Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinki on kamala paikka. :(

Vierailija
17.07.2014 |

Muutin kuukausi sitten Helsinkiin kaukaa Lapista ja vihaan tätä paikkaa! Turvatonta, yksinäistä, ahtadasta, synkät maisemat ;'( Tämän vuoden olen koulussa, mutta sitten lähden takaisin kotiin..

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse myös onnellinen, että lapseni ovat saaneet kasvaa muualla kuin Helsingissä, vaikka kaupungissa nykyään asummekin.

Vierailija
2/98 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:19"]Asun Espoossa ja käyn Helsingissä 2-3 kertaa vuodessa. Ja äkkiä pois. Pelkästään rautatieasema ja ympäristö allöttää. Kusi haisee, narkkeja ja kerjäläisiä joka paikassa. Harmittaa kun turistit pyörii siellä kusenhajussa ja työmaiden keskellä, huputettuja taloja ja valtavia kuoppia kaduilla. Hyvää lomaa vaan :)

[/quote]

Kävin kerran espoossa ja silloin joku nisti uhkasi verisellä ruiskulla. Ei kiistos koskaan enää sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiirineiti, alkaako nimesi M:llä?

Vierailija
4/98 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on pieni kaupunki. Mä toivoisin huomattavasti lisää ihmisiä ja mitä enemmän eri kulttuureista sen parempi. Jos helsingissä olisi 10 miljoonaa asukasta niin sitten olisi jo elämää ja värikkyyttä. Nyt se on hyvin harmaa ja tylsä.

Vierailija
5/98 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 17:19"]Helsinki on pieni kaupunki. Mä toivoisin huomattavasti lisää ihmisiä ja mitä enemmän eri kulttuureista sen parempi. Jos helsingissä olisi 10 miljoonaa asukasta niin sitten olisi jo elämää ja värikkyyttä. Nyt se on hyvin harmaa ja tylsä.

[/quote]

Oikeesti et ole vissiin ikinä asunut 10 miljoonan ihmisen kaupungissa kun noin sanot.

Vierailija
6/98 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 23:30"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 23:29"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 23:23"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:49"]just palasin rollosta helsinkiin - ja onpa mukava olla taas kotona. lapissa on kylla lääniä ja luontoa (ts. talousmetsää, tekoallasta ym) riittää , mutta kaupungit (Sodis, Rollo) on aikas rumia ja tylsiä: marketteja ja elementtitaloja ja turisteille pari hotellia. Lisäksi mua rassaa pitkät välimatkat, joka paikkaan on mentävä autolla. Helvetillinen pärinä koko ajan kun kaikki kulkee mönkkärillä, mopolla, mopoautolla ja moottorikelkalla. ihanaa päästä taas kaupungin rauhaan!

[/quote]

Helsingässähän se vasta työmatkoihin saattaa mennä yli 2h/suunta.

[/quote]

Ei nyt sentään.

[/quote]

Kokemuksesta tiedän...

[/quote]

Mulla meni eilen tunti työmatkaan, takaisin kävelin suosiolla niin olin ennen bussia perillä...

[/quote]

Niin YKSI tunti, ei yli KAHTA!

Vierailija
7/98 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 17:20"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 17:19"]Helsinki on pieni kaupunki. Mä toivoisin huomattavasti lisää ihmisiä ja mitä enemmän eri kulttuureista sen parempi. Jos helsingissä olisi 10 miljoonaa asukasta niin sitten olisi jo elämää ja värikkyyttä. Nyt se on hyvin harmaa ja tylsä.

[/quote]

Oikeesti et ole vissiin ikinä asunut 10 miljoonan ihmisen kaupungissa kun noin sanot.

[/quote]

En olekaan muttet sinäkään. Helsinki voisi olla vähän kuin pariisi asukamääriltään. Asukastiheys 21 000/km2. Siihen sitten samat määrät turisteja kuin siellä. Olisi elämää ja paljon erilaisia ihmisiä.

Vierailija
8/98 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on puolensa ja puolensa. Olen nyt vajaa 2 vuotta asunut pk-seudulla, ja voin sanoa että mihinkään Vantaan lähiöön ei ainakaan kannata muuttaa! Jos täällä vaikkapa eksyy tai muutoin tarvitsee äkillistä apua, niin todellakaan kukaan helsinkiläinen ei auta, vaan auttajana on maahanmuuttaja tai joku muualta muuttanut.

Tässä neuvoni, miten itse olen oppinut sietämään ja osin pitämäänkin Helsingistä:

Yritä verkostoitua, harrasta jotain! Syntyperäiset helsinkiläiset todellakin ovat hvyin sisäänpäinlämpenevää porukkaa, mutta katso ympärillesi, täällä on paljon myös meitä muualta muuttaneita jotka tiedämme miten vaikea täällä on tutustua uusiin ihmisiin. Voit tutustua uusiin ihmisiin myös järjestöjen kautta, tai vaikkapa osakuntatoiminnan kautta! 

Tutustu lähiympäristöösi! Tutkaile Helsingin paikallishistoriaa. Etsi lempikaupunginosasi. Täällä on paljon kaunista saaristoa. Helsingissä on paljon enemmän ilmaisia tai halpoja kulttuuririentoja kuin monessa muussa kaupungissa, ota nyt ilo irti niistä mitä täältä löytyy! 

Itsekään en ole löytänyt kouluni kautta erityisemmin ystäviä, mutta jatkoin täällä aiemmin aloittamaani harrastusta ja siinä olen saanut hyvin aikaani kulumaan, sen lisäksi on pari uutta ystävääkin mukaan tarttunut. 

Tsemppiä!

Vierailija
9/98 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaari äänestettiin juuri kauneimmaksi kaupunginosaksi ja tää yksi vaan vinkuu! Tsiisus! Lentoja kotiin lähtee Seutulasta!

Vierailija
10/98 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:14"]Synkät maisemat? :D Ihan tosi? :D Oot varmaan viettäny Kampissa kaikki päivät...

[/quote]

Meri-Rastilassa asun.

Ap

[/quote]

Tosi kurja paikka.

Vierailija
11/98 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki kokonaisuudessaan on paska mesta. Mutta Kallio, Alppiharju ja Vallila on huippumestoja, en muuta pois.

Vierailija
12/98 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena halusin kovasti Helsinkiin, mutta 10 vuotta riitti. Nyt olen asunut yli 15 vuotta 40 km päässä Helsingistä ja täällä on just sopivan rauhallista ja luontoa lähellä, mutta pääseee myös helposti mihin vaan.

Kauhein paikka missä ikinä olen asunut on Lontoo. Opiskelin siellä vuoden ja se oli kärsimystä. Ankeaa, surkeaa, ihmiset epäystävällisiä ja tylyjä.

Vierailija
13/98 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri-Rastilasta pääsee kävellenkin Aurinkolahteen ja Uutelaan. Uutela on kuin pala maaseutua. Myös Kallahti ja Ramsinniemi ovat lähellä ja Mustavuoren luonnonsuojelualuekin kohtalaisen lähellä. Katso karttaa ja tutustu kotiympäristöösi, siitä se lähtee.

Mutta tetenkään täällä ei ole mitään Lapin erämaan avaruutta, joten jos tarvitset ympäristön, jossa lähimpään naapuriin on pari kilometriä matkaa ja erämaata silmänkantamattomiin, niin sitä ei täältä tosiaan löydy.

Vierailija
14/98 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 18:39"]Nuorena halusin kovasti Helsinkiin, mutta 10 vuotta riitti. Nyt olen asunut yli 15 vuotta 40 km päässä Helsingistä ja täällä on just sopivan rauhallista ja luontoa lähellä, mutta pääseee myös helposti mihin vaan.

Kauhein paikka missä ikinä olen asunut on Lontoo. Opiskelin siellä vuoden ja se oli kärsimystä. Ankeaa, surkeaa, ihmiset epäystävällisiä ja tylyjä.

[/quote]

Lontoosta en itsekään pitänyt.

Vierailija
15/98 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Älä jätä koulutusta kesken, vaan etsi ennemmin sinulle sopiva asuinpaikka Helsingistä. Tai voisitko vaihtaa opiskelupaikkaasi vastaavaan pohjoisemmassa. Valmistuttuasi voit sitten lähteä maalle tai takaisin. Kaupunkiasuminen on erilaista kuin maalla tai Lapissa. Kaikessa on puolensa. Itse olen viihtynyt hyvin kaupungissa kun täällä on ihmisiä :) Tsemppiä!

Vierailija
16/98 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 18:39"]

Nuorena halusin kovasti Helsinkiin, mutta 10 vuotta riitti. Nyt olen asunut yli 15 vuotta 40 km päässä Helsingistä ja täällä on just sopivan rauhallista ja luontoa lähellä, mutta pääseee myös helposti mihin vaan.

[/quote]

Lontoon viihtyisyydestä voi toki olla montaa mieltä, mutta suomalaisiin verrattuna lontoolaiset ovat todella kohteliaita! Aina sieltä palattua järkyttyy hetkeksi tähän Suomen yrmyyttä.

Vierailija
17/98 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synkät maisemat? :D Ihan tosi? :D Oot varmaan viettäny Kampissa kaikki päivät...

Vierailija
18/98 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Oulusta Helsinkii poikkisen takkii, ja rakastan tätä paikkaa! Kaikki niin lähellä.

Vierailija
19/98 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee ota bussi Nuuksioon

Vierailija
20/98 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitähän ihmettä? Helsinki on ihana! Täynnä mielenkiintoisia paikkoja ja kauniita maisemia. Tutustu nyt ensin ihmisiin ja paikkoihin.

Synkät maisemat?? Meren rantaa ja kauniita vanhoja taloja.. Puistoja..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi