä mykkäkouluanne ihan vapaasti.
Kamala ahdistus, stressi, paniikki ja pelko päällä. Kädet tärisee ja kurkkua kuristaa.
Filtteri pomppaa toisilla pois päältä riidan yhteydessä. Tämä on hyvin paha, varsinkin jos toinen on sitten menneiden muistelija tai sanaan takertuja...
Vierailija kirjoitti:
Filtteri pomppaa toisilla pois päältä riidan yhteydessä. Tämä on hyvin paha, varsinkin jos toinen on sitten menneiden muistelija tai sanaan takertuja...
Eihän tuollaisia nyt lauota suusta ja sen jälkeen ollaan vaan hiljaa eikä käydä asia läpi, ei kerrota toiselle että tarkoittiko oikeasti vai oliko ylilyönti. Pitäisi ottaa puheeksi.
Suhteessa on kyllä muutakin vikaa, jos ap ei uskalla ottaa ongelmia puheeksi miehen reaktion pelossa.
Suosittelen harkitsemaan onko suhteen jatkamisessa mitään järkeä.
Ap:n kumppani on passiivis-aggressiivinen mököttäjä. Ne ei ilmaise mitenkään että jokin on pielessä kunnes sitten jokin katkaisee kamelin selän ja siirrytään suoraan mykkäkouluun.