Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinki on kamala paikka. :(

Vierailija
17.07.2014 |

Muutin kuukausi sitten Helsinkiin kaukaa Lapista ja vihaan tätä paikkaa! Turvatonta, yksinäistä, ahtadasta, synkät maisemat ;'( Tämän vuoden olen koulussa, mutta sitten lähden takaisin kotiin..

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän ristiriitaista, että ne paikat Helsingissä ovat kauniita, joissa on luonto paljon lähempänä kuin vaikka itä-pasilassa...

Silloinhan Sipoo, Nurmijärvi ja Espoo ovat Helsinkiä kauniimpia kaupunkeja, koska on luontoa, puistoa ja vettä..

Vierailija
82/98 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi ikinä asua missään muualla Suomessa kuin Helsingissä. Jos pitäisi muuttaa, niin se olis nokka kohti ulkomaita, vaikka Ruotsia tai mitä vaan. Suomi, perkeleen kuppikuntavaltio, ainoa paikka jossa voi edes jonkin verran elää on armas pääkaupunkimme Helsinki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amen.

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 00:35"]

En voisi ikinä asua missään muualla Suomessa kuin Helsingissä. Jos pitäisi muuttaa, niin se olis nokka kohti ulkomaita, vaikka Ruotsia tai mitä vaan. Suomi, perkeleen kuppikuntavaltio, ainoa paikka jossa voi edes jonkin verran elää on armas pääkaupunkimme Helsinki.

[/quote]

Vierailija
84/98 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt isossa kaupungissa ja asunut kaikissa Suomen "suurissa" kaupungeissa paitsi Turussa. Nuorena pidin Helsingistä aina johonkin 25-vuotiaaksi asti aivan erityisesti ja hinguin sinne asumaan. No, sitten kun asuin Kampissa pari vuotta, kävin ehkä kerran leffassa siinä vieressä. Elämä oli yliopiston ja työpaikan välillä juoksemista ja kaupan kautta kotiin. En tuntenut ketään, ja ujona en saanut yhtään kaveria. Istuin vain kotona.

Sain tarpeekseni. Nyt asun 100 km Hgistä ja käyn siellä vain töissä. Olen edelleen yksin, mutta nyt en ole yksinäinen, sillä ympärilläni on luontoa. Ei ahdista enää ja voin hengittää vapaammin.

Tämä ei ole mikään juntti vs. urbaani -kysymys, vaan luonne- ja ehkä myös osin ikäkysymys.

Vierailija
85/98 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-lappilainen minäkin, enkä myöskään viihtynyt aikanaan Tapulikaupungissa asuessani. Muutinkin sitten pois toiseen kaupunkiin, mutta viime vuoden asuin opiskelun vuoksi taas Helsingissä ja tällä kertaa aivan keskustassa, ja tykkäsin kovasti. Saman ilmiön huomasin jo teini-iässä, kun siellä Lapissa muutimme pikkukylästä taajamaan, niin en silloinkaan viihtynyt. Ajattelin jo tuolloin, että haluan asua joko aivan maaseudulla tai sitten aivan kaupungin keskustassa, mutta mitkään välimuodot eivät minulle sovi.

Vierailija
86/98 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä piti Helsinkiin hakea opiskelemaan? Onhan nyt kouluja hyvänen aika muuallakin! Miten olis Oulu, Jyväskylä, Kuopio, Tampere, Turku tai Hämeenlinna? Haet heti kun mahdollista, niin uutta opiskelupaikkaa toisesta paikasta. Jokainen Helsinkiin pyrkivä on ihan kahjo. Kaikki asumisesta lähtien paljon kalliimpaa, vaikka sitten työpaikkoja löytyisikin enempi.

Vierailija
87/98 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:17"]Synkät maisemat? Miten olisi retki Suomenlinnaan tai päivä rannalla? Kävelyretki Esplanadilla? Kahvit hotelli Tornin huipulla?

[/quote]

Kaipaan tietynlaista avaruutta, en ole tottunut tiiraamaan naapuritalon asukkaan muropakettia keittiön ikkunasta aamupalaa syödessäni..

Ap

[/quote]

Siinä tapauksessa Lappi sopinee sinulle paremmin. Ehkä et ole kaupunkieläjä.

Minä rakastan Helsinkiä, en voisi asua korvessa.

[/quote]

Hullu olin, kun tänne hain kouluun, mutta kotonurkilla on kaksi vaihtoehtoa; työtön tai yrittäjä.

Ap

[/quote]uteliaisuuttani kyselen..milta nayttaa kotoseutusi? Olen nyt avaria peltoja katseleva ulkosuomalainen...ent helsinkilainen

Vierailija
88/98 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 23:38"]

Hassua kun sanoit, että on yksinäistä. Täällä on jo kolme sivullista ystävällisiä stadilaisia, jotka yrittää keksiä sulle kivaa tekemistä.

-hiirineiti

[/quote]niin....ja suostutko myos tapaamaan apn ja nayttamaan paikoja??Hassua todella. Palsta tuskin saa olonsa tuntemaan vahemmin yklsinaiseksi....

Vierailija
89/98 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se millaisena Helsingin käsittää riippuu kovasti siitä, missä sitä viettää aikaansa ja missä asuu. Myös ennakkoasenteet vaikuttavat kamalasti sekä se, kuinka hyvin tutustuu ihmisiin uudessa asuinpaikassa. Itse olen asunut Helsingissä nyt kuutisen vuotta, muutin tänne 17-vuotiaana. Voin kuvitella, että en itse viihtyisi esimerkiksi Pohjois-Helsingissä (en ainakaan kovin lähellä Vantaan rajaa), osassa itäisintä Helsinkiä, Lauttasaaressa enkä myöskään aivan ydinkeskustassa. Mä kaipaan lähelleni hyviä kulkuyhteyksiä, puistoja ja rauhaa, mutta myös sopivassa suhteessa kaupunkimaista fiilistä. En kaipaa keskustan vilinää, mutta haluan olla jotenkin mukana siinä "meiningissä", silloin kotonakin on kiva fiilis kun ikkunasta katsoessa ympärillä tapahtuu. Mun kotiovelta pääsee julkisilla 20 minuutissa Helsingin keskustaan, kävellen kahdeksassa minuutissa uimarannalle, kolme ruokakauppaa on parin minuutin kävelyetäisyydellä, suuri kauppakeskus 10 minuutin päässä ja pyörällä viidessä tai 15 minuutissa kahdelle eri alueelle, joissa en todellakaan tunne olevani Helsingissä, vaan niin maalla kuin olla ja voi...  Olen oman asuinalueeni löytänyt, enkä sieltä hevillä muuttaisi pois. Mun on täällä hyvä olla, jollain on varmasti loistava olla muualla. Siksi on mun mielestä typerää aina tuputtaa tänne muuttajille sitä, että pitäisi muuttaa keskustaan. No eikä pitäisi, vaan pitäisi rauhassa miettiä mitä siltä omalta ympäristöltään haluaa.

Vierailija
90/98 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on ihan kiva kaupunki ihmisille, joka on orientoitunut uraansa, nauttii monipuolisista kulttuurielämyksistä ja kulttuurieroista sekä haluaa kerätä ympärilleen laajan sosiaalisen verkoston, mutta toisalta nauttii itsellisyydestä.

Olen itse kotoisin Pohjanmaalta. Muutin nuorikkona Helsinkiin opiskelemaan ja kapinoidessani vanhempia vastaan. Olen sosiaalinen, mutta täytyy sanoa, että Helsingissä olin onneton kaikki ne vuodet. Pidin kaupunkia omasta näkökulmastani todella sisäänpäinlämpiävänä. Jos kotikonnuillasi olet jotain, niin Helsingissä et ole mitään.

Luvalla sanoen Helsinkin on vähän yliarvostettu kaupunki. Tajusin sen palattuani takaisin kotiin. En milloinkaan ole ollut onnellisempi. Ja luoja paratkoon, kuinka kallis kaupunki se on. Helsinkiläiset asuvat todella ahtaasti jossain pienissä ylihintaisissa kaksioissaan. Mies sieltä sentään löytyi, tosin hänkin sinne muualta muuttanut. Nykyisin asumme lähellä kotiseutuamme suuressa lähes 400 m2 omakotitalossa. Lääniä 1.5 hehtaaria ja hyvällä paikalla. Joskus mietin, kuinka onneton olisin, jos olisimme jääneet töihin Helsinkiin ja asuisimme jossain kolmiossa lasten kanssa. Helsinki ei ole lapselle hyvä paikka olla.

Vierailija
91/98 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Miks pitää asuu täällä. Ihan helvetin tylsä ja ruma kaupunki. Verrattuna esim Tukholmaan ja tallinnaan. missä Vanha kylä on paljon hienompi ja kivempi kuin Helsingissä.

Vierailija
92/98 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah nojoo ei kannata varmaan sinne jäädä pyörimään.. Muuta kantakaupungin alueelle. Maksaa enemmän mutta sijainnista maksaa mielellään koska lähiössä on kamalaa.

Kaikki eivät halua nähdä ikkunasta mitä naapuri syö päivälliseksi. Kantakaupunki on helvetin ankea paikka asua missä ei voi tehdä oikein mitään. Ne kahvilat ovat elämää suurempi asia opiskelijoille jotka elävät kuplassaan.

Vierailija
93/98 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:16"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:14"]Synkät maisemat? :D Ihan tosi? :D Oot varmaan viettäny Kampissa kaikki päivät...

Meri-Rastilassa asun.

Ap

Tämä selittää kaiken. Ne, joiden mielestä Helsinki on kamala paikka, ovat päätyneet yleensä johonkin kurjaan lähiöön. Sehän tuollainen mamulähiö. Ei se kuitenkaan koko Helsinki ole.

No itse asiassa tämä nimenomaan ei selitä mitään vaan paljastaa kirjoittavan satuilevaksi noidaksi oli Lapista tai ei. Meri-Rastilan asukkaista ja arkkitehtuurista voi olla montaa mieltä, mutta ympäristö on kyllä kiistatta vehreä ja merellisen kaunis.

Meri on ainoa positiivinen asia, mutta talot liian lähellä toisiaan..

Ap
Jos 90-luvun rakentaminen on sulle liian tiivistä, niin unohda kantakaupunki ja kaikki uudemmat lähiöt. 

Vanhemmat lähiöt ovat mainettaan parempia. Yleensä ei näe toisen ikkunasta sisään ja 70-luvun taloissa asunnot ovat isoja nykyisiin verrattuna. Eikä niissä ole pulaa parkkipaikoista. Ei noissa uusissakaan ole merinäköalaa kuin harvalla mutta arkielämä on helvetin vaivalloista jollei tahdo tyytyä niiden surkeiden lähikauppojen valikoimaan.

Vierailija
94/98 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sulla on koti-ikävä niin olis mullakin jos joutuisin muuttamaan Rovaniemelle tai Kittilään.Ei ole kyse siitä,että Helsinki olis paska kylä ,se ei vaan sovi sulle.

Vierailija
95/98 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on luontoa mutta ongelma taitaa olla että se on liian erilaista luontoa, et koe sitä samaksi luonnoksi kuin kotona. Kova paikka.

Vierailija
96/98 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah nojoo ei kannata varmaan sinne jäädä pyörimään.. Muuta kantakaupungin alueelle. Maksaa enemmän mutta sijainnista maksaa mielellään koska lähiössä on kamalaa.

Kaikki eivät halua nähdä ikkunasta mitä naapuri syö päivälliseksi. Kantakaupunki on helvetin ankea paikka asua missä ei voi tehdä oikein mitään. Ne kahvilat ovat elämää suurempi asia opiskelijoille jotka elävät kuplassaan.

Ei voi tehdä mitään? Mulla on kävelymatkan päässä ties kuinka monta leffateatteria, kuntosalia, teatteria, museota, keikkapaikkaa, puistoa ja ulkoilualuetta, rantaa, ravintolaa, baaria, urheilukenttää, joogasalia, kirjastoa ja kauppaa, että päinvastoin tekemistä on liikaakin, tulee runsaudenpula.

T. Kantakaupunkilainen

Vierailija
97/98 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli-ikäisen angstisen opiskelijan pitäisi jo aikuistua.

Vierailija
98/98 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ap ole jo muuttanut takaisin Lappiin. Miksi nostatte näitä vanhoja keskusteluja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi