Helsinki on kamala paikka. :(
Muutin kuukausi sitten Helsinkiin kaukaa Lapista ja vihaan tätä paikkaa! Turvatonta, yksinäistä, ahtadasta, synkät maisemat ;'( Tämän vuoden olen koulussa, mutta sitten lähden takaisin kotiin..
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:17"]Synkät maisemat? Miten olisi retki Suomenlinnaan tai päivä rannalla? Kävelyretki Esplanadilla? Kahvit hotelli Tornin huipulla?
[/quote]
Kaipaan tietynlaista avaruutta, en ole tottunut tiiraamaan naapuritalon asukkaan muropakettia keittiön ikkunasta aamupalaa syödessäni..
Ap
[/quote]
Minulla on sama juttu, en koskaan viihtyisi Helsingissä, en missään päin. Kesäisin tulee joskus siellä käytyä, mutta kotiin on erityisen ihana palata.
[/quote]
Juu kiveä kiveä kiveä...
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:23"]
Tervemenoa vaan takaisin jänkhälle, ei teitä vääräsäärijuoppoja täällä kaivatakaan.
[/quote]
Malliesimerkki ystävällisestä alkuasukkaasta.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:14"]Synkät maisemat? :D Ihan tosi? :D Oot varmaan viettäny Kampissa kaikki päivät...
[/quote]
Meri-Rastilassa asun.
Ap
[/quote]
Tämä selittää kaiken. Ne, joiden mielestä Helsinki on kamala paikka, ovat päätyneet yleensä johonkin kurjaan lähiöön. Sehän tuollainen mamulähiö. Ei se kuitenkaan koko Helsinki ole.
[/quote]No itse asiassa tämä nimenomaan ei selitä mitään vaan paljastaa kirjoittavan satuilevaksi noidaksi oli Lapista tai ei. Meri-Rastilan asukkaista ja arkkitehtuurista voi olla montaa mieltä, mutta ympäristö on kyllä kiistatta vehreä ja merellisen kaunis.
[/quote]
Meri on ainoa positiivinen asia, mutta talot liian lähellä toisiaan..
Ap
Niin? Mikä on ongelma? Ei kukaan pakota sinua jäämään tänne? Ymmärrän ihan hyvin, vaikka itse täällä viihdynkin; toinen tykkää tyttärestä ja toinen äidistä.
Muuta Sipooseen
Minä rakastan Bulevardia ja Helsinkiä, mutta joko asun kokonaan maalla tai keskustassa. En lähiössä. Helsinki om hieno!
T: ex Lappilainen
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:31"]Niin? Mikä on ongelma? Ei kukaan pakota sinua jäämään tänne? Ymmärrän ihan hyvin, vaikka itse täällä viihdynkin; toinen tykkää tyttärestä ja toinen äidistä.
[/quote]
Ei pakota jäämään. Onneksi Oulussa ja Rovaniemellä on kouluja, nekin ovat tosin etelää :D.
Samaa mieltä. En ikinä haluaisi asua Helsingissä, hyi. Liikaa ihmisiä, ahdasta, rumaa, varkaita ja raiskareita täynnä. Helsingissä on ihan kiva käydä välillä, mutta asua Siellä en haluaisi...
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:30"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:14"]Synkät maisemat? :D Ihan tosi? :D Oot varmaan viettäny Kampissa kaikki päivät...
[/quote]
Meri-Rastilassa asun.
Ap
[/quote]
Tämä selittää kaiken. Ne, joiden mielestä Helsinki on kamala paikka, ovat päätyneet yleensä johonkin kurjaan lähiöön. Sehän tuollainen mamulähiö. Ei se kuitenkaan koko Helsinki ole.
[/quote]No itse asiassa tämä nimenomaan ei selitä mitään vaan paljastaa kirjoittavan satuilevaksi noidaksi oli Lapista tai ei. Meri-Rastilan asukkaista ja arkkitehtuurista voi olla montaa mieltä, mutta ympäristö on kyllä kiistatta vehreä ja merellisen kaunis.
[/quote]
Meri on ainoa positiivinen asia, mutta talot liian lähellä toisiaan..
Ap
[/quote]Jos 90-luvun rakentaminen on sulle liian tiivistä, niin unohda kantakaupunki ja kaikki uudemmat lähiöt.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:31"]Niin? Mikä on ongelma? Ei kukaan pakota sinua jäämään tänne? Ymmärrän ihan hyvin, vaikka itse täällä viihdynkin; toinen tykkää tyttärestä ja toinen äidistä.
[/quote]
Ei pakota jäämään. Onneksi Oulussa ja Rovaniemellä on kouluja, nekin ovat tosin etelää :D.
[/quote]
Sinne sitten vaan. Ja yleensä ihmiset ovat sen pari vuotta valmiit kärvistelemään oman tulevaisuutensa eteen.
Kun tulin ekan kerran Kainuun korvesta Helsinkiin, meinasin lähteä saman tien takaisin. Asuin Punavuoressa. "Sellaista se on ensimmäiset puoli vuotta" minulle sanottiin. Puoli vuotta! En kai minä täällä niin kauaa ole! Enkä ollutkaan, vain 4kk. Muutin miehen luo Varsinais-Suomeen. Siellä sitten vierähti 4v. Mies alkoi haluta Helsinkiin. Vastentahtoisesti suostuin muuttoon. Tätä toista reissua on nyt kestänyt 26v. Ensin vähän aikaa Pitäjänmäellä, sitten melkein 12v Krunikassa ja kohta 14v Viikissä. Lapset ovat syntyneet Helsingissä.
Itse halusin, niin halusin aikoinaan Helsinkiin. Vajaa 2kk siellä ollessani koulun takia, petyin pahasti koko paikkaan. Enpä halunnut enään. Ahdistaa koko ajatuskin. Asuin Kaartinkaupungin alueella eli ei huonokaan paikka, joka vaikuttaisi paskaa kokemukseen...
On normaalia potea koti-ikävää, totta kai on aikamoinen shokki muuttaa maisemaa noin totaalisesti. Pode rauhassa, ole yhteydessä kotipuoleen ja pidä aina mielessä, että hätätapauksessa voit aina hypätä junaan tai lentokoneeseen ja palata takaisin, ainakin käymään.
Noin kolmessa kuukaudessa, kun olet ehtinyt luoda kontakteja Helsingissäkin, ja tutustunut eri paikkoihin siellä, ikävä varmasti alkaa helpottaa pikkuhiljaa. Suuri osa ikävästä on usein yksinäisyyttä, joka helpottaa kun saa seuraa ja keksiä yhteistä tekemistä.
Nauti kesästä, Suomenlinna esim. on kiva, kävele Kaivarissa, ota aurinkoa Hietsussa tai Vuosaaren rannoilla, istu terassilla keskustassa, vuokraa pyörä ja lähde keskuspuistoon hengittämään raikasta metsäilmaa jne. Kyllä se siitä iloksi muuttuu. :)
T. Eräs expat
[/quote] ostapa polkupyörä ja lähde ajelemaan pitkin Vuosaarta niin huomaat kuinka kaunista on.
Meri-Rastilassa asun.
Ap
[/quote]
Ei se Helsingin vika ole, jos et viihdy. Jos haluat elää tunturissa, sitten muutat sinne. Helsinki on upea!
just palasin rollosta helsinkiin - ja onpa mukava olla taas kotona. lapissa on kylla lääniä ja luontoa (ts. talousmetsää, tekoallasta ym) riittää , mutta kaupungit (Sodis, Rollo) on aikas rumia ja tylsiä: marketteja ja elementtitaloja ja turisteille pari hotellia. Lisäksi mua rassaa pitkät välimatkat, joka paikkaan on mentävä autolla. Helvetillinen pärinä koko ajan kun kaikki kulkee mönkkärillä, mopolla, mopoautolla ja moottorikelkalla. ihanaa päästä taas kaupungin rauhaan!
Itsekin maalta lähtöisin ja viihdyn erinomaisesti Hgissä. Täällä on kaikkea, on luontoa on urbaania sykettä, kouluja jokaiselle, hyvä täällä on asua ja elää varsinkin kun on töitä.
Helsinki on loistopaikka. Kyllä tykkään niin Lapistakin.
Kirjavinkki: Anthony Mello: havahtuminen
Ei ole paikan vika, jos et viihdy
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:19"]
[/quote]
Meri-Rastilassa asun.
Ap
[/quote]
[/quote]
Näin. Olen itse asunut lapsuuteni Pohjanmaalla, ja täällä Vuosaaressa on paljon enemmän kaunista luontoa, lenkkipolkua, rantaa ja uimapaikkoja kuin lapsuuteni peltomaisemissa..
Käypä Käpylän tai Vallilan puutaloalueella tai Latokartanon metiköissä. Hieno kaupunki tämä on!