kesäloman kertymisestä
Minulla loppui työsuhde 31.5.2013, jolloin minulle maksettiin kaikki siihen saakka kertyneet lomat rahana. Aloitin kuitenkin uudessa työsuhteessa saman työnantajan kanssa 1.6.2014. Mielestäni minulle kuuluu 2,5 lomapäivää per kuukausi ainakin ajalta 1.6.-31.3. Olenko oikeassa?
Kommentit (7)
Noin tehtiin varmasti juurikin siksi ettet saisi pitää lomaa 2013 kesällä ja että talvilomaa ei kertyisi. Vai mikä muu syy tuohon on ollut?3197
Oletko vieläkin siis samassa työpaikassa? Tokihan sulle on kertynyt uutta lomaa mutta sen määrästä en tiedä kun en tiedä onko sut palkattua "uutena" vai "vanhana" työntekijänä.
Vuosilomalaissa sanotaan, että loman ansainta ei katkea, mikäli työsuhteen päättyessä työntekijä siirtyy saman työnantajan palvelukseen. Näinolen tehnyt. Työnantaja on yksi ja sama taho.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 17:55"]
Vuosilomalaissa sanotaan, että loman ansainta ei katkea, mikäli työsuhteen päättyessä työntekijä siirtyy saman työnantajan palvelukseen. Näinolen tehnyt. Työnantaja on yksi ja sama taho.
[/quote]
ap on kuitenkin vuoden päivät ollut jossain muualla...
No niin. Ja aloitus uusiksi. Aloitin siis uuden työsuhteen 1.6.2013.
Joo, jos sut palkattiin ns vanhana työntekijänä, muuten ei. ELi katsopas työsoppariasi uudestaan.