Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muumimaailmassa havainnoitua: 9/10 leikki-ikäisten äideistä on

Vierailija
16.07.2014 |

LÄSKEJÄ. Siis selkeästi ylipainoisia. Kunnon makkarat vyötäröllä ja iso perse. Ja kyse ei siis ollut pikkuvauvojen äideistä vaan niistä, joiden olisi luullut jo pääsevän raskaukiloista eroon. Karseaa katsottavaa. Ja sitten kun sen yhden hoikan välillä näki, teki mieli nostaa hattua.

Mitä mättöä tämä kansa vetää päivästä toiseen? abc-paskaa ja hesen hamppareita vai mitä? Entä missä itsekuri ja itsestä huolehtiminen?!Terveydenhuollon kulut tulee olemaan 20-30 v.päästä aikamoiset, kun tämä läskiväki alkaa kunnolla sairastaa elintasosairauksiaan...

Ps. Aika monta oli ylipainoista isää JA lastakin. Sääliksi kävi...

Kommentit (202)

Vierailija
141/202 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 00:43"]

Jaa että 185 senttinen 65 kiloinen mies ei ole pulkannaru? No ei sillä mitään lihaksiakaan noilla spekseillä ole.

[/quote]

Kyllä ainakin pikaisella haulla Suomi24:n treffeistä löytyy kohtuulihaksikkaitakin miehiä noilla spekseillä, ei ole vaan turhaa rasvaa sisäelinten ympärillä haittaa tekemässä. 19 taitaa olla painoindeksini jos oikein muistan eli ihan ihannepaino. Tietenkin joku hormonibodari voi painaa enemmänkin mutta ainakin oman kaveripiirini salilla myös käyvät samanmittaiset kundit painaa suunnilleen tuon verran :D

Vierailija
142/202 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:11"]

Onko maaseudulla sitten enemmän ylipainoisia ihmisiä? Toki Helsingissäkin on ylipainoisia, mutta ei ikinä niin paljon, että olisin erityisesti kiinnittänyt huomiota. Lapseni luokalla ei myöskään ole yhtäkään ylipainoista lasta...

[/quote]

On! Itse en kiinnittänyt muumimaailma-reissullani erityistä huomiota ylipainosiin ihmisiin, pikemminkin mielestäni siellä oli ihan normaalipainoista ja siistinnäköistä porukkaa. Kotiin palattuani huomasin todellakin tulleeni kotiin, kun taas ylipainoisia näkyy niin paljon.

Pikkukylillä ja pienemmissä kaupungeissa ylipainoisia näkyy olevan todella merkittävästi, ainakin meilläpäin, Helsingissä yleisilme on paljon hoikempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/202 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:05"]Aikansa kutakin. Pienten lasten kanssa kaikki ei jaksa huolehtia itsestään erinäisistä syistä. Kyllä niistä upeita naisia kuoriutuu muutaman vuoden kuluttua. Kokemusta on.

[/quote]

Tämä pn se jännä asia. Kun minä en ehdi huolehtia itsestäni, laihdun. Syöminen on mielestäni itsestään huolehtimista, minä kun en ehdi, en syö ja laihdun.

Vierailija
144/202 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/ylipaino-ja-lihavuus-ovat-lisaantyneet-maailmassa/#.U8hHA5R_tYA

"Koko Länsi-Euroopassa aikuisten lihavuus on lisääntynyt 46 %:sta 54 %:iin 1980–2013. Näin osoitti Lancetin tutkimus, jossa oli mukana 188 maata."

http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2013052017039465_lh.shtml

"Suomi sijoittuu tilastossa hienoisesti 16,6 prosentin paremmalle puolelle ollen 27 maasta järjestyksessä 13. hoikin. Suomalaisista lihavia on 15,6 prosenttia." (Tämä tosin viimevuodelta)

Siinä vähän faktaa teille suomivihaajille, joiden maailmankuva muodostuu televisiosta omaksutuista hatarista ja yksinkertaisen vääristä mielikuvista.

Voin kyllä kuvitella, kuinka hyvältä tuntuu, kun pönkitätte heikkoja itsetuntojanne strategialla, jossa ensinnä haukutte maanmiehenne, ylistätte ulkomaalaisia ja lopuksi identifioitte itsenne tuohon ulkomaalaisten ihmeelliseen joukkoon.

Toivon, että voisin olla yhtä tyhmä ja onnellinen, mutta faktat tulevat tielle, ja siksi minun on pilattava teidänkin ilonne: nimittäin ei me wt-crocs-pottunenäsuomalaiset oikeasti olla maailman ainoa lihava kansa, matkustakaa, hölmöt, tai jos ei ole varaa, niin googlettakaa oikeaa tietoa, älkääkä lietsoko aiheetonta vihaa kansanryhmää - tai tässä tapauksessa koko kansaa vastaan (johon itsekin muuten kuulutte, mitä helvettiä). Se on naurettavaa ja perusteetonta, annatte itsestänne vain juntin kuvan.

Vierailija
145/202 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskifoobikko on näköjään palannut lomalta.

Vierailija
146/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:30"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:25"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:02"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 22:59"]Olin viime viikolla muumimaailmassa enkä kyllä tehnyt samaa huomiota. Sen mihin kyllä kiinnitin huomiota on nuorten äitien epämiellyttävät tatuoinnit.

[/quote]

taidat olla niitä lihavia, etkä muuta nyt keksinyt :D

[/quote] Täällä yksi lihava joka huomas saman tatuointia ilmiön tänään ruotsinlaivalla. Vielä hihattomat teepaidat, niin aidot wt:t oli se mielleyhtymiä joka tuli näistä kukkasista.

[/quote]

Vain ilkeät ihmiset ovat mielestäni roskaa. Te, jotka muita haukutte jatkuvasti, olette ilkeitä ja sitä aitoa roskasakkia, oli yhteiskunnallinen statuksenne tai koulutuksenne mikä tahansa. 

Oi kyllä, tunnistan ironian kirjoituksessani, mutta kiusaajat tuleekin tuomita. Ja sitä, te wt-termiä käyttävät olette. Ilkeitä kiusaajia.

[/quote] Olisit miettinyt kaksi kertaa ennenkuin otit rumiluksia ihoosi. Ja jos yhtään luet av:ta niin tiedät, että ketään ei kiusata kuten lihavia.

[/quote]

Mistä rakas ihminen, päättelit että minulla on tatuointeja? Ei nimittäin ole, mutta tunnen monia joilla on, ja mielestäni ne ovat kauniita kuvia.

Ja kyllä on parikin ryhmää, joita kiusataan enemmän. Yksinhuoltajat, ja korviketta antavat äidit saavat aikamoista lokaa päällensä. 

Kannattaa opetella sietämään muunlaisiakin ihmisiä, kuin sitä, mikä peilistä aamulla tuijottaa. Teidän lapsenne saattavat olla aikuisina juuri sellaisia, mitä te halveksittu nyt. Mitäs sitten? Haukutte lapsenne ja jatkatte oman "erinomaisuutenne" kirkkaassa valossa? Eikä kannata vedota kasvatukseen, jotkin asiat, kuten tyyli ja mieltymys erilaisiin asioihin, ovat kiinni lapsenne luonteesta, eikä vain äitikullan omista käsityksistä.

Vierailija
147/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:39"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:30"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:25"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:02"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 22:59"]Olin viime viikolla muumimaailmassa enkä kyllä tehnyt samaa huomiota. Sen mihin kyllä kiinnitin huomiota on nuorten äitien epämiellyttävät tatuoinnit.

[/quote]

taidat olla niitä lihavia, etkä muuta nyt keksinyt :D

[/quote] Täällä yksi lihava joka huomas saman tatuointia ilmiön tänään ruotsinlaivalla. Vielä hihattomat teepaidat, niin aidot wt:t oli se mielleyhtymiä joka tuli näistä kukkasista.

[/quote]

Vain ilkeät ihmiset ovat mielestäni roskaa. Te, jotka muita haukutte jatkuvasti, olette ilkeitä ja sitä aitoa roskasakkia, oli yhteiskunnallinen statuksenne tai koulutuksenne mikä tahansa. 

Oi kyllä, tunnistan ironian kirjoituksessani, mutta kiusaajat tuleekin tuomita. Ja sitä, te wt-termiä käyttävät olette. Ilkeitä kiusaajia.

[/quote] Olisit miettinyt kaksi kertaa ennenkuin otit rumiluksia ihoosi. Ja jos yhtään luet av:ta niin tiedät, että ketään ei kiusata kuten lihavia.

[/quote]

Mistä rakas ihminen, päättelit että minulla on tatuointeja? Ei nimittäin ole, mutta tunnen monia joilla on, ja mielestäni ne ovat kauniita kuvia.

Ja kyllä on parikin ryhmää, joita kiusataan enemmän. Yksinhuoltajat, ja korviketta antavat äidit saavat aikamoista lokaa päällensä. 

Kannattaa opetella sietämään muunlaisiakin ihmisiä, kuin sitä, mikä peilistä aamulla tuijottaa. Teidän lapsenne saattavat olla aikuisina juuri sellaisia, mitä te halveksittu nyt. Mitäs sitten? Haukutte lapsenne ja jatkatte oman "erinomaisuutenne" kirkkaassa valossa? Eikä kannata vedota kasvatukseen, jotkin asiat, kuten tyyli ja mieltymys erilaisiin asioihin, ovat kiinni lapsenne luonteesta, eikä vain äitikullan omista käsityksistä.

[/quote]  OK, palataan asiaan, kun et ole enää noviisi täällä palstalla.

Vierailija
148/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen mä näe näitä läskejä missään? Oon täs ihaillu pitkin kesää, kun ihmiset on niin hoikkia ja nättejä. Enemmän ku lihavuus, mun silmiin sattuu kamala pukeutuminen. Crocksit, urheilusandaalit pahimmassa tapauksessa kukkamekon kanssa, hirveitä kahinakangasshortseja, muodottomia t-paitoja.... Miksei voi pukeutua kauniisti??? Ei ne leggaritkaan pahat ole, jos yhdistää tyylikkääseen ja istuvaan yläosaan, eikä muodottomaan paituliin.

Vierailija
149/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuljin tuossa alkuviikosta laivalla Turusta Tukholmaan, ja tein saman huomion. Etenkin ylipainoiset lapset oli surullista katsottavaa :(

Ja sit ihmettelin yhtä pariskuntaa että miten noilta edes seksi onnistuu kun olivat molemmat oikeasti todella lihavia (ja nyt puhun kokoluokkaa 50-54 olevista).

Vierailija
150/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Tääl taas kateelliset ihrap*rse av-mammat provosoituu totuudesta : )) kyllä se vaan niin on, että suomessa mammoja ei oma ulkonäkö kiinnosta pätkän vertaa ja annetaan sitten itsensä lihota, jos ei muulla syyllä niin lapsen saannilla! Missään muualla ei tälläistä näe. Etelä-eurooppalaiset, latinot, venäläiset ja muut itäblokin maat.. Kun miettii, niin todellakin siellä siitä omasta ulkonäöstä HUOLEHDITAAN eikä anneta itseään lihota sotanorsun näköiseksi!

Ap on vain oikeassa, lopettakaa se mäkätys ja menkää vaikka syömään heselle ja jälkkäriksi suklaalevy. :)

nimimerkillä venäjältä kaksivuotiaana muuttanut, solakka ja itsestään huoltapitävä tyttö. Ihmekkään kun perheenisit kattelee sillä silmällä juurikin jossain muumimaailmassa, kun omat nainen on niin rupsahtanut.

Vierailija
151/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:52"]

:D Tääl taas kateelliset ihrap*rse av-mammat provosoituu totuudesta : )) kyllä se vaan niin on, että suomessa mammoja ei oma ulkonäkö kiinnosta pätkän vertaa ja annetaan sitten itsensä lihota, jos ei muulla syyllä niin lapsen saannilla! Missään muualla ei tälläistä näe. Etelä-eurooppalaiset, latinot, venäläiset ja muut itäblokin maat.. Kun miettii, niin todellakin siellä siitä omasta ulkonäöstä HUOLEHDITAAN eikä anneta itseään lihota sotanorsun näköiseksi!

Ap on vain oikeassa, lopettakaa se mäkätys ja menkää vaikka syömään heselle ja jälkkäriksi suklaalevy. :)

nimimerkillä venäjältä kaksivuotiaana muuttanut, solakka ja itsestään huoltapitävä tyttö. Ihmekkään kun perheenisit kattelee sillä silmällä juurikin jossain muumimaailmassa, kun omat nainen on niin rupsahtanut.

[/quote] Jos sulla on venäläisiä geenejä, niin sua katsellaan sen takia että mietitään kuinka halvalla toltakin irtois.

Vierailija
152/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitatko vielä tähän sen tutukimuksen, johon viittaat? Itse muistan lukeneeni, että jo lieväkin ylipaino altistaa sairauksille, mutta jos sulla on parempaa tietoa, niin varmasti jaat sen myös meille muille?

Vierailija
153/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:55"]

[/quote] Jos sulla on venäläisiä geenejä, niin sua katsellaan sen takia että mietitään kuinka halvalla toltakin irtois.

[/quote]

Hehheh. Hyvä yritys! Mulla on kyllä ihan omakin mies jonka kanssa olen 10 vuotta seurustellut ja kaksi lasta. Olemme myös naimisissa. Pukeudun kyllä kaikkea muuta kun halvasti, kuitenkin tyylikkäästi. Merkkikuoseja suosin.

Ja sitäpaitsi, siinähän kahtelee, mielummin halvan näköinen jonkun tuikituntemattoman mielestä, kun suuri iljettävä nainen. Mutta niinhän se vaan tuppaa olemaan että yhä enemmissä määrin suomalaiset miehet haluavat vaimon venäjältä, virosta, thaimaasta tai vaikkapa ukrainasta. Mistäköhän johtus.  :)  

Vierailija
154/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:14"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:05"]Aikansa kutakin. Pienten lasten kanssa kaikki ei jaksa huolehtia itsestään erinäisistä syistä. Kyllä niistä upeita naisia kuoriutuu muutaman vuoden kuluttua. Kokemusta on.

[/quote]

Kyllä ne kummasti muualla maailmassa jaksaa. Katsopa esimerkiksi ranskalaisia ja italialaisia äitejä.

[/quote]

Italialaiset lapset laitetaan tarhaan 3vuotiaina. Aidit ovat suurimmaksi osaksi kotona kun lapset ovat tarhassa 8.30-16.00. Nykyisin teinit ovat vanhempiaan lihavampia. Monessa paikkaa et loyda itsellesi vaatteita, jos olet suurempi kuin 42. Se pakottaa pysymaan pienena. Karkkikulttuuria ei ole ja lounaaksi aina pelkkaa pastaa ja tomaattikastiketta. Lisaksi sosiaalinen paine ja suorat kommentit ulkonaosta. Siina italialaisaitien salaisuus!

[/quote]

Tunnetko montakin italialaisäitiä? Minä tunnen. 27-vuotiaana kuuden lapsen äiti ja lapset takuulla hoidetaan kotona. Onneksi on paljon perhettä ympärillä.

[/quote]

Tunnen aika montakin. Isomman lapseni koululuokalla KAIKKI olivat käyneet tarhassa, jonne olivat menneet 3 v, toiset jopa 2, 5 v. Nuoremman lapseni luokalla, ainoa joka ei ole ollut scuola maternassa on minun lapseni.

Kyllä minua siitä on syyllistetty ja monesti sanottu miksi et laita tarhaan, jotta saisit omaa aikaa. En tunne ketään toista, jonka lapsi ei olisi käynyt scuola maternaa. Noin puolet lasten äideistä on kotiäitejä.

Vieläkin olen sitä mieltä että naiset täällä ovat laihoja ruokavalion takia ja koska he ovat oikeasti siroluisempia kuin suomalaiset.

T: viidentoista vuoden kokemuksella.

Vierailija
155/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:59"]

[/quote]

Hehheh. Hyvä yritys! Mulla on kyllä ihan omakin mies jonka kanssa olen 10 vuotta seurustellut ja kaksi lasta. Olemme myös naimisissa. Pukeudun kyllä kaikkea muuta kun halvasti, kuitenkin tyylikkäästi. Merkkikuoseja suosin.

Ja sitäpaitsi, siinähän kahtelee, mielummin halvan näköinen jonkun tuikituntemattoman mielestä, kun suuri iljettävä nainen. Mutta niinhän se vaan tuppaa olemaan että yhä enemmissä määrin suomalaiset miehet haluavat vaimon venäjältä, virosta, thaimaasta tai vaikkapa ukrainasta. Mistäköhän johtus.  :)  

[/quote] Pillun saanti taattu.

Vierailija
156/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti - teillä on mahdollisuus viettää mukavaa päivää perheen kesken ja käytätte sen muiden tuijotteluun ja arvosteluun? Jospa kerrankin keskittyisitte vain omaan elämäänne ja lapsiinne? Se että ei voi lopettaa omien läskien vertaamista toisten läskeihin kertoo huonosta itseluottamuksesta ja lihomisen pelosta. Olisikohan elämässä muita, ehkä tärkeämpiä ja mielenkiintoisempia asioita joihin keskittyä välillä?

Vierailija
157/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:56"]

laitatko vielä tähän sen tutukimuksen, johon viittaat? Itse muistan lukeneeni, että jo lieväkin ylipaino altistaa sairauksille, mutta jos sulla on parempaa tietoa, niin varmasti jaat sen myös meille muille?

[/quote] Laita Googlen ylipaino pidentää ikää. En osaa tabletilla kopsata linkkejä. T:ohis

Vierailija
158/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:13"]

Oikeasti - teillä on mahdollisuus viettää mukavaa päivää perheen kesken ja käytätte sen muiden tuijotteluun ja arvosteluun? Jospa kerrankin keskittyisitte vain omaan elämäänne ja lapsiinne? Se että ei voi lopettaa omien läskien vertaamista toisten läskeihin kertoo huonosta itseluottamuksesta ja lihomisen pelosta. Olisikohan elämässä muita, ehkä tärkeämpiä ja mielenkiintoisempia asioita joihin keskittyä välillä?

[/quote] tätä juuri. Ei mun tarvi  laihduttaa vaan sen takia että miellyttäisin jonkun random-mamman silmää.

Vierailija
159/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:11"]

[/quote]

[/quote]

Tai vaikka siitä että venäläisiä ja suomalaisia naisia ei ulkonäön puolesta voi edes verrata keskenään! Kateelliset ulisee mitä haluaa.

Vierailija
160/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:24"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:11"]

[/quote]

[/quote]

Tai vaikka siitä että venäläisiä ja suomalaisia naisia ei ulkonäön puolesta voi edes verrata keskenään! Kateelliset ulisee mitä haluaa.

[/quote] Onneksi ei, se vielä puuttuisikin. Hiki tuli jo ajatuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme