Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ateisti ei saisi juhlia juhannusta, pääsisäistä tai joulua?

Vierailija
17.07.2014 |

Kaikkien noiden juuret ulottuvat pidemmälle kuin vain kristinuskoon. Miksi silti jatkuvasti ateisteilta tai uskonnottomilta kysytään syytä näiden viettoon?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ei kyllä oo koskaan kysytty.

Vierailija
2/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselkööt ihan rauhassa. Jos ei ihmisellä parempaa miettimistä ja kyselemistä ole, niin se kertoo hänestä jo surullisen paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia, et uskiksille tulee niin paha mieli, kun pakananperkeleet on aina muistuttamassa siitä, että kaikki on pakanoilta varastettua.

Valhetta, valhetta, valhetta on kaikki laulut maan.

Valhetta, valhetta vain ne on, mutta ne lauletaan.

Laa-la, laa-la, laa-la laa,

itsekin laulan vaikka en usko sanakaan.

Vierailija
4/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä kuuluisaa kristillistä lähimmäisen rakkautta ja suvaitsevaisuutta.

MinunminunminunMINUUUUUN ja sinä joudut helvettiin ähäskutti.

Vierailija
5/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:15"]

Se on sitä kuuluisaa kristillistä lähimmäisen rakkautta ja suvaitsevaisuutta.

MinunminunminunMINUUUUUN ja sinä joudut helvettiin ähäskutti.

[/quote]

Paitsi että nehän oli ensin jonkun muun... Mut sitähän ei vissiin lasketa?

Vierailija
6/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia, et uskiksille tulee niin paha mieli, kun pakananperkeleet on aina muistuttamassa siitä, että kaikki on pakanoilta varastettua.

[/quote]

Mielestäsi oli siis väärin, että kristinusko levitessään sopeutui paikallisiin perinteisiin, sen sijaan että olisi hävittänyt ne omiensa tieltä?

Vierailija
7/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on alunperin pakanallinen juhla, jonka kristinuskoset omivat itelleen.

Juhannus myös on pakanallinen juhla, onko sillä muka jotain tekemistä kristinuskon kanssa?

Pääsiäistä en edes juhlista mitenkään, yleensä silloin olen töissä mielelläni ja kumman hyvin onkin vuoroja tarjolla. Minä kiittelen palkkapäivänä! :)

Vierailija
8/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:18"]

[/quote]

Mielestäsi oli siis väärin, että kristinusko levitessään sopeutui paikallisiin perinteisiin, sen sijaan että olisi hävittänyt ne omiensa tieltä?

[/quote]

Mielestäni väärin on se, että omitaan muista omiksi perinteitä, ja sitten pokkana väitetään, että mitään olla omittu, meidän mukanahan nämä tänne tuli. Ja että ilman näitä uusi kristillisiä juttuja ei juhlia sais viettää "ku se on jumalanpilkkaa, saatana".

Vierailija
9/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei multa kysellä juhlinnasta mitään, ja jos joku kysyy niin paljastaa kyllä sivistymättömyytensä.

Vierailija
10/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:08"]

Kaikkien noiden juuret ulottuvat pidemmälle kuin vain kristinuskoon. Miksi silti jatkuvasti ateisteilta tai uskonnottomilta kysytään syytä näiden viettoon?

[/quote]

Kristityt nyt vaan haluaa omia juhlapyhät.Muutenkin kyseiset juhlat on niin kaupallisia nykyään,ettei niillä ole paljonkaan tekemistä uskonnon kanssa. Siispä juhlitaan vaan kaikkia vapaasti :)

Vierailija
11/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:21"]

Juhannus myös on pakanallinen juhla, onko sillä muka jotain tekemistä kristinuskon kanssa?

Pääsiäistä en edes juhlista mitenkään, yleensä silloin olen töissä mielelläni ja kumman hyvin onkin vuoroja tarjolla. Minä kiittelen palkkapäivänä! :)

[/quote]

Kristityt viettää juhannusta Johannes Kastajan muistoksi/synttäreinä.

Vierailija
12/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen mielestä ei saa? Muutaman palstahullun?

Vierailija
13/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:21"]

[/quote]

Kristityt viettää juhannusta Johannes Kastajan muistoksi/synttäreinä.

[/quote]

Ilmankos on kostea juhla, kun kastajan kunniaksi vietetään.

Vierailija
14/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:29"]

[/quote]

Ateisteilta on kuultu vaatimuksia kirkollisten pakkojuhlien poistamisesta.

Vierailija
15/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:29"]

[/quote]

Uskiksien. Tai siis kai saa, mutta kovin ihmetellen aina kysytään, et "no mites, vietätkö sää sitten joulua?" Kun kysyy, että miksen viettäis, ni oikein mitään vastausta ei tuu. Ni josko täällä nyt sit osais ees joku palstahullu kertoo.

Vierailija
16/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:29"]

[/quote]

Uskiksien. Tai siis kai saa, mutta kovin ihmetellen aina kysytään, et "no mites, vietätkö sää sitten joulua?" Kun kysyy, että miksen viettäis, ni oikein mitään vastausta ei tuu. Ni josko täällä nyt sit osais ees joku palstahullu kertoo.

[/quote]

Ei mun uskova vaimoni ainakaan ole kieltänyt multa joulua.

Vierailija
17/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten kiukutellaan, että muut kuin kristityt eivät saisi viettää kristillisiä pyhiä palkallisina vapaapäivinä. Heille vastaan aina, että sopii, kunhan teikäläiset siirtyvät luomiskertomuksen mukaiseen 6-päiväiseen työviikkoon. Jos Jumis olisi lopettanut jo perjantaina, olisi ihminen jäänyt luomatta!

Vierailija
18/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:29"]

[/quote]

[/quote]

Ei mun uskova vaimoni ainakaan ole kieltänyt multa joulua.

[/quote]

No onneks olokoon.

Vierailija
19/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:21"]Joulu on alunperin pakanallinen juhla, jonka kristinuskoset omivat itelleen.

[/quote]

Pääsiäinenkin on pöllitty juhla. Miten ihmeessä joku pääsiäismuna liittyisi jeesuksen ylösnousemukseen vai miten se nyt meni. Ehei, kyllä silläkin on ihan oma roolinsa ollut ennen jeesus-sekoilua.

Vierailija
20/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:21"]Joulu on alunperin pakanallinen juhla, jonka kristinuskoset omivat itelleen.

[/quote]

Pääsiäinenkin on pöllitty juhla. Miten ihmeessä joku pääsiäismuna liittyisi jeesuksen ylösnousemukseen vai miten se nyt meni. Ehei, kyllä silläkin on ihan oma roolinsa ollut ennen jeesus-sekoilua.

[/quote]

Juu, siis liittyy kevään tuloon ja luonnon heräämiseen jne. Kai siinä kohtaa jotain maataloustöitäkin on päästy alottelemaan ja pitää pitää bileet ennen niitä, että jaksaa taas raataa niska limassa.

Kristityt tosin väittää munan ja tipujen viittaavan ylösnousemiseen ja Jeesuksen hautaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan