Maksan laskuni aina kun ne tulee, en eräpäivänä
Jotkut ihmettelee tällaista käytäntöä ja sano että laskut maksetaan aina eräpäivänä. Mitä av-mammat sanoo?
Kommentit (14)
Mä maksan kaiken aina tilipäivänä.
Noin mäkin teen :) eipä tarvitse sitten miettiä enään että onko muistanut maksaa kaikki laskut.
Mä maksan kaikki laskut parin viikon välein välittämättä eräpäivistä.
Mä maksan kaikki laskut parin viikon välein välittämättä eräpäivistä.
Mä yritän pistää laskut maksuun, kun ne tulee, mutta maksupäivänä on eräpäivä. Käytännössä maksan edellisenä päivänä, joskus päivän myöhässäkin... Huomenna on yhden laskun eräpäivä, nyt pitäisi jaksaa kaivaa verkkopankkitunnukset, mutta väsyttää.
Jaa, mä en jaksa niin usein kirjautua nettipankkiin. Kerään parin viikon laskut pinoon, ja maksan ne sitten kerralla pois.
Kerran yks apina laskutuksesta kehtas valittaa että olis kätevämpää että maksaisin eräpäivänä nää että hänen työ helpottuis. Oli niin vittumaisen kuulonen nuorikundi että sanoin että nyt rupeet kohtelemaan Mua kun sun kuuluiski eikä esittää mitään jumalaa siellä ja mähän maksan laskut just sillon ku huvittaa kun ei oo rahasta pulaa, sulle pitäs riittää että ne on eräpäivään mennessä maksettu. Tuli huono omatunto ja pyydän anteeksi. Mutta vähän voi miettiä mitä asiakkaalle sanoo ja miten.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:01"]Jotkut ihmettelee tällaista käytäntöä ja sano että laskut maksetaan aina eräpäivänä. Mitä av-mammat sanoo?[/quote]
Näin mäkin teen!
Sitä mukaa kun e-laskuja tulee, ohjelmoin ne menemään joko tilipäivänä tai maksan heti jos ep on ennen tiliä.
Maksan laskuja viikon-parin välein, miten niitä nyt sattuu tulemaan. Raha tosin lähtee tililtä vasta eräpäivänä.
Näin minäkin teen. Mun maapähkinöitteni kanssa on tuskin ihan hirveesti väliä, maksanko mä ne etuajassa vaiko eräpäivänä.
Yrityksillä, joilla liikkuu oikeesti suuria summia tilien välillä, sillä on enemmän merkitystä, kuinka kauan raha makaa tilillä ja kerää korkoa.
Laskuttajan näkökulmasta se on ihan sama, milloin maksat vaikka sen sähkölaskus, KUNHAN maksat sen kutakuinkin eräpäivään mennessä ja käytät ehdottomasti oikeaa viitettä. Rahaliikenne kulkee nykyään hyvin automatisoidusti. Oikealla viittellä se maksu kuittaa sen laskun, jolle se kuuluu. Ilman viitettä tai väärällä viitteellä se vaatii käsitöitä ja olet ehkä jo siinä vaiheessa saanut maksumuistutuksen. Nekin postittuvat automaattisesti, nääs.
Maksan sitä mukaa kun niitä tulee. Jos ei ole rahaa sillä hetkellä, niin maksan kun raskin. Jos menee yli 2 vkoa yli eräpäivän, niin soitan firmaan ja pyydän maksuaikaa. Keskimäärin kolme laskua vuodessa ei ole maksettu e.p. mennessä ja yhdelle pitää soittaa maksuaikaa.
Maksan sitä mukaa kun laskuja tulee. Korkomenetys on näiden muutaman kympin tai satasen laskujen kohdalla yksi kärpäsenlika, ja jos yksikin lasku unohtuu ja tulee muistutusmaksu, niin siinä menisi koko hyöty rahojen makuuttamisesta tilillä eräpäiviin asti.
Miksi sitä pitää ihmetellä. Hyvä jos on maksettu ajoissa.