En edes lenkille pääse lapsen takia
Kommentit (72)
Siis 5 v! Meillä 3.5 v oppi ajamaan ilman appareita ja 5 v on jaksanut ajaa 10 km lenkkiä jo! Ihan omasta tahdostaan siis. 4 v kun oli niin ajeltiin aamulla 4 km tarhaan pyörällä. Miten et muka pääse lenkille? Lapsi pyöräilee ja sinä juokset vaikka.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:50"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:28"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:23"]Viisi vuotiaan luulisi osaavan jo ajaa potkupyörällä vähintään tai polkupyörällä. Voihan siinä vieressä hölkätä. Itselläni on 5-vuotias poika myös, ja hän ajaa ilman apupyöriäkin. Vuosi sitten vielä pyörälenkkeilin: lapsi lastenistuimeen ja pyöräilemään. Tehokasta sekin.[/quote]
Kaikki eivät kehity nopeasti
[/quote]
No kyllä valtaosa (en tunne ketään joka ei osaisi) 5-vuotiaista osaa ajaa pyörällä. Jos on ei osaa, niin sitten vaunuihin tai pyöränistuimeen ja äiti pyörälenkille.
[/quote]
no minun lapseni ei osaa ajaa. On normaali 5- vuotias...
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:39"]
Ihmisillä on oikeus erilaisiin mielipiteisiin. Jos jonkun mielestä lastenrattaat ja juokseva äiti yhdessä ovat outo näky, niin saa olla. Itse nautin vauva-aikojen kiireettömyydestä ja leppoisista kävelyistä. Kuka mitenkin. Juoksin sitten itsekseni kuntoilumielessä.
[/quote]
Minusta on hassua, että jonkun mielestä lasten kanssa urheilu estää kiireettömyyttä tai jotenkin pilaa vauva-ajan. Pitääkö kuntoilua suorittaa hampaat irvessä yksin? Eikö lenkkeily voi olla hauskaa ja tätä hauskuutta olisi hauska jakaa myös lasten kanssa. Vai onko ainoastaan yksin kuntoilu kivaa ja lapset pilaavat tuon hauskuuden?
Meillä ainakin oli tytön kanssa (tälläkin kerralla) lenkillä oikein kivaa. Minä juoksin, tyttö pyöräili. Juteltiin ja naurettiin. Uudella vaihdepyörällä tyttö menee niin kovaa, että varmasti saan kunnon lenkin. Lenkin jälkeen mentiin saunaan ja edelleen oli kivaa.
Vaihtoehtona tietenkin olisi ollut, että olisin jättänyt tytön pyöräilemään yksin (ja tämä ei ole yhtään tytön mieleen), ja olisin sillä lenkillä nyt, kun tyttö on nukkumassa. Minä kuitenkin mielelläni vielä lepäilen lenkin jälkeen, enkä tykkää kauhean myöhään olla liikenteessä.
28
[/quote]
Juuri näin :-)
Äiti23v
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:30"]
Mä pääsen just ja just vessassa käymään yksin, tosin sillonkin on kaks kiljukaulaa huutamassa ja hakkaamassa oveen :D mut en valita, otin sen mahdollisuuden huomioon, kun lapset hankin..
[/quote]
"lasten kanssa voi tehdä ihan samoja asioita kuin ilmankin"
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:39"]
Ihmisillä on oikeus erilaisiin mielipiteisiin. Jos jonkun mielestä lastenrattaat ja juokseva äiti yhdessä ovat outo näky, niin saa olla. Itse nautin vauva-aikojen kiireettömyydestä ja leppoisista kävelyistä. Kuka mitenkin. Juoksin sitten itsekseni kuntoilumielessä.
[/quote] Mitä outoa siinä on? Sehän on loistavaa esimerkkiä lapsellekin. Liikunta on iloinen asia ja mikä sen parempaa kuin tehdä sitä yhdessä. Minä ainakin ihailen.
No huh huh, naapurissa nuori äiti lenkkeilee kaikkien neljän lapsen kanssa, kaksi ajaa omilla pyörillä, äidillä kyydissä tarkalla yksi ja kuomullisessa vaunussa perässä pienin vuoden ja 2 kk, että kyllä näkyy naisella kilotkin kadonneet, ei ole mikään iso ihminen muutenkaan ollut, tehokasta ja hyödyllistä ja näkyvät koko porukka nauttivan. Ei se ole kuule muuta kun järjestelykysymys, älä lasta syytä. Tsemppiä vaan ja rohkeasti kokeilemaan.
^ups, piti yläpeukuttaa tietenkin. Sori!
Pää pystyyn! Älä anna turhan jauhannan masentaa lisää. Väitän, että lasten kanssa liikkuminen on pitemmän päälle mukavampaa kuin yksin meno. Olen monta monituista kertaa lenkkeillyt, hiihtänyt, uinut, käynyt Ahvenanmaalla tai Norjassa tai Keski-Euroopassa lasten kanssa autolomalla - - -kaikki pelaa, kunhan aloittaa pienestä ja kyselee neuvoja.
Etsipä hyvviä blogeja - - moni vinkkaa, miten ulkoilu onnistuu... jos asut etelässä, osoitteessa http://www.outdoorsfinland.fi/lasten-kanssa-pyorailylomalle/ on vinkkiä pitempään menoon... Joku bloggaa ja myös myy tavaraa www.muksumukaan.fi -osoitteessa, siinä oli hauskoja vinkkejä vähän joka ulkoilulajiin lasten kanssa...
Tsemppiä!!!:):):) Kun pääset vauhtiin, et luovu lapsista edes reissuun vaikka joku hoitaisi (ainakaan joka reissuun)
Ja loppuun: lue Lapsen maailmaa /Kaks plussaa, Vauvaa.... löydät myönteisiä juttuja.
Lapsi on parasta mitä täällä voi saada!!!
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:36"]Ei tämä villi 5v pysy rattaissa. Ihana ajatus lähteä lapsen kanssa lenkille että itsekkin rauhoittuisi,mutta ei. Juoksee melkein autojen alle ...
Ap
[/quote]
Kyllä tuon ikäisen pitäisi jo pyöräillä.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:27"]
Miksi et pääse?
Mulla on kaksi lasta, 3v ja 8kk ikäiset. Joka päivä käydään ainakin kerrab siten, että molemmat istuu tuplarattaissa, ja mä hölkkään. Toisella kerralla samana päivänä 8kk ikäinen yhden hengen rattaisiin, ja 3v ajaa pyörällä. Ei vielä kovaa polje, mutta joka päivä harjotellaan.
Äiti23v
[/quote]
Tuo on karmea näky. Minkä mallin äiti antaa lapsilleen noin.
[/quote]
Siis mikä on karmea näky?
Äiti23v
[/quote]
Mun mielestä näyttää ikävältä, kun lapsi tai lapsia istuu rattaissa ja sitten juostaan sillä kokoonpanolla. Eikö vauva-ja pikkulapsiaikaa voi rauhoittaa tai juosta yksin.
[/quote]
No kaikilla ei ole mahdollisuutta lähteä yksin liikenteeseen ja pitäisikö sitä olla viisi vuotta lenkkeilemättä lapsen takia?
Voi hyvänen aika, mitä nää jotkut vastaukset on!! Tuskin ap:tä auttaa vittuilu tai se, kun kerrotaan kuinka hyvin omat lapset on viihtynyt lenkillä??? Mun lapsi ei viihtynyt rattaissa mun lenkin aikaa, kun hän olu 1,5 - 3 v. Ei sitten millään. Lenkistä nauttiminen oli kaukana, kun kaveri huusi naamapunaisena rattaissa ja yritti pois, nousi seisomaan, repi valjaita yms. Lenkkeile siinä sitten. 3 v:nä vähän apupyöräili vierellä, mutta vauhti ei ollut matelua lujempaa. Ja joka mutkaan jäätiin katteleen kiviä tai matoja tai leikkikenttiä. Nyt vasta 5 v:nä, kun normaali pyöräily sujuu, tulee lenkkeilystäkin kunnon lenkkeily.
Eli tsemppiä ap, mä niin ymmärrän sua!! Toivottavasti sulle löytyy lapsenvahti tai lapsi oppii lenkkeilyyn pian :)
Ei kai nyt 5-vuotiasta enää rattaisiin laiteta!? Paitsi tietenkin pk-seudulla...