Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muumimaailmassa havainnoitua: 9/10 leikki-ikäisten äideistä on

Vierailija
16.07.2014 |

LÄSKEJÄ. Siis selkeästi ylipainoisia. Kunnon makkarat vyötäröllä ja iso perse. Ja kyse ei siis ollut pikkuvauvojen äideistä vaan niistä, joiden olisi luullut jo pääsevän raskaukiloista eroon. Karseaa katsottavaa. Ja sitten kun sen yhden hoikan välillä näki, teki mieli nostaa hattua.

Mitä mättöä tämä kansa vetää päivästä toiseen? abc-paskaa ja hesen hamppareita vai mitä? Entä missä itsekuri ja itsestä huolehtiminen?!Terveydenhuollon kulut tulee olemaan 20-30 v.päästä aikamoiset, kun tämä läskiväki alkaa kunnolla sairastaa elintasosairauksiaan...

Ps. Aika monta oli ylipainoista isää JA lastakin. Sääliksi kävi...

Kommentit (202)

Vierailija
161/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 01:46"]No onhan me äidit ja perheet siellä Muumimaailmassa järkyttävää katsottavaa. Ei siitä mihinkään pääse. Äideillä ei meikkiä, ei tukkaa laitettuna, tunika ja leggarit päällä, feikkicrocsit koko perheellä ja äidillä löysä vatsa ja iso perse. Olis  ruotsalaiset ja Etelä-Eurooppalaiset aika kauhistuneita!!!! Siellä naisten laittautuminen itsestään huolehtiminen on NORMI, Suomessa ei ole, etenkään maaseudulla.

Tuosta lihavuudesta... Kyllä sitä saa ja TULEE KAUHISTELLA!!! Ei ole normaalia sanoa, että 42 on normaalin naisen leskimääräinen koko. Se on iso! Ylipaino on järkyttävä asia kansanterveydelle!! 2-tyypin diabetes, nivelrikko ja sydän- ja verisuonisairaudet vievät jo nyt suurimman osan terveydenhuollon budjetista ja nämä tulevat räjähtämään käsiin kun nämä kolme-ja nelikymppiset ikääntyvät!

On täysin naivia väittää, että olen läski ja terve ja ylpeä siitä. Joo, sulla ei ole sairauksia 30-vuotiaana, mutta 55-vuotiaana varmasti on!

MIKSI annatte itsenne lihoa? Ettekö kunnioita yhtään itseänne ja kehoanne? Normaalipainoisena on varmasti parempi olla ja parempi itsetunto kuin hyllyvänä valaana. Se Värikäs Pipsa -blogi on kaikkeista surullisin. Nainen on sairaalloisen lihava ja ei tule kävelemään niillä jaloilla 10 vuoden päästä. Ja häntä jopa ihannoidaan?

[/quote]

Tämä on kyllä ihan käsittämätöntä, koon 42 vielä saattaa ymmärtää mutta miten ihmiset edes pysyvät tuollaisen kokoisina kuin esim. tuo Pipsa? Tuohon kokoon päästäkseenhän täytyy syödä PÄIVITTÄIN aivan helvetilliset määrät kaloreita, ettei paino pääse laskemaan? Itse olen kokoa 34 (162 cm) enkä edes syö kovin tarkasti, saati liiku ihan joka päivä. Toki täytyy suhteuttaa koko pituuteen, mutta elämäntapojen täytyy olla aika sairaat jos tuosta 42 mennään yli...

Ja saattaa hyvin olla tottakin, että maaseudulla ollaan keskimäärin lihavampia - Helsingin katukuvassa enemmistö on normaalikokoisia (34-40), johtuisiko siitä että täällä kävellään enemmän varsinkin keskustan alueella paikasta toiseen, maalla etäisyyksien takia mennään usein autolla vähän kaikkialle? Ja kyllä, olen asunut myös maalla, puhun nyt siis lähinnä omasta kokemuksestani ja siellä pyöreämpiä ihmisiä tosiaan näki enemmän.

Vierailija
162/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:24"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:11"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:52"]

:D Tääl taas kateelliset ihrap*rse av-mammat provosoituu totuudesta : )) kyllä se vaan niin on, että suomessa mammoja ei oma ulkonäkö kiinnosta pätkän vertaa ja annetaan sitten itsensä lihota, jos ei muulla syyllä niin lapsen saannilla! Missään muualla ei tälläistä näe. Etelä-eurooppalaiset, latinot, venäläiset ja muut itäblokin maat.. Kun miettii, niin todellakin siellä siitä omasta ulkonäöstä HUOLEHDITAAN eikä anneta itseään lihota sotanorsun näköiseksi!

Ap on vain oikeassa, lopettakaa se mäkätys ja menkää vaikka syömään heselle ja jälkkäriksi suklaalevy. :)

nimimerkillä venäjältä kaksivuotiaana muuttanut, solakka ja itsestään huoltapitävä tyttö. Ihmekkään kun perheenisit kattelee sillä silmällä juurikin jossain muumimaailmassa, kun omat nainen on niin rupsahtanut.

[/quote] Jos sulla on venäläisiä geenejä, niin sua katsellaan sen takia että mietitään kuinka halvalla toltakin irtois.

[/quote]

Hehheh. Hyvä yritys! Mulla on kyllä ihan omakin mies jonka kanssa olen 10 vuotta seurustellut ja kaksi lasta. Olemme myös naimisissa. Pukeudun kyllä kaikkea muuta kun halvasti, kuitenkin tyylikkäästi. Merkkikuoseja suosin.

Ja sitäpaitsi, siinähän kahtelee, mielummin halvan näköinen jonkun tuikituntemattoman mielestä, kun suuri iljettävä nainen. Mutta niinhän se vaan tuppaa olemaan että yhä enemmissä määrin suomalaiset miehet haluavat vaimon venäjältä, virosta, thaimaasta tai vaikkapa ukrainasta. Mistäköhän johtus.  :)  

[/quote] Pillun saanti taattu.

[/quote]

Tai vaikka siitä että venäläisiä ja suomalaisia naisia ei ulkonäön puolesta voi edes verrata keskenään! Kateelliset ulisee mitä haluaa.

[/quote] Onneksi ei, se vielä puuttuisikin. Hiki tuli jo ajatuksesta.

[/quote]

Mitä mahdat tarkoittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 09:56"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:11"]

Saman havainnon tein tänään hoplopis. Samoin kiinnitin huomiota, kuinka paljon nykyäideillä on tatuointeja. Kädet ja kaulat täynnä näitä mauttoman näköisiä tuherruksia.

[/quote]

Tuli vain äkkiseltään mieleen, että jos lapsia tekee nykyään vain tuollaiset tyypit? Siis tatuoidut ja pulleat. Vai olisko niin, että muumimaailmaan ja hoplopin tyylisiin paikkoihin menee vain wt:t ja muut äidit esim. maalle mökille. Jos kyse olisi vain tapahtuman profiloitumisesta. 

Koska minä en kyllä ainakaan täällä espoossa näe mitenkään erikoisen paljon ylipainoisia ja tatuoituja äitejä. 

[/quote]

Paljon huolestuttavampaa on se, että lapsia tekevät ilkeät kyttääjät ja nalkuttajat. Omista muksuista tulee samanlaisia nipottajia ja potentiaalisia koulukiusaajia. Malli toimintaan suoraan valmiina kotoa.

Ihmettyttää miksi joku tiukkapipo laiheliini ei näe ristiriitaa omien hmm. "näkemysten" välillä ja esimerkiksi muumien takana olevan suvaitsevaisuuden, hyväntahtoisuuden ja pehmeiden arvojen välillä? Miksi sitten viedä  lapsia muumimaailmaan, jossa pääosassa ovat painoindeksiltään hälyyttävissä mitoissa olevat otukset?

Sitten toinen juttu. Mistä lähtee tuollainen yleinen negatiivisuus? Käykö lapsiarki hermoille ja sille pitää löytää jokin sopiva purkautumiskanava?

[/quote]

En omasta mielestä ole ilkeä, eikä elämäni ole ollenkaan negatiivista.

Aloitus on ihan jännä, saa miettimään onko asia noin kun ap ilmaisee, ja jos on niin miksi? Jos siellä tosiaan on ollut ylipainoisia ihmisiä, sitten sellaiset menee muumimaailmaan tai voiko olla, että ap tulkitsee asiaa omalta kannaltaan?

Kyllähän vanhemmaksi tulee tietyntyyliset ihmiset, koulutetut ja hoikat ovat pidempään lapsettomia ja eivät ehkä mene muumimaailmaan. Ja mietin tätä siksi, koska tosiaan en näe lähiympäristössäni ylipainoisia juurikaan. Tai sitten en vain kiinnitä heihin huomiota, kun en kyttää toisten painoja. 

Vierailija
164/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ei tule koskaan lihavaa. Raskauden painon nousua lukuunottamatta, niistäkin pääsin ja pääsen eroon. Lihavuus ei ole minulle vaihtoehto, mutta on rumaa puhua läskeistä.

Vierailija
165/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 01:46"]No onhan me äidit ja perheet siellä Muumimaailmassa järkyttävää katsottavaa. Ei siitä mihinkään pääse. Äideillä ei meikkiä, ei tukkaa laitettuna, tunika ja leggarit päällä, feikkicrocsit koko perheellä ja äidillä löysä vatsa ja iso perse. Olis  ruotsalaiset ja Etelä-Eurooppalaiset aika kauhistuneita!!!! Siellä naisten laittautuminen itsestään huolehtiminen on NORMI, Suomessa ei ole, etenkään maaseudulla.

Tuosta lihavuudesta... Kyllä sitä saa ja TULEE KAUHISTELLA!!! Ei ole normaalia sanoa, että 42 on normaalin naisen leskimääräinen koko. Se on iso! Ylipaino on järkyttävä asia kansanterveydelle!! 2-tyypin diabetes, nivelrikko ja sydän- ja verisuonisairaudet vievät jo nyt suurimman osan terveydenhuollon budjetista ja nämä tulevat räjähtämään käsiin kun nämä kolme-ja nelikymppiset ikääntyvät!

On täysin naivia väittää, että olen läski ja terve ja ylpeä siitä. Joo, sulla ei ole sairauksia 30-vuotiaana, mutta 55-vuotiaana varmasti on!

MIKSI annatte itsenne lihoa? Ettekö kunnioita yhtään itseänne ja kehoanne? Normaalipainoisena on varmasti parempi olla ja parempi itsetunto kuin hyllyvänä valaana. Se Värikäs Pipsa -blogi on kaikkeista surullisin. Nainen on sairaalloisen lihava ja ei tule kävelemään niillä jaloilla 10 vuoden päästä. Ja häntä jopa ihannoidaan?

[/quote]

Tämä on kyllä ihan käsittämätöntä, koon 42 vielä saattaa ymmärtää mutta miten ihmiset edes pysyvät tuollaisen kokoisina kuin esim. tuo Pipsa? Tuohon kokoon päästäkseenhän täytyy syödä PÄIVITTÄIN aivan helvetilliset määrät kaloreita, ettei paino pääse laskemaan? Itse olen kokoa 34 (162 cm) enkä edes syö kovin tarkasti, saati liiku ihan joka päivä. Toki täytyy suhteuttaa koko pituuteen, mutta elämäntapojen täytyy olla aika sairaat jos tuosta 42 mennään yli...

Ja saattaa hyvin olla tottakin, että maaseudulla ollaan keskimäärin lihavampia - Helsingin katukuvassa enemmistö on normaalikokoisia (34-40), johtuisiko siitä että täällä kävellään enemmän varsinkin keskustan alueella paikasta toiseen, maalla etäisyyksien takia mennään usein autolla vähän kaikkialle? Ja kyllä, olen asunut myös maalla, puhun nyt siis lähinnä omasta kokemuksestani ja siellä pyöreämpiä ihmisiä tosiaan näki enemmän.

[/quote] Itse luulen, että lääketiede joskus löytää sen geenin joka toisella aiheuttaa samasta määrästä ruokaa hitonmoisen lihomisen siinä missä joku toinen ei liho ollenkaan. Itse nimittäin en syö läheskään niin paljon mitä paino antaisi ymmärtää.

Vierailija
166/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:56"]laitatko vielä tähän sen tutukimuksen, johon viittaat? Itse muistan lukeneeni, että jo lieväkin ylipaino altistaa sairauksille, mutta jos sulla on parempaa tietoa, niin varmasti jaat sen myös meille muille?

[/quote]

http://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=uut16230&p_teos=uut&p_osio=&p_selaus=

Vierailija
167/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:31"]

[/quote]

[/quote] Itse luulen, että lääketiede joskus löytää sen geenin joka toisella aiheuttaa samasta määrästä ruokaa hitonmoisen lihomisen siinä missä joku toinen ei liho ollenkaan. Itse nimittäin en syö läheskään niin paljon mitä paino antaisi ymmärtää.

[/quote]

kyllä tuota on tutkittu paljonkin. Hesarista löytyy artikkeli tutkijasta, joka oikoo legendoja laihduttamisesta. Lihavilta löytyy mitä mielenkiintoisimpia selityksiä lihavuudelle, kun selitys on oikeasti yksinkertainen. He syö vain liikaa. Simppeli yhtälö.

Vierailija
168/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kannattaisi ehkä harrastaa hieman itsetutkiskelua, miksi vihaa erilaisia, eripainoisia ihmisiä noin paljon? Kannattaisi ehkä myös hieman perehtyä aiheeseen nimeltä "lihavuus" eri kanteilta jos haluaa saada rakentavaa keskustelua aikaan, toisten ihmisten tuomitseminen ei ole hyväksi kellekään, ei hoikille eikä ylipainoisille. Mutta täällähän nyt vain ihmiset haluavat tuntea ylemmyyttä korostamalla jotain seikkaa itsessään jota haukun kohteella ei ole. Mitä ensi kerralla, haukutaanko todella laihat, tummaihoiset, vasenkätiset, milloin mitäkin erilaista...? Pieni sivistys ei olisi pahitteeksi, ettei mene tuollaiseksi päiväkoti-ikäisten nimittelyksi toisia ihmisiä kohtaan;) Näyttää sille että joillain menee huonommin kuin niillä joita haukkuu, vaikka itse kuvittelisikin muuta...

Vierailija
169/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:31"]

[/quote]

[/quote]

kyllä tuota on tutkittu paljonkin. Hesarista löytyy artikkeli tutkijasta, joka oikoo legendoja laihduttamisesta. Lihavilta löytyy mitä mielenkiintoisimpia selityksiä lihavuudelle, kun selitys on oikeasti yksinkertainen. He syö vain liikaa. Simppeli yhtälö.

[/quote] No, itsellä on ainakin ihan ammattilaisen toimesta todettu, että näin ei ole. Ja jos niin, niin sitten ollaan paksuja av-mamman harmiksi.

Vierailija
170/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi aina juuri suomalaisia NAISIA solvataan läskeistään. Tasapuolisuuden nimissä, eivät ne suomalaiset miehet ole yhtään sen viehättävämpiä tai vähemmän läskejä, kuin naisetkaan.

Vierailija
171/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kyllä tuota on tutkittu paljonkin. Hesarista löytyy artikkeli tutkijasta, joka oikoo legendoja laihduttamisesta. Lihavilta löytyy mitä mielenkiintoisimpia selityksiä lihavuudelle, kun selitys on oikeasti yksinkertainen. He syö vain liikaa. Simppeli yhtälö. "

Voi ollakin "periaatteessa". Mutta fiksumpi ymmärtää, ettei mikään todellisuudessa ole niin yksinkertaista. Muuten ihmisillä ei olisi mitään ongelmia jos kaikki olisi niin yksinkertaista ja simppeliä aina. Ei olisi ylipainoisia, alkoholisteja, huumeidenkäyttäjiä, psykologin luona juttusilla käyviä, pelkoja, kaikkihan olisi helppoa ratkoa itse ja hoitaa kuntoon sormia napsauttamalla.

Vierailija
172/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, taidankin lähteä viikonloppuna visiitille Muumilandiaan katselemaan rahvasta. Mukaan otan valkoisiin kesämekkoihin puetut suloiset, enkelinkasvoiset pienet tyttäreni. Itse liikehdin sirosti 34-kokoisella solakalla varrellani, korkoihin päättyvillä gasellisäärilläni, timmi pyöreä pieni peppu keinahdellen, lumoavan kauniiden kasvojeni hehkuessa kevyestä ehostuksesta, vastaföönattujen kultaisten kiehkuroideni kimmeltäessä kilpaa auringon ja upeasti ruskettuneen, hohtavan ihoni kanssa, virheettömän manikyyrin koristamien keijukaismaisten kätösteni pidellessä sievästi klassisen muodikasta merkkilaukkua.

Siinä sitten kepeän sivistyneesti huokailen sensuellisti punattujen ja pulleiden huulteni rakosesta joutuessani väistelemään Crockseissaan raahustavia Leviathan-kokoluokan emäntiä. Kyllä on taas proletaareilla meissä ihastelemista! Nuuskamuikkunen ja Haisulikin lähtevät varmasti seuraamaan, kera jokaisen kohtaamani pikku-isin.

Vierailija
173/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 12!! Olet idiootti. Erosin aikoinani esikoisen isästä, koska sain turpaani, mies oli sairaallollisen mustasukkainen ja vainoharhainen. Lapselle hän ei ollut edes isä. Hänestä tuli ihan eri ihminen, kun vauva syntyi. Ennemmin olin yksinhuoltaja kuin paskassa suhteessa. Lapseni olisi myös kärsinyt. Älä tuomitse yksinhuoltajia. Et voi tietää heidän tarinaa. En ymmärrä miksi pidät heitä surkimuksina.

Vierailija
174/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisikin ylipainoinen, niin kyllä silti voi panosta ulkonäköön, pukeutua kauniisiin vaatteisiin ja meikata nätisti. Mutta ei, suurin osa lihavista on juuri tuota leggarit, paituli ja crocksit -osastoa. Ihan kuin olisi annettu periksi, eikä enää välitetä mistään.

Vierailija
175/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:17"]

Etelä-Euroopassa lomaillessa huomasin että siellä naiset ovat keskimäärin paljon hoikempia kuin Suomessa. Surullista.

[/quote]

Minusta surullista olisi se, jos hekään eivät olisi hoikempia. Tuo havaintosihan kuulosti ainoastaan mukavalta, miksi tulit siitä surulliseksi?

Vierailija
176/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tuollaista huomiota Muumimaailmassa tehneeni, tosin viime kerrasta on jo muutama vuosi. Joko kansakunta on lihonut tosi nopeasti, tai sitten ap on niitä, jotka pari lihavaa ihmistä nähtyään eivät enää muuta pysty huomaamaan.

Vierailija
177/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievä ylipaino ont erveydelle hyväksi ainoastaan iäkkäillä. 

Michael Mosleykin laihtui pätkädieetillä jokusen kilon, vaikkei tiennytkään olleensa "ylipainoinen". Läski lähti suureksi osaksi vatsan seudulta, jossa ylimääräiset kilot ovat erityisen vaarallisia. Sisäelinrasvasta ei saa terveyshyötyä millään ilveellä, mutta jos rasva on pakkautunut vaikkapa vain reisiin, siitä ei ole haittaa. Harvemmin vaan näkee niitä, joilla vain reisissä olisi ns. ylimääräistä.

Vierailija
178/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 14:21"]Vaikka olisikin ylipainoinen, niin kyllä silti voi panosta ulkonäköön, pukeutua kauniisiin vaatteisiin ja meikata nätisti. Mutta ei, suurin osa lihavista on juuri tuota leggarit, paituli ja crocksit -osastoa. Ihan kuin olisi annettu periksi, eikä enää välitetä mistään.

[/quote]Tämän luettuani aloin jotenkin haaveilla, miten ihanan vapauttavaat tuo olisi. Oikeastaan hienoa, ettei välitä ulkonäköpaineista. Ehkä olenkin sisäisesti crocs-emäntä, joka ei ole vielä löytänyt itseään.

Vierailija
179/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän lähes joka päivä aikaa 1-vuotiaani kanssa Helsingin leikkipuistoissa. Jostain syystä en ole montaa lihavaa äitiä pistänyt merkille - 90 % on mielestäni normaalipainoisia. Toki muutama pullukampi aina mahtuu joukkoon. Itse olen nelikymppinen mamma, jonka painoindeksi on noin 23. Muumimaailmassa en ole käynyt.

Vierailija
180/202 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 22:38"]LÄSKEJÄ. Siis selkeästi ylipainoisia. Kunnon makkarat vyötäröllä ja iso perse. Ja kyse ei siis ollut pikkuvauvojen äideistä vaan niistä, joiden olisi luullut jo pääsevän raskaukiloista eroon. Karseaa katsottavaa. Ja sitten kun sen yhden hoikan välillä näki, teki mieli nostaa hattua.

Mitä mättöä tämä kansa vetää päivästä toiseen? abc-paskaa ja hesen hamppareita vai mitä? Entä missä itsekuri ja itsestä huolehtiminen?!Terveydenhuollon kulut tulee olemaan 20-30 v.päästä aikamoiset, kun tämä läskiväki alkaa kunnolla sairastaa elintasosairauksiaan...

Ps. Aika monta oli ylipainoista isää JA lastakin. Sääliksi kävi...

[/quote]

No onneks kuulun vähemmistöön. Ja syönkin terveelllisesti eli en ole vain ns luonnostaan laiha roskan puputtaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi