Muumimaailmassa havainnoitua: 9/10 leikki-ikäisten äideistä on
LÄSKEJÄ. Siis selkeästi ylipainoisia. Kunnon makkarat vyötäröllä ja iso perse. Ja kyse ei siis ollut pikkuvauvojen äideistä vaan niistä, joiden olisi luullut jo pääsevän raskaukiloista eroon. Karseaa katsottavaa. Ja sitten kun sen yhden hoikan välillä näki, teki mieli nostaa hattua.
Mitä mättöä tämä kansa vetää päivästä toiseen? abc-paskaa ja hesen hamppareita vai mitä? Entä missä itsekuri ja itsestä huolehtiminen?!Terveydenhuollon kulut tulee olemaan 20-30 v.päästä aikamoiset, kun tämä läskiväki alkaa kunnolla sairastaa elintasosairauksiaan...
Ps. Aika monta oli ylipainoista isää JA lastakin. Sääliksi kävi...
Kommentit (202)
Mä luulen, että sun perse on yhtä kiintee kuin mun kristallipallo.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:21"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:11"]Siis mikä helvetti teitä vaivaa kun pitää koko ajan olla mussuttamassa ihmisten ylipainoista?! Kyllä he sen vaan itsekkin teidostaa ja ette todellakaan voi tietää sitä todellista syytä mistä se johtuu.
Ja kertokaa nyt oikeesti järkevä syy sille, että miten helvetissä se teidän luuviulujen elämään vaikuttaa jos naapurin pirkko on lihava?!
Ja kyllä, täällä kirjoittelee se 100kg sotanorsu!
[/quote]
Todellinen syy? Rankka vaihe elämässä, lääkkeet lihotti tai sairaus?
Ei oo mitenkään mahdollista, että se lihavuus johtuu vaan omasta piittamattomuudesta!!!
[/quote]
Ja kerro, mitä se toisen lihavuus sinun elämääsi vaikuttaa?
Eiku vaan laput silmille, niin ei tarvitse katsella ;)
[/quote]
Mä en haluu tulevaisuudessa kustantaa verorahoilla lihavien hoitokuluja kuten nyt alkoholisteja ja työttömiä.
Hei PLIIS NAISET!!! Vai kuinkas moni mies ilmottautuu osallistuneensa keskusteluu?!?! HAHHA, niin painun nukkuu!!!
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:35"]
Mä luulen, että sun perse on yhtä kiintee kuin mun kristallipallo.
[/quote]
Hyvin sanottu. Ei lisättävää. Tehtäiskö diili, että saisit hieman pienemmän pepun ja samalla maksaisit mun velat?
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:37"]
Mä en haluu tulevaisuudessa kustantaa verorahoilla lihavien hoitokuluja kuten nyt alkoholisteja ja työttömiä.
[/quote]
Sorry, mut sä ja me kaikki jo kustannetaan lihavien hoitokuluja, ja aina vain enenevässä määrin.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:05"]Aikansa kutakin. Pienten lasten kanssa kaikki ei jaksa huolehtia itsestään erinäisistä syistä. Kyllä niistä upeita naisia kuoriutuu muutaman vuoden kuluttua. Kokemusta on.
[/quote]
Kyllä ne kummasti muualla maailmassa jaksaa. Katsopa esimerkiksi ranskalaisia ja italialaisia äitejä.
[/quote]
Veikkaan että ranskalaisilla ja italialaislla äideillä on enemmän apua saatavana lasten hoidossa, tai sitten he eivät paiski kahta hommaa samalla kuten Suomessa, eli ovat työelämässä täysillä mukana ja hoitavat kodin ja lapset vapaa-ajalla. En tosin tiedä, en tunne kyseisen maan äitejä. Italialaiset lapset kuulemma ovat tutkimusten mukaan kuitenkin huolestuttavasti lihoneet.
[/quote]
Suomalaisilla naisilla on tutkimusten mukaan kuta kuinkin eniten "omaa aikaa", jota ei käytetä työhön ja/tai taloudenhoitoon, Euroopassa. Joten se, että olemme muka hirveän kiireisiä, ei kyllä ole mikään syy sille, että käytämme myös vähiten rahaa koko mantereella pukeutumiseen ja kauneudenhoitoon, eli siihen "itsestämme huolehtimiseen".
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että Pohjois-Italiassa varsinkin naisten elämä on järisyttävän hektistä suomalaiseen elämään verrattuna. Niin hektistä, että lapsia ei edes ehditä tehdä kuin yksi keskimäärin 35-vuotiaana. Oma "mamma" toki antaa yleensä tuolloin lastenhoitoapua, mutta vain, koska töihin on palattava 3+5 kuukauden äitiysloman jälkeen, jos ne haluaa pitää, lyhennettyihin päiviin ei ole varaa, vaikka sellaisen saisi, ja päiväkodit menevät kiinni lounasaikaan.
Sanoisinkin, että italialaisten äitien hoikkuuden salaisuus on syömättömyys (lounastaolla täytyy hoitaa juoksevia asioita, joten illallinen, jonka äiti tietysti valmistaa, on päivän ainoa oikea ateria) ja stressi. Muu "itsestä huolehtiminen" saattaa sitten olla ainoa harrastus, viikoittainen kampaajakäynti on perinteisesti ollut myös italialaisten kotiäitien tapa irrottautua arjesta tunniksi-pariksi. Tosin nuoret, töissäkäyvät naiset harvemmin enää käyttävät lauantaiaamua jonottamalla luottokampaajalle, vaan tyytyvät väriin kerran kuussa.
Toinen asia sitten on, onko pään väristä ennemminkin kuin sen sisällöstä huolehtiminen tervettä, mutta ehkä tähänkin olisi löydettävissä joku kultainen keskitie...
Ihmiset! Kattokaa ny itteenne! Täällä te vaa haukutte ja tuomitsette ihmisiä ulkonäön perusteella.. hävetkää
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:49"]Ihmiset! Kattokaa ny itteenne! Täällä te vaa haukutte ja tuomitsette ihmisiä ulkonäön perusteella.. hävetkää
[/quote] ihan samaa mieltä olen hänen kanssaan!
Ehkä yksi tai max. 2 tatuointia voisi ollakin kivannäkönen, mutta kun niitä pitää olla kiertämässä ympäri vartaloa. Mielestäni on mauttoman näköstä.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:58"]
Ehkä yksi tai max. 2 tatuointia voisi ollakin kivannäkönen, mutta kun niitä pitää olla kiertämässä ympäri vartaloa. Mielestäni on mauttoman näköstä.
[/quote]
Ketä kiinnostaa mikä on sun mielestä mauttoman näköistä? Ei niitä tatskoja sua varten oteta tai jätetä ottamatta.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:37"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:21"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:11"]Siis mikä helvetti teitä vaivaa kun pitää koko ajan olla mussuttamassa ihmisten ylipainoista?! Kyllä he sen vaan itsekkin teidostaa ja ette todellakaan voi tietää sitä todellista syytä mistä se johtuu.
Ja kertokaa nyt oikeesti järkevä syy sille, että miten helvetissä se teidän luuviulujen elämään vaikuttaa jos naapurin pirkko on lihava?!
[/quote]
Ei oo mitenkään mahdollista, että se lihavuus johtuu vaan omasta piittamattomuudesta!!!
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hohoijaa.. Lihavistahan sitä tässä maassa maksetaankin.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:45"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:05"]Aikansa kutakin. Pienten lasten kanssa kaikki ei jaksa huolehtia itsestään erinäisistä syistä. Kyllä niistä upeita naisia kuoriutuu muutaman vuoden kuluttua. Kokemusta on.
[/quote]
Kyllä ne kummasti muualla maailmassa jaksaa. Katsopa esimerkiksi ranskalaisia ja italialaisia äitejä.
[/quote]
Veikkaan että ranskalaisilla ja italialaislla äideillä on enemmän apua saatavana lasten hoidossa, tai sitten he eivät paiski kahta hommaa samalla kuten Suomessa, eli ovat työelämässä täysillä mukana ja hoitavat kodin ja lapset vapaa-ajalla. En tosin tiedä, en tunne kyseisen maan äitejä. Italialaiset lapset kuulemma ovat tutkimusten mukaan kuitenkin huolestuttavasti lihoneet.
[/quote]
Suomalaisilla naisilla on tutkimusten mukaan kuta kuinkin eniten "omaa aikaa", jota ei käytetä työhön ja/tai taloudenhoitoon, Euroopassa. Joten se, että olemme muka hirveän kiireisiä, ei kyllä ole mikään syy sille, että käytämme myös vähiten rahaa koko mantereella pukeutumiseen ja kauneudenhoitoon, eli siihen "itsestämme huolehtimiseen".
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että Pohjois-Italiassa varsinkin naisten elämä on järisyttävän hektistä suomalaiseen elämään verrattuna. Niin hektistä, että lapsia ei edes ehditä tehdä kuin yksi keskimäärin 35-vuotiaana. Oma "mamma" toki antaa yleensä tuolloin lastenhoitoapua, mutta vain, koska töihin on palattava 3+5 kuukauden äitiysloman jälkeen, jos ne haluaa pitää, lyhennettyihin päiviin ei ole varaa, vaikka sellaisen saisi, ja päiväkodit menevät kiinni lounasaikaan.
Sanoisinkin, että italialaisten äitien hoikkuuden salaisuus on syömättömyys (lounastaolla täytyy hoitaa juoksevia asioita, joten illallinen, jonka äiti tietysti valmistaa, on päivän ainoa oikea ateria) ja stressi. Muu "itsestä huolehtiminen" saattaa sitten olla ainoa harrastus, viikoittainen kampaajakäynti on perinteisesti ollut myös italialaisten kotiäitien tapa irrottautua arjesta tunniksi-pariksi. Tosin nuoret, töissäkäyvät naiset harvemmin enää käyttävät lauantaiaamua jonottamalla luottokampaajalle, vaan tyytyvät väriin kerran kuussa.
Toinen asia sitten on, onko pään väristä ennemminkin kuin sen sisällöstä huolehtiminen tervettä, mutta ehkä tähänkin olisi löydettävissä joku kultainen keskitie...
[/quote]
Hassua miten erilainen todellisuus täällä minun pohjois-Italiassa on. Kyllä noita kotiäitejä löytyy paljon, joilla on aikaa ihan reilusti käytettävissä. Meidän tarhat menevät kiinni kello 16 ja aukeavat kello 7.50. Lounas syödään siellä. Koulun voit valita 27 tuntia tai 40 tuntia viikossa. Monet käyvät lauantaisinkin ja vanhemmat tekevät silloin omia juttujaan.
Tuon kampaaja jutun allekirjoitan, se on tärkeää toisille.
Ruokavalio on vaan niin erilainen ja italialainen on muutenkin siroluisempi ja ulkonäkökeskeisempi.
Itse en kyllä ole koskaan ajatellut että elämä täällä olisi jotenkin hektistä tai stressaavaa. Harvoin kenellekään on niin kiire minnekään, ettei syömään ehtisi. Varsinkin kun lounastauko kestää pari tuntia.
No onhan me äidit ja perheet siellä Muumimaailmassa järkyttävää katsottavaa. Ei siitä mihinkään pääse. Äideillä ei meikkiä, ei tukkaa laitettuna, tunika ja leggarit päällä, feikkicrocsit koko perheellä ja äidillä löysä vatsa ja iso perse. Olis ruotsalaiset ja Etelä-Eurooppalaiset aika kauhistuneita!!!! Siellä naisten laittautuminen itsestään huolehtiminen on NORMI, Suomessa ei ole, etenkään maaseudulla.
Tuosta lihavuudesta... Kyllä sitä saa ja TULEE KAUHISTELLA!!! Ei ole normaalia sanoa, että 42 on normaalin naisen leskimääräinen koko. Se on iso! Ylipaino on järkyttävä asia kansanterveydelle!! 2-tyypin diabetes, nivelrikko ja sydän- ja verisuonisairaudet vievät jo nyt suurimman osan terveydenhuollon budjetista ja nämä tulevat räjähtämään käsiin kun nämä kolme-ja nelikymppiset ikääntyvät!
On täysin naivia väittää, että olen läski ja terve ja ylpeä siitä. Joo, sulla ei ole sairauksia 30-vuotiaana, mutta 55-vuotiaana varmasti on!
MIKSI annatte itsenne lihoa? Ettekö kunnioita yhtään itseänne ja kehoanne? Normaalipainoisena on varmasti parempi olla ja parempi itsetunto kuin hyllyvänä valaana. Se Värikäs Pipsa -blogi on kaikkeista surullisin. Nainen on sairaalloisen lihava ja ei tule kävelemään niillä jaloilla 10 vuoden päästä. Ja häntä jopa ihannoidaan?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:05"]Aikansa kutakin. Pienten lasten kanssa kaikki ei jaksa huolehtia itsestään erinäisistä syistä. Kyllä niistä upeita naisia kuoriutuu muutaman vuoden kuluttua. Kokemusta on.
[/quote]
[/quote]
Tiesitkö myös sen, että esimerkiksi Italiassa, on melkein koko suku saman katon alla. On mummit ja vaarit ja siskot ja veljet ja lapset ja miehet ja vaimot. Siinä on apua kerrakseeb, kun miehet hankkii elannon, mummit tekee ruuan ja hoitaa kotitaloutta, auttaa lasten hoidossa. Jää siinä kerrakseen aikaa äitylille podata ja hankkiutua raskauskiloista eroon,
Kyllä se vähän siinä kohtaa aikaa sakottaa, oli sitten yh tai ei. Kun mies käy töissä ja itse pyykkää, siivoaa, tekee ruokaa, hoitaa lapset, niin ei siinä paljoa aikaa itselleen jää, toisin kuin niillä Italian mammoilla.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 01:20"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:58"]
[/quote]
Ketä kiinnostaa mikä on sun mielestä mauttoman näköistä? Ei niitä tatskoja sua varten oteta tai jätetä ottamatta.
[/quote]
Kuullostaa vähän siltä, että olet ottanut innostuksissani liian monta tatskaa ja nyt harmittaa:D Pirun rumia ovat ja nolaatte itsenne esittelemällä niitä hihattomissa paidoissa. Pitäkää piilossa ne, jos ette kestä muiden mielipiteitä.
Laihat äidit vaan eivät viitsi lähteä sinne. Taitaa mennä omat tarpeet edelle.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:38"]Onko 42 muka vielä normaali koko? Oma kokonu on 36, 10 vuotta sitten ennen lapsia kokoni oli 34. Ikää minulla on 35 ja kolme lasta 10, 8 ja 6 vuotiaat.
[/quote]
Voi pientä. Nytkö huomasit, ettei sinua pidetäkään standardina ja kaikkien kokoa verrata sinuun todetakseen kuka on normaali ja kuka ei.
Karmeet defenssit menee mammoilla päälle. Olen itse kokoa 44 ja se ei todellakaan ole normaali koko, se on läskin koko, piste.
Koitan päästä tietenkin jatkuvasti eroon. Eikä se ole selitys, että jossain on vielä läskimpiä jne. Itsehän me läskit siitä kärsitään. Selittäkää mitä selitätte, minä ainakin olin huomattavasti paremman näköinen koossa 38 ja siihen pyrin edelleen.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:37"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:21"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:11"]Siis mikä helvetti teitä vaivaa kun pitää koko ajan olla mussuttamassa ihmisten ylipainoista?! Kyllä he sen vaan itsekkin teidostaa ja ette todellakaan voi tietää sitä todellista syytä mistä se johtuu.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Turvat tukkoon niistä hoidoista ja verorahoista sekä lihavuudesta, kun ei niistä ole mitään käsitystä. Lihavuutta EI arvioida silmillä vaan pituuden ja painon suhdeluvulla, joka korreloi terveysriskin kanssa. Monet niistä teidän makkaramutseista ovat NORMAALIpainoisia eikä heillä ole mitään terveysriskejä.
Olisi hyvä, jos se oikea vaalea roska poistuisi palstalta ja antaisi aikuisten keskustella. Juuri te köyhät, eronneet ja vosut, joilla on lapsia useammalle kuin yhdelle miehelle. Te, jotka pidätte muumimaailmaa typeränä paikkana VAIKKA lapset viihtyvät.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:29"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:20"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:15"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:11"]
Mä veikkaan, et sun perse on yhtä kiintee kuin mun kristallipallo!
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:06"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:02"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:57"]
Mutta mieluummin vaikka Bulgarian Sunny Beachille kuin jonnekin landelle Naantaliin.
[/quote]
En pysty lopettaan nauramista!!!
[/quote]
Et pystykään, koska et pääse neljän lapsesi kanssa etelänlomille. Naantali ja Muumimaailma on sulle passeli. Sitäpaitsi SB on mainettaan parempi. Oletko käynyt?
[/quote]
En, mut oltiin Costa Ricassa. Mainettaan parempi. Ootko käyny?
[/quote]
No kiva kiva. En ole käynyt Costa Ricalla. Mutta mun mies on paremmannäköisempi ja isokullisempi kuin sun mies ja mä olen laihtunut paljon! Happy happy happy!!!
[/quote]
No niin muuten onki! :D (se on muuten Costa Ricassa)
[/quote]
Sulla on enemmän rahaa kuin mulla, mutta mun perse on kiinteempi kuin sun kristallipallo kertoo.
[/quote]