Mistä ihmeen syystä rintojen koko kasvaa keski-iässä (laihalla) ?
En ole lihonnut päinvastoin laihtunut entisestään viime vuosina ja olen hoikka 46 v nainen. Kuppikoko on kasvanut samalla C->E. Onko kenellekään käynyt näin? Olen aika ihmeissäni, kun sain taas uusia liivit. Eikä ole mitään vaihdevuosia vielä. Mistä voi olla kyse?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Tuon täytyy liittyä jotenkin kehon valmistautumiseen menopaussiin. Kroppa tulkitsee ettei enää tulevaisuudessa tarvi imettää ja näihin voi nyt sitten varastoida rasvaa (pienirintaisillahan on vähemmän imetysongelmia kuin isorintaisilla, ilmeisesti runsas rasvakudos voi häiritä maitorauhasten toimintaa). Olen 41 v. ja huomasin saman nyt kesällä, rinnat on kasvaneet B:stä C:hen ja mikä parasta, ne on nyt aika piukat ;) Olen imettänyt kaksi lasta ja vähän on ollut löysyyttä, ei pahasti mutta nyt kuitenkin kiinteämmät.
Minullakin kasvaa, ja ultralla on todettu, ettei ole rasvaa vaan hyvin tiivistä rintakudosta. Eli hormonaalista se on.
Hyvä, kun löysin tämän ketjun. Olen 46-vuotias, hoikassa kunnossa olevan nainen. Rintani ovat kasvaneet huomattavasti viime vuosina, vaikka olen itse päin vastoin laihtunut. Vaihdevuosien kohdalla mainitaan, että rinnat pienenevät ja löystyvät, Itselläni on aivan päinvastoin, kasvavat ja jopa kiinteytyvät (on siis varaakin kyllä ollut). Olen nyt havahtunut siihen, että taas pitäisi koko päivittää isommaksi.
Kävin keväällä mammografiassa, jossa rinnat ultrattiin. Kyse on rintakudoksesta, joka on jostain syystä kasvanut ja joka onneksi todettiin terveeksi. Ylempänä ketjussa oli maininta, että 20 prosentilla käy näin päin. Äidiltäni en voi asiasta kysyä, toisaalta esim. isomummollani oli vanhana erittäin suuret rinnat, oli kyllä muutenkin pyöreä.
Eipä tässä mitään, saahan niitä isompia liivejä kaupasta, mutta tuli yllätyksenä. Olisin kuvitellut, että homma menee toiseen suuntaan. Jotenkin tuntuu, että vaihdevuodet ovat yhtä mylläkkää, yksi sanoo yhtä ja toinen toista. Kaipa ne on niin yksilölliset sitten kaikilla.
Olen 54 ja mulla myös kasvanut nyt vuoden kahden sisällä seuraavaan kuppikokoon. Ei ole vielä vaihdevuosia.
Ehkä tämä on valmistautumista vaihdevuosiin, kun vyötärölle tulee rasvaa.
Ja suklaa maistuu.
Rinnat aika pinkeet monesti.
Alkaisi sullekin kuppikoko merkkaamaan, kun se kasvaisi E:ksi, etkä niillä r innoilla pysryisi enää juoksemaan.
Hanki Shock Absorberit. Niillä pystyy juoksemaan paljon isommillakin kuin E-kupin rinnoilla.