Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka kolmelapsinen laittoi tämän vuokrailmoituksen?

Vierailija
18.07.2014 |

Kommentit (130)

Vierailija
81/130 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 09:36"]

Hmmm....vetäkää hetki henkeä ja miettikää asia uudelleen. "palkkaa" tulisi vähintään 250€/kk kun ottaa huomioon alueen vuokratason. Opiskelijalle se on pieni omaisuus...mutta tämähän on av, kaikki on niin saatanallisen syylistävään mustavalkoista.

[/quote]

Siis meinaatko oikeasti, että yhden huoneen (20neliötä) normaalivuokra olisi 1500 euroa?? En usko että missään Suomessa on noin kalliita alueita, ettö yhdestä huoneesta (ei edes normi yksiö) joutuisi maksamaan tuota summaa, tai no, ainahan voi pyytää, ja käyttää hyväkseen epätoivoisia. Mun mielestä tuo on törkeää rahastusta ja veronkiertoa..

Vierailija
82/130 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 09:36"]

Hmmm....vetäkää hetki henkeä ja miettikää asia uudelleen. "palkkaa" tulisi vähintään 250€/kk kun ottaa huomioon alueen vuokratason. Opiskelijalle se on pieni omaisuus...mutta tämähän on av, kaikki on niin saatanallisen syylistävään mustavalkoista.

[/quote]

No siis jos kyseessä olisikin 20 neliön yksiö, 750 olisi kohtuullinen hinta. Soluhuoneesta se taas olisi aika paljon. Ja lisäksi voidaan tosiaan miettiä, onko tuolla tuntimäärällä edes 250 € mitenkään kohtuullista.

Uskon että tämän tyyppinen järjestely VOISI toimia, eli että nuori pääsisi kantakaupunkiin asumaan ja perhe saisi lastenhoitoapua, mutta hintoja ja ehtoja olisi pakko rukata. Lisäksi en tiedä, ovatko tällaiset ilmoitukset Oikotiellä sallittuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/130 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 09:48"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 09:45"]

Ymmärsin itse ilmoituksesta ("voimme neuvotella varsin kohtuullisen vuokran"), että tuo 500e on täysin neuvoteltavissa... Luultavasti ilmoitukseen on joku summa pakko laittaa.

[/quote]

Eli saattaisi neuvottelut edetä vaikka niin, että asumisesta ei makseta lainkaan tms. Toki pitäisi sopia huolellisesti etukäteen miten sairastapauksissa jne. toimitaan.

Tässä tapauksessa asumisesta ei pitäisi maksaa senttiäkään ja päälle kuuluisi maksaa palkka ja tehdä työsopimus. Tuskin lopputilanne on tuo, kun ilmoittajan silmissä kiiltelee 500 e käteistä joka kuukausi ja palkasta ei puhuta mitään.

[/quote]

Vierailija
84/130 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 09:31"]

Pitäisiköhän munkin ottaa joku köyhä opiskelija rahoittamaan mun elämää? Meillä on yksi huone suurimman osan ajasta tyhjillään (etälapsen huone). Ei tarttis edes tehdä töitä kuin vaikka 4h/vko ja vuokrakin voisi olla vaan 300€ kuussa kun ei ole omaa kylpyhuonetta. Asutaan lähellä TaiKKia, yhtä yliopiston kampuksia ja ruotsinkielistä amk:ta ja amista. Joku kampaaja tai kosmetologiopiskelija voisi olla kiva. Osan vuokrasta voisi suorittaa myös kaunesupalveluina.

[/quote]

ja kosmetologi varmasti kelpaisi miehellesikin. Miehesi voisi ottaa myös osan vuokrasta.. no jätetään sanomatta minä ;-)

Vierailija
85/130 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno sopimus. Kun sairastut lähtee kämppäkin alta. Ei paljon eläkkeet kerry tuosta "työstä"

Vierailija
86/130 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 09:45"]Ilmoituksen laittaja on varmaan narsisti. Kokemuksesta olen huomannut heidän kuvittelevan keksineen jotain ovelaa ja kaikki muut on niin tyhmiä ettei tajua.

Kohta nähdään iltalehdessä miten selittelevät väärinymmärrystä.

Narsisti sanaa käytetään nykyään täytesanana. Kaikki ikävät ihmiset eivät ole narsisteja.

Vierailija
87/130 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 09:45"]Ilmoituksen laittaja on varmaan narsisti. Kokemuksesta olen huomannut heidän kuvittelevan keksineen jotain ovelaa ja kaikki muut on niin tyhmiä ettei tajua.

Kohta nähdään iltalehdessä miten selittelevät väärinymmärrystä.

Narsisti sanaa käytetään nykyään täytesanana. Kaikki ikävät ihmiset eivät ole narsisteja.

[/quote]

Tuollainen muiden älykkyyden selkeä aliarviointi antaa viitteitä siitä.

Vierailija
88/130 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.....käsititte aivan väärin! Hinta on vain laitettu siihen kun oli pakko laittaa jotain! Hinnasta neuvotellaan! Ehkä hän saa asua ilmaiseksi, ehkä maksaa vain veden ja sähkön, katsotaan nyt!

Vierailija
89/130 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla 18-25-vuotias?

Vierailija
90/130 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 10:06"]

Ei.....käsititte aivan väärin! Hinta on vain laitettu siihen kun oli pakko laittaa jotain! Hinnasta neuvotellaan! Ehkä hän saa asua ilmaiseksi, ehkä maksaa vain veden ja sähkön, katsotaan nyt!

[/quote]

Ja tietenkin maksatte lakisääteisen palkan ja noudatatte työnantajan velvoitteita?

Vierailija
91/130 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös ymmärsin ilmoituksen niin että vuokra 500 tai jos valmis hoitamaan lapsia niin sitten se 500 ei enään pidä paikkansa.

No mutta minä olenkin vain kouluja käymätön wt

Vierailija
92/130 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 10:06"]

Miksi pitää olla 18-25-vuotias?

[/quote]

siksi yleisesti ottaen vanhemmat ovat viisaampia ja ei mene moiseen lankaan.

Meillä oli vst aikoinaan, monta vuotta.

Meidän kodista on joskus vuosikymmeniä sitten erotettu yksiö asunnosta ja itse asiassa itse asuin vuosia yksin yksiössä ja sitten vielä myöhemmin mieheni kanssa. Vasta kun esikoinen oli tulossa, muutimme isompaan osaan. Tosin siellä oli minikeittiö, vessa + suihku ja tietenkin oma sisäänkäynti. Kieltämättä oven kohdalta kuuli hyvin puolin sun toisin.

Meillä oli lastenhoitaja, joka asui vuosikausia , yhteensä yli 10 v yksiössä. En muista mitä hän sai palkkaa, mutta todellakin maksettiin palkkaa ja asui ilmaiseksi tässä yksiössä. Yksiöstä hoitaja pääsi meille, mutta meiltä ei, kun lukko oli vain toisella puolen. Hän kävi hyvin usein meillä mm viikonloppuisin syömässä, eli oli kuin perheenjäsen.

Tosin lapset menivät hoitoon vasta eskarissa, kävivät siihen mennessä vain muutaman päivän kerhossa. Eli meillä oli töitäkin enemmän ja lapsia lopulta 4. Kun nuorin syntyi, ei hirveesti vanhempaa joutunut vahtimaan. Ja minä olin siinä mukana päivässä.

Vierailija
93/130 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 09:36"]Hmmm....vetäkää hetki henkeä ja miettikää asia uudelleen. "palkkaa" tulisi vähintään 250€/kk kun ottaa huomioon alueen vuokratason. Opiskelijalle se on pieni omaisuus...mutta tämähän on av, kaikki on niin saatanallisen syylistävään mustavalkoista.

[/quote]

Ei kyllä alueelta saa kimppakämpästä huoneen alle 500€ ilman ylimääräisiä duuneja

Vierailija
94/130 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 10:13"]

Minä myös ymmärsin ilmoituksen niin että vuokra 500 tai jos valmis hoitamaan lapsia niin sitten se 500 ei enään pidä paikkansa.

No mutta minä olenkin vain kouluja käymätön wt

[/quote]

Tekisitkö itse noin 60-70% työpestiä siten, että saat korvauksena 500 e asumisen? Joka ei siis ole edes sen viidensadan arvoinen, kun kyse on huoneesta ja elät toisten silmien alla. Se on TYÖTÄ hyvät ihmiset. 

Vierailija
95/130 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihmisillä pokkaa! Ja kuka haluaisi, edes ilmaiseksi, asua huushollissa jossa kolme lasta? :D ei yksityisyyttä, ei rauhaa...

Aika suuret luulot itsestä tällä perheellä...

Vierailija
96/130 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin se opiskelijatyttö ehtisi käymään oikeissa töissä ja opiskelemaan? Asumistuki ja opintotuki yhdessäkään ei riitä kattamaan tuota vuokraa. Voihan olla, että tuon vuokrapyynnin tarkoitus on karsia osa hakijoista. Ihmettelen vain mitä vanhempi/vanhemmat puuhaavaat kaikki illat, kun pitää ulkopuolisen päivystää lähes joka arki-ilta.

Vierailija
97/130 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 10:06"]Ei.....käsititte aivan väärin! Hinta on vain laitettu siihen kun oli pakko laittaa jotain! Hinnasta neuvotellaan! Ehkä hän saa asua ilmaiseksi, ehkä maksaa vain veden ja sähkön, katsotaan nyt!

[/quote]

Ehkä otin ehkä en

Vierailija
98/130 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että pitäisi ihan oma kotipiika saada ja sitten vielä hyötyä siitä itse taloudellisesti? No huhhuh :D 

Vierailija
99/130 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Js sitten nuo kakarat tunkisivat jatkuvasti sinne vuokralaisen huoneeseen joten omaa rauhaa ei olisi yhtään.

Vierailija
100/130 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei opiskelijapoika käy, kysyn vaan??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan