Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ateisti ei saisi juhlia juhannusta, pääsisäistä tai joulua?

Vierailija
17.07.2014 |

Kaikkien noiden juuret ulottuvat pidemmälle kuin vain kristinuskoon. Miksi silti jatkuvasti ateisteilta tai uskonnottomilta kysytään syytä näiden viettoon?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut siis voisko joku uskonnollinen/uskovainen perustella tämän, että miksei me ateistit/uskonnottomat saataisi viettää juhlapyhiä?

Vierailija
22/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittääkö joku ihan vakavissaan, että häneltä on joku kieltänyt joulun vieton? Yksikin sellaisen kokenut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että jossain olisi sellainenkin ateisti, joka ei olisi vihainen tai katkera.

Vierailija
24/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:42"]

Olen kuullut että jossain olisi sellainenkin ateisti, joka ei olisi vihainen tai katkera.

[/quote]

Ivallinen kai kuitenkin?

Vierailija
25/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut siis voisko joku uskonnollinen/uskovainen perustella tämän, että miksei me ateistit/uskonnottomat saataisi viettää juhlapyhiä?

[/quote]

Eipä kai sille perustetta ole. Viettäväthän monet islamilaisten maiden kristitytkin ramadania, koska se kuuluu paikalliseen kulttuuriin.

Vierailija
26/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kuka meistä täällä on vihainen tai katkera? Ap haluaa vain ymmärtää teitä muita :) 

Vierailija
27/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittääkö joku ihan vakavissaan, että häneltä on joku kieltänyt joulun vieton? Yksikin sellaisen kokenut?

[/quote]

Edelleenkään ei ole kielletty, mutta kovasti tulee ihmetystä ja kyselyä. 

Vierailija
28/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä vaan ärsyttää, kun joku on toisenlainen kuin itse. Varsinkin jos on onnellinen ilman kaikenmaailman jumalia ja ufoja. Kai kokevat sen jonkinlaiseksi uhkaksi?

Vierailija
29/29 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, pääsiäinen oli juhla jo ennen Jeesusta, mutta silloinkin uskonnollinen juhla. Juutalaiset juhlivat pääsiäistä Egyptin orjuudesta vapautumisen kunniaksi, Jumalan säätämänä(sanooko nimi Mooses kellekkään mitään?). Eli ei tod ole ollut ikinä mikään uuden alun ja kevään juhla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi