Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi purat aggressiosi asiakaspalvelijalle?

Vierailija
15.07.2014 |

Yleensä ystävällisyydellä mahd. ongelma ratkeaa paljon nopeammin.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun mulle rähistään niin pidän näitä mt-potilaina. Eräskin asiakas käski mua työntämään perseeseen alennuskupongin kun hän ei saanut sitä käyttää siinä tilanteessa. Normaalimmat ihmiset eivät yleensä syytä asiakaspalvelijoita mistään. 

Vierailija
42/54 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyjänä usein sanon hankalalle asiakkaalle oikein yltiö ystävällisesti hyvät päivänjatkot, siitähän ne vasta riemastuukin! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspalle on liian helppo rähistä, kun vastaan ei voi sanoa 

Vierailija
44/54 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo valmiiksi huonolla tuulella ja päivä on mennyt päin sanonko-mä-mitä, "asiantunteva" asiakas"palvelija" vaan katkasee sen kamelin selän. Mä en räyhää enkä huuda, mutta teen kyllä tiettäväksi mitä mieltä olen. Jos itsellä on hyvä päivä, jaksaa ne tampiot asiakas"palvelijatkin" paremmin.

Vierailija
45/54 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaan kaikille vittuilijoille ja vinisijöille, että "Kiitos palautteestasi, laitan sen ehdottomasti eteenpäin oikealle taholle! Olisiko ollut jotain muuta vielä sydämellä?" Aika nopeasti alkaa mutina, että no kiitos ja eipä tässä muuta heippa.

Vierailija
46/54 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:54"]

Minä vastaan kaikille vittuilijoille ja vinisijöille, että "Kiitos palautteestasi, laitan sen ehdottomasti eteenpäin oikealle taholle! Olisiko ollut jotain muuta vielä sydämellä?" Aika nopeasti alkaa mutina, että no kiitos ja eipä tässä muuta heippa.

[/quote]

Ainiin, ja jos asiakas on oikeasti tosi törkeä, niin ei se palaute mene sitä työkaveria pidemmälle. Mitä ystävällisempi henkilö, sitä enemmän teen kyseisen ihmisen eteen.

Vierailija
47/54 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä asiakaspalvelija osaa poimia aggressiivisestakin palautteesta sen mikä oikeasti asiakasta häiritsee ja oikeasti auttaa asiakasta tai edes keskustella asiasta. Pelkkä "Kiitos palautteesta" on huonoa palvelua, mutta parempi kuin ei mitään. Olen muutaman kerran joutunut raivoilemaan, mun esim. matkapuhelinlaskutus on ollut mitä sattuu, mutta on ollut pakko vaihtaa firmaa, kun asiakaspalvelijat eivät ole auttaneet, vaan ohjaavat vain ihmiseltä toiselle. 

Vierailija
48/54 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:36"]

Aina kun mulle rähistään niin pidän näitä mt-potilaina. Eräskin asiakas käski mua työntämään perseeseen alennuskupongin kun hän ei saanut sitä käyttää siinä tilanteessa. Normaalimmat ihmiset eivät yleensä syytä asiakaspalvelijoita mistään. 

[/quote]

Minä en rähise asiakaspalvelijoille, vaikka mielenterveyden ongelmia onkin. Aika monet rähisijät ovat kyllä ihan vain itsekkäitä ääliöitä, tyhmiä ja käytöstaidottomia. Aika harvoin taitaa mt-ongelmalla olla osuutta asiaan ja aika harva mielen ongelma oikeuttaa huonon käytöksen.

Sanoin tän siksi, että olen tosi kyllästynyt siihen, että sairauttani pidetään jotenkin pelottavana tai hävettävänä. Olen ulospäin todella normaali ihminen, ja useimmat opiskelutovereistani eivät edes tiedä, minkä sairauden takia joudun joskus olemaan poissa tai olen väsynyt. Yhtä hyvin voisin sairastaa jotain fyysistä pitkäaikaista sairautta. En käy rähjäämässä ihmisille enkä aiheuta vaaratilanteita. Ventovieraiden asenteet sairautta kohtaan ovat hämmästyttävän kovat.

Vierailija
49/54 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä rähise, koskaan. Vaikka joskus olisi syytäkin, ei ne asiakaspalvelijat aina ole itse mitään herranterttuja. Yliolkaista, laiskaa ja tylyä palvelua saa aina välillä, vaikka itse otan katsekontaktin, hymyilen ja olen ystävällinen. Onneksi useinmiten metsä vastaa kuten sinne huudetaan eli myyjät ovat avuliaita ja mukavia, kun itsekin olen.

Vierailija
50/54 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 17:06"]

Hyvä asiakaspalvelija osaa poimia aggressiivisestakin palautteesta sen mikä oikeasti asiakasta häiritsee ja oikeasti auttaa asiakasta tai edes keskustella asiasta. Pelkkä "Kiitos palautteesta" on huonoa palvelua, mutta parempi kuin ei mitään. Olen muutaman kerran joutunut raivoilemaan, mun esim. matkapuhelinlaskutus on ollut mitä sattuu, mutta on ollut pakko vaihtaa firmaa, kun asiakaspalvelijat eivät ole auttaneet, vaan ohjaavat vain ihmiseltä toiselle. 

[/quote]

Tottakai oikeat hommat hoidetaan, virheelliset laskut korjataan ja sopimukset tai tilaukset fiksataan, jos vaan asiakkaasta saa irti sen, että mikä oli vikana ja kenellä. Sitten, jos menee älyvapaan ja turhan raivoamisen puolelle, niin kyllä mulla sillon naksahtaa tuo automaattitoisto päälle, ja lakkaan ajattelemasta. Eräskin kieltäytyi antamasta nimeään, osoitettaan, hetuaan, asiakas- tai sopimusnumeroaan, puhnroaan tms, raivosi vain miten kaikki on päin vittua ja mitään tietoa ei jaksa enää kertoa, kun on kertonut jo niin monta kertaa. Paha siinä oli enää sitten mitään muuta tehdä kuin pahoitella ja kertoa vievänsä palaute eteenpäin. -7&8

Vierailija
51/54 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raivo koskee työnantajani toimintaa, minulle maksetaan asiakkaan kuuntelemisesta ja tietenkin myös ongelman ratkaisemisesta.

Jos asiakas kiroilee ja uhkailee väkivallalla, ilmoitan että hänen käytöksensä sietäminen ei kuulu työnkuvaani ja hän on tervetullut ottamaan yhteyttä toisen kerran.

Vierailija
52/54 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 17:06"]

[/quote]

Tämä on juuri se, mikä on niin helmeä joissain asiakaspalvelutehtävissä: asiakas vuodattaa jotain asiaa, jolle en tai emme voi tehdä mitään tai edes viedä eteenpäin. Joissain firmoissa vaan on suunniteltu asiakaspalvelu tuollaiseksi asiakkaan pomputtamiseksi, ja sille ei voi se tietyn aspapisteen aspa yhtikäs mitään. Ei muuta, kun vain ohjata seuraavaan paikkaan.

Tottakai itsekin ymmärrän asiakkaan pettymyksen, jos jotain asiaa ei voi hoitaa, mitä asiakas on ajatellut, mutta ei se avautuminen mitään auta. Välillä näissä tilanteissa asiakkaat haluavat tarinoida pitkät pätkät jonkun hoidettavan asian vaikeudesta. Mutta se on voi-voi, koska asiakas ei edelleenkään saa juuri siinä pisteessä asiaan mitään korjausta.

Vierailija
53/54 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

rähisijät ovat yleensä niitä , joilla ei ole muuta valtaa elämässään, ja elämä potkii päähän.

on se ihanaa katsoa kun 40 mamma tylyttää 20v kassatyttöä/poikaa. ei voi kun ihmetellä =)

itsekin aspa

Vierailija
54/54 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 17:12"]

En minä rähise, koskaan. Vaikka joskus olisi syytäkin, ei ne asiakaspalvelijat aina ole itse mitään herranterttuja. Yliolkaista, laiskaa ja tylyä palvelua saa aina välillä, vaikka itse otan katsekontaktin, hymyilen ja olen ystävällinen. Onneksi useinmiten metsä vastaa kuten sinne huudetaan eli myyjät ovat avuliaita ja mukavia, kun itsekin olen.

[/quote]

Mä taas en asiakkaana viitsi jäädä liikaa miettimään, jos huomaan, että aspa ei ole kovin ystävällinen tai vaikkapa ei hymyile. Jos aspan asenne tuntuu olevan pielessä, se on palautteen paikka. Mutta tiedän itsekin, millaista on työskennellä monta tuntia väsyneenä, en siis viitsi takertua palveluun, jos myyjä on edes jotenkin asiallinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän