Sulattaako helle vanhempien aivot - lapsen alastonkuvien jako
En ole varma, onko tästä aiheesta jo tänä kesänä täällä keskusteltu, mutta olen itse kauhistellut tätä ilmiötä pitkin kesää facebook- uutisvirtani myötä.
On helteet, ja lapsista on ihana leikkiä pihalla vähissä vaatteissa. Jopa ilman niitä vaatteita. Vanhempien on ihana tallentaa kivoja kesämuistoja ja ottaa rullakaupalla kuvia muistoksi. Mutta... Minkä helvetin takia niitä pitää jakaa facebookkiin?
Ymmärrän, että joillain on kavereissa se alle 50 ihmistä ja kaikki lähisukulaisia. Uskotaan ja luotetaan, ettei kuvat päädy muiden silmille. Koskaanhan ei tietenkään voi olla varma. Sitten on niitä, kenellä on satoja kavereita, enemmän tai vähemmän suurella suodattimella listalle valikoituneita ihmisiä. Ihmisiä, joista ei enää oikeastaan tiedetä asuinpaikkaa, saatika muita edesottamuksia. Kuudesta sadasta ihmisestä löytyy mielisairaita, alkoholisteja, huumeidenkäyttäjiä - miksei myös pedofiilejä? Pedofiilithän tunnetusti mielletään Jammu-sedän näköisiksi namusediksi. Todellisuus kuitenkin on, että pedofiili voi näyttää miltä tahansa. Ja olla jopa kumpaakin sukupuolta. Yksikin väärä kaveri listalla, ja lapsen kuva päätyy runkkausmateriaalikansioon. Vaikka sanotaankin, että kuvien kuolailu ei itse lasta vahingoita, minua itseäni oksettaa ajatus että joku hakkaisi hanskaan lapseni kylpyvideolle.
Sitten on vielä tämä ryhmä, joka jakaa kaikki videonsa automaattisesti asetuksella ''julkinen''. Siellä sitten on Mikon ja Matildan kesäinen jumppavideo koko maailman nähtävillä. Nostellaan jalkoja pimppi ja pippeli heiluen ja kieritään letkun alla. Normaalille ihmiselle hauskaa ja söpöäkin katsottavaa. Häiriintyneelle ihmiselle seksuaalisesti kiihottavaa ja innostavaa materiaalia.
Kaikki ihmiset eivät valitettavasti ole mieleltään terveitä. Pidetään kaikki huoli siitä, ettei meidän lapsista tule välineitä heille toteuttaa sairaita piirteitään, jooko?
Vaikka kukaan pedo ei lapseeni koskisikaan, niin ajatus siitä että joku runkkaisi hänen kuvalleen on harvinaisen etova.