Kuka kolmelapsinen laittoi tämän vuokrailmoituksen?
http://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-asunnot/8541575?ref=fb
Aika vähän jaksatte sitten maksaa.
Kommentit (130)
Kolmen lapsen hoitoa, sisältänee ulkoilutusta, harrastuksiin viemistä ja hakemista, lasten kavereitten valvontaa jne. Mutta silti pitäisi samalla hoitaa talon isäntäväen pyykit, lasten iltapala ja keittiön siivous, kenties lelujen keräys ja lasten nukkumaan laitto. Klo 20.00 sitten tehdään tiliä, että tuliko tehtyä tarpeeksi.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 20:07"]
Kolmen lapsen hoitoa, sisältänee ulkoilutusta, harrastuksiin viemistä ja hakemista, lasten kavereitten valvontaa jne. Mutta silti pitäisi samalla hoitaa talon isäntäväen pyykit, lasten iltapala ja keittiön siivous, kenties lelujen keräys ja lasten nukkumaan laitto. Klo 20.00 sitten tehdään tiliä, että tuliko tehtyä tarpeeksi.
[/quote]
Niinpä. Mitä nää vanhemmat tekee sillä aikaa? Miksi hankkia lapsia, jos niiden kanssa ei halua olla...
Ei taida enää löytyä ilmoitusta? Minä en ainakaan saa linkistä avattua, menee vaan oikotien etusivulle. Taisivat poistaa :D
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 20:16"]
Ei taida enää löytyä ilmoitusta? Minä en ainakaan saa linkistä avattua, menee vaan oikotien etusivulle. Taisivat poistaa :D
[/quote]
Poistettu on, mutta tässä uutinen ilmoituksen sisällöllä: http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/3202063/toololaiset-halusivat-vuokralaiseksi-opiskelijatyton-joka-tekee-16-tuntia-kotitoita-viikossa-ja-maksaa-viela-500-euroa
Iltasanomien kommentoijat on ääliöitä - no on se huomattu ennenkin. Vieläkin tyhmehmpiä kuin av:lla ;). Jotkut kirjoittaa että 40 vuotta sitten normaalia. Mun kaveri oli 80-luvulla perheessä, jossa yksi kouluikäinen lapsi. hän sai hyvää palkkaa ja asuntoetu kuului vuokraan. Ei maksanut siitä hyvästä, että sai asua. Asunto oli arvokkaalla alueella suuren kaupungin keskustassa.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 20:51"]
Iltasanomien kommentoijat on ääliöitä - no on se huomattu ennenkin. Vieläkin tyhmehmpiä kuin av:lla ;). Jotkut kirjoittaa että 40 vuotta sitten normaalia. Mun kaveri oli 80-luvulla perheessä, jossa yksi kouluikäinen lapsi. hän sai hyvää palkkaa ja asuntoetu kuului vuokraan. Ei maksanut siitä hyvästä, että sai asua. Asunto oli arvokkaalla alueella suuren kaupungin keskustassa.
[/quote]
No mäkin olen ääliö, tarttuu...siis oli asuntoetu, ei vuokraa..kavereitakin sai käydä rajoitetusti ja minä kävin. Oli hieno asunto.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 20:51"]
Iltasanomien kommentoijat on ääliöitä - no on se huomattu ennenkin.
[/quote]
Koska Iltiksen "moderaattorit" eivät yleensä päästä viisaita ja järkeviä kommentteja läpi. Siitä se johtuu.
Meillekin voisi tulla opiskelijatyttönen. Vuokraa voisi maksaa "vain" 200€ eikä tartte tehdä mitään kotitöitä lastenhoitoa. Saa asua muun perheen keskellä ja nukkua patjalla lastenhuoneessa. Onko hyvä diili? Saisin vähän lisää taskurahaa. Nukkumisrauhaa tai opiskelurauhaa en voisi taata kun klo 23.00 jälkeen kun kaikki lapset nukkuu. Mä voisin pestä vaikka opiskelijan vaatteetkin. Tehdäänkö diili?
Mitä tässä oli?
Oli eilen uutisissakin, mies jotain tästä höpisi mulle, mutta en ehtinyt juuri silloin kuunnella.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 08:33"]
Missä uutisissa oli? Ylen?
[/quote] En tiedä, olisiko ollut Helsingin paikallisuutisissa.
Siis tuossahan pitää maksaa vuokraa 500e ja hoitaa ne lapset ja pyykit yms. Vielä siihen päälle :D. Eli vähän niinkuin aupair, mutta työntekijä maksaa lasten vanhemmille eikä toisinpäin.
Ai siitä ilosta pitää vielä maksaa että saa hoitaa perheen kauhukakarat ja pestä paskaiset alkkarit. Kehtaa vielä sanoa että vuokra on kohtuullinen.
Tuskinpa tuohon kukaan lähtis vaikka olis ilmainen jos ei saa palkkaa.
Minä pelkään, että kyllä tähän näillä asumishinnoilla joku tarttuu. Ehkäpä juuri kaivattu opiskelijatyttönen. Riistoa!
16h töitä viikossa ja 500€...krööh..mites se meni "ei se hullu joka pyytää vaan.."
Eli käytännössä vuokra on 1000€..hulluja nuo gallialaiset...
Ilman työsopparia, verottomast ilman sotumaksuja...kenelle tuosta siten ilmoittaa...ihmiskaupanpuolelle menee.
Ei hyvänen aika :D :D On jollain otsaa. Siis pitää maksaa 500€ ja siihen päälle piikoa perhettä?! Ja kaiken kukkuraksi asunto yhteydessä perheen tiloihin. Kuka opiskelija haluaa sellaiseen kyttäykseen :D
Vinkiksi ilmoituksen laatijalle: yleensä nuo ilmoitukset laitetaan työkkäriin tai aupair-sivustoille. Tuntimäärätkin alkavat jo hipoa aupairin tuntimääriä kun lasketaan tuo lastenhoito ja kotityöt. Yleensä kuitenkin tapana on, että työstä maksetaan palkkaa ja vähintään asunto- ja ruokaetu nyt joka tapauksessa kuuluu aupairille. Nyt siis koitatte löytää aupairin tekemään ilmaista työtä ja maksamaan teille hyvitystä 500€, että armeliaasti suostutte antamaan paskapyykkinne ja lapsenne hänen riesakseen? Ei kyllä oe röyhkeydellä rajoja :D Jollain on nyt vähän turhan suuret luulot omasta tärkeydestään...
Mä voisin lähteä tuohon jos maksaisivat mulle sen 500€/kk
Au pairin rahapalkka ja työmäärä on about tota luokkaa Suomessa, ja siihen palkkaan kuuluu myös asuminen ja ylläpito.
En tajua miten sokeita nää suomalaiset on, ite olen menossa etelä-Eurooppaan aupairiksi ja tulen tienaamaan ihan kunnon palkkaa ja asumaan hyvällä alueella.
Huone ilman omaa keittiötä 500€/kk ja päälle 16h töitä viikossa. Työvuorot aina samat, joten omat menot saa unohtaa, esim. iltaluennoille ei pääsisi. Jos laskisi, että tuntipalkka olisi 8€ niin pelkkä kuukausipalkka olisi 512€, joten jos saisi asua ilmaiseksi niin olisi ok. Ilmoituksen laittajien diilillä heidän "live in nannynsä" tekisi ensi kesäkuuhun asti pimeää työtä ainoana työsuhde-etuutena kallis asunto, ei eläkekertymää tai mitään. Entä jos tyyppi sairastuu? Maksaako sitten enemmän vuokraa kun ei pysty tekemään työtä? Ihan törkeää riistoa!
Tuolla 500€ hinnalla saa solukämpän kyllä muualtakin, eikä tarvitse tehdä 16h/vko työtä ilmaiseksi vaan voi mennä töihin ja tienata rahaa koko vuokran verran (oliko tuo summa muuten määrä jonka opiskelija saa tienata kuussa?).
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 09:10"]
Mä voisin lähteä tuohon jos maksaisivat mulle sen 500€/kk
Au pairin rahapalkka ja työmäärä on about tota luokkaa Suomessa, ja siihen palkkaan kuuluu myös asuminen ja ylläpito.
En tajua miten sokeita nää suomalaiset on, ite olen menossa etelä-Eurooppaan aupairiksi ja tulen tienaamaan ihan kunnon palkkaa ja asumaan hyvällä alueella.
[/quote]
Niin mussukka, jos maksaisivat. Tässähän opiskelija maksaa siitä , että pääsee hoitamaan ja siivoamaan. Kukas tässä sokea on?
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 19:59"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 09:27"]
-Vai eikö omat lapset vaan jaksa kiinnostaa niin paljon että heitä voisi myös hoitaa?
[/quote]
Tämähän se on yleensä syynä näissä ns. paremmissa piireissä. Monessa muussa maassa lapset parkkeerataan sisäoppilaitoksiin, Suomessa ei sellaisia taida olla. En ainakaan olle kuullut.
[/quote]
Offtopicina vois kyllä tulla. Suomessa kaivattaisi vihdoin noita yksityisiä kouluja julkisten oheen. Onhan täällä yksityiset päiväkoditkin. Olis hyvä, että edes sillä tavoin voitais säädellä oppilasainesta ja pitää kuria, kuten erottaa, jos vanhemmat tai/ja oppilas tuottavat ongelmia. Hesarissahan oli tästä tapauskin: http://www.hs.fi/kotimaa/Pikkupoika+sai+potkut+p%C3%A4iv%C3%A4kodista/a1402804171926