Mitä väärää on naisten pyrkimyksessä "pariutua ylöspäin"
Kommentit (240)
Kyllähän on paljon kivempaa pykätä lapsia miehen kanssa joka pystyy huolehtimaan taloudellisesta puolesta kuin mitä hampin, joka tuskin edes elättää itsensä.
Eihän Suomessa vielä ole pakkoavioliittoja vaikka tietenkin niitä kohden mennään kun kansainvälistytään.
Eipä siinä mitään väärää ole, muutoinkin voidaan palata 1600 -luvulle! Naiset eivät tarvitse minkäänlaisia oikeuksia! Miesten alamaiseksi vaan ja lapsia hoitamaan! Ja kun mies kyllästyy, ainahan on olemassa maailman vanhin ammatti! Ja nyt en puhu oikeudesta hoitaa pientä lasta kotona, sehän on jo taisteltu ja oikeuden voi käyttää tietyin edellytyksin joko isä tai äiti!
Joskus naiset haaveilivat tasa-arvosta, sama palkka samasta työstä periaatteesta ja muista ihmeellisistä asioista. Jotain on saatu tehdyksi, edeleen naisen euro on 80 senttiä, lasikatossa on vain muutama särö jne.
Mutta tällä palstalla onneksi keskitytään tärkeämpiin asioihin kuten pillun tiukkuus, kehon paino ja toisen naisen lyttääminen maan rakoon! Ja tietysti miehen siivellä eläminen.
Amteeksi esiäidit, te ette laisinkaan ymmärtäneet mikä naisen elämässä on tärkeintä: PILLUN TIUKKUUS JA PEPPUPANO!
Syvää surua tuntien 59 vuotias nainen!
24: Samaa mieltä, mutta pitää muistaa, että av ei ole koko totuus. Tämä on paikka, jossa voi tuulettaa tunteita ja pelleillä, ja tätä juuri tarvitaan, koska maailma tuolla netin ulkopuolella on välillä niin raaka.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 09:13"]
Se, että nainen haluaa menestyneemmän miehen, ei mitenkään rajoita naisten opiskelua ym. Nykynaiset opiskelevat paljon enemmän kuin miehet. Lasikatto tulee vastaan kun naiset saavat lapsia/naisten oletetaan saavan lapsia.
[/quote]
Tämän takia miehet pitävät lasikaton ehjänä entistä tiukemmin!
Eihän olla menossa naisen vapatumista kohden eikä heidän oikeuksiensa lisäämiseksi työskennellä koska se on junttimaista. Nyt kannatetaan kansainvälistä menoa ja sitä mukaa tulee kuvioon pakkoavioliitot. Siinä suku etsii rikkaan sulhasen, joka maksaa naisesta hyvät myötäjäiset. Naiselta siinä ei kysytä, mutta jonkin verran on vaikutusta sillä miten hyvännäköinen hän on sekä kunniallinen että suku hyväksyy hänet sekä on valmis maksamaan.
Se oikeaa kehitystä eikä mitään peräkammarijunttien ajama naisen vapaus tai joku ihmeen tasa-arvo.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 08:51"]
"Parhaimmille naisille"...?! WTF, 13!
Mä väitän, että parhaat naiset hankkivat sitä massia ja mammonaa ihan itse, ja vielä nauttivatkin oman uran rakentamisesta. Sen sijaan luuserimimmien pitää kivuta reittä pitkin.
18
[/quote]
Tunnetko montakin menestyvää naista, joiden takana ei olisi vielä menestyneempää miestä? Minä en.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 08:48"]
Minusta siinä on väärää se, että nainen hakeutuu miehen elätiksi, eikä käytä omaa potentiaaliaan.
[/quote]
Toisaalta tämä ajaa miehet tekemään parhaansa.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 09:33"]
24: Samaa mieltä, mutta pitää muistaa, että av ei ole koko totuus. Tämä on paikka, jossa voi tuulettaa tunteita ja pelleillä, ja tätä juuri tarvitaan, koska maailma tuolla netin ulkopuolella on välillä niin raaka.
[/quote]
Olemme huolissamma kiusaamisesta yhteiskunnan eri osa-alueilla, mutta käsi sydämelle naiset, täällä kiusaaminen on enemmän sääntö kuin poikkeus. Ja me selitämme sitä, samoin kuin koulussa kiusaajat selittävät, huumorilla, läpänheitolla, ajankululla jne. En yhtään ihmettele mistä kiusaaminen sikiää!
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:22"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:18"]
Mielenkiintoinen näkökulma on se, että tämä toiminta itseasiassa edistää naisten syrjintää. Tavoittelemalla menestyviä miehiä tosiasiassa rakennetaan mm. liike-elämän lasikattoa. Käytännössä luovutaan sukupuolten tasa-arvon ajamisesta oman edun tavoittelun edessä.
Parhaimmille naisille tämä tietysti sopii, heillä riittää viehätysvoimaa parhaimpiin miehiin ja sitä kautta hyvään elämään, mutta jo keskitason naiset joutuvat tämän vuoksi kohtaamaan syrjintää.
[/quote]
oikasit vähän. Kerrotko vielä miten parisuhteet käytännössä vaikuttais ns. lasikattoon? En aivan pysyny kärryillä.
[/quote]
Jäin myös miettimään samaa. Eli tarkoittaako lasikatosta kirjoittava sitä, että menestyvien miesten kanssa pariutuvat naiset alkavatkin ajaa menestyvien miestensä etuja. Muodostuu ikään kuin kaksi naisryhmää: omalla työurallaan menestystä hakevat naiset ja sitten naiset, jotka pönkittävät miestensä työuria ja elelevät siinä siivellä mukavasti. Toinen kysymys on sitten, pystyykö tällainen toiminta suuremmin vaikuttamaan naisten kokemaan lasikattoon. Mutta tosiaan nämä kaksi naisryhmää voidaan kyllä yhteiskunnassa erottaa.
jos sä olet nuori ja nätti, niin ei mitään. mutta jos sä olet keskiverto av-mamma niin tuota noin. tai no, et sä sillonkaan alas päin pysty pariutumaan :-)
Suurin osa tuntemani naisista haluaa varakkaan miehen. Elämä nyt vaan on niin että elämä on helpompaa jos löytää varakkaan miehen. Yleensä miehet ovat vähän vanhempia ehkä jo "toisella" rundilla.
Se, että nainen haluaa menestyneemmän miehen, ei mitenkään rajoita naisten opiskelua ym. Nykynaiset opiskelevat paljon enemmän kuin miehet. Lasikatto tulee vastaan kun naiset saavat lapsia/naisten oletetaan saavan lapsia.
[/quote]
Ei rajoitakaan VÄLTTÄMÄTTÄ, mutta käytännössä se menee usein niin, että se kunnianhimo kohdistuu yhteen asiaan kerrallaan ja ns. ylöspäin naiminen vaatii sen tason pyrkyryyttä, ettei siinä paljon omaa uraa ehdi rakentaa.
Minkä lisäksi jo koko perusasenne naisella, joka ajattelee, että mies huolehtii hänen varallisuudestaan ja hyvinvoinnistaan on sellainen, ettei se kauheasti kannusta pinnistämään opintojen tai työnteon eteen.
Tässä ketjussahan ei siis ole kyse siitä, että nainen pariutuu ns. oman sosiaalisen luokkansa sisällä, vaan tietoisesti hakee rikasta miestä...
18
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 09:36"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 08:51"]
"Parhaimmille naisille"...?! WTF, 13!
Mä väitän, että parhaat naiset hankkivat sitä massia ja mammonaa ihan itse, ja vielä nauttivatkin oman uran rakentamisesta. Sen sijaan luuserimimmien pitää kivuta reittä pitkin.
18
[/quote]
Tunnetko montakin menestyvää naista, joiden takana ei olisi vielä menestyneempää miestä? Minä en.
[/quote]
Oliko tässä heistä puhe? Ei ollut, vaan nimenomaan naisista, jotka hakevat sitä menestystä naimalla rikkaan miehen, itseään "paremman".
Tunnen aika montakin naista itseni lisäksi, jotka ovat naineet samalta tasolta, koska samalla tasolla he ovat myös sosiaalisesti ihmisten kanssa enemmän tekemisissä. Akateeminen uraohjus kait harvemmin notkuu lähiöräkälässä, luulisin. Tämä on kumminkin eri asia, kuin että pyrkii "parantamaan tasoaan naimalla rikkaan miehen".
Nainen rakastaa miestä, jota voi kunnioittaa, mikä yleensä tarkoittaa, että nainen rakastaa miestä, joka on vähintään yhtä älykäs ja koulutettu, kuin nainen itse. Yleensä siitä vain seuraa, että mies on myös työelämässä menestynyt. Ei naiset ole rahan perään, mutta vastuuntuntoinen ja fiksu mies yleensä tuo myös sitä rahaa mukanaan.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 09:34"]
[/quote]
Tämän takia miehet pitävät lasikaton ehjänä entistä tiukemmin!
[/quote]
... tämän takia naisten tulisi keskittyä ajamaan tasa-arvoa entistä pontevammin, yhteistyössä tasa-arvoa (lue hyvää elämää) kannattavien miesten kanssa. Näyttää kuitenkin osalle naisista olevan tärkeämpää ihan muut asiat!
Mutta turhaanpa tässä jankkaan, siirrykin nyt keskustelemaan kanssasisarten ylipainosta, persetukasta, löysästä pimpistä, ja paljaalla pyllyllä sohvalla istumisen ihanuudesta/kamaluudesta.
Olen kuusikymppinen ja olen kauhistuneena seurannut ihmisyyden alasajoa täällä internetin ihmeellisessä maailmassa, siis muuallakin kuin av-palstalla. Kun olin nuori ja nuori aikuinen, ei kukaan ystäväpiirissäni olisi päästänyt suustaan (näppikseltään) tälläistä tekstiä kun täällä näkee, ja minäkin äsken.
Miksikö käyn täällä? Koska hyviäkin keskusteluja on, huumori kukkii joskus hulvattomalla tavalla. Olen alunperin ohjautunut tänne, etsiessäni vastausta johonkin käytönnön elämän pulmaan, muistaakseni pyykin raikastamiseen etikalla!
Varmasti me kaikki pystyisimme parempaan, en vain ole vielä ymmärtänyt miksi emme halua, ts. miksi tarvitsemme tätä räävittömyyttä ja ilkeilyä. No, joku teistä sen minulle varmasti selittää! Mutta emmehän sorru selittämään läpänheitolla ja provoilun mukavuudella, niin tekevät kaikki kiusaajat ja kiusaamisenhan olemme tuominneet. Vai olemmeko?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:46"]
Ei mitään. Harvalla palstalaisella olisi varallisuutta, jos he eivät olisi saaneet pokattua miestä ulkonäöllään. Naisten etu, että miehet pitävät yksinkertaisista, mutta kauniista naisista.
Neuvo: menkää naimisiin ajoissa. Älkää suostuko avioehtoon.
[/quote]
Mutta sitten on turha ihmetellä jos naisia pidetään maksullisina. Koska sitä ne ovat
Ei siinä mitään väärää ole, mutta siihen liittyy riskejä ja ongelmia, jotka ylöspäin pariutuvan naisen on syytä tietää. Sellaisessa suhteessa on rakkaussuhteen elementtien lisäksi väistämättä myös liikesuhteen piirteitä. Naisen kannalta on hyvin ongelmallista, että hänen arvonsa heikkenee ikääntymisen seurauksena ja miehen arvo taas kasvaa vaurastumisen ja vallan kasaantumisen seurauksena, ja jos nainen ei ymmärrä sitä alusta alkaen ja turvaa talouttaan, se on katkera paikka, kun mies vaihtaa nuorempaan.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:00"]Onneksi ei ole tarvinnu moista miettiä. Olen koulutettu ja hyväpalkkainen ja minulla on omaa omaisuutta. En keksi ketään miestä, jonka mieltäisin olevan minua "ylempänä". Aviomieheni kanssa olen rakkaudesta.[/quote]
Oletko tosissasi, että et tiedä yhtään miestä, jolla olisi sinua parempi koulutus, työ, arvostus, tulot tai omaisuus? Sitä se "ylemmyys" tässä tapauksessa tarkoittaa, eikä mitään yleisinhimillistä paremmuutta.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:52"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:50"]
Ei kai siinä mitään väärää ole, mutta turha vetää tasa-arvokorttia enää sen jälkeen.
T. Mies
[/quote]
Jos oletetaan, että naisen on tarkoitus hoitaa lapsia, on ihan vaan tasoittava tekijä se, että mies on vähän paremmin tienaava osapuoli. Muuten sitten pitää löytää joku heikkopalkkainen mies, joka on kuitenkin siinä mielessä kyvykäs ja halukas, että voi hoitaa yöheräämiset ja lapset äidin painaessa duunia.
[/quote]
Ei noita kukaan mieti etukäteen tuolla tavalla sopivaa kumppania etsiessä. Kuulostaa jälkikäteen keksityltä selitykseltä.
[/quote]
Mitä sinulle tarkoittaa "sopiva kumppani", jos ei sitä, että mies osallistuu lasten- ja kodinhoitoon?