Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkämaalaisen nuoren ottaisit kotiisi?

Vierailija
02.06.2026 |

Tuli mieleen au pair ohjelmasta ja myös tutuista vaihto-oppilaista, että mikä maalaisen huolisin kotiisi (jos siis pitäisi koti tarjota) ainakin muutamaksi kuukaudeksi? Jätetään pohjoismaat pois laskuista. 
Ja onko joku maa mistä et niin mielellään nuorta kotiisi ottaisi? 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tuurista kiinni millaisen saa. Joka maassa on kaikenlaisia ihmisiä. Henkilökemiallakin on väliä

Ranskalaisista olen kuullut huonoja kokemuksia.

Vierailija
2/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaista en ottaisi. Muita maita voisin harkita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaalainen olis hyvä.

Vierailija
4/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tuurista kiinni millaisen saa. Joka maassa on kaikenlaisia ihmisiä. Henkilökemiallakin on väliä

Tutun luona oli ranskalainen vaihtari, joka valitti kaikesta mahdollisesta, mm. ruoasta, säästä, isäntäperheen ranskankielen taidosta.

Vierailija
5/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa, Itävalta, Sveitsi, puolalaiset ovat myös mukavia.

Vierailija
6/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiasta ja Ranskasta tulevat ovat tosiaan melkoisia primadonnia, niin tytöt kuin pojat.

Vierailija
7/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta en ketään. Ikinä, enää, koskaan.

Jos olisin ottamassa, ei niin mitään väliä.

Vierailija
8/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen kuulin kokemuksia aivan ihanista ranskalaisista ja italialaisista vaihto-oppilaista. 

Minä ottaisin vaihto-oppilaan Japanista, Espanjasta, USA:sta, latinalaisesta Amerikasta, Ranskasta, Italiasta, Venäjältä, Ukrainasta, Saksasta, Hollannista, Sveitsistä, Australiasta, Filippiineiltä, Kiinasta, Kanadasta tai Koreasta.

En ottaisi vaihto-oppilasta Afrikasta, muslimimaista, enkä buddhalaisesta, tai hindulaisesta kulttuurista. Minun luterilaiseen kotiini ei mitään alttareita, suitsukkeita, eikä patsaita tuoda. Heitän ne roskiin. Koraani lentää roskiin. Ortodoksisessa kirkossa saa kyllä käydä, tai herätysliikkeessä tms.

Vierailija
9/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriteeri nro 1 on, että olisi yhteinen kieli. Siitä kyllä pääsee eteen päin kaikkien kanssa. Oli eri maiden stereotypiat mitkä tahansa tai hallinnot mimmosia vaan, niin yksittäinen ihminen on usein aika samanlainen joka paikassa. Vaikka siis hänkin voisi "joukossa tyhmentyä".

Vierailija
10/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt uskontosuunnat muodostavat ylivoimaisen esteen kansalaisuuteen katsomatta, vaikea hyväksyä saman katon alle ihmistä jonka käsitys tasa-arvosta ja ihmisarvosta on täysin omien arvojen vastainen,

Vierailija
11/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuurista kiinni niin saa pohjanmaalaisen.

Vierailija
12/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri eilen kuulin kokemuksia aivan ihanista ranskalaisista ja italialaisista vaihto-oppilaista. 

Minä ottaisin vaihto-oppilaan Japanista, Espanjasta, USA:sta, latinalaisesta Amerikasta, Ranskasta, Italiasta, Venäjältä, Ukrainasta, Saksasta, Hollannista, Sveitsistä, Australiasta, Filippiineiltä, Kiinasta, Kanadasta tai Koreasta.

En ottaisi vaihto-oppilasta Afrikasta, muslimimaista, enkä buddhalaisesta, tai hindulaisesta kulttuurista. Minun luterilaiseen kotiini ei mitään alttareita, suitsukkeita, eikä patsaita tuoda. Heitän ne roskiin. Koraani lentää roskiin. Ortodoksisessa kirkossa saa kyllä käydä, tai herätysliikkeessä tms.

Mainitsit Japanin. Siellä on buddhalaisia. Uhka vai mahdollisuus?

Vierailija
13/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesithän sen, että Kiinassa ja Koreassa on melkoinen joukko ihmisiä jotka tunnustavat muuta kuin kristinuskoa?

Vierailija
14/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa,japani,laos,vietnam...

t.setämies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi