Mikä taho voisi tukea minua löytämään kumppanin?
Olen eronnut nainen. Haluaisin löytää elämänkumppanin. Mitä kautta voisin saada siihen apua ja tukea (henkistä tukea ja käytännön tukea)? Tarvitsisin samalla pukeutumisneuvontaa, plastiikkakirurgiaa ja mentorointia. Olen hoikka ja melko sopusuhtainen, koulutettu ja työssäkäyvä nainen, mutta en ole missi- tai instabeibetasoa.
Muutenkin pitäisi saada ura nousujohteiseksi ja koti stailattua parisuhdeasioiden edistämiseksi. Tuntuu siltä, että pitää aina selitellä kamalasti, kun kerron koulutustaustastani (pääosin akateeminen) tai työstäni. Häpeän kaikkea mahdollista itsessäni. Monivuotinen sinkkuus ja elämän junnaaminen paikallaan kyllästyttävät. Mistä apuja kaltaiselleni?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsetunnon hankkiminen auttaa.
Se on niin hähmäinen ja iso kokonaisuus, ettei minulla ole eväitä sellaiseen juuri nyt.
Ei siihen muuta tarvita kun vaan googlaat "improve self-esteem" ja eteen tulee paljon hyviä ideoita, joita ei välttämättä itse tule ajatelleeksi :)
Toisin sanoen haluat palveluskunnan. Ja kulisseihin sopivan puolison.
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanoen haluat palveluskunnan. Ja kulisseihin sopivan puolison.
Täh? Haluaisin oikean puolison ja hänen löytämisensä mahdollistamiseksi tarvitsisin runsaasti muutosta elämääni sen kaikilla osa-alueilla. Kulissipuoliso olisi vain lohdutuspalkinto. Oikeasti haluaisin hyvän parisuhteen.
T. Ap
Ei mikään taho. Emme elä sellaisessa maassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään taho. Emme elä sellaisessa maassa.
Eli täytyy vain olla oma itsensä ja odotella, että jotain kävisi ja esim. rukoilla? Joku kaupallinen toimijakin olisi ok omasta puolestani. Itselläni on mennyt tässä odotellessa suurin osa aikuisiästäni, vaikka pari seurusteluakin on ollut.
T. Ap
Hyvä parisuhde EI VOI syntyä siitä lähtökohdasta että henkilöllä ei ole mitään itsetuntoa eikä kykyä asettaa kumppanille rajoja siitä johtuen. Olet itse kertonut että haluaisit jonkun joka semisti halveksuu sua koska ajattelet että sellaisessa on vikaa joka pitää sinusta. Jotenkin noin se meni, perus itsetunnottoman ajatusmaailmaa. Ja fantasioita äitihahmosta joka parantaa jne. Kumpi on parempi, rynniä nyt parisuhteeseen jolta on alusta asti pohja pois vai saada sitä kaipaamaasi tukea terapiasta ja pyrkiä vähän hitaammalla tahdilla ja tuen avulla kohti jotain tervettä. Ja erityisen tärkeää se on kun puhut perheestä. Lapsen äidillä täytyy olla itsetunto edes jollain tolalla.
Älä viitsi teeskennellä että sun eksä oli jotain muuta kuin täysi psyko, me vanhat palstavakkarit kyllä tiedetään. Olet myös ihan itse kuvannut parisuhteeseen liittyviä ajatusmallejasi joilla seuraavakin tulee varmuudella olemaan psyko jos etsit kumppania sillä perusteella. Itsetunnon hankkimiseen terapiassa ei mene kymmentä vuotta, kaksi vuotta lienee realistinen tavoite. Ja lisäksi, tuki mitä tässä aloituksessa kyselet on se terapia.