Muumimaailmassa havainnoitua: 9/10 leikki-ikäisten äideistä on
LÄSKEJÄ. Siis selkeästi ylipainoisia. Kunnon makkarat vyötäröllä ja iso perse. Ja kyse ei siis ollut pikkuvauvojen äideistä vaan niistä, joiden olisi luullut jo pääsevän raskaukiloista eroon. Karseaa katsottavaa. Ja sitten kun sen yhden hoikan välillä näki, teki mieli nostaa hattua.
Mitä mättöä tämä kansa vetää päivästä toiseen? abc-paskaa ja hesen hamppareita vai mitä? Entä missä itsekuri ja itsestä huolehtiminen?!Terveydenhuollon kulut tulee olemaan 20-30 v.päästä aikamoiset, kun tämä läskiväki alkaa kunnolla sairastaa elintasosairauksiaan...
Ps. Aika monta oli ylipainoista isää JA lastakin. Sääliksi kävi...
Kommentit (202)
Niin, ylipainohan on kasvava ongelma yhtä lailla miehillä, naisilla kuin jopa lapsillakin jo. Vaikka kyllähän osa pullokoista on ihan terveitä ja jaksavat hyvin ym. Mutta tätä tää nyt vaan on, moni saa ihan liian paljon kaloreita kuin mitä sohvalla tai tietsikan edessä istuminen kuluttaa.
Tottakai sairaalloinen ylipaino on terveysriski, mutta on typerää väittää, että koon 42 käyttäjillä olisi jotain terveysriskejä painosta. Tukeviahan me olemme, mutta tutkitusti elämme pidempään kuin tehoikat :)
Ihmettelen ajanpuutteen hokemista. Sehän vie VÄHEMMÄN aikaa kun syö vähemmän. -> laihtuu.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 22:44"]
Ja ainakin 85% surkeita yksinhuoltajia.
[/quote] mikä kumma se on että pitää morkata yh. Lihavia läskejä on myös joilla on mies ja elevät kunniakkaasti avioliitossa. Eiköhän se niin ole että kun hoitavat lapsensa kunnollisiski veronmaksajiksi niin se riittää, monet yrittää laihduttaa ja ellei niin ovat tyytyväisiä siihen vartaloon mitä on.
Vähät läskeistä, niitä on joka maassa. Toisissa vaan vähän enemmän.
Itse olen miettinyt taannoisen Ruotsin reissun jälkeen, että miten ruotsalaiset sen tekevät? Sen, että vaikka niillä olisi just samat vaatteet päällä, niin aina he näyttävät himpun verran paremmilta, tyylikkäämmiltä. Vaikka olisi kaksi naista Suomesta ja Ruotsista samoissa vaatteissa hameessa, t-paidassa ja sandaaleissa, niin se ruotsalainen on tyylikkäämmän näköinen. Miten ne sen tekee?!?
Ja sen huomasin, että Ruotsissa ei ole ollenkaan niin paljon lihavia miehiä kuin Suomessa.
Ihan tutkittua tietoa. Viidesosa suomalaisista on lihavia. Lihavuus ei ole kuitenkaan jakautunut tasaisesti vaan pääkaupungin alueella on hoikempaa kuin maalla. Koulutus on toinen mikä jakaa. Vähemmän koulutettu ja todennäköisesti on lihava. Mikäli aloittaja näki paljon lihavia, niin e kertoo millaista väkeä Naantali vetää puoleensa. Vähän koulutettuja maalaisia...ja tatskat sen paljastaisi viimeistään.
Ap täällä taas. Hyvin nukuttu yö takana. Itse siis olen kokoa 38 (ja 40-vuotias, kolme lasta), mutta ymmärrän hyvin, että pidempi/raamikas nainen voi olla kokoa 40-42 ja silti vielä solakka.
Aloitukseni oli tarkoituksella provosoivasti kirjoitettu. Koska olen oikeasti huuli pyöreänä, mistä tämä porukan lihominen johtuu. Ei esim. 30-vuotta sitten ollut näin paljon näin lihavia. Tai kun katsoo esim. 50-70-luvuilta otettuja vanhempieni vanhoja lomakuvia - lähes kaikki ihmiset hoikkia ja normaalipainoisia.
Nykyajassa on jotakin joka saa porukan lihomaan ja vauhdilla. Onko se sitten ruokateollisuuden jatkuva lobbaus, ihmisten vähäinen aika laittaa kunnon ruokaa ei-prosessoiduista aineksista, ketjukuppiloiden vyöry (vihaan noita ABC-hese mättöpaikkoja, kuten ens viestistä varmaan tuli ilmi..), ja ihan aito addiktio rasvaan ja sokeriin, mitä kaikki em. on saanut ihmisissä aikaan. Olo on huono, jos ei saa päivittäistä annosta huonoja rasvoja ja sokereita...
Toivon todella, että sekä naiset että miehet alkaisivat pitää parempaa huolta itsestään. Nousisivat kapinaan paskaruokaa vastaan, tekisivät enemmän itse helppoja & terveellisiä kotiruokia, lisäisivät hyötyliikuntaa ja vaikkapa liikkumista luonnossa ja näyttäisivät hyvää esimerkkiä lapsilleen, miten eletään hyvää elämää. Elämää, jonka seurauksena on terve, jäntevä ja pitkäikäinen kroppa.
Aina vedotaan siihen, ettei ole aikaa laittautua, mutta kyllä kyse on viitseliäisyydestä ja suomalaisesta metsäläismentaliteetista. Rumat ne vaatteilla koreilee, ei suomalaisen itsenäisen naisen tarvitse laittauttua jne. On ihan totta, ettei missään muualla Euroopassa näe samanlaisia ylipainoisia, meikkaamattomia, tatuoituja lösähtäneitä pikkulasten mammoja. Mutta jokainen tavallaan. Kyllähän varsinkin nuoret naiset nykyään Suomessa jo panostavat paljon ulkonäköönsä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:07"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 22:59"]Olin viime viikolla muumimaailmassa enkä kyllä tehnyt samaa huomiota. Sen mihin kyllä kiinnitin huomiota on nuorten äitien epämiellyttävät tatuoinnit.
[/quote]
taidat olla niitä lihavia, etkä muuta nyt keksinyt :D
[/quote] Täällä yksi lihava joka huomas saman tatuointia ilmiön tänään ruotsinlaivalla. Vielä hihattomat teepaidat, niin aidot wt:t oli se mielleyhtymiä joka tuli näistä kukkasista.
[/quote]
Vain ilkeät ihmiset ovat mielestäni roskaa. Te, jotka muita haukutte jatkuvasti, olette ilkeitä ja sitä aitoa roskasakkia, oli yhteiskunnallinen statuksenne tai koulutuksenne mikä tahansa.
Oi kyllä, tunnistan ironian kirjoituksessani, mutta kiusaajat tuleekin tuomita. Ja sitä, te wt-termiä käyttävät olette. Ilkeitä kiusaajia.
Ei tässä ketjussa ainakaan ap kiusannut. Nosti kissan pöydälle. The truth hurts... siltä tuntuu, kun näitä kommentteja lukee.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:15"]
Vähät läskeistä, niitä on joka maassa. Toisissa vaan vähän enemmän.
Itse olen miettinyt taannoisen Ruotsin reissun jälkeen, että miten ruotsalaiset sen tekevät? Sen, että vaikka niillä olisi just samat vaatteet päällä, niin aina he näyttävät himpun verran paremmilta, tyylikkäämmiltä. Vaikka olisi kaksi naista Suomesta ja Ruotsista samoissa vaatteissa hameessa, t-paidassa ja sandaaleissa, niin se ruotsalainen on tyylikkäämmän näköinen. Miten ne sen tekee?!?
Ja sen huomasin, että Ruotsissa ei ole ollenkaan niin paljon lihavia miehiä kuin Suomessa.
[/quote]
Oma kokemukseni on, että ruotsalaiset ovat positiivisempia kuin suomalaiset. Asuin kaksi vuotta Ruotsissa ja siellä osataan olla iloisia ja positiivisia. Suomalaiset jurottavat, ovat kateellisia ja tuomitsevat kaiken. Ruotsissa annetaan kaikkien kukkien kukkia ja muita ihmisiä arvostetaan, ei tuomita.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:07"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 22:59"]Olin viime viikolla muumimaailmassa enkä kyllä tehnyt samaa huomiota. Sen mihin kyllä kiinnitin huomiota on nuorten äitien epämiellyttävät tatuoinnit.
[/quote]
taidat olla niitä lihavia, etkä muuta nyt keksinyt :D
[/quote] Täällä yksi lihava joka huomas saman tatuointia ilmiön tänään ruotsinlaivalla. Vielä hihattomat teepaidat, niin aidot wt:t oli se mielleyhtymiä joka tuli näistä kukkasista.
[/quote]
Vain ilkeät ihmiset ovat mielestäni roskaa. Te, jotka muita haukutte jatkuvasti, olette ilkeitä ja sitä aitoa roskasakkia, oli yhteiskunnallinen statuksenne tai koulutuksenne mikä tahansa.
Oi kyllä, tunnistan ironian kirjoituksessani, mutta kiusaajat tuleekin tuomita. Ja sitä, te wt-termiä käyttävät olette. Ilkeitä kiusaajia.
[/quote] Olisit miettinyt kaksi kertaa ennenkuin otit rumiluksia ihoosi. Ja jos yhtään luet av:ta niin tiedät, että ketään ei kiusata kuten lihavia.
Itse olen hoikka ja mua ei vois vähempää kiinnostaa muiden ihmisten paino. Jokainen olkoon sen kokoinen kuin on. Jokainen olkoon sen näköinen kuin on. Toisten painon ja muun ulkonäön tarkkailu on pohjimmiltaan ihan tasan tarkkaan oman itsensä pönkittämistä. Halutaan tuntea paremmuutta. Ihan turha ihmetellä mistä niitä koulukiusaajia tulee, kun äitien (ja isien) tekstit ja puheet toisista ihmisistä on niin järkyttäviä.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:28"]
Ei tässä ketjussa ainakaan ap kiusannut. Nosti kissan pöydälle. The truth hurts... siltä tuntuu, kun näitä kommentteja lukee.
[/quote]
Huomasitko että tuon ylempänä olevan viestin pointti oli tarkoitettu sille wt-tyypille?
Ihminen on tatuointinsa ottanut ja muiden ei tarvitsisi niistä niin välittää. Ihminen on itsensä pulleaksi syöttänyt eikä muiden tarvitse siitäkään niin välittää. Itsellensähän siinä hallaa tekee kun syö niin paljon ja epäterveellisesti. Minä olen 173cm ja 67kg. Ja yksi tatuointi jalassa. Yhden lapsen äiti.
Vajaaravitsemus on vakavampi ja yhteiskunnalle kalliimmaksi tuleva ongelma kuin ylipaino. Lievä ylipaino on pisintä ikää ennustava paino. Ylipainosta vain puhutaan paljon - oikea ongelma on muualla.
Köyhät syövät makaroneja.Makaronin avulla ei jaksa liikkua,on aina nälkä.Rikkaat syövät mitä haluavat..vihanneksia,keittoja,juureksia ym.
Jos köyhät pääsevät kerran 10vuodessa tuetulle lomalle muumimaailmaan niin vittuako se sulle kuuluu.Katsoisit peiliin jos olisit kaunis myös sisältä niin et arvostelisi muiden ulkonäköä täällä netissä nimettömänä.
Ja jos "läskit" syövät hamppareita lomalla lastensa kanssa ei tarkoita,että syövät niitä päivittäin.
Jos lapsia on paljon, voi olla paljon tekemistä kotona ja vähän omaa aikaa kuten lenkillä/kävelyllä käyntiä.
Iso perhe ja köyhyys aiheuttavat stressiä ja jos ihminen ei nuku kunnolla hän kerryttää painoa.
Erityisesti vatsan alueelle.
Tämän lisäksi kaikki lihavat eivät ole sairaita tai kaikki laihat terveitä.Terveys on tärkeintä.
Sinun kaltaisten paskapäiden takia moni terve lihava alkaa laihduttamaan ja kuolee ennenaikaisesti.
Maria
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:07"]
Vajaaravitsemus on vakavampi ja yhteiskunnalle kalliimmaksi tuleva ongelma kuin ylipaino. Lievä ylipaino on pisintä ikää ennustava paino. Ylipainosta vain puhutaan paljon - oikea ongelma on muualla.
[/quote]
Läskien määrä ylitti nälkiintyneiden määrän maailmassa just hetki sitten...
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 01:46"]No onhan me äidit ja perheet siellä Muumimaailmassa järkyttävää katsottavaa. Ei siitä mihinkään pääse. Äideillä ei meikkiä, ei tukkaa laitettuna, tunika ja leggarit päällä, feikkicrocsit koko perheellä ja äidillä löysä vatsa ja iso perse. Olis ruotsalaiset ja Etelä-Eurooppalaiset aika kauhistuneita!!!! Siellä naisten laittautuminen itsestään huolehtiminen on NORMI, Suomessa ei ole, etenkään maaseudulla.
Tuosta lihavuudesta... Kyllä sitä saa ja TULEE KAUHISTELLA!!! Ei ole normaalia sanoa, että 42 on normaalin naisen leskimääräinen koko. Se on iso! Ylipaino on järkyttävä asia kansanterveydelle!! 2-tyypin diabetes, nivelrikko ja sydän- ja verisuonisairaudet vievät jo nyt suurimman osan terveydenhuollon budjetista ja nämä tulevat räjähtämään käsiin kun nämä kolme-ja nelikymppiset ikääntyvät!
On täysin naivia väittää, että olen läski ja terve ja ylpeä siitä. Joo, sulla ei ole sairauksia 30-vuotiaana, mutta 55-vuotiaana varmasti on!
MIKSI annatte itsenne lihoa? Ettekö kunnioita yhtään itseänne ja kehoanne? Normaalipainoisena on varmasti parempi olla ja parempi itsetunto kuin hyllyvänä valaana. Se Värikäs Pipsa -blogi on kaikkeista surullisin. Nainen on sairaalloisen lihava ja ei tule kävelemään niillä jaloilla 10 vuoden päästä. Ja häntä jopa ihannoidaan?
[/quote]
Isälläni on diabetes ja äidilläni nivelrikko. Molemmat ovat hoikkia.
Ohis.