Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUS:N TERVEYDENHUOLTO ON ROMAHTANUT!! Päivystyksessä 60 tunnin jono. Miten näin kävi?

Veronmaksaja
13.07.2021 |

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008122547.html

2,5 vuorokauden odotus heinäkuussa. On siinä istumista kipeällä ihmisellä.

Nyt vain odottelemaan syksyn influenssaepidemiaa.

Miksi helv....issä Suomen terveydenhuolto on ajettu näin rapiolle?

Kommentit (963)

Vierailija
281/963 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole mikään uusi juttu. Tilanne on ollut sama koko korona ajan ja ei kiireellisiä hoitaja peruttu ja osastoja suljettu.

Jo ennen koronaa oli hoitaja ja lääkäri pula ja nyt jotkut ovat vaihtaneet alaa.

Myös eläkeläiset on pyydetty töihin esim. rokotuksiin.

Vierailija
282/963 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain tilanne että opiskelemaan haluavia on niin vähän että jäisi paikkoja vapaaksi? Ei. Lisätään siis koulutuspaikkoja. Ja turha inistä että ei sinne kaikkia haluta, ei tarvitsekaan ihan kaikkia mutta varmasti hyviä hakijoita jää vaille opiskelupaikkaa

Epäilen. Pari tuttua ilmoitti juuri päässeensä opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Kumpikin on yli 40, alla aikaisempia ammattitutkintoja, joita eivät voi terveyden takia tehdä, ja kumpikin on vähemmän älykäs. En tajua miten noiden ihmisten on tarkoitus pärjätä sairaanhoitajan opinnoissa, äly ei vaan riitä. Varsinkin toinen on kyllä ihana ja lämmin ihminen, mutta tyhmä kuin saapas (anteeksi), toinen taas on hermoheikko kiukuttelelija, joka vetää itkupotkuraivarit pienimmästäkin vastoinkäymisestä, ja selittelee kiukutteluaan suorapuheisuudella. Kauhistuttava ajatus, että joutuisi heidän hoitoonsa.

Miten voivat muutenkaan tehdä hoitajien työtä, jos terveys ei riitä aikaisempiin töihin? Hoitajan työssä vaaditaan kuitenkin hyvää terveyttä( fyys- psyyk)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/963 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkakaa vaan palkkakuopan kaivamista, työolojen kurjistamista ja pakkorokotuksista mutisemista niin homma menee aina vaan hullummaksi! Ei kukaan täysjärkinen hakeudu tällä hetkellä alalle ja alalle olitkatkin sinnittelevät juuri ja juuri työnsä kanssa.

Mua kiinnostaisi tietää, paljonko hoitajat oikeasti saavat palkkaa. Eräs ystäväni nimittäin laskee nykyisessä työpaikassaan sairaanhoitajien palkkoja, ja sanoi kerran yhdessä keskustelussa ohimennen, ettei ymmärrä hoitajien jatkuvaa märinää palkastaan, koska syytä siihen ei olisi. Peruspalkka ei kuulemma ole kummoinen, mutta vuorotyön tuomat lisät tekevät palkasta kuulemma melko ison. En ryhtynyt sitten euromääriä kyselemään. Mutta jotenkin olen alkanut epäilemään näitä puheita palkkakuopasta.

Työolosuhteissa ja -ilmapiirissä on aivan varmasti parantamisen varaa paljonkin.

Sairaanhoitaja tienaa roimasti enemmän kuin esim. jäteauton kuljettaja, joka hänkin tekee työtä kuumassa ja tukalassa ympäristössä. Kumpaankin työhön riittää sama koulutustaso. Matalasti kouluttautuneilla on keskimääräistä enemmän riitoja työpaikoillaan, eivät lääkärit toisiaan säti ja pilaa toistensa työilmapiiriä. Kyllä hoitajat tekevät sen ihan itse.

Itseasiassa jäteautonkuljettajat tienaa yllättävän hyvin! Ainakin 90-luvulla kun itse sitä hommaa tein.

Vieläkin! Kävin googlaamssa uteiliaisuudesta. Vuonna 2018 jäteautonkuljettajan palkka oli 3123€/kk. Että sillälailla! Tosiaan näköjään tienaavat paremmin kuin minä sairaanhoitajana poliklinikalla 15v työkokemuksella!

Minäkin osasin guuglata sinun käyttämäsi tilaston, että sillalailla! Siinä samassa taulukossa sairaanhoitajan palkaksi kerrottiin 3133€ kuukaudessa, että sillälailla! Enemmän kuin jäteautonkuljettaja siis. Ovatko kaikki sairaanhoitajat yhtä typeriä kuin sinä?

Vierailija
284/963 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä hoitajille jonoteta vaan lääkärille.

Eikö niitä hellepotilaita kuitenkin nesteytä hoitajat? Laittaa tippaan jne.

Hellepotilaita on kaiken ikäisiä, myös nuoria.

Ei hoitaja saa tehdä mitään, ennenkuin lääkäri on nähnyt potilaan ja antanut tutkimus - ja hoitomääräykset, ei edes sitä tiputusta aloittaa. Kannattaa muuten muistaa kaikkien juoda!

Suola kannattaa muistaa myös (en suosittele ruokasuolaa vaan käsittelemätöntä suolaa). 

Olin noidannuolen vuoksi sairaalassa ja jotain lievää lääkettä sai antaa alkuun. Itse lääkärin tuloon meni kuitenkin monia tunteja eikä hoitaja voinut antaa lisää lääkettä, vaikka näki, etten pysty liikkumaan lainkaan. Kun sain seuraavan kerran noidannuolen, soitin ystävälle, joka tuli antamaan lääkkeet kotonani ja pääsin paljon nopeammin jaloilleni kuin sairaalassa. Lääkkeet ihan samoja, edes sairaalassa ei saa piikillä kipulääkettä tai relaksanttia. 

Jos menee lämpöhalvauksen vuoksi sairaalaan, voi varautua varmaan siihenkin, että taju menee odottaessa. 

Vierailija
285/963 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun myös siihen joukkoon joka ei ymmärrä tätä jatkuvaa parkua sh palkoista.

Joku kertoi peruspalkan olevan 2600 ilman vuoro, yö jne.lisiä.

Jos et saa niitä lisiä niin silloinhan et tee 3-vuorotyötä vaan 8h päivä ja 5 päivää viikossa ?

Joku toinen toi esiin ettei veemäistä duunia korvata jollain 200e palkankorotuksella. Esim.mulle sais maksaa 10 000 ja yli että menisin päiväkotiin tai opettaisin jotain kakaroita.

Ja ei ne insinööritkään aina kultaa vuole, DI :t saattaa jo päästä lähelle.

Vierailija
286/963 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facepalm kirjoitti:

Läs kit taas itkee kun on lämmintä

Mitä vit*ua nyt taas? Epäkehittyneillä aivoillasi päätät että tämä on oiva uutinen vitsailla tilanteella. Ymmärrätkö olleenkaan mitä tämä tilanne tarkoittaa, ä p ä r ä?

Vierailija
287/963 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajille paremmat työolot. Pitää palkata ennemmän hoitajia töihin!

Varmaan sitäkin, mutta voisi kyllä aloittaa siitä, että järkeistetään toimintaa. Mietitään mihin hommiin ihan oikeasti tarvitaa lääkärin tai hoitajan koulutus ja mitkä voi hoitaa joku muu. Tiedän, että on vastuukysymykset yms, mutta ihanko oikeasti koronapiikin ajanvaraukseen tai varsinaiseen pistämiseen tarvitaan kolmivuotinen koulutus?

Järjestelmissä ja kuulemani mukaan myös johtamisessa on myös parantamisen varaa.

Siihen rokotepiikin pistämiseen kyllä, koska pitää osata myös toimia siinä tapauksessa, että potilas saakin esimerkiksi anafylaktisen shokin. Tosin nyt kun mietin kertoja, kun kävin itse hakemassa rokotukseni, niin periaatteessa rokotteen olisi voinut antaa joku muukin, kunhan siellä isossa hallissa olisi sitten ollut riittävästi sairaanhoitajia valmiina toimimaan, jos jotain olisi tapahtunut. Näin äkkiseltään kuitenkin mietin, että oli ehkä sittenkin parempi, että sairaanhoitajia oli useita pistämässä ja isossa hallissa oli vain yksi henkilö tarkistamassa, että mitään ei tapahdu. Nimittäin jos olisi useampi saanut anafylaktisen shokin tai olisi  tullut jotain muuta, sieltä ylhäältä olisi voinut tulla rokottajina toimivia sairaanhoitajia apuun. Moni insuliinidiabeetikko osaisi ihan hyvin sen piikin pistää, mutta toimiminen sitten noin muuten - jos jotain tapahtuu - olisikin jo toinen juttu. 

Mutta noin muutoin tuohon koulutusasiaan....olen viimeisten kolmen vuoden aikana ollut HUS:issä useammassakin leikkauksessa. Kaksi niistä tehty spinaalipuudutuksessa. Jotenkin ajattelin, että oli resurssien haaskausta, kun sairaanhoitajan koulutuksen saaneet auttoivat mulle ensin alusastian alle ja sitten myöhemmin veivät mut vessaan. Kyllä siihen hommaan olisi riittänyt matalampikin koulutus. Esim just lähihoitaja. Kyllä sillä koulutuksella osataan jo toimia, jos olisin kuukahtanut kesken vessareissun. 

Nythän rekrytoidaan hoitohenkilöstöä jo ulkomailtakin. Mulla ei sinällään ole mitään sitä vastaan, mutta potilaana tai omaisena on joskus turhauttavaa, jos sairaanhoitaja ei yhtään tajua, mistä potilas  tai omainen puhuu. Yli 90v äitini joutui pari vuotta sitten sairaalaan (HUS) eikä ulkomaalaistaustaiset hoitajat kertakaikkiaan ymmärtäneet, että äitiäni EI SIIRRETÄ minnekään jatkohoitoon vaan äitini tulee kotiin. Vaikka miten selitin, että asun vanhempieni naapurissa, teen etätöitä, voin milloin tahansa mennä apuun tai vaikka tehdä etätöitä vanhempieni kotona ja olen tosiaan aiemmalta ammatiltani sairaanhoitaja, niin ei mennyt jakeluun. Yritin jopa englannniksi selittää asian, mutta ei. Onneksi oli sitten työvuoron vaihto ja iltavuoroon tuli hoitaja, jonka äidinkieli oli suomi. Asia hoitui muutamassa minuutissa ja seuraavana aamuna äiti tuli kotiin.

Vierailija
288/963 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkakaa vaan palkkakuopan kaivamista, työolojen kurjistamista ja pakkorokotuksista mutisemista niin homma menee aina vaan hullummaksi! Ei kukaan täysjärkinen hakeudu tällä hetkellä alalle ja alalle olitkatkin sinnittelevät juuri ja juuri työnsä kanssa.

Mua kiinnostaisi tietää, paljonko hoitajat oikeasti saavat palkkaa. Eräs ystäväni nimittäin laskee nykyisessä työpaikassaan sairaanhoitajien palkkoja, ja sanoi kerran yhdessä keskustelussa ohimennen, ettei ymmärrä hoitajien jatkuvaa märinää palkastaan, koska syytä siihen ei olisi. Peruspalkka ei kuulemma ole kummoinen, mutta vuorotyön tuomat lisät tekevät palkasta kuulemma melko ison. En ryhtynyt sitten euromääriä kyselemään. Mutta jotenkin olen alkanut epäilemään näitä puheita palkkakuopasta.

Työolosuhteissa ja -ilmapiirissä on aivan varmasti parantamisen varaa paljonkin.

Sairaanhoitaja tienaa roimasti enemmän kuin esim. jäteauton kuljettaja, joka hänkin tekee työtä kuumassa ja tukalassa ympäristössä. Kumpaankin työhön riittää sama koulutustaso. Matalasti kouluttautuneilla on keskimääräistä enemmän riitoja työpaikoillaan, eivät lääkärit toisiaan säti ja pilaa toistensa työilmapiiriä. Kyllä hoitajat tekevät sen ihan itse.

Itseasiassa jäteautonkuljettajat tienaa yllättävän hyvin! Ainakin 90-luvulla kun itse sitä hommaa tein.

Vieläkin! Kävin googlaamssa uteiliaisuudesta. Vuonna 2018 jäteautonkuljettajan palkka oli 3123€/kk. Että sillälailla! Tosiaan näköjään tienaavat paremmin kuin minä sairaanhoitajana poliklinikalla 15v työkokemuksella!

Alapeukuttajat voi ihan itse käydä tarkistamassa asian. Ja huom! Tuo tieto on siis vuodelta 2018. Oletettavasti siis nykyisin palkka on tuotakin parempi. Kyllä on aika paksua että amk koulutettu sairaanhoitaja pitkällä kokemuksella erikoissairaanhoidossa tienaa vähemmän kuin roskakuski. Ei mene kyllä ihan mun oikeudentajuun…

markkinat päättää palkat yksityisellä, veronmaksajien maksuhalukkuus julkisella.

Vierailija
289/963 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajat voi ihan itse käydä tarkistamassa asian. Ja huom! Tuo tieto on siis vuodelta 2018. Oletettavasti siis nykyisin palkka on tuotakin parempi. Kyllä on aika paksua että amk koulutettu sairaanhoitaja pitkällä kokemuksella erikoissairaanhoidossa tienaa vähemmän kuin roskakuski. Ei mene kyllä ihan mun oikeudentajuun…

Jos sairaanhoitaja on niin ääliö, ettei osaa tarkistaa omaa palkkaansa siitä samasta taulukosta, missä sh:n palkan sanotaan olevan suurempi kuin roskakuskin, se sairaanhoitaja sietääkin ansaita vähemmän kuin roskakuski.

Vierailija
290/963 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi avasi sosiaalitoimiston koko maa

ilmalle.

Kai ne rahat nyt jostain on otettava.

Mulla on ratkaisu: pyytäkää eloistujilta telttaa lainaksi. Voi leiriytyä odotussaliin.

Vierailija
291/963 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain tilanne että opiskelemaan haluavia on niin vähän että jäisi paikkoja vapaaksi? Ei. Lisätään siis koulutuspaikkoja. Ja turha inistä että ei sinne kaikkia haluta, ei tarvitsekaan ihan kaikkia mutta varmasti hyviä hakijoita jää vaille opiskelupaikkaa

Epäilen. Pari tuttua ilmoitti juuri päässeensä opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Kumpikin on yli 40, alla aikaisempia ammattitutkintoja, joita eivät voi terveyden takia tehdä, ja kumpikin on vähemmän älykäs. En tajua miten noiden ihmisten on tarkoitus pärjätä sairaanhoitajan opinnoissa, äly ei vaan riitä. Varsinkin toinen on kyllä ihana ja lämmin ihminen, mutta tyhmä kuin saapas (anteeksi), toinen taas on hermoheikko kiukuttelelija, joka vetää itkupotkuraivarit pienimmästäkin vastoinkäymisestä, ja selittelee kiukutteluaan suorapuheisuudella. Kauhistuttava ajatus, että joutuisi heidän hoitoonsa.

Miten voivat muutenkaan tehdä hoitajien työtä, jos terveys ei riitä aikaisempiin töihin? Hoitajan työssä vaaditaan kuitenkin hyvää terveyttä( fyys- psyyk)?

Sanopa muuta. Mutta nähtävästi tänä vuonna vähän kaikki pääsevät opiskelemaan sairaanhoitajaksi, vaikka eivät alalle sovi. Välkymmät tapaukset katsovat viime vuosien kehitystä alalla, ja hakevat muualle.

Vierailija
292/963 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmiuslaki taas käyttöön, niin hoitajille ei tarvitse antaa lomia eikä vapaapäiviä

Ei tule onnistumaan. Oli lait8n jo edelliselläkin kerralla. Tai laittakaa vaan, joukkopako alaa lähtee. Minun yksiköstäbi lähti 8 Sairaanhoitajaa tuon pakkolain takia, ja mitä siitä seurasi: tuplavuoroja, töitä, joihin ei ollut osaamista, kyykyttämistä yms. Uusia ei ole tulossa. Seuraus on se, että meillä on jouduttu sulkemaan 8 potilaspaikkaa, ehkä pysyväst

i. Puolet harkitsee meillä alan vaihtoa, toinen puoli suunnittelee työpaikan vaihtoa, vuorotteluvapaata, eläkettä, mitä vaan, että pääsisi pois. Viereisissä yksiköissä sama tilanne.

Eikös valmiuslaki oikeuta pakottamaan kaikki hoitoalan ihmiset hoitotyöhön, vaikkei olisi enää hoitotyössä.

Jos on luopunut oikeuksistaan toimia sairaanhoitajana ei tarvitse alalla työskennellä vaikka mikä laki on voimassa. Valviralle vaan ilmoitus että haluaa luovuttaa oikeutensa pois.

Vierailija
293/963 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin osasin guuglata sinun käyttämäsi tilaston, että sillalailla! Siinä samassa taulukossa sairaanhoitajan palkaksi kerrottiin 3133€ kuukaudessa, että sillälailla! Enemmän kuin jäteautonkuljettaja siis. Ovatko kaikki sairaanhoitajat yhtä typeriä kuin sinä?

Sillälailla, sillälailla:D. Mikään ei ole niin rasittava kuin tyhmä ihminen joka ei tajua olevansa tyhmä.

Taulukossa kerrottiin voi hyvä lapsi. Tuo on kaikkien keskipalkka, mukana kokemuslisät ja vuorotöistä tulevat haittalisät. t. eri kuin se jolle kommentoit

Vierailija
294/963 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Sairaanhoitajien peruspalkan keskiarvo on 2 483 euroa kuukaudessa. Säännöllisten lisien kanssa keskiansiot ovat 3 047 euroa. Säännöllisiin lisiin lasketaan henkilökohtaiset lisät, työaikalisät, luontoisedut sekä euromääräiset vuosisidonnaiset lisät. Sairaanhoitajien keskimääräiset kokonaisansiot ovat 3 118 euroa.” IL

Duunitorin mukaan ensihoitaja tienaa keskimäärin n 3500e/kk.

Haluaako joku ihan oikeasti selittää, miten tuo palkka on huono? Kaiketi hoitoalalla voi itse jonkin verran vaikuttaa, mihin tehtäviin sijoittuu kun pulaa on?

Vierailija
295/963 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä onkin mielenkiintoinen juttu. Kun aikoinaan (1980-luvulla) hain sairaanhoito-opistoon, koko homma meinasi tyssätä siihen, että mulla on vasemman käden pikkusormessa pieni synnynnäinen epämuodostuma. Lääkäri, joka siellä pääsykokeissa teki kaikille hakijoille terveystarkastuksen, mietti jonkin aikaa asiaa. Siis että olenko terveyteni puolesta riittävän terve sairaanhoitajan hommiin. Tuli lopulta siihen tulokseen, että koska kuitenkin olen oikeakätinen, terveyteni oli riittävä. 

Vierailija
296/963 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkat kohdilleen niin eiköhän löydy hoitajia. Typerää narista muuten.

Palkat ovat enemmän kuin kohdallaan. Jo nyt joudutaan tinkimään kaikesta muusta hoitajien ylisuurien palkkojen takia.

Vierailija
297/963 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillälailla, sillälailla:D. Mikään ei ole niin rasittava kuin tyhmä ihminen joka ei tajua olevansa tyhmä.

Taulukossa kerrottiin voi hyvä lapsi. Tuo on kaikkien keskipalkka, mukana kokemuslisät ja vuorotöistä tulevat haittalisät. t. eri kuin se jolle kommentoit

Niinpä niin. Juuri se sillälailla-hokija- sairaanhoitaja oli se typerys, kun ei ymmärtänyt verrata samassa taulukossa ilmoitettuja roskakuskin ja hoitajan palkkoja keskenään, vaan vauhkosi vain sillälaillaa hokien, että kyllä on kauheeta kun roskakuskeille maksetaan enemmän kuin hänelle. 

Se taulukossa ilmoitettu palkka on myös roskakuskien keskipalkka kokemuslisineen yms. :D  Hyvänen aika sentään, kun asioita pitää vääntää rautalangasta oikein korkeakoulutetuille hoitajille :D Kertonee sen, että korkeakoulutuksen taso ei ole kovin kummoinen, kun tuollaiset sillälailla-hokijatkin pääsevät sieltä läpi :D

Vierailija
298/963 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajille paremmat työolot. Pitää palkata ennemmän hoitajia töihin!

Heti kun suostuvat palkan alennuksiin mitä se vaatii. Vaan ei, kun raha on hoitajille työhyvinvointia tärkeämpää.

Vierailija
299/963 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit tappelee yhtä paljon. Huono ilmapiiri johtuu AINA huonosta johtamisesta: hierarkian, autoritöärinen johtamiskulttuuri, tiedon saanti huonoa, suosikki- järjestelmät, kyykyttäminen, työvuorot. Ihan tutkittua tietoa.

Höpö höpö, huono ilmapiiri ei todellakaan johdu AINA johtamisesta! Kaikilla on vastuu ilmapiiristä, ei siellä aina ole pomo paimentamassa. Joka alalla on paskanpuhujia, juoruilijoita, kateellisia, kyykyttääjiä..on tiimin yhteisvastuulla laittaa ruotuun ilmapiirin myrkyttäjät ja vapaamatkustajat! Harmi, ettei monella ole pokkaa siihen, sit vingutaan taukotilassa selän takana ja haukutaan taas pomoa..

Näin on.

Vierailija
300/963 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Sairaanhoitajien peruspalkan keskiarvo on 2 483 euroa kuukaudessa. Säännöllisten lisien kanssa keskiansiot ovat 3 047 euroa. Säännöllisiin lisiin lasketaan henkilökohtaiset lisät, työaikalisät, luontoisedut sekä euromääräiset vuosisidonnaiset lisät. Sairaanhoitajien keskimääräiset kokonaisansiot ovat 3 118 euroa.” IL

Duunitorin mukaan ensihoitaja tienaa keskimäärin n 3500e/kk.

Haluaako joku ihan oikeasti selittää, miten tuo palkka on huono? Kaiketi hoitoalalla voi itse jonkin verran vaikuttaa, mihin tehtäviin sijoittuu kun pulaa on?

No kun hoitsut ovat niin typeriä, ettei pää riitä insinöörien ja lääkärien hommiin, mutta kadehtivat niiden isompaa palkkaa, niin sitten hoitsut vänisevät, että byhyy kun me ollaan matalapalkkaisia ja tarvitaan lisää rahnaa kun on niin kiirutta töissä, yääää.