Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En leperrellyt kumppanin tuttavan vauvalle, mies kysyi myöhemmin, eikö minulla ole äidinvaistoa tai empatiankykyä lainkaan

Vierailija
14.07.2021 |

Törmättiin sattumalta miehen tuttavaan, jolla oli parikuukautinen vauva mukana. Minä nyt vaan en välitä vauvoista ollenkaan ja tein ostokset sillävälin kun mies jutteli tuttunsa kanssa. Myöhemmin ihmetteli asiaa ääneen. En oikein osannut vastata mitään. Olisiko asiaa pitänyt selitellä jotenkin?

Kommentit (159)

Vierailija
41/159 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni ei ole koskaan ollut kiinnostunut muiden vauvoista ja lapsista. Hankki kuitenkin yhden lapsen, kun se hänen mielestään jollain tapaa ns. kuului asiaan. No nyt valittaa joka välissä lapsestaan ja kun ei voi tehdä laisen vuoksi sitä, tätä, tuota. Ei keksi lapsensa kanssa edes mitään tekemistä. On nyt 10 vuotta valittanut. Niin, että kyllä minä ainakin rekisteröisin miten kumppani suhtautuu lapsiin.

Vierailija
42/159 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut normaalia käytöstä jollakin tapaa huomioida tuo vauva. Kysyä edes ikää tai että onko hänellä jo nimeä. Vaikka ei olisi kiinnostanutkaan.

MIKSI? Minä en vauvan äitinä edes ymmärrä. Jos törmään kaveriini minulle täysin tuntemattoman miehen seurassa, niin en tosiaan odota, että tuo mies jäisi siihen kyselemään ja lepertelemään. Toki saa jäädä, mutten kyllä pahastu, jos ei jää :D

Ei kai leperrellä tarvitse, mutta yleensä tuttavat jollain tapaa huomioivat, kun perheeseen on syntynyt uusi elämä. Huomaa taas miten ahdasmielisiä suomalaiset ovat, kun kyse on lapsista.

Kysehän oli ap:n miehen tuttavasta - ei välttämättä millään tavalla tuttu ihminen ap:lle.

Pelkkää semantiikkaa. Tuttava siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/159 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Rumahan se on, tulee isäänsä, mutta pääasia kun on terve".

:'D 

Vierailija
44/159 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu että olisi hiukan ehkä outo nainen minun mielestäni tuollainen. 

En ehkä omaksi naisystäväksi ottaisi, mutta tykkäänkin keskimääräistä naisellisemmista naisista muutenkin. Varmaan monelle miehelle ap:kin on OK, ettei tästä nyt tarvitse sitten mitään vinkukilpailua aloittaa kun sanoin oman kommenttini asiaan. 

Vierailija
45/159 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa tietää että jos te jotka ei huomioi muita lapsia, edes vastasyntynyttä vauvaa että mitä sanotte jos on pakko sanoa jotain? "Hyvä vauva on joo..." "Muistuttaa sitä apinaa tuolla missäs se oli... siellä Madagaskarin viidakossa".

Vierailija
46/159 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehkä omaksi naisystäväksi ottaisi, mutta tykkäänkin keskimääräistä naisellisemmista naisista muutenkin. Varmaan monelle miehelle ap:kin on OK, ettei tästä nyt tarvitse sitten mitään vinkukilpailua aloittaa kun sanoin oman kommenttini asiaan. 

Eikö voi olla naisellinen nainen, jos ei lepertele vauvoille?

Vierailija
47/159 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään lepertele muiden vauvoille, edes ystävieni enkä kyllä esim. muiden koirillekaan. Omalle koiralle lepertelen ja tulevalle vauvallenikin satavarmasti. En myöskään välitä sylitellä muiden vauvoja. Enhän mä välitä halia tai lääppiä muutenkaan muita ihmisiä, mutta mieheni kanssa ollaan hyvinkin hellyydenkipeitä.

Vierailija
48/159 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaset miehet jättää vaimon kotiin heidän karatessa töihin/mökille ja odottavat kotiin paluun jälkeen 5 tähden palvelua keskellä hektisintä lapsiperhe arkea. Jättäisin.

Vierailija
49/159 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, kun palstalla on lapsirakkaita miehiä. Niin moni mies tuntuu olevan vela. Sinun kanssa naisen ei tarvitse arvailla halatko lapsia vai et.

Vierailija
50/159 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko se johonkin sosiaaliseen koodistoon että randomeillekkin vauvoille kuuluu leperrellä?

Kuuluu mielestäni. Etenkin jos on sellainen tilanne että näkee lapsen ekaa kertaa. Olisi tylyä jos ei sanallakaan ilmaisisi toiselle olevan kiinnostunut lapsesta.. siis ei tarvitsisi edes leperrellä mutta että kysyisi jotain vanhemmilta esim. 

Vierailija
51/159 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista jos vieraalle vauvalle lepertely on miehen käsitys empatiasta. Noita joilla on laajempi käsitys äidinvaistosta kannattaa muutenkin vältellä. "Tee sä kun äitinä osaat paremmin" ei käy.

Vierailija
52/159 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MITEN tuo liittyy naisellisuuteen? :D Kannattaa vähän laajentaa käsitystään siitä mikä on "naisellista".

Koko käsite tosin on vanhentunut.

Vierailija
53/159 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin on hyvä muistaa, että nainen voi olla vela, vaikka vauvan huomioisikin. Joko kohteliaisuudesta tai siksi, että muuten pitää vauvoista vaikka ei itselleen omaa haluakaan. Jotain osviittaa voi toisen käytöksestä ehkä saada mutta kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä siitä ei omin päin kannata ruveta tekemään.

Vierailija
54/159 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstamies lähinnä haaveilee ilmaisesta kotiorjasta joka palvoo perhettään ja miehen läheisiä.

Vierailija
55/159 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollaset miehet jättää vaimon kotiin heidän karatessa töihin/mökille ja odottavat kotiin paluun jälkeen 5 tähden palvelua keskellä hektisintä lapsiperhe arkea. Jättäisin.

Tai perheen perustamisen jälkeen pettävät. Hakeutuvat lempeämmän naisen seuraan. Kokemusta on.

Vierailija
56/159 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä huomaa että vain suomalaiset Suomessa suhtautuu näin lapsiin. Ulkomailla on ihan eri. 

Vierailija
57/159 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex oli samanlainen ja tivasi, miksi en lässytä vauvoille. Myöhemmin paljastui sovinisti "naisten kuuluu/ kaikki naiset sitä ja tätä" . Ap, juokse!

Vierailija
58/159 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai perheen perustamisen jälkeen pettävät. Hakeutuvat lempeämmän naisen seuraan. Kokemusta on.

Niin koska halutaan napsia rusinat pullasta. Ei voida ottaa alunperinkään sitä "hempeää" naista sillä tämä kehtaa vaatia korvausta.

Naiset, pitäkää tutkat päällä ja älytkää erota hyvän sään aikana.

Vierailija
59/159 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan itse hyvin sen myötähäpeän, kun joku vieras aikuinen tuli pienenä lepertelemään minulle. Todella vaivaannuttavaa!

Outoa, jos joku pitää vieraalle vauvalle lepertelemättömyyttä poikkeavana käytöksenä. Minusta se on ihan toisin päin.

Vierailija
60/159 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minuakin miehenä ihmetyttäisi. Varsinkin jos mies toivoo saavansa perhettä jonain päivänä. On kuitenkin olemassa paljon naisia, joille on maailman luonnollisin asia kiinnostua vauvoista.

Leperteletkö sinä tuntemattomille vauvoille usein?