Mistä ihmeen syystä rintojen koko kasvaa keski-iässä (laihalla) ?
En ole lihonnut päinvastoin laihtunut entisestään viime vuosina ja olen hoikka 46 v nainen. Kuppikoko on kasvanut samalla C->E. Onko kenellekään käynyt näin? Olen aika ihmeissäni, kun sain taas uusia liivit. Eikä ole mitään vaihdevuosia vielä. Mistä voi olla kyse?
Kommentit (24)
Tuon täytyy liittyä jotenkin kehon valmistautumiseen menopaussiin. Kroppa tulkitsee ettei enää tulevaisuudessa tarvi imettää ja näihin voi nyt sitten varastoida rasvaa (pienirintaisillahan on vähemmän imetysongelmia kuin isorintaisilla, ilmeisesti runsas rasvakudos voi häiritä maitorauhasten toimintaa). Olen 41 v. ja huomasin saman nyt kesällä, rinnat on kasvaneet B:stä C:hen ja mikä parasta, ne on nyt aika piukat ;) Olen imettänyt kaksi lasta ja vähän on ollut löysyyttä, ei pahasti mutta nyt kuitenkin kiinteämmät.
Teininä mua haukuttiin laudaksi ja oli tosi pienet tissit. Synnytysten jälkeen tissit kasvoivat D kuppiin. En tajua...
Onko mitta rintojen alta pienentynyt?
Jaa. Mulle ei tissien koko ole elämän tärkein asia. Hyvä vaan etteivät ole urheillessamtiellä.
No voi kun mullakin kävis näin. Päivän ilahduttavin viesti, jotain mitä odottaa. Kiitos tästä :D
Samaa asiaan olen pähkäillyt, vaikka muutos on pienempi. Vuoden sisään (olen 35v) koko on kasvanut B>C. Paino ei ole noussut. Mun puolestani saa vielä yhden kupin kasvaa ;) .
Ei liity lapsiin, raskauksiin, pillereihin tai vaihdevuosiin.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 23:13"]
Onko mitta rintojen alta pienentynyt?
[/quote]
Minulla ainakin on sama rinnanympärys kuin aiemminkin, eli 70. Entiset (=kaapista löytyvät, tai uudet vastaavat kaupassa) 70B-rintsikat eivät kerta kaikkiaan mahdu (tissit tursuvat kupeista), pitää olla 70C.
t.5
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 23:15"]Jaa. Mulle ei tissien koko ole elämän tärkein asia. Hyvä vaan etteivät ole urheillessamtiellä.
[/quote]
Alkaisi sullekin kuppikoko merkkaamaan, kun se kasvaisi E:ksi, etkä niillä r innoilla pysryisi enää juoksemaan.
[/quote]
Minulla ainakin on sama rinnanympärys kuin aiemminkin, eli 70. Entiset (=kaapista löytyvät, tai uudet vastaavat kaupassa) 70B-rintsikat eivät kerta kaikkiaan mahdu (tissit tursuvat kupeista), pitää olla 70C.
t.5
[/quote]
Ihan sama minulla, 70B:stä 70C:hen. Olen imettänyt kahta lasta, ja rinnat siitä johtuen myös vähän löysistyneet. Isontumisen syynä saattaa olla myös kasvaneet rintalihakset, koska käyn body pumpissa pari kertaa viikossa. Selkeästi on rinnat kiinteytyneet parin viime vuoden aikana.
Meillä suvussa ihan sama. Äidillä H kuppi, nuorena ollut C. Nyt kolmekymppisenä mullakin ennen C nyt alkaa menee jo E-F.
Ps: Juokseminen onnistuu hyvillä liiveillä. Vaikka 2 päällekkäin, jos ei muu auta.
Hormonitoiminta muuttunut tai esim jotkut lääkkeet?
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 08:39"] Isontumisen syynä saattaa olla myös kasvaneet rintalihakset, koska käyn body pumpissa pari kertaa viikossa. Selkeästi on rinnat kiinteytyneet parin viime vuoden aikana.
[/quote]
Millaisia liikkeitä tuolla tehdään? Voiko tehdä kotona (painoja löytyy)? Oikeastiko rinnat näyttävät kasvavan jos rintalihas kasvaa? Vain pari kertaa viikossa harjoitusta kuulostaa aika vähältä (=hyvältä) tulosten saamiseksi.
Mulla kasvoi kolmenkympin jälkeen rinnat ihan älyttömästi. Ennen oli A-B. Nyt on DD. Asiaa ääneen ihmetellessäni äitini totesi että Se on meillä sukuvika, sama kävi äidille, hänen siskoilleen ja heidän äidilleen. Eletään lautana siihen kolmeenkymppiin ja sitten yhtäkkiä tissit kasvaa. Suurin osa kavereista edelleen epäilee että kävin ottamassa silikonit.
Jotain hormonaalista sen kai täytyy olla? Meidän suvussa ei liity edes lastensaantiin, kun osalla on ollut lapsia ja osalla ei... Musta muuten tuntuu että nännitlin kasvoi samalla, ja ehkä vähän tummui?
20- 30v oli 75 c , nyt 43 v. 75 e... ei lapsia tms. Vaikuttavia muutoksia.
Erittäin yleistä on. Esivaihdevuosiin liittyvät hormonaaliset muutokset tekee sen, että rasvan jakautuminen kehossa muuttuu. Takapuoleen ja reisiin ei enää kerry niinkään, sen sijaan tisseihin ja valitettavasti myös vyötärölle pakkaantuu rasvaa joka ennen oli ensinmainituissa paikoissa.
Naishormoneista se johtuu, vaikuttavat naisen elämään sieltä puberteetistä asti. Rinnat voivat kasvaa jatkuvasti hormonitoiminnan vaihtelujen takia. Myös vaihdevuosi-iässä 20% naisista rinnat kasvavat, vaikka toisilla taas pienenevät.
Puhun tässä siis vain kuppikoon kasvusta. Mun kuppikoko on kasvanut koko iän, kerran leikattu pienenmmäksi, mutta taas hätyytellän ennätyksiä. Viime vuonna käytössä oli ympäryksen osalta sopiva liivi kuppikokoa G, tässä syksyllä on alkanut tuntua liian pieneltä. Taas kerran.
Koko ajan kasvaa, eikä loppua näy.
- 25 v 70C
- 32 v esikoisen jälkeen 70D
- 35 v toisen lapsen jälkeen70E
- 50 v 70G on jo pieni.... painoa tullut tässä ajassa 10 kg, ja BMI on nyt 23.
Muita?