Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En edes lenkille pääse lapsen takia

Vierailija
17.07.2014 |

Ärsyttää niin paljon. Kaduttaa koko lapsi

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:23"]Viisi vuotiaan luulisi osaavan jo ajaa potkupyörällä vähintään tai polkupyörällä. Voihan siinä vieressä hölkätä. Itselläni on 5-vuotias poika myös, ja hän ajaa ilman apupyöriäkin. Vuosi sitten vielä pyörälenkkeilin: lapsi lastenistuimeen ja pyöräilemään. Tehokasta sekin.[/quote]

Kaikki eivät kehity nopeasti

Vierailija
42/72 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsen just ja just vessassa käymään yksin, tosin sillonkin on kaks kiljukaulaa huutamassa ja hakkaamassa oveen :D mut en valita, otin sen mahdollisuuden huomioon, kun lapset hankin.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppää hyppynarulla vaikka tai osta joku stepperi.

Vierailija
44/72 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,

Jos lapsesi on villi, niin mitenkäs jos itse juoksee? Tuo minun kolme vuotiaani ei myöskään rattaissa aina viihdy, ja siihen olen keksinyt ratkaisun: lapsi saa itse juosta/kävellä loppumatkan. Tykkää juosta ja onkin kova menemään, joudun itsekin ottamaan hölkkäaskelia pysyäkseni perässä :-)

Entäs pyöräily? Itse ajat pyörällä ja lapsi kyytiin. Jos Ei sellaiseen istuimeen enää mahdu, niin entäs sellainen kärry? Kalliita kaupassa, mutta esim. tori.fiissä myydään edullisestikin.

Äiti23v

Vierailija
45/72 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet saanut aivan kamalia vastauksia. Ensinnäkin totta kai äidin pitää päästä joskus yksin lenkille. Samoin äidin pitää päästä joskus näkemään ystäviään ilman lasta ja virkistäytymään. ja nimen omaan urheilu virkistää mieltä ja sitten taas jaksaa hyvillä mielin touhuta lapsen kanssa.

Onko sinulla miestä? Voisiko hän olla joskus lapsen kanssa? Tai isovanhemmat tai joku muu hoitaja? Kuinka vanha lapsi on? Itselläni on 3 lasta ja käyn kuntosalilla, jolloin lapset voivat olla sen aikaa lapsiparkissa. 
Onko teillä päin kuntosalia, jossa olisi lapsiparkki?

Minusta on kamalaa, jos äiti ei pääse koskaan minnekään. Kyllä se elämä jatkuu lapsenkin jälkeen ja ihmisen pitää urheilla. Ja toki voi laittaa lapsen rattaisiin jne. mutta kyllä äidinkin pitää JOSKUS saada olla yksin, vaikka on lapsia hankkinut. 

Vierailija
46/72 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:36"]Ei tämä villi 5v pysy rattaissa. Ihana ajatus lähteä lapsen kanssa lenkille että itsekkin rauhoittuisi,mutta ei. Juoksee melkein autojen alle ...

Ap

[/quote]

Kasvatus, kasvatus ja kasvatus..

[/quote]

En nyt sanois, että pelkkä kasvatus ratkaisee. Mun muut sisarukset on ollu rauhallisempaa sorttia pennusta asti, mutta pikkuveli 5-v täys hulivili. Kokoajan menossa, juoksemas, kiipeemäs, kadoksissa. Ees mun toinen pikkuveli, 9-v ja adhd diagnisoitu, ei oo ollu nii villi mitä tää nuorimmainen. On aivan ihana tapaus, mutta villi ja niin saamerin nopia jaloistaan, et saa olla kyllä kokoajan vahtimas. Saman kasvatuksen saanut, kuin mitä me muut.

t. 16-v

Vierailija
47/72 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:17"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:27"]

Miksi et pääse?

Mulla on kaksi lasta, 3v ja 8kk ikäiset. Joka päivä käydään ainakin kerrab siten, että molemmat istuu tuplarattaissa, ja mä hölkkään. Toisella kerralla samana päivänä 8kk ikäinen yhden hengen rattaisiin, ja 3v ajaa pyörällä. Ei vielä kovaa polje, mutta joka päivä harjotellaan.

Äiti23v

[/quote]

Tuo on karmea näky. Minkä mallin äiti antaa lapsilleen noin.

[/quote]

Siis mikä on karmea näky?

Äiti23v

[/quote]

Mun mielestä näyttää ikävältä, kun lapsi tai lapsia istuu rattaissa ja sitten juostaan sillä kokoonpanolla. Eikö vauva-ja pikkulapsiaikaa voi rauhoittaa tai juosta yksin.

Vierailija
48/72 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnsin tuplarattaita ja kävelin pitkiä lenkkejä asvaltilla ja sorateillä. Ei päässyt kunto rapistumaan. Lenkkeilyä olen harrastanut koko ikäni ja ei ollut syytä lopettaa sitä lasten takia. Yksin pääsin lenkille vasta vuosien päästä, mutta en ole katkera :)

Vierailija
49/72 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:31"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:29"]Ärsyttääkö ketään tämä "olisko kannattanut" -paska?

[/quote]

Ärsyttää, mutta ärsyttää kans jos katuu lastaan..

[/quote]

Minäkin olen välillä heikolla hetkellä tokaissut katuvani koko lasta. En tietenkään hänen kuullen (joskin hän onkin vasta vauva) tai edes tosissani, myöhemmin on möläytys lähinnä kummastuttanut ja hävettänyt. Mutta sallin itselleni välillä purkautumiset jos turhauttaa, toki rajan vedän siihen etten lapselle tai hänen kuullen moista möläyttele.

Ja muuten, lapseni on aivan ihana ja todella rakas enkä häntä mihinkään vaihtaisi vaikka hetkittäin kaikki tuntuu todella raskaalta ja omat voimat ovat loppusuoralla.

Vierailija
50/72 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ei jätetä isälle HOITOON, niin kuin joku ehdotti. Jos taloudesta löytyy isä, niin silloin lapsi on isänsä kanssa, ei hoidossa.

Meillä menee niin, että pari, kolme kertaa viikossa ilmoitan, että lähden lenkille. Ja sitten lähden, ihan yksin. Jos se olisi lapsen isälle ongelma, en hänen kanssaan lasta olisi tehnyt.

Vierailija
51/72 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:17"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:27"]

Miksi et pääse?

Mulla on kaksi lasta, 3v ja 8kk ikäiset. Joka päivä käydään ainakin kerrab siten, että molemmat istuu tuplarattaissa, ja mä hölkkään. Toisella kerralla samana päivänä 8kk ikäinen yhden hengen rattaisiin, ja 3v ajaa pyörällä. Ei vielä kovaa polje, mutta joka päivä harjotellaan.

Äiti23v

[/quote]

[/quote]

Äiti23v

[/quote]

Mun mielestä näyttää ikävältä, kun lapsi tai lapsia istuu rattaissa ja sitten juostaan sillä kokoonpanolla. Eikö vauva-ja pikkulapsiaikaa voi rauhoittaa tai juosta yksin.

[/quote]

Lapsi 8kk nukahtaa lenkillä päiväunilleen. Ei kai lapsen nukuttamisessa vaunuihin voi olla mitään pahaa? Sehän on niin tavallista kuin vain voi.

Pakko myöntää, etten ole ikinä kuvitellut lasten kanssa lenkkeilemisessä voivan olevan jotain pahaa!

Teet niin tai näin, se on aina väärin päin.. hmp!

Ps. En istuta lapsia rattaissa tuntitolkulla! Puolen tunnin lenkillä käydään rattailla (ja tuokin aika lyhenee koko ajan kunnon kohotessa).

Äiti23v

Vierailija
52/72 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:23"]Viisi vuotiaan luulisi osaavan jo ajaa potkupyörällä vähintään tai polkupyörällä. Voihan siinä vieressä hölkätä. Itselläni on 5-vuotias poika myös, ja hän ajaa ilman apupyöriäkin. Vuosi sitten vielä pyörälenkkeilin: lapsi lastenistuimeen ja pyöräilemään. Tehokasta sekin.[/quote]

Kaikki eivät kehity nopeasti

[/quote]

No kyllä valtaosa (en tunne ketään joka ei osaisi) 5-vuotiaista osaa ajaa pyörällä. Jos on ei osaa, niin sitten vaunuihin tai pyöränistuimeen ja äiti pyörälenkille.

Vierailija
53/72 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:27"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:17"]

Miksi et pääse?

Äiti23v

[/quote]

[/quote]

Äiti23v

[/quote]

[/quote]

Lapsi 8kk nukahtaa lenkillä päiväunilleen. Ei kai lapsen nukuttamisessa vaunuihin voi olla mitään pahaa? Sehän on niin tavallista kuin vain voi.

Pakko myöntää, etten ole ikinä kuvitellut lasten kanssa lenkkeilemisessä voivan olevan jotain pahaa!

Ps. En istuta lapsia rattaissa tuntitolkulla! Puolen tunnin lenkillä käydään rattailla (ja tuokin aika lyhenee koko ajan kunnon kohotessa).

Äiti23v

[/quote]

Tusikn kukaan paheksuu sitä, että lasten kanssa ulkoillaan ja kuljetetaan heitä vaunuissa tai rattaissa. Kyse oli JUOKSEMISESTS TAI HÖLKKÄÄMISESTÄ lasten istuessa rattaissa. Onko kaikki asiat pakko hoitaa yhtaikaa eli miksei oma juoksulenkki voi olla sitä omaa laatuaikaa ja aika lasten kanssa jotain muuta.

Vierailija
54/72 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:27"]

Miksi et pääse?

Äiti23v

[/quote]

[/quote]

Äiti23v

[/quote]

[/quote]

Äiti23v

[/quote]

Tusikn kukaan paheksuu sitä, että lasten kanssa ulkoillaan ja kuljetetaan heitä vaunuissa tai rattaissa. Kyse oli JUOKSEMISESTS TAI HÖLKKÄÄMISESTÄ lasten istuessa rattaissa. Onko kaikki asiat pakko hoitaa yhtaikaa eli miksei oma juoksulenkki voi olla sitä omaa laatuaikaa ja aika lasten kanssa jotain muuta.

[/quote]

Voisitko perustella, miksi kävellen rattaiden työntäminen on ok, mutta hölkäten ei? Käyn kyllä yksinkin illalla hölkkäämässä, kun mies on kotona. Joskus vanhempi laps lähtee mukaan koska itse haluaa.

Äiti23v

Vierailija
55/72 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja minä en ole sanonut missään vaiheessa, että ap ei saa tai voi käydö yksin lenkillä. Tottakai voi! Eikö aloittajaa turhauttanut se, että lapsensa kanssa hankala käydä lenkillä? Olen vain kertonut kuinka meillä lasten kanssa lenkkeily onnistuu, ja jonkun vinkinkin heittänyt.

Yksin nyt luulisi pääsevän helposti lenkille kun/jos lapsen isä on kotona.

Äiti23v

Vierailija
56/72 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on oikeus erilaisiin mielipiteisiin. Jos jonkun mielestä lastenrattaat ja juokseva äiti yhdessä ovat outo näky, niin saa olla. Itse nautin vauva-aikojen kiireettömyydestä ja leppoisista kävelyistä. Kuka mitenkin. Juoksin sitten itsekseni kuntoilumielessä.

Vierailija
57/72 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:39"]Ihmisillä on oikeus erilaisiin mielipiteisiin. Jos jonkun mielestä lastenrattaat ja juokseva äiti yhdessä ovat outo näky, niin saa olla. Itse nautin vauva-aikojen kiireettömyydestä ja leppoisista kävelyistä. Kuka mitenkin. Juoksin sitten itsekseni kuntoilumielessä.

[/quote]

Toki saa. Mutta olisi mielenkiintoista tietää, miksi juokseva/hölkkäävä äiti vaunujen kanssa on outo näky?

Minusta vain hienoa, että on osattu yhdistää urheilu ja lapset. Molemmat hyötyvät, äiti saa liikuntaa ja lapsi tarvitsemansa päiväunet. Toki kävellenkin saa liikuntaa, mutta onhan hölkkääminen tehokkaampaa.

Äiti 23v

Vierailija
58/72 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:14"]

Jaa. Minä ainakin sain lenkkeillä juuri lapsen ansiosta. Lapsi rattaisiin, vaunuihin, kantoliinaan. Vaunuista kului renkaatkin puhki, kun vaunulenkkeiltiin.

[/quote]

En ole ap mutta vauvan kanssa lenkkeily varmaan sujuukin. Kun kyse hieman isommasta lapsesta joka ei rattaisiin suostu niin aika haastavaa on.

Vierailija
59/72 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:39"]

Ihmisillä on oikeus erilaisiin mielipiteisiin. Jos jonkun mielestä lastenrattaat ja juokseva äiti yhdessä ovat outo näky, niin saa olla. Itse nautin vauva-aikojen kiireettömyydestä ja leppoisista kävelyistä. Kuka mitenkin. Juoksin sitten itsekseni kuntoilumielessä.

[/quote]

Minusta on hassua, että jonkun mielestä lasten kanssa urheilu estää kiireettömyyttä tai jotenkin pilaa vauva-ajan. Pitääkö kuntoilua suorittaa hampaat irvessä yksin? Eikö lenkkeily voi olla hauskaa ja tätä hauskuutta olisi hauska jakaa myös lasten kanssa. Vai onko ainoastaan yksin kuntoilu kivaa ja lapset pilaavat tuon hauskuuden?

Meillä ainakin oli tytön kanssa (tälläkin kerralla) lenkillä oikein kivaa. Minä juoksin, tyttö pyöräili. Juteltiin ja naurettiin. Uudella vaihdepyörällä tyttö menee niin kovaa, että varmasti saan kunnon lenkin. Lenkin jälkeen mentiin saunaan ja edelleen oli kivaa.

Vaihtoehtona tietenkin olisi ollut, että olisin jättänyt tytön pyöräilemään yksin (ja tämä ei ole yhtään tytön mieleen), ja olisin sillä lenkillä nyt, kun tyttö on nukkumassa. Minä kuitenkin mielelläni vielä lepäilen lenkin jälkeen, enkä tykkää kauhean myöhään olla liikenteessä.

28

Vierailija
60/72 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:41"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:36"]Ei tämä villi 5v pysy rattaissa. Ihana ajatus lähteä lapsen kanssa lenkille että itsekkin rauhoittuisi,mutta ei. Juoksee melkein autojen alle ...

Ap

[/quote]

Kasvatus, kasvatus ja kasvatus..

[/quote]

Eli lapsen pitää suostua istumaan rattaissa vaikka väkisin? Meillä lapsi kyllä menee rattaisiin, mutta hetken päästä jo haluaa pois ja siinä saakin loppuajan kuunnella rääkymistä ...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän