Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia sokerilakosta ja vaihtoehtoisia herkkuja!

Vierailija
13.07.2021 |

Tarkoitus olisi olla ilman sokeriherkkuja (limsat, karkit, jäätelöt, suklaa, kakut, leivokset jne.) koulun alkuun asti (9. elokuuta).
Haluan nähdä miten sokerilakko vaikuttaa ulkonäkööni, erityisesti kasvojen ihoon.
Onko täällä ketään joka olisi lopettanut sokerin "seinään"? Vaikuttiko se jotenkin ulkonäköösi? Ja mitä vaihtoehtoisia herkkuja söit sokerilakon aikana?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään kuulolle.

Vierailija
2/10 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin herkullista ruokaa, en tarvinnut mitään korvikkeita.

Kohta saat ehdotuksia, että syö hedelmiä. Älä niitä usko, hedelmät on sokeria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu 9kk ilman karkkia, suklaata, keksejä, jäätelöä etc. Tomaatteja ja pähkinöitä tulee napsittua

Vierailija
4/10 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollu 9kk ilman karkkia, suklaata, keksejä, jäätelöä etc. Tomaatteja ja pähkinöitä tulee napsittua

No miten se on suhun vaikuttanut?

Vierailija
5/10 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sokerilakossa vaan olen muuttanut vain tapojani sen suhteen. Jos nyt tuotteessa on vähän / hieman sokeria niin ei haittaa. Välttelen sen syömistä kuten jäätelöä todella harvoin vaikka siitä paljon pidänkin. Olen siis karsinut sokerin syönnin minimiin. Juuri äsken esim tein syrnikkejä eli rahkalettuja joihin tulisi sokeria , mutta korvasin sen makeutusaineella.

Reilun puolivuotta näin menty ja olo on jotenkin parempi ja paino noin -10 kg ja kiristinyt kroppa muutenkin vaikka en tosiaan edes laihduta.

Ihan huomaamatta jotenkin paino ja kroppa muuttunut ( treenaan kyllä ). Vaimokin on ihmeissään, kun ukko alkaa näyttää jo antiikin spartalaiselta patsaalta😂👍.

Juu ja lipidokin on tapissaan....tiedä sitten onko hyvä vai huono asia.

Mies 58

Vierailija
6/10 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten se on suhun vaikuttanut?

Iho on loistavassa kunnossa, aknea ei ole enää. Joskus kuukautisten aikaan tulee muutaman näppy. Muuta en ole olossa huomannut. 

Vierailija
7/10 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näppyjä ei tullut, ei edes menkkojen aikaan. En huomannut muuta eroa kasvoissa. Vatsa ei turpoillut niin herkästi. Naposteluun käytin miniluumutomaatteja, niiden runsaasta syömisestä tosin tuli lopulta vatsakipuja joten lopetin. Lakon jälkeen yritin syödä suklaata mutten pystynyt, maistui tosi pahalta. Nykyisin syön makeista vain hedelmiä, marjoja ja joskus jäätelöä tai sorbettia sekä alkukesästä oli pakko tehdä raparperipiirakkaa😋

Vierailija
8/10 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy reseptejä:

https://karppaus.info/resepti/laji.php?id=8&laji=J%C3%A4lkiruoat

En ole sokerilakossa, mutta välttelen kuitenkin lisättyä sokeria. Rahkaa ja marjoja, pähkinöitä, pakastemarjoja olen soseuttanut kookoskermaan (jäätelön korvike), banaanilettu marjoilla...

Vierailija
9/10 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole sokerilakossa vaan olen muuttanut vain tapojani sen suhteen. Jos nyt tuotteessa on vähän / hieman sokeria niin ei haittaa. Välttelen sen syömistä kuten jäätelöä todella harvoin vaikka siitä paljon pidänkin. Olen siis karsinut sokerin syönnin minimiin. Juuri äsken esim tein syrnikkejä eli rahkalettuja joihin tulisi sokeria , mutta korvasin sen makeutusaineella.

Reilun puolivuotta näin menty ja olo on jotenkin parempi ja paino noin -10 kg ja kiristinyt kroppa muutenkin vaikka en tosiaan edes laihduta.

Ihan huomaamatta jotenkin paino ja kroppa muuttunut ( treenaan kyllä ). Vaimokin on ihmeissään, kun ukko alkaa näyttää jo antiikin spartalaiselta patsaalta😂👍.

Juu ja lipidokin on tapissaan....tiedä sitten onko hyvä vai huono asia.

Mies 58

Tekispä mun ukkokin ittelleen jotain. Maha pinkeenä pönöttää, luulis jo kohta räjähtävän. Ja makuuhuoneen puolella ei tapahdu muuta kuin ilman päästelyä takapuolesta siis häneltä. Huoh!!! Edes joskus kun....

Vierailija
10/10 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan äälyyyttömän vaikea juttu, olen itse yrittänyt vähentää, mutta aina on jossain suklaapatukka odottamassa tai näin kesällä jäätelö, ei voi, ei siis voi pitää näppejään erossa, siinä on jokin vieroitusoireyhtymä, jos en saa jotain makeaa, ja heti, kun olen jonkin sokerijutun napannut, on taas niin virkee olo, outoa, mutta totta. Joskus tulee ihan kuin tupakoitsijoilla, kiukunpuuska, jos ei ole mitään hyvää kotona, kamala koukku toi namut.