Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ja yksin matkustelu

Vierailija
15.07.2014 |

Ystäväi pyysi minua mukaansa laivalle Tallinnaan. Lapsesta erossa olo aika olisi n klo 12 ja kestäisi seuraavan illan yhdeksään. Minulla on vuoden vanha lapsi, joka olisi tuon ajan isänsä, mieheni, tutun ja turvallisen hoitajan kanssa.

Toinen ystäväni, joka ei lapsensa syntymän jälkeen ole ollut vauvastaan erossa kun kauppareissut, pahoitti kirjaimellisesti mielensä kun tätä asiaa hänelle hehkutin. :D Enkä tarkoita että siinäkään on mitään pahaa jos ei halua olla vauvasta erossa sekuntiakaan, kukin tavallaan.

Hän kertoi minulle, että olen todella vastuuton ja huono äiti jos lähden perheeni luota ystäväni kanssa tuolle reissulle laivalle. Hän kertoi, että äidin paikka on ehdottomasti kotona vauvan kanssa. Ja mainittakoon, että imetys loppui kun vauva oli 7kk. Hän myös päivitteli ja kauhisteli miten haluan olla vapaaehtoisesti vauvasta noin kauan erossa, ja että bilettää olisi pitänyt ennen kun lapsia alkaa hankkimaan. Mainittakoon myös, että en ole kertaakaan bilettänyt kun minulla lapsi on ollut.

Minulla ja miehellä on keskenämme hyvä ja luotettava suhde, rakastamme toisiamme kovin. Monesti sanotaan että laivoilla petetään. Tämä ei ainakaan omalla kohdallani todellakaan pidä paikkaansa, en koskaan miestäni pettäisi! Mutta sekin on ilmeisesti väärin tän kaverini mielestä, että meillä molemmilla on vielä omat ystävät lapsen saamisen jälkeenkin.

Nyt olisi vain niin mukava rentoutua ystävän kanssa laivalla, kun tietää että lapsi on turvallisissa ja hyvissä käsissä.

Tämä tapaus sai minut mietteliääksi, kannattaako sittenkään lähteä.. Mitä mieltä? Kuinka suuria aikoja itse olette olleet lapsistanne erossa?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 09:15"]

Mainittakoon, että tämä on provo.

Sä alat toistaa itseäsi! Liikaa epäolennaisia yksityiskohtia, liikaa kliseitä. Eikö sulla oikeasti ole elämää? Jotenkin surullista, että joku on niin yksinäinen, että viikosta toiseen kierrättää näitä vanhoja juttuja, vastailee itselleen ja kokee olevansa jotenkin tärkeä. Mene vaikka suihkuun ja pese hiukset!

[/quote]

Provo?? Tämä on kylläkin ensimmäinen aloitus minulla aiheesta. :D

Vierailija
22/41 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh. en lähtisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 21:50"]No huh. en lähtisi

[/quote]

Miksi?

Vierailija
24/41 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukkikset vauhis :'D mä oon kyllä käyny laivalla frendin kaa ku tyttö oli isäsä kaa. ryypättiin niin perkeleesti siitä kun bussilla lähdettiin ja kun takas tultiin =) ja teki hyvää!:) jaksoi taas vuoden lapsiarkea.

Vierailija
25/41 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 22:03"]

[/quote]

Miksi?

[/quote]

Siinä vaiheessa kun perhe on perustettu ja pieniä lapsia, tollaset laivalle menot tulisi unohtaa! Laivallahan suuri osa pettämisistäkin tapahtuu. Kyllä se lapsi tulisi olla ykkösprioriteetti kun sellaisen on kerran hankkinut.

[/quote]

Hyvin sä vedät. Enkä se synnyttää keskustelua. ;)

Vierailija
26/41 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 13:37"]

kukkikset vauhis :'D mä oon kyllä käyny laivalla frendin kaa ku tyttö oli isäsä kaa. ryypättiin niin perkeleesti siitä kun bussilla lähdettiin ja kun takas tultiin =) ja teki hyvää!:) jaksoi taas vuoden lapsiarkea.

[/quote]

ja ikä oli...

Vierailija
27/41 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lähdet reissuun ja nautit siitä. Ystäväsi on marttyyri, mielensä pahoittaja ja hänellä selvästi ei ole kaikki kotona. Itselläni on vuoden vanha lapsi ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että meille äideille tekee hyvää päästä joskus edes pienelle reissulle ilman lasta, tekee hyvää omalle päälle ja sitten jaksaa taas paremmin arkea.

Vierailija
28/41 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 13:43"]

[/quote]

ja ikä oli...

[/quote]

28v

Vierailija
29/41 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 13:43"]

[/quote]

ja ikä oli...

[/quote]

28v

[/quote]

Sarkasmia = ironian alalajia...

Vierailija
30/41 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ikinä tekisi lapsia, jos siinä pitäisi olla vähintään vuosi kiinni 24/7. Ihan älytöntä. Isäkin pystyy kasvattamaan lapsen täysin yksin. Ja pitäähän sen lapsen nyt isänsä kanssa olla. Jossakin päin maailmaa koko suku, heimo tai muu yhteisö pitää huolen vauvasta, ei vain yksi ihminen. Mitä jos alle vuoden ikäisen vauvan ainoalle kontaktille tapahtuukin jotain?

Vierailija
31/41 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tuossa vaiheessa ollut lapsesta noin pitkään erossa, pisin ero taisi olla 1,5 tuntia. Olin tuossa vaiheessa vielä melko tiiviissä symbioosivaiheessa ja minusta olisi tuntunut pahalta olla lapsesta erossa noin pitkään. Ehkä ystäväsi on samassa tilanteessa ja kokee samalla tavalla. Ja ehkä hänen miehensä ei ole osallistunut lapsen elämään niin tiiviisti kuin sinun. En siis lähtisi tuomitsemaan sinun reissua sillä perusteella, miten ystäväsi asian kokee, ja miten itsekin olisin kokenut vastaavassa vaiheessa. Sinulla on erilainen tilanne ja voit lähteä. 

Näissä asioissa pitäisi pystyä ymmärtämään toisenlaisia tilanteita puolin ja toisin. Minulla oli vauvan kanssa tiivis alku enkä olisi pystynyt tai halunnutkaan olla hänestä erossa paria tuntia enempää. Se ei vain tuntunut hyvältä. Kyllä äidillä pitää olla näissä tilanteissa oikeus kuunnella itseään ja vaistojaan ja toimia sen mukaisesti ilman että toiset selittävät suu vaahdossa, että vauvan pitää totutella yökyläilyyn tai että äidin pitää päästä irti. Se irtaantuminen tapahtuu kyllä ajallaan sitten kun äiti ja lapsi ovat siihen valmiita.

Meillä oli tiivis alku ja kesti pitkään ennen kuin miehellä alkoi olla tasavertainen rooli hoitajana, koska imetys jatkui niin pitkään. Lapsesta kasvoi kuitenkin reipas ja itsenäinen, rohkeakin. Ja mies on löytänyt omat juttunsa, joita tekee lapsen kanssa kahdestaan ja heillä on mutkaton ja läheinen suhde. Kun lapsi on pienenä saanut olla turvallisesti äidin lähellä, niin sitten ei isompana tee tiukkaa mennä omiin seikkailuihin ja olla kotoa pois.

Vierailija
32/41 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, kyllähän tuon ikäiset ovat jo päivähoidossakin... kyllä isällekin pitää tarjota mahdollisuus olla lapsen kanssa kahdestaan. Työkaveri (mies) oli ensimmäistä kertaa lapsen kanssa kaksin yötä kun lapsi oli 6vk ja äidillä oli työmatka.

Aivan häiriintyneitä nämä 'biletys ennen lapsia' kommentit, kyllä aikuisten pitää kokea aikuisten juttuja, tai taantuu av-mamman tasolle.

Reippaasti vain risteilemään...

Vierailija
33/41 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 22:03"]

[/quote]

Miksi?

[/quote]

Siinä vaiheessa kun perhe on perustettu ja pieniä lapsia, tollaset laivalle menot tulisi unohtaa! Laivallahan suuri osa pettämisistäkin tapahtuu. Kyllä se lapsi tulisi olla ykkösprioriteetti kun sellaisen on kerran hankkinut.

Vierailija
34/41 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 jatkaa. olisi kannattanut tosiaan jättää lapsenteko myöhemmälle kun viinahammasta kolottaa selvästi!

Vierailija
35/41 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mies on toinen vanhemmista ei mikään tuttu hoitaja.

Itse jatkoin koulua kun vauva oli 6kk täyspäiväisesti ja olipa tuo lapsi silloin isänsä kanssa. Minusta ihan sama kumman kanssa meistä aikaa viettää.

Vierailija
36/41 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:38"]Se mies on toinen vanhemmista ei mikään tuttu hoitaja.

Itse jatkoin koulua kun vauva oli 6kk täyspäiväisesti ja olipa tuo lapsi silloin isänsä kanssa. Minusta ihan sama kumman kanssa meistä aikaa viettää.

[/quote]

Ps teen joka vuosi kolmen yön kaupunkiloman ilman miestä ja lasta (tietty lapsi nyt jo yli 3v)

Vierailija
37/41 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pienen lapsen äiti ja armoton biletyksen tarve. ei mee hyvin ei :(

Vierailija
38/41 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äiti sitä ja äiti tätä ja äitiäitiäitiäitiäiti kiinni lapsessa 24/7. MITES SE ISÄ!!!!

Vierailija
39/41 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

teiniäiti neuvoja kyselemässä :DDD

Vierailija
40/41 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:13"]

teiniäiti neuvoja kyselemässä :DDD

[/quote]